Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

meganelapua

Użytkownik
  • Postów

    142
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

8 Neutralny

Samochód

  • Auto
    megane1phll
  • Silnik
    16.16v K4M
  • Przebieg (tys.km)
    31000

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam. Warto również sprawdzić dokręcenie śrub mocujących uchwyty maglownicy.Patrząc od tyłu auta te od góry sanek oraz śrubę krzyżaka.
  2. Witam. Można wykasować luz pomiędzy zębatką a listwą . Z tyłu przekładni masz śrubę (krążek o śr. ok. 30mm) tuż za listwą. Reguluj na rozgrzanym aucie , przekręcając śrubę stopniowo o 3-5 stopni max . Po każdym przekręceniu sprawdz czy podczas jazdy ( auto rozgrzane) kierownica powraca bez oporów od skrajnego do skrajnego położenia.Ważne by silnik był rozgrzany (olej w układzie wspomagania) ponieważ luz w miare nagrzewania maleje i po regulacji na zimno na rozgrzanym kierownica może nie "powracać".
  3. Witam. Śrubę wału dokręca się przy wale opartym na trzpieniu(blokadzie). Nic się nie wyrwie jeżeli blokada jest wykonana właściwie i dokręcona do oporu. Śrubę najlepiej kupić w ASO ok 60PLN są znacznie lepsze niż zamienniki, dziwne ale przekonałem się już parę razy ,że tak jest... i klej wtedy niepotrzebny. Blokady wałków też muszą być założone przy dokręcaniu,nie przenoszą żadnych momentów (dokręcania) . Ostatnio widziałem silnik od Megi w którym kółko na wale było przyspawane....
  4. Witam.Podstawa to usunięcie rdzy do gołej blachy. Następnie podkład "reaktywny" wytrawiający, dalej podkład akrylowy. Teraz można nakładać szpachlę lub podkład wypełniający. Prawidłowo powinno się dać na szpachlę "wyszlifowaną" znowu akryl. Teraz lakier właściwy. Podkład wytrawiający: http://www.klakiernik.pl/Wytrawiajacy_Podklad_Wypelniajacy_DX1061_DUXONE_DUPONT_kpl_1L-63.html Podkład dwuskładnikowy: http://www.klakiernik.pl/Podklad_Wypelniajacy_DX1062_DUXONE_DUPONT_kpl_1L-64.html
  5. Witam. Naciąganie trochę pomaga ale tylko dla ucha... dla żywotności paska i rolek to raczej nie. Jeszcze jedno: zmiana napięcia paska , powoduje minimalne przestawienie rozrządu, tzn . blokada na wałki nie wchodzi .
  6. Witam. Spotkałem się z podobnym dzwiękiem w kilku Megankach, zawsze na pasku Continentala. Próbowałem luzować napinacz ale nic nie pomagało, pomaga napięcie . Ostatnio składając sobie silnik założyłem oryginalny zestaw Renault z paskiem Gates,odpalam i ... o zgrozo wyje (w moim nowym silniku koła nie mogły się "wyrobić"). Wszystko ucichło po około 1000 km. Mała pułapka jest z naciągiem paska w przypadku napinacza ze wskaznikiem prostokątnym (nowy typ). Wszyscy ustawiają ruchomy wskaznik w prostokątnym okienku.
  7. Sprawdz Kolego ,czy buzzer nie odzywa się przypadkiem po otwarciu prawych drzwi :)
  8. "Z tego co widziałem to otworek do smarowania panewki korbowodowej nie jest na "szczycie czopa" tylko trochę poniżej"- Nic w tym nienormalnego, kanałów smarujących nie robi się w miejscu największego obciążenia.
  9. Witam. W opornicy oprócz samej "spiralki" jest jeszcze bezpiecznik termiczny.Ciekawi mnie to, czy jak zewrzesz opornice to wiatrak kręci się niezależnie od temp. silnika czy tylko w warunkach w których powinien?
