Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jackherer

Nowy użytkownik
  • Postów

    45
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane I ph
  • Silnik
    1.4 energy 75KM
  • Przebieg (tys.km)
    102
  1. Problem ze świecami pojawia się nadal na środkowych cylindrach. Mechanior zdiagnozował uwalone pierścienie.
  2. Ja przerabiałem podobny temat. Na postoju przy rozgrzanym silniku obroty spadały do poziomu traktora Zetor a nawet czasem silnik gasł. Przyczyną okazały się świece a dokładniej mega ULEP nagaru na środkowych 2 świecach. Po wymianie wszystko bomba... jednak kontrolnie wykręciłem świece i wyszło na to, że na 90% mam walnięte pierścienie, pali mi olej i z tego ambarasu pojawia się nagarowy Ulep.
  3. dokładnie takiej. są ogólnie problemy z jej dostępnością czy dostanę ją w każdym sklepie z częściami do francuza?
  4. Nie miałem okazji sprawdzać kompresji. Dopadłem lepszy klucz i wykręciłem świecę z cylindra nr 3. Również dużo nagaru ale świeca nie była tak wypalona jak ta z 2giego. Sprawa oleju ma się tak, że olej znika systematycznie... Ogólnie auto jest mokre od dołu i ciut leci mi z zimeringu silnik<=>skrzynia. Przy LPG na wysokich obrotach typu 4k w górę poza parą z wydechu wydobywa się delikatnie zalatująca olejem chmura. Nie jest to typowa niebieska chmura jak to się ma przy tęgim przepalaniu oleju...jednak jakieś delikatne objawy są. Inne pytaniem odnośnie silnika 1.4e Idzie zakupić tą podwójną poduszkę silnika? Szukałem na allegro i znalazłem tylko jedną sztukę w dodatku używkę. W moim przypadku gumy już są spękane dość ostro i sporo wibracji czuć w kabinie przy niskich obrotach.
  5. Witam! Już rok czasu śmigam moją renią 1.4e w gaziku i postanowiłem po tym czasie zmienić świecuszki bo autko zaczęło przygasać na niskich obrotach. Najpierw gaśnięcia odbywały się przy jeździe na parkingu...duże obciążenie pompy wspomagania i niskie obroty kończyły się zdechnięciem auta. Później na światłach obroty zaczęły spadać do dolnej granicy obrotomierza. Bez przygazówki auto by siadło. Narazie wymieniłem 3 z 4 świec ponieważ ukręciłem klucz przy świecy 3ciego cylindra od lewej. Tak siedzi zaraza, że się klucz z marketu poddał. W załączniku zdjęcia świec w kolejności od lewej strony: Pierwszy cylinder, drugi i czwarty. Problem jest ze świecą drugiego cylindra. Co mogło ją tak załatwić?
  6. Trudno...to narazie do wymiany będę dolewał ten co zawsze. W kwestii sprzęgła... czasami się zdarzy, że 2 lub R nie wskoczy za pierwszym razem albo coś lekko zgrzytnie jak by dobrze nie wysprzęgliło...tak ogólnie to biegi ładnie przechodzą nawet przy 50% wciśniętym pedale więc myślę, że jest dobrze. Nie robiąc OffTopu wróćmy do oleju. Na jaki lepiej przejść? Autko mam od dziadków i było bardzo mało i delikatnie kulane... od ~17tys do 47 przejeździli przez jakieś 5 czy więcej lat... teraz ja robię minimum 1000 miesięcznie i nie wiem czy z przebiegiem 64tys przechodzić już na minerał? Generalnie z każdej strony słyszę, że przebieg jest niewiarygodny i napewno kręcony...teraz zmieniłem zegary i mam 90k nakręcone co i tak jest Amazing ;D i się zastanawiam jaki olej dobrać aby był optymalny dla tego typu silnika. Fajnie by było aby więcej osób wypisało jakie Oleje chlapią ich Renatki...
  7. Ja mam '97 i jak rpm'y spadają ciut poniżej 500rpm to też się wszystko trzęsie jak w ciągniku... nawet przy 500 widać jak kierownica lata na postoju. Jak dla mnie to wszystko jest normalne. Wkońcu te pierwsze meganki d*py nie urywają więc wszystko się trzęsie i trzeszczy...
