Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

pc131

Użytkownik
  • Postów

    50
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic II 2003
  • Silnik
    1.9 dCI 120KM
  • Przebieg (tys.km)
    126 000
  1. Hej Od ok 3 miesięcy mój Scenic 1.9 DCI 120KM 2003r bierze (bardzo)dużo oleju. Przed wymianą oleju, już był niski stan. Po wymianie przejechałem 700km i musiałem dolać 1L. Kilka dni temu wróciłem z podobnej trasy ~650km i musiałem dolać litr. Niski stan na bagnecie i komunikat TOP UP OIL LEVEL. Byłem w Feuvert i nigdzie nie zauważono wycieku oleju z silnika, usłyszałem też że gdyby turbina brała olej to by był czarny dym spod maski..? Miałem regenerowaną turbosprężarkę ok 30 tys km wstecz. Obecny przebieg to 168 tys km. Czasem jak mocno wdepnę, żeby wyprzedzić to w lusterku widzę ciemniejszy dym. No ale nie były to takie białe chmury, kiedy kończyła mi się turbina. Usłyszałem już ok rok temu od mechanika, że mój silnik ma dosyć duże przedmuchy i przydałby się remont. Brak wycieków oleju i jego znikanie pewnie to teraz już oznacza. Obecnie przedmuchy są nawet, jeśli odkręcę korek wlewu oleju. Czy ktoś z forumowiczów miał już taką przypadłość i może mi polecić rozwiązanie (remont czy wymiana) albo jakiś dobry warsztat, który to zdiagnozuje przed? Załączam zdjęcia, gdzie było dużo oleju. Pisałem, że w Feuvercie powiedzieli mi, że nie ma wycieków silnik, ale kazali mi go wymyć z tego stanu na zdjęciach, przed sprawdzeniem i wymianą oleju. Cięcie Kolego zapoznaj się z regulaminem zamieszczania zdjęć i zastosuj się do niego. Aston76
  2. Oto co "wypadło" pod samochodem po tym jak wylał się płyn hamulcowy: Oznaczenie: 09TR414022 Obawiam się, że to uszczelka z przewodu pomiędzy pedałem sprzęgła a skrzynią biegów(wysprzęglik) - z tego przewodu na rysunku przedstawionego w pierwszym poście pomiędzy punktami 1 i 2. Zastanawiam się, czy powodem nieodbijania sprzęgła i był "bardziej" wysprzęglik czy ten kawałek gumy...
  3. Witam Żona miała dziś wracać z Gdyni do Warszawy Scenikiem II. Auto stoi w tej chwili w Feuvert w Gdyni, zapadło się sprzęgło. Wcześniej komunikat "BRAKING FAULT" oraz "STOP", czasem sprzęgło nie do końca odbijało, poprawiałem nogą, czasem szarpnęło i zgasło jak zapomniałem "odciągnąć" sprzęgła. Podczas gdy mechanik FEUVERT odpalał samochód pod warsztatem, wcisnął sprzęgło i wpadło ono wtedy w podłogę. Jednocześnie pod samochodem wylał się płyn i żona znalazła "kawałek gumowy części ok 2cm. Podejrzewam uszczelkę 1 lub 2 Czy możliwe, że wysprzęglik jest dobry tylko uszkodziła się uszczelka i wylał się płyn hamulcowy? Czy jednak objawy nieodbijającego sprzęgła i komunikatów "BRAKING FAULT" to objaw zepsutego wysprzęglika? Pozdrawiam T
  4. Tak. "Poszedł" bezpiecznik na klemie "+" teraz tylko naprawa sprzęgła!
  5. Witam Sprawa pilna. Żona jest w tej chwili w Gdyni, miała wracać dziś do Warszawy, niestety sprzęgło padło. Wcześniej zdarzyło się kilka razy, że nie odbiło od podłogi. Podjechała do Feuverta w Gdyni (komunikat BRAKING FAULT, STOP) zostawiła samochód do wymiany wysprzęglika. Przed chwilą dzwonił serwis, że auta nie da się uruchomić, nie świecą się żadne kontrolki. Czy to jakaś znana usterka z tym brakiem prądu? Pozdrawiam Tomek
  6. BSI? pod siedzeniem miałem zniszczoną kostkę, poodrywane kable, elektryk połączył kable bez kostki, zaizolował i podwiesił wyżej, niż wisiało
  7. Sprawdzę przewody masowe przy klemie akumulatora. A sprawdzić stan złączek i wtyczek w aucie.... jest ich chyba 2000.
  8. Zainteresuj się firmą IZOTECH oni robią interfejsy do radyjek PIONEER, które obsługują wyświetlacze w Scenicach II oraz sterowanie z kierownicy.
  9. Udało się uruchomić samochód za pomocą kabli od drugiego samochodu. Od tamtej pory wszystko jest OK.
  10. Yyyyyyy, tylko tam chyba trudny dostęp jest. Mam scenica II przed liftem, i chyba inaczej się ściąga obudowę bezpieczników niż po lifcie. Jest do tego jakaś instrukcja? A jak to "wyschnie" to może wrócić do normalności?
  11. Witam Wczoraj wieczorem sąsiad zadzwonił do mnie, że świeci mi prawy reflektor z przodu. Zdziwiłem się - tylko prawy? Zszedłem na dół - rzeczywiście - prawy reflektor z przodu świecił a w sumie lekko mrugał. Lewy był zgaszony. Chciałem wejść do auta, nie działał czujnik pod klamką, otworzyłem kluczykiem. Niestety auta nie udało się odpalić. Zostawiłem taki mrugający reflektor na noc z myślą, że się rozładuje. Dzisiaj wchodzę do auta, o dziwo drzwi otworzyłem bez kluczyka (hands free). Chciałem włączyć zapłon (przycisk START STOP), niestety wtedy zaczął mrugać główny wyświetlacz i po wyłączeniu się wyświetlacza rozlegał się dźwięk podobny do blokowania drzwi przy 20km/h. Po chwili zaczął się cyrk. "Cyk, cyk, cyk, cyk, cyk" - okazało się, że w drzwiach cały czas pracują mechanizmy, które odpowiadają za zamykanie/blokowanie drzwi - tak mi się wydaje, bo dotykając okolic zamka czuć drżenie. Załączam filmy: Na drugim filmie widać, jak odłączam klemę od akumulatora, "cykanie ustaje". Jednak po podłączeniu znów jest to samo. Ostatnio 2 razy zdarzyło mi się jechać przez dość głęboką wodę - myślę, że mogło być do połowy koła. Czy to może być przyczyną tego dziwnego zachowania? Jakieś zwarcie? Czy po podłączeniu CLIPA wyszedłby błąd? Teraz nawet nie ruszę się samochodem spod bloku. Czy ktoś miał podobny problem w Scenicu II? Pozdrawiam Tomek
  12. Trochę nie wiem gdzie ta kostka ISO rozdziela sygnał do tweeterka i woofera fabrycznie, nie wiem z tego powodu jak to połączyć (zwrotnicę HERTZA), gdzie ta kostka ISO jest w scenicu II. Właśnie zamierzam zapodać radyjko PIONEERA DEX3100UB bo zależy mi na USB i mