Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nikus

Nowy użytkownik
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane IV GT
  • Silnik
    1.6 TCE EDC
  • Przebieg (tys.km)
    3

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Hehehe, zabawna sprawa.... Miałem zaliczkowanego Leona ST FR, z 1.4 150km + DSG i bardzo się cieszę że finalnie nie doszło do zakupu. Robił on na mnie bardzo dobre wrażenie podczas jazd testowych, szczególnie prowadzeniem. Wydawało mi się, że jakość materiałów w środku jest spoko (topornie, ale na poziomie). Zdecydowałem się jednak na Megane, które wyszło w podobnej cenie ale kilku dodatków z Leona brakowało. Tak się składa, że akurat w tym tygodniu musiałem zmienić na chwilę samochód i jeżdżę Leonem ST FR z wypożyczalni. Tylko że tym razem z silnikiem 1.4 125KM + manual. No i powiem, szczerze, że jak to dobrze, że się nie zdecydowałem na ten samochód!:D Jeździ fajnie, dynamiki nie ma co porównywać bo to są zupełnie inne silniki i skrzynie. Siedzi się w tych samochodach też inaczej, więc i odczucia z jazdy są inne. Seat wydaje się bardziej przestronny, Megane bardziej "zwarta". Dzięki kubełkom i niskiej pozycji dodatkowo czujesz się otulony samochodem (ja tak lubię). Kierownica w Leona cienka jak patyki, w Megane gruba i mięsista. Bagażniki są porównywalne, ale to mogę dać znać po weekendzie jak zapakuje cały majdan na weekend, między innymi wózek dziecięcy. Po pół roku używania renówki, i wejściu do Leona... o losie, jaki on plastikowy i skrzypiący.... Megane przeskoczyło jakościowo na pewno Seata. Póki co 2 rzeczy zabrałbym z Leona do Megane. Asystenta pasa ruchu (ten pasywny w Renault to jakaś kpina) oraz tunelu na narty na środku w tylnej kanapie.... Spalania na poziomie 5L raczej nie uzyskasz. Jadąc płynnie po płaskim terenie w okolicach 70-80km/h udało mi się uzyskać ~6L/100. Warto dodać, ze powyżej 70km/h wskakuje 7. bieg.
  2. Przy wyborze środka do czyszczenia felg zasada jest tylko jedna. Ważne, aby NIE był on na bazie kwasów! Osobiście używałem Sonax Xtreme i dawał radę
  3. Mi też nikt nic takiego nie sugerował, a nawet namawiali aby tego nie robić. Jak sie zdecydowałem na szybką wymianę, to patrzyli na mnie jak na debila :D Olej inny niż ELF to też dziwactwo
  4. Nie można, niestety jest to system zamknięty i obsługuje tylko ich własne aplikacje. Dodatkowo większość jest niedostępna podczas jazdy, ale to oczywiste :)
  5. W wersja wyprodukowanych po którymś tam (chyba wrzesień) podniesiono prędkość do 150 - u mnie już tak jest Prawda. GT ma LEDy, które podobno bardzo szeroko świecą i nie ma takiej potrzeby. Miałem doświetlanie w poprzednim samochodzie, ale teraz nie czuję jakiegoś wielkiego braku tej opcji. Halogenów z przodu też nie ma :)
  6. Zatem pytaj o konkrety , bo faktycznie w wielkim skrócie to: - czy sa jakieś problemy/niedoróbki? - każdy samochód ma jakieś niedoróbki, o kilku nawet wspominałem w wątku u siebie - czy sprawdzi sie jako auto dla rodziny 2+2? - jak nie masz 2 metrów wzrostu to z tyłu jest bardzo dużo miejsca, ale to oceń sobie w salonie - wrażenia odnośnie skrzyni EDC - do ideału bardzo dużo brakuje, natomiast generalnie jest spoko. Można się jej nauczyć, chociaż mnie drażni okropnie zmiana biegu 3>4 Generalnie, z perspektywy czasu osoby o większym gabarycie mają duży problem z wygodną pozycją w "kubełkach".
  7. Nie wygląda to najgorzej. Za jakiś czas może też się wybiorę na rolki Aktualizację softu robiłes w ramach gwarancji czy zaśpiewali $ za robotę?
  8. Jest zdecydowanie więcej i to także z półki wyższej :)
  9. Górna półka jakościowa, minimum Motul (ale z certyfikowanego źródła). Ale i tak raczej wpadnie Penrite :)
  10. W moim wypadku opcja serwisowa się nie opłacała... wykupiłem tylko przedłużoną gwarancję. Tak dla świętego spokoju. Generalnie mam zamiar lać lepszy olej i wymianiać go zdecydowanie częściej niż co 30tyś. Opcja serwisowa uwzględnia jedynie przeglądy wg planu. A jak porównałem to co wchodzi w pakiet tych przeglądów oraz harmonogram gwarancji (wymiany części) to wychodzi na to, że masz zagwarantowany jedynie olej + filtry. Świec, pasków, oleju w skrzyni biegów czy nawet płynów nie zdążysz wymienić na gwarancji :) Zalecana wymiana jest zdecydowanie później
  11. Gdyby co to posiadam IV GT Grandtour, wiec moge odpowiedziec na jakieś pytania. Obecnie 2,5k przebiegu. Po weekendzie założę swój wątek, wrzucę zdjęcia i trochę informacji odnośnie użytkownia oraz spalania ;) - Jakiś dziwnych drgań raczej nie zauważywałem - wszystko wydaje się być normalnie. - Co do prowadzenia, to miedzy GT a wersją cywilną jest... przepaść. Ja tam lubię jak samochód daje mi informację zwrotną z drogi w trakcie pokonywania zakrętu. W zwykłej wersji o tym zapomnij. - Mega zgodzę się co do brakujących opcji, szczególnie że GT nie jest wersją stricte sportową (jak RS) a jedynie "usportowioną" Pozdrawiam Póki co zadowolony użytkownik MIV GT, który nie znalazł sensownej alternatywy na runku w tej cenie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!