Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
Nikus
Nowy użytkownik-
Postów
20 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralnySamochód
-
Auto
Megane IV GT
-
Silnik
1.6 TCE EDC
-
Przebieg (tys.km)
3
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Megane IV phI Zakup GT Grandtour 1.6 a moze Leon FR ST ?
Nikus odpowiedział(a) na trzepol temat w Zakup - Megane IV
Hehehe, zabawna sprawa.... Miałem zaliczkowanego Leona ST FR, z 1.4 150km + DSG i bardzo się cieszę że finalnie nie doszło do zakupu. Robił on na mnie bardzo dobre wrażenie podczas jazd testowych, szczególnie prowadzeniem. Wydawało mi się, że jakość materiałów w środku jest spoko (topornie, ale na poziomie). Zdecydowałem się jednak na Megane, które wyszło w podobnej cenie ale kilku dodatków z Leona brakowało. Tak się składa, że akurat w tym tygodniu musiałem zmienić na chwilę samochód i jeżdżę Leonem ST FR z wypożyczalni. Tylko że tym razem z silnikiem 1.4 125KM + manual. No i powiem, szczerze, że jak to dobrze, że się nie zdecydowałem na ten samochód!:D Jeździ fajnie, dynamiki nie ma co porównywać bo to są zupełnie inne silniki i skrzynie. Siedzi się w tych samochodach też inaczej, więc i odczucia z jazdy są inne. Seat wydaje się bardziej przestronny, Megane bardziej "zwarta". Dzięki kubełkom i niskiej pozycji dodatkowo czujesz się otulony samochodem (ja tak lubię). Kierownica w Leona cienka jak patyki, w Megane gruba i mięsista. Bagażniki są porównywalne, ale to mogę dać znać po weekendzie jak zapakuje cały majdan na weekend, między innymi wózek dziecięcy. Po pół roku używania renówki, i wejściu do Leona... o losie, jaki on plastikowy i skrzypiący.... Megane przeskoczyło jakościowo na pewno Seata. Póki co 2 rzeczy zabrałbym z Leona do Megane. Asystenta pasa ruchu (ten pasywny w Renault to jakaś kpina) oraz tunelu na narty na środku w tylnej kanapie.... Spalania na poziomie 5L raczej nie uzyskasz. Jadąc płynnie po płaskim terenie w okolicach 70-80km/h udało mi się uzyskać ~6L/100. Warto dodać, ze powyżej 70km/h wskakuje 7. bieg. -
Megane IV phI Czyszczenie felg aluminiowych
Nikus odpowiedział(a) na flowgrid temat w Felgi i opony - Megane IV
Przy wyborze środka do czyszczenia felg zasada jest tylko jedna. Ważne, aby NIE był on na bazie kwasów! Osobiście używałem Sonax Xtreme i dawał radę -
Megane IV phI Przeglądy okresowe w Megane IV
Nikus odpowiedział(a) na johnyy0 temat w Mech.-Ogólne - Megane IV, Scenic IV
Mi też nikt nic takiego nie sugerował, a nawet namawiali aby tego nie robić. Jak sie zdecydowałem na szybką wymianę, to patrzyli na mnie jak na debila :D Olej inny niż ELF to też dziwactwo -
Nie można, niestety jest to system zamknięty i obsługuje tylko ich własne aplikacje. Dodatkowo większość jest niedostępna podczas jazdy, ale to oczywiste :)
-
Megane IV phI Megane IV GT Grandtour 205 TCe - opinie
Nikus odpowiedział(a) na proarnes temat w Zakup - Megane IV
W wersja wyprodukowanych po którymś tam (chyba wrzesień) podniesiono prędkość do 150 - u mnie już tak jest Prawda. GT ma LEDy, które podobno bardzo szeroko świecą i nie ma takiej potrzeby. Miałem doświetlanie w poprzednim samochodzie, ale teraz nie czuję jakiegoś wielkiego braku tej opcji. Halogenów z przodu też nie ma :) -
