Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

yaro_megane_II

Nowy użytkownik
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Silnik
    1.6 16V
  • Przebieg (tys.km)
    0
  1. Hej Na 95% masz wszystkie potrzebne wiązki przewodów już zainstalowane w aucie. Dorze przyjrzyj się wolnym wtyczkom w okolicach gdzie powinny być fabrycznie halogeny. Najprawdopodobniej także masz już gotowe okablowanie przy kolumnie kierownicy do manetek. W dobie totalnej globalizacji producent wkłada przeważnie jedne i te same wiązki elektryczne, a na końcu dokłada się lub też nie wyposażenie dodatkowe. Tak miałem w Alfa Romeo. Najprawdopodobniej skoro nie masz fabrycznie halogenów to masz biedniejszą wersję manetki - tą bez włącznika halogenów. Podejrzewam, że wystarczy zaisntalować halogeny i zmienić manetkę. Co do sterowania - tutaj jest problem i nie obejdzie się bez podłączenia do komputera. Tak jak napisał kolega powyżej. Halogeny załączane są poprzez pierścień na manetce, który znajduje się w tym samym miejscu co na prawej manetce , tej od wycieraczek, znajduje się przełącznik beigów wycieraczek. Załączenie nastepuje poprzez przekręcenie do pierścienia do góry dla przodu. Po tym ruchu pierścień sam powraca do pozycji 0 a na tablicy zegarów zapala się kontrolka świateł. Tak jak napisał kolega coś podtrzymuje pracę świateł. Pracą wszystkich elementów na pokładzie twojej Megi steruje komputer. Wszystkie elementy - nawet Światełko w kabinie podłączone są do szyny danych komputera. Po zainstalowaniu świateł trzeba komputerowi powiedzieć, że ma te światła na pokładzie. Robi się to w programie serwisowym w ustawieniach prrzystosowawczych. Takich ustawień powinno się dokonywać nawet po wymianie lub rozładowaniu akumulatora. Są tam opcje m.in. rozmiar opon, czy auto ma climatronic czy klimę manual, ustawia się działanie podnoszenia szyb, czy auto ma tempomat, jakie ma reflektory itd, itd. I tam też ustawia się czy ma halogeny. Swego czasu zastanawiałem się nad instalacją tempomatu. To też jest bardzoprosty zabieg. Popatrzyłem na schematy i okazało się, że potrzebuję tylko nieco innego włącznika krańcowego do hamulca, dodatkowy włącznik krańcowy do bodajże pedału gazu, zmiana przełączników przy kierownicy i gotowe. Pzdr Yaro
  2. Miałem alfę z 95r. nie było tam żadnej regulacji skoku jałowego pedału sprzęgła. To nie żadna wada. W niektórych mechanizmach skok reguluje się sam automatycznie. Objawem zużycia tarczy nie jest w tym przypadku podchodzenie pedału coraż wyżej a moment ruszania auta. Gdy sprzęgło nadaje się już do wymiany, chcąc ruszyć autem płynnie nie uda się. Koła będą ruszały skokowo.
  3. Sprawdzić poziom płynu hamulcowego. Płyn hamulcowy jest jednocześnie czynnikiem roboczym układu wspomagania sprzęgła. Tak się składa, że m.in. ze względów bezpieczeństwa rurka idąca od zbiorniczka do siłownika sprzęgła jest wyżej niż rurki doprowadzające płyn do hamulców. Dzięki temu zanim zabraknie płynu w hamulcach (brak hamulców) najpierw nie będzie można wbić żadnego biegu i dzięki temu użytkownik nigdzie nie pojedzie i się nie zabije :P Jeśli byłozbyt mało płynu to siłownik pedału sprzęgła się zapowietrzył. Na jego obudowie jest na mały kluczyk bodajże 6 lub 7 odpowietrznik. Trzeba go nieco popuścić, nadepnąć w tym czasie sprzęgło, przy naciśniętym sprzęgle zakręcić, potem dopiero puścić pedał. Muszą być do tego dwie osoby. Drugą przyczyną może być uszkodzony swiłownik sprzęgła. Koszt siłownika ok. 70PLN tyle kosztował mnie w Alfa Romeo 155. Pzdr
  4. Wymieniałem kilkukrotnie rozrządy w VW. Renault nie dotykałem jeszcze chociaż tym jeżdżę na co dzień :P Jeśli kupiłeś nową pompę zażądaj jej wymiany na nową, możesz także domagać się zwrotu kosztów związanych z robocizną za wymianę pompy. Jeśli chodzi o pasek: Powinieneś zakupić kompletny rozrząd tzn. nie tylko paski ale także wszelkie rolki napinaczy itd. Również zalecam wymianę paska akcesoriów (tzn. napęd alternatora, klimy itd.) Po wymianie paska napinaczem reguluje się naciąg, także bajki kolegów o tym, że stary pasek się wyciągnął to bajka. Owszem nieco się wyciągnie ale to nie jest główna przyczyna wymiany paska rozrządu. Jak wygląda pasek rozrządu - ma poprzeczne ząbki. Ząbki przenoszą moment obrotowy z kół zębatych rozrządu. Podczas pracy paska na ząbki działają siły tnące, chcące odciąć ząbek z powierzchni paska. Zwróć uwagę jak wygląda twój stary pasek. Weź go do ręki i przegnij na kilku ząbkach, zobaczysz, że niektóre z ząbków mogą być już nieco podcięte. Pasek nie tyle się wydłuża, co właśnie grozi odcięciem ząbka lub zerwaniem paska. Cały pasek oczywiście pracuje, w miarę czasu parcieje guma. Dlatego z wymianą dopiero co założonego paska będzie ciężko. Po wymianie powinno się zmierzyć naciąg. Prawdopodobnie w twoim przypadku naciąg jest zbyt mocny. Jeśli jednak jest OK, to wina tkwi w łożysku pompy. Pozdrawiam
  5. Nie da się porównać. Wszystko zależy od stylu jazdy. Po 90tys wyjąłem sprzęgło i tarczę z powodu wymiany gwarancyjnej skrzyni taki był warunek rocznej gwarancji na skrzynię (ok.80% przebiegu to trasa) ZERO zużycia.
  6. Mam to samo w benzynie przy schodzeniu przez 3800 obr/min Próbowałem wszsytkich możliwości. Tak jak u ciebie na odciążonym silniku znika. Między czasie padła mi skrzynia, którą wymienili ale dźwięk pozostał. Tylko na gorącym silniku. Na pewno któreś łożysko, tylko pytanie które ...??? Pzdr.
  7. Witam Dokładnie jak pisze kolega. Sprawczynią jest poduszka podtrzymująca skrzynię biegów. To tuleja zalana gumą. Gumę często trafia szlag i tak to się właśnie objawia.
  8. Padła ci uszczelka pod głowicą. Niekoniecznie od razu musi to oznaczać spadek kompresji. Wzdłuż tulei cylindrowych biegną kanaliki, którymi płynie woda chłodząca silnik,te kanaliki idą też w głowicę, a między głowicą a blokiem jest uszczelka. Padła ci w okolicy takiego właśnie kanaliku z wodą i problem gotowy. Majonez w zbiorniczku to typowy objaw. Wymienić uszczlkę, prawdopodobnie trzeba będzie planować powietzchnię głowicy, wymienić chłodziwo, wymienić olej i po sprawie. Pzdr Yaro
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!