Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

k330

Nowy użytkownik
  • Postów

    36
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    scenic III 2010r.
  • Silnik
    1.5dci 832
  • Przebieg (tys.km)
    60000

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. po wstępnym sprawdzeniu najbardziej prawdopodobnym winowajcą jest moduł sterujący ten przy silniczku podnoszenia szyby. Kwestia czy on jest "naprawialny" coś w stylu zimny lut, jakiś przekaźnik... czy tam w środku to tylko płytka z mikroskopijnymi elementami elektronicznymi nie do naprawienia? Mój ma numer 807 31002 1R trudno taki znaleźć, czy jest on zamienny z innymi numerami? Czy w używce musi mieć identyczne numery?
  2. renault scenic III przed liftem, przestało mi działać składanie lusterka lewego od kierowcy oraz regulacja lustra. Prawe działa, zarówno składanie jak i regulowanie, a po przełączeniu na lewe nic. Ani się nie chce złożyć/rozłożyć jak również regulacja w żadną stronie góra dół lewo prawo nic. Przy naciskaniu guzika składania słychać takie jakby cichutkie pyknięcie (jakby przekaźnik). Gdzie może być problem, czy samo lusterko w środku silniczki? Czy może panel sterujący z guzikami, czy może gdzieś czytałem, że jest jeszcze pod boczkiem drzwiowym moduł odpowiadający za sterowanie szybami/lusterkiem? Jak ewentualnie sprawdzić czy samo w sobie lusterko jest sprawne, da radę "na krótko" ?
  3. Interesuje mnie (może ktoś ma starą po pierwszej wymianie rozrządu) jaka szła pompa wody na pierwszy montaż w fabryce? Do silnika 1.5dci K9K 832. Lub ogólnie do 1.5dci 106KM lub 110KM Bo oryginalne pompy dostępne w sprzedaży nr 7701478031 są Firmy Pierburg ( w pudełku made in france), firmy Aisin (w pudełku made in czech republic), firmy Magna Rico (w pudełku made in france, na rolce Italy, więc jakieś połączenie włosko-indyjskie) i pewnie jeszcze inne z made in China włącznie. Jak wiadomo różnie bywa z jakością części z różnych fabryk. Ktoś ma doświadczenie pompa której firmy będzie najpewniejszym wyborem?
  4. Czy ktoś wie czy jest taka możliwość (Scenic III ph1) aby mieć podłączone 2 telefony poprzez bluetooth jednocześnie do fabrycznego zestawu głośnomówiącego? Wiem, że w ustawieniach można chyba bodajże przypisać 5 numerów telefonów, ale czy jest opcja aby działały 2 jednocześnie z zestawem głośnomówiącym fabrycznym? jeden telefon mi działa bez problemu, ale drugi już nie mimo, że jest numer przypisany. Żeby działał drugi telefon ten pierwszy muszę wyłączyć bluetooth. I dopiero drugi podłączyć i działa. Chciałbym po prostu jadąc z żoną aby i mój telefon i jej był jednocześnie podłączony i działał zestaw głośnomówiący z obu, czy jest to w ogóle możliwe w Scenicu III ?
  5. Czy ktoś się orientuje czy w scenicu III z 2009r 1.5dci występuje jako osobna część czujnik temperatury parownika klimatyzacji? czy może jest wbudowany w tzw. rezystor/ jeż? A może nie występuje tylko jest to inaczej rozwiązane? ewentualnie jaki nr części ma taki czujnik temperatury? Chodzi mi o taki czujnik który jest najczęściej zamontowany bezpośrednio na parowniku klimatyzacji w nagrzewnicy. Generalnie jest to zwykły termistor w obudowie potocznie nazywany czujnikiem temperatury parownika.
  6. nie ma się co obrażać na filtr, że jest made in china. Bo jak pójdziesz do ASO po oryginalny filtr to też dostaniesz filtr ze znaczkiem renault i będzie made in china.Co zrobić jak tam między innymi renault robi oem filtry, a raczej poddostawcy którzy robią oem filtry. ( filtr produkcji firmy UFI) U siebie wymieniałem na właśnie taki oryginał ale made in china i nie ma żadnych problemów. Choć zapewne są też i chińskie podróbki tych chińskich oryginalnych filtrów :)