  10. Witam. Jeżeli chodzi o zmianę to trudno będzie ,ale jest możliwe po uprzednim odkręceniu poduszki podniesieniu i podwieszeniu silnika.Uważaj na prawidłowe ułożenie przegrody pomiędzy miską a blokiem silnika,absolutnie jej nie wyrzucaj! Nie jestem pewny czy w każdej aluminiowej jest mocowanie, ale jeżeli masz półoś z podporą a kupisz miskę bez mocowania ,to nie będziesz miał do czego przykręcić podpory.(niniejsza uwaga jest nieaktualna jeżeli każda miska ma to mocowanie).W bloku silnika jest miejsce na podpore nawet jeżeli nie występowała.
  11. Witam.Na prawej półosi masz ciężarek "taki gumowy" ,zobacz czy nie przesunął się i nie obciera o nadkole. Półosie występowały w dwóch rodzajach, bez podpory początek 2001 a od drugiej połowy 2001 z podporą.Jeżeli ktoś Ci to zrobił to może nie przykręcił podpory jeżeli takową posiadasz. Jeszcze jedna możliwość to wyrobiony wielowypust w kołnierzu wewnętrznego przegubu lub na wałku na który półoś nasuwasz.
  12. Witam.Ja tam widze ,że zawory oberwały co prawda nie wszystkie ale zawsze ,złożysz to zobaczysz.
  13. Witam.Słyszałem o "magikach" co wyciągają skrzynie do góry,bez odkręcania sanek.Rozłączenie skrzyni od silnika wyjętego z auta nie jest łatwe (ciężko schodzi).
  14. Witam. Wniosek jest prosty jeżeli przed podłączeniem było 12.8 a po podłączeniu 12.4 ,znaczy to ,że jest jakiś pobór. Może to być pobór modułu komfortu ,zanim minie określony czas i odłączy zasilanie oświetlenia wnętrza (lampki nie muszą się palić). Podłącz akumulator, zostaw otwarty samochód i zmierz za np.30 minut. Samo napięcie ładowania jest ok ale ten pomiar nie daje pojęcia o wydajności prądowej alternatora.Do pomiaru natężenia jak Kolega wyżej pisał tylko amperomierz cęgowy.
  15. Witam. Pod pokrywą odmy nie ma uszczelki jak i pod pokrywą wałków.Składaj to na Loctite 518 (uszczelniacz anerobowy do połączeń kołnierzowych) absolutnie nie na silikon,nakładaj cienką warstwę ,przestrzegaj momentów i kolejności dokręcania ,szczególnie w przypadku pokrywy wałków. Uszczelniacze wałków warto kupić w ASO są w komplecie z nakrętkami kół pasowych (warto wymienić) kosztują ok 70PLN za jeden (uszczelniacz plus nakrętka). Pamiętaj o: bardzo dokładnym odtłuszczeniu obsady kół (brak wpustów) przed przykręcaniem, przestrzeganiu momentów dokręcania. Do usuwania starego uszczelnienia możesz użyć środka do usuwania lakierów (skansol) nie skrob tego niczym metalowym. Pamiętaj ,że pokrywa wałków jest jednocześnie połową ich łożyskowania tzn. jak odkręcisz ,wałki pójdą do "góry". Staraj się aby dzwignie zaworowe poukładać w kolejności tak jak były wcześniej ,sprawdz czy rolki na dzwigniach luzno się kręcą. Nie wyciągaj wsporników hydraulicznych . Do przykręcenia koła pasowego TYLKO NOWA ŚRUBA koszt ok 30PLN,wkręcasz na sucho właściwym momentem i kątowo bez kleju. W dziale DOWNLOAD masz manuale napraw . poczytaj o ustawieniu kół pasowych (szczególnie KZFR) przed dokręcaniem wszystkiego. Pod kolektorem ssącym są gumowe uszczelki, jest ich pięć. Pasek plus rolki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!