Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

gral8

Nowy użytkownik
  • Postów

    40
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic Expression 2002
  • Silnik
    1,9dci
  • Przebieg (tys.km)
    150
  1. Witajcie. Czy serwo od anglika będzie pasować do Scenica z kierownicą z lewej strony?
  2. Witajcie! Chcę przeprowadzić test przelewowy wtryskiwaczy jednak mam jedno pytanie. Odnalazłem taki o to post, który opisuje próbę 4 minutową, podczas której do menzurek powinno wlecieć ok 30 ml ropy powrotami, a różnicę dwóch najmniejszych wartości w dwóch menzurkach przemnożyć przez 1,4 co daje możliwy odchył. Czy taki test jest uniwersalny?Czy dla Scenicków 1,9 dci znacie jakieś inne instrukcję?
  3. W sumie znalazłem uzasadnienie tych dwóch usterek. Syczenie powoduje wysiloną pracę vacum pompy, która z kolei nie daje rady z uruchomieniem turbo i stąd bierze się ta dziura w momencie zmiany biegu na wyższy i nagłego przyspieszania. Dodam, że czesto syczenie trwa dosyć długo. Nieraz musze je przerwać wciśnięciem pedłau hamulca, stąd wniosek, że nieszczelnosć jest nie mała i vacum pompa ma co robić. Zanim zaczęły się problemy z syczeniem i miekkim pedałem hamulca również od czasu do czasu miałem takie dziury przy zmianie biegów, co może świadczyć o stopniowo zwiększającej się nieszczelności, która obecnie jest już na tyle duża, że objawia sie syczniem. Czy ktoś orientuje się co do ogólnych cen serwa?
  4. Witam. Od kilku dni zauważyłem syczenie z okolic pedału hamulca - najczęściej w momencie odpuszczania. Kilka wciśnięć i pedał jest w podłodze. Po odczekaniu chwili pedał jest ponownie twardszy, ale i tak nie tak twardy jak przed tym syczeniem. Czytałem, że to najprawdopodobniej membrana w serwie jest nieszczelna jednak pojawił się drugi objaw. Polega on na braku mocy w momencie zmiany biegu na kolejny wyższy. Przykładowo na jedynce jest normalnie, jednak na zadaniu dwójki i nagłym wciśnięciu gazu auto ma kompletną dziurę na 2 sekundy po czym dopiero się zaczyna zbierać. Zdarzały mi się te objawy w braku mocy przed objawami syczenia z okolic pedału hamulca, jednak teraz gdy syczenie się pojawiło objaw dławienia się silnika po zmianie biegu występuje bardzo często. Stąd moje pytanie czy takie objawy moga być spowodowane uszkodzeniem vacum pompy?czy też syczenie z pedału hamulca jednoznacznie wskazuje na servo?
  5. Witajcie. Wybaczcie, że tak długo nie pisałem, ale mam mały zawrót głowy w pracy. Zdecydowałem się na zakup i wymianę regulatora ciśnienia pompy CR. Przez dwa dni autko zaczęło chodzić żwawo, jednak po dwóch dniach gdy silnik osiągał pełne nagrzanie pojawia się taki dźwięk rezonujący z pompy CR. http://www.youtube.com/watch?v=q0RXFKnYbXs po podstawieniu starego regulatora dźwięku praktycznie nie słychać. Badałem stetoskopem i dźwięk faktycznie idzie od pompy CR. Powroty i dolot drgają. Nie wiem czy regulator jest walnięty czy też pompa działa na znamionowych obrotach, których dawno nie miała i daje ciała. Mimo to na nowym regulatorze obroty falują nadal w sytuacji gdy z wybiegu dam na luz i nie wciskam hamulca. Gdy hamulec przycisnę obroty się wyrównują. Dzieje się tak przy prędkościach powyżej 30km/h. Co do testu przelewowego to podjadę do znajomego. Sam musiałmym skądś wykombinować takie wężyki, a wartości i tak mi za dużo nie powiedzą.
  6. Witajcie! Zdecydowałem się na odkręcenie czujnika na listwie CR. Po jego odkręceniu wokół małego otworu w gnieździe czujnika zobaczyłem troszkę czarnych opiłków. Czy to oznacza koniec pompy wys. ciśnienia?Filtr paliwa wymieniony przed 10tys, km, na regulatorze pompy nie ma opiłków. Szkoda mi wtryskiwaczy stąd zastanawiam się od czego zacząć? Proszę o sugestie.