  7. zrobiło się samo. Tzn nie były wymieniane, tarcze, klocki ani nic robione z układem hamulcowym. Nie wiem, czy przy wstecznym biegu jest to samo, bo o dziwo nagle samo się naprawiło. Po prostu nagle zaczęło działać poprawnie, tak jak kiedyś, z automatycznym zwalnianiem. No nic trzeba obserwować jak się będzie to zachowywało w przyszłości. Ta centralka sterująca to właśnie moduł który siedzi w bagażniku. Za kilkadziesiąt złotych można kupić używane, tylko one mają w sobie zapisany nr vin, i bez zaprogramowania nie będą działały od tak po przełożeniu z innego auta. Na moduł gwarancję mam, bo przecież kupiony nowy w aso. Ale nie podejrzewam, że znów padł kilkumiesięczny moduł. Jak się dowiadywałem o naprawę tego modułu to elektronicy z branży wołali ok 300zł.
  8. Mam taki problem z hamulcem elektrycznym w Scenicu III. Na desce oczywiście kontrolka zgłasza błąd hamulca, a problem jest tego typu, że przy ruszaniu dodaje gazu a hamulec sam się nie zwalnia. ( wcześniej działało to automatycznie) Musze ręcznie przyciskiem zwolnić hamulec i dopiero można ruszać. Kilka miesięcy temu miałem wymieniany w ASO moduł hamulca na nowy oryginalny za grubą kasę. Więc raczej nie podejrzewam aby znów moduł się zepsuł. Silniczki przy zaciskach też raczej sprawne, bo w końcu jak używam dźwigni to wszystko działa, zaciąga i odpuszcza. Tylko przestało to działać automatyczne. Gdzie może być problem, ktoś podpowie? czujnik położenia hamulca/ sprzęgła....?
  9. w scenic II też trzeba było nacisnąć na guzik na manetce, żeby pokazało poziom, ale w scenic III to nie działa. Tzn przełącza tylko parametry komputera. Mam ten system hands free, więc karty nie wkładam do czytnika jak to sprawdzałem, ale wątpię, że to przez to. Choć spróbuję jeszcze z kartą w czytniku.
  10. w ASO 1 sztuka 130zł wołają, a wymiana 50zł za sztukę. Czyli komplet 700zł. Kupiłem oryginalne świece u handlujących częściami do francuzów po 65zł. wymienię sam tą która jest spalona. Jak się spali kolejna to wtedy znowu. Nie widzę sensu wymieniać działających świec na działające nowe. W oryginalnym pudełku renault siedziała świeca Borg Warner czyli Beru.
  11. Cześć. Czy dobrze rozumiem, że w scenicu III nie ma podczas odpalania silnika kontrolki poziomu oleju? Tak jak to było np w scenic II gdzie był komunikat oil level OK i informacja graficzna w postaci takich kółeczek. W scenic III jest tylko komunikat test systemów ok.
  12. zakupiłem oryginalny filtr paliwa 164009384R, i jest w nim w komplecie 3 sztuki oringów. A nie powinno być czasem 4? Według mnie powinno bo tyle jest oryginalnie. W zamiennikach tego filtra różnych producentów widzę, że dają najczęściej 4 oringi. Przy wymianie na filmach na youtube jak chłopaki wymieniają też są 4 oringi. filtr jest z grzałką/ podgrzewaczem : 3 oringi idą na podgrzewacz paliwa i 1 na śrubę spustową na dole filtra. silnik 1.5dci K9K832 78KW. Te 3 oringi dołączone do 164009384R ( każdy innej wielkości) nijak nie pasuje żeby ich użyć. O co tu chodzi?
  13. Cześć. Czy ktoś może się orientuje w scenicu III 2009r 1.5dci 106KM K9K832 jakiej firmy szły świece żarowe na pierwszy montaż? Mam prawdopodobnie spaloną 1 świecę i chciałbym na razie wymienić tylko tą spaloną ale żeby była taka sama jak reszta. Nie wiem jaka firma wkładała świece na pierwszy montaż w fabryce. Niby na pudełkach oryginalnych świec ze znaczkiem renault na pudełku jest made in germany co by sugerowało którąś z firm niemieckich czyli może beru, może bosch, EYQUEM.... Ktoś wie co przy tym silniku było wkładane na pierwszy montaż oraz czy nr oem świec 8200682592 jest prawidłowy dla silnika K9K832 1.5dci?
  14. wyłączenie grzałki wyłączeniem, ale sonda z czasem też się starzeje i pracuje coraz gorzej i wolniej.
  15. czy wersja demo programu maxiecu 2.0 da rade cokolwiek wykasować z błędów? czy funkcja kasowanie błędów w demo całkiem nie aktywna, a jedynie pokaże z jakimi modułami da się połączyć i to jest wszystko?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!