  8. Witam... mam pytanie: Czy można wymieszać Elf 5W-40 z 15W-40 lub chociaż półsyntetykiem 10W-40 ??? Od czasu założenia LPG przy 4k rpm pali mi nieco olej...w dodatku mam lekki wyciek na zimeringu między silnikiem a skrzynią...i chciałbym zagęścić olej, żeby go tak nie paliło na suchym LPG i coby ten wyciek spowolnił.... Wymiana uszczelniacza to w sumie nie jest potężny koszt jednak roboty ogrom a autko wiecznie w użyciu...
  9. U mnie po deszczu nie palił bo się lała woda przez dysze spryskiwaczy na obudowę filtra powietrza i jakoś zawsze się dostała do kabli/świec... od czasu uszczelnienie dysz nie ma żadnych problemów. Jednak pojawił się niedawno kolejny dziwaczny objaw...w ulewie na 3 i 4 biegu przy ok 2k rpm. przy LPG zaczęło mi szarpać auto w stylu braku paliwa/gazu...po przełączeniu na Pb i przejechaniu 5km wszystko wróciło do normy...
  10. Psycha mi padła i też się wlutowałem w przewód wewnątrz wtyku. Obrotomierz zaiwania aż miło :) w końcu mam odniesienie dźwięku do liczby obrotów :) Temat do zamknięcia!
  11. Witam! Od kąd Odkąd mam instalację LPG strasznie szybko znika mi olej... mam mały wyciek z zimeringu między skrzynią a silnikiem aczkolwiek na betonie po nocy zostaje może jedna mała plamka....największym problemem są wysokie obroty...po ostrej przegazówce poza parą z gazu wyraźnie widać błękitny dym i czuć olej. Obecnie używam Elf 5W-40 Excellium NF (full syntetyk) i generalnie co miesiąc muszę wlać spokojnie litr. Miesięcznie robię 1000-1500km To może od razu na stacji lać w bak flache skoro tak lubi olej;] <żart> hehe ;D Jakieś sugestie? Wujaszek mechanior powiadał, że przy LPG na gęściejszy trzeba przejść 10W-40 (pół syntetyk)... Autko ma ponad 63tys przebiegu. W historii kierowcami byli starsi ludzie a rok temu ja przejąłem autko od swoich dziadków więc przebieg w miarę uzasadniony. Sprzęt do badania kompresji w razie Wu miał bym w zasięgu ręki...sprawdzić profilaktycznie czy pierścienie nie puszczają?
  12. Witam... Zanim mod zamknie prosił bym o jedną konkretną pomocną odpowiedź. podmieniam zegary aby zyskać obrotomierz na miejsce zegara, który i tak się spóźnia....i moja prośba do wszystkich, którzy już to zrobili. Z poprzednich opisów wywnioskowałem, że jedyne co muszę zrobić to podpiąć do 6 pin jak pamiętam przeźroczystej kostki licznika (od brzegu za obrotomierzem) do 12 pinu komputera (pod maską). Rozebrałem wtyk od kompa i faktycznie ładnie są opisane styki...12stkę znalazłem...jest to tajemniczy BIAŁY przewód. Ale białych przewodów jest od pieruna i ciut ciut więcej. W nogach kierowcy na jedną wiązkę przypadają ze trzy różnorakie białe przewody. I tu pytanie.... gdzie ten przewód idzie? Do licznika nie mam doprowadzonego tego ów tajemniczego przewodu odpowiadającego za impulsy obrotomierza... są w kości pierwsze cztery i bodajże dwa od końca. Chciałbym go znaleźć ale nie mam pojęcia gdzie on może wpadać do kabiny o ile w ogóle do kabiny zagląda. Jakieś sugestie?
  13. kup uszczelkę metalową... dużo trwalsze są a kosztują max 10pln więcej.... moją poprzednią gumową zassało do wewnątrz po bokach ;]
  14. generalnie nie przeszkadza mi to mruganie...jednak obawiam się o żywotność klasycznych żarówek przód/boki...
  15. chodzi mi o to, że zawsze w central od kierowcy jest master. Jak zamykam auto od środka cyckiem to zamyka/otwiera reszte... a pasażery sobie zamykają indywidualnie bez wysterowywania reszty siłowników. na kokpicie klawisz kluczyk nie śmiga więc isntalacja niefabryczna. bawiłem się wczoraj z tym 10-15s trzymaniem guzika i nic... pojechał bym do elektryka ale ten to pewnie ze stówe weźmie na starcie...;/ a tu trzeba ciąć koszty bo kryzys;]
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!