Megane IV phI Megane IV GT Grandtour 205 TCe - opinie
Nikus odpowiedział(a) na proarnes temat w Zakup - Megane IV
Zatem pytaj o konkrety , bo faktycznie w wielkim skrócie to: - czy sa jakieś problemy/niedoróbki? - każdy samochód ma jakieś niedoróbki, o kilku nawet wspominałem w wątku u siebie - czy sprawdzi sie jako auto dla rodziny 2+2? - jak nie masz 2 metrów wzrostu to z tyłu jest bardzo dużo miejsca, ale to oceń sobie w salonie - wrażenia odnośnie skrzyni EDC - do ideału bardzo dużo brakuje, natomiast generalnie jest spoko. Można się jej nauczyć, chociaż mnie drażni okropnie zmiana biegu 3>4 Generalnie, z perspektywy czasu osoby o większym gabarycie mają duży problem z wygodną pozycją w "kubełkach". -
Megane IV phI Zmierzona na hamowni
Nikus odpowiedział(a) na Slimak temat w Mech.-Ogólne - Megane IV, Scenic IV
Nie wygląda to najgorzej. Za jakiś czas może też się wybiorę na rolki Aktualizację softu robiłes w ramach gwarancji czy zaśpiewali $ za robotę? -
Megane IV phI Przeglądy okresowe w Megane IV
Nikus odpowiedział(a) na johnyy0 temat w Mech.-Ogólne - Megane IV, Scenic IV
w GT także zalecają co 30k -
Megane IV - Kontrakty serwisowe i przedłużenie gwarancji
Nikus odpowiedział(a) na chucky80 temat w Zakup - Megane IV
Jest zdecydowanie więcej i to także z półki wyższej :) -
Megane IV - Kontrakty serwisowe i przedłużenie gwarancji
Nikus odpowiedział(a) na chucky80 temat w Zakup - Megane IV
Górna półka jakościowa, minimum Motul (ale z certyfikowanego źródła). Ale i tak raczej wpadnie Penrite :) -
Megane IV - Kontrakty serwisowe i przedłużenie gwarancji
Nikus odpowiedział(a) na chucky80 temat w Zakup - Megane IV
W moim wypadku opcja serwisowa się nie opłacała... wykupiłem tylko przedłużoną gwarancję. Tak dla świętego spokoju. Generalnie mam zamiar lać lepszy olej i wymianiać go zdecydowanie częściej niż co 30tyś. Opcja serwisowa uwzględnia jedynie przeglądy wg planu. A jak porównałem to co wchodzi w pakiet tych przeglądów oraz harmonogram gwarancji (wymiany części) to wychodzi na to, że masz zagwarantowany jedynie olej + filtry. Świec, pasków, oleju w skrzyni biegów czy nawet płynów nie zdążysz wymienić na gwarancji :) Zalecana wymiana jest zdecydowanie później -
Gdyby co to posiadam IV GT Grandtour, wiec moge odpowiedziec na jakieś pytania. Obecnie 2,5k przebiegu. Po weekendzie założę swój wątek, wrzucę zdjęcia i trochę informacji odnośnie użytkownia oraz spalania ;) - Jakiś dziwnych drgań raczej nie zauważywałem - wszystko wydaje się być normalnie. - Co do prowadzenia, to miedzy GT a wersją cywilną jest... przepaść. Ja tam lubię jak samochód daje mi informację zwrotną z drogi w trakcie pokonywania zakrętu. W zwykłej wersji o tym zapomnij. - Mega zgodzę się co do brakujących opcji, szczególnie że GT nie jest wersją stricte sportową (jak RS) a jedynie "usportowioną" Pozdrawiam Póki co zadowolony użytkownik MIV GT, który nie znalazł sensownej alternatywy na runku w tej cenie.