Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

plonek90

Nowy użytkownik
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Kontakt

  • Strona www
    http://mplonka.pl

Samochód

  • Auto
    Megane I phI
  • Silnik
    1.6 KAT
  • Przebieg (tys.km)
    184
  1. Odpaliłem auto, pojechałem kilkadziesiąt metrów do końca ulicy i spowrotem. Sprzęgło działa normalnie, ale silnik się nieco nagrzał i po otwarciu maski znowu śmierdziało... jakby się coś przypaliło, nie wiem sam, guma? Jakie mogą być jeszcze przyczyny dymu spod maski podczas próby ruszenia pod górkę?
  2. Kręciły się na śniegu, a gdy złapały kostkę brukową, zarzuciło mnie na prawo i zatrzymałem się, bo to taki przejazd na milimetry od drzewa... Jeśli chodzi o wskaźnik temperatury, było jak zwykle, to jest raczej mało prawdopodobne, bo samochód stał dłuższą chwilę, więc zdążył ostygnąć po przejechaniu 300 kilometrów Jeśli to sprzęgło to co teraz? Po prostu przypaliło się, i po ostygnięciu będzie działać? Tak tłumaczył mi kuzyn
  3. Cześć, wczoraj wróciłem do domu po świętach. Po wypakowaniu toreb, musiałem pojechać pod górkę na zakręcie. Problem w tym, że ilość mokrego śniegu spowodowała moje zatrzymanie się na górce. Z ruszeniem był już problem. Koła zaczęły boksować, próbowałem ruszyć też z drugiego biegu. Nie wiem, czy nie przytrzymałem za długo sprzęgła, bo w kabinie pojawił się smród palonej gumy, a spod maski poszedł dym. Otworzyłem maskę i zobaczyłem, że dymi się z jakiejś rurki, która po prawej stronie wchodzi do silnika. Objawy miałem takie jak w tym temacie, ale nie wiem czy różnica modeli może oznaczać inne przyczyny: http://megane.com.pl/topic/46360-zapach-pod-maska/page__p__343641__hl__smr%C3%B3d__fromsearch__1#entry343641 Myślałem, że spaliłem sprzęgło, ale po uruchomieniu auta wieczorem (z górki wyciągnęła mnie znajoma), normalnie można było wrzucić bieg, ruszyłem do tyłu i do przodu. Kuzyn mówi, że mogłem tylko nadpalić sprzęgło, ale że wszystko powinno działać po ostygnięciu, czy to prawda? Jaka może być jeszcze przyczyna, no i najważniejsze - czy mogę nim jeździć? BO na chwilę obecną boję się nawet podjechać nim do mechanika, żeby się pod drodze nie spalił... Z góry dziękuję za pomoc! ;)
  4. Czyli przy zakupie muszę zwrócić uwagę na to, czy kostka jest biała, czy czarna, i czy końcówki to chłopczyki czy dziewczynki tak? :lol: a wymieniać tylko tę popsutą czy od razu obie?
  5. Dzień dobry Panowie i Panie (jeśli są :lol:) Zdiagnozowałem w swojej meganie problem, który nurtuje mnie średnio co drugi dzień od około 2 tygodni... czasami auto jeździło normalnie, a czasami nie miało mocy i telepało na boki. Wyczytałem na forum, a mechanik to potwierdził, że do wymiany jest cewka. Wskazał nawet która. I tu pojawia się moje pytanie, na które odpowiedzi nie znalazłem: czy wymiana cewki jest skomplikowana? Czy dam sobie z tym radę sam? Jest to kwestia wykręcenia elementu i włożenia nowego, czy trzeba jeszcze coś czyścić, smarować, sprawdzać? Czy jeśli padła mi jedna cewka, to wymieniać jedną, czy obie? Pytam, bo nie chcę bez sensu wydawać pieniędzy na mechaników, jeśli mógłbym to zrobić sam. Z góry dziękuję za odpowiedź!
  6. Analizując przyczynę, zastanawiam sie, czy nie mam tego samego... Przelaczalem na gaz, gaz strzelił i dziwnie jechał, bez mocy, wróciłem na benzynę ale dalej było to samo... Po ponownym odpaleniu auta problem był. Na benzynie i na gazie, ale generalnie zaczyna sie tylko na gazie.. Wykluczylem zła mieszankę gazu, bo zatankowalem na innej stacji (znanej). Problem pojawia sie czasami, raz jedzie normalnie a raz ma jakieś opory, jakby sie męczył, nie pracował w 100% - na "dwóch garach".. Naczytalem sie już i nie wiem od czego zacząć... Filtry wszystkie były wymieniane 6k km temu, ale tak tu czytam to nie wiem, czy to może być pzepustnica, świece, cewki, czy coś jeszcze innego... 2 tygodnie temu wymienialem rozrzad - czy mogło coś zostać źle zrobione? kolega pisze, ze rozrzad może być przestawiony... Czy to od tego?..