  7. Może zawór na pompie dostał w tyłek po tym zamrożeniu i dlatego masz takie objawy. Ewentualnie spróbuj w niego lekko postukać podczas falowania i sprawdź jaki będzie efekt.
  8. Mi tak falował na zimnym silniku po rozgrzaniu także mniej i był temu winny regulator na pompie wtryskowej - zawór sterujący. Może dawkowanie paliwa masz zachwiane. Wprawdzie teraz sam mam problem, bo po wymianie regulatora owszem falowanie ustało, silnik zaczął jakby żywiej pracować, ale po dwóch dniach pompa zaczęła wydawać dźwięki po rozgrzaniu i sam nie wiem co z tym dalej robić.
  9. Witajcie! W październiku robiłem rozrząd z pompą wody, która jest na pasku osprzętu. W czerwcu jednak zaczęło mi coś po rozgrzaniu silnika głośno gruchotać (jak gołą:). Udałem się do mechanika z reklamacją na rozrząd. Powiedział, że nie wiedział co to było i wymienił cały rozrząd. Dwa tygodnie później wymieniłem regulator na pompie CR Bosch CP1 z uwagi na falujące obroty biegu jałowego. Falowanie ustało, silnik stał się żwawszy jednak po dwóch dniach ponownie po nagrzaniu silnika słychać było takie cichsze gruchotanie (często przerywane - nieraz ustające na jakiś czas) z okolic rozrządu. Pojechałem ponownie do tego mechanika, sprawdził i powiedział, że to pompa wtryskowa wydaje takie dźwięki. Oczywiście wykluczył rozrząd i powiedział, że poprzednia wymiana była bezcelowa i jest o rozrząd w plecy. Dziwne tylko dlaczego po pierwszej wymianie objaw zniknął (na dwa tygodnie ale zniknął. Przed pierwszą wymianą, gdy gruchotanie było głóśne miałem wrażenie, że pasek rozrządu był napięty mocniej niż obecnie. Po wymianie pasek jest luźniejszy. I teraz pytanie czy mocno napięty pasek, mógł faktycznie uszkodzić pompę wtryskową i to ona tak gruchocze po nagrzaniu. Mam wrażenie, że wymiana tego regulatgora doprowadziła do znamionowej pracy pompy, której nie miałą od dłuzszego czasu, stąd zaczęła ona tak wariować. Auto odpala normalnie nie dymi, przyspiesza może troszkę słabiej. Oto film przedstawiający usterkę: http://www.youtube.com/watch?v=q0RXFKnYbXs http://www.youtube.com/watch?v=T0vWTWFPNDE
  10. Był już podobny przypadek o takich skokach ciśnień, który podam tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=11115460#11115460 Może zapytam Szanownych Kolegów tak. Czy skoro wartości są takie anormalne to czy powodem może być awaria samego czujnika na listwie?a jeżeli tak to czy można go jakoś wyczyścić?nie wiem czy nie zapowietrzę układu paliwowego. Dodano: 21 lip 2012 - 19:52 Możecie mi podać numer seryjny czujnika na listwie CR właściwego dla Renault Scenic 1,9 dci 99-03? Bo właśnie poszedłem do auta, spiałem numer 0 281 002 405 i czytam że jest on on Fiata i teraz mam dylemat czy czujnik gościu który mi sprzedał auto podłożył i dlatego komp tak wariuje czy może jest on wspólny również dla Renault? Dodano: 24 lip 2012 - 09:14 Wymieniłem zawór sterujący regulator ciśnienia CR na pompie wtryskowej i jak na razie silnik pracuje ładnie. Aby go wymienić trzeba zdjąć szarą osłonę mocowaną na 3 śrubki. Regulator jest wpięty w prawą część pompy wtryskowej - jest połączony wtyczką, którą na wstępie wymiany odpinamy. Jest on umocowany na 2 śruby z główką torx. Po odkręceniu należy lekko przekręcić regulator w prawą stronę i wtedy będzie łatwiej go wyciągnąć. Po wyciągnięciu zakładamy nowy uważając aby główką regulatora niczego nie dotykać. Przykręcamy, wciskamy wtyczkę i gotowe!!! Zdarzają się sporadyczne "falnięcia" np po nagłym wrzuceniu mu luzu i zejściu obrotów z 2500obr.min. Wtedy chwilę pofaluje w okolicach 700-900 z dwa trzy razy, ale po chwili stabilizuje się i trzyma. Do tej pory przed wymianą jak zadałem luz i toczyłem się prędkością np 40km/h to obroty falowały od 600 do nawet 1100obr/min, dopiero jak zwolniłem to się w miarę wyrównywały.
  11. gral8

    Ubytki oleju

    Jeżeli chodzi o szukajkę to owszem przewertowałem podobne tematy, jednak wolałem się upewnić odnośnie miejsc przy EGR, w których gromadzi sie olej. W innych postach są używane pojęcia z którymi nie jestem na bieżąco, stąd założyłem ten temat aby się upewnić. W tej sytuacji o czyszczeniu odmy poszukam dalej. Nie będe zaśmiecał forum. Dzięki za odpowiedź Jeżeli jeszcze można to zadam jedno krótkie pytanie. EGR jest połaczony z trzema rurami (lewa, prawa i dolna) Mogę prosić o opisanie które do czego prowadzą i które sprawdzić w odniesieniu do odmy i turbiny?
  12. Witajcie. Scenic 1,9 dci 2002. Zauważyłem ubytki oleju i chciałbym się poradzić czy są one niepokojące. Ostatnio zalałem oleju prawie na styk (wiem że nie do końca to sprzyja silnikowi) i miałem wszystkie oczka od poziomu oleju komputera. Minęły dwa tygodnie i dwa oczka zamieniły się w kreski, czyli ubytek. Zauważyłem dwa miejsca, które mnie niepokoją. Pierwsze to okolice EGR - a dokładniej pofałdowana rura, która odchodzi od dołu EGR ( na niej zbiera się olej). Drugie miejsce to uszczelka miski olejowej (również posiada zacieki). EGR przez pewien czas miałem odłączony, gdyż sądziłem, że nie działa. Jednak wziąłem się solidnie za niego i po dokładnym wyczyszczeniu zaczął działać - od tej pory robią się te zacieki. Czym jest to spowodowane, czy problemami z turbiną czy z odmą? oraz czy jest to niepokojące. Jak kupiłem auto to widać byo że silnik był myty. Nie kopci - jedynie przy porządnym depnięciu, ale to chyba normalne. Mimo wszystko jeżeli to turbina to jak to sprzwdzić, a jeżeli odma to jak wyczyścić? I pytanie drugie Czy miska olejowa posiada uszczelkę? czy jest uszczelniana na silikon?
  13. Pomiar robiłęm u mechanika programem Multi Diag. Inne wartości też są, mam krótki filmik z pomiarów. Wiem, że wartości są skrajne i zmieniają się co sekundę np 20 barów po sekundzie dwóch wskakuje 6500 bara. Ciśnienie w kolektorze zasilania wtryskiwaczy waha się od 190 do 430 barów, wartość zadania obrotów biegu jałowego wskazuje 835 obr, a obroty wahają się od 800 do 900 obr/min, zawór regulacji ciśnienia magistrali pokazuje 23% wydatek paliwa 07,89 mm3/wtrysk
  14. Może ja się źle wyraziłem. Na pompie jest regulator ciśnienia, a na listwie czujnik. Skoro wartości są tak spaczone to tylko ten drugi szwankuje? Chodzi o to, że silnik faluje na obrotach, stąd nie wiem teraz jaki czujnik odpowiada za jedno i drugie, chyba że oba są uwalone. I przy okazji co to jest ta Korekcja Biegu Jałowego?
  15. Ok. Teraz wejdźmy w szczegóły. Pisząc "czujnik" miałeś na myśli czujnik na listwie, czy na pompie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!