  7. Wielkimi krokami zbliża się czas wymiany opon na zimowe. Mam już zamówione oponki do swojej Megi, ale wcześniej chcę jechać w trasę. Opony letnie mam w bardzo złym stanie i wolę nie ryzykować. Uprzedzam od razu, że przeczytałem ten post: http://megane.com.pl/topic/10459-i-megane-i-ph-ii-rozmiary-felg-i-opon/ Mam jednak pytanie: czy są to reguły, których należy się bezwzględnie trzymać, czy zalecenia? Chodzi o to, że mam możliwosć pożyczenia od kolegi kół zimowych 185/60/15 od Renault Clio Societe z 2009 roku. Wiem, że rozstaw śrub jest taki sam, jak u mnie, ale martwi mnie ET, bo tam jest 43, a w mojej Megi zalecane to 36-38. Jakie to ma znaczenie, i czy jest w ogóle sens przymierzać te koła? Czy byłoby to bezpieczne? Proszę o poważne wypowiedzi, gdyż się na tym nie znam
  8. przyłączam się do tematu, gdyż moje pytanie również odnosi się do filtrów, mianowicie, chcę kupić cały zestaw (powietrza, paliwa, oleju i kabinowy), ale chcę mieć pewność, że kupię dobre.. czy wie ktoś jak sprawdzić numery modeli albo je zna do Megane I 1.6 75KM? Sprawdziłem, że filtr powietrza w filtronie ma symbol AR 275, ale nie wiem co z pozostałymi...
  9. Jeśli post w złym miejscu, to przepraszam :lol: Mam pytanie do forumowiczów, otóż czeka mnie wymiana licznika, bo padł prędkościomierz (czujnik prędkości wymieniony na nowy, kable posprawdzane), i przy okazji poszukiwań, widzę, że licznik od scenica chyba się nie różni... chodzi o wersję do silnika benzynowego 1,6. Czy może koś potwierdzić, że te liczniki są identyczne? Czy szukając, mogę brać pod uwagę licznik ze Scenica?
  10. Odświeżę nieco temat dla tych, którzy podobnie jak ja, będą szukali podpowiedzi na forum :l: Wyczyściłem masę, ale problem nie zniknął... poradziłem się wysokiej klasy fachowca mietka, który zawsze wszystko wie, tym razem nie miał zielonego pojęcia... Do rzeczy - dobrze jest mieć znajomego handlującego częściami, lub zaprzyjaźniony szrot, gdzie można podjechać, przełożyć część i sprawdzić jej dzianie. U mnie sytuacja była taka, że w momencie włączenie prawego kierunkowskazu, żarzył się też stop, a gdy wcisnęło się stop, to kierunkowskaz nie działał. Po przeanalizowaniu wszystkich tematów typu "choinka", "brak masy" itp, nie znalazłem odpowiedzi, która - na szczęście, okazała się prosta. Awarii uległa oprawka żarówek (to plastikowe, do czego wsadza się żarówki). Po odpięciu kabla z przewodami, jeden z pinów był wyraźnie nadszarpnięty przez reakcję tlenu i metalu. Czyszczenie nic nie dało, bo był wyszczerbiony, dlatego postanowiłem wymienić na sprawny bez zabaw. Tym samym pozbyłem się problemu ;) pozdr
  11. ja nie mam problemu z odpalaniem, zawsze za pierwszym razem, bo akumulator nie ma jeszcze roku, ale martwią mnie inne rzeczy... po pierwsze, od kilku dni załącza mi się (czasami) kontrolka ABS - przy najgorszych mrozach było ok, no i czasami nie działa prawy kierunkowskaz, a z tyłu, w miejscu kierunkowskazu, wtedy zapala się lampka, gdy nacisnę stop - nie wiem czy jest to powiązane z mrozami i z tym, że mój tylny reflektor jest delikatnie pęknięty... czy jest to spowodowane wilgocią? a ABS - brat mi tłumaczył, że przy kołach jakieś linki mogły przymarznąć po prostu... udać się z tym do mechanika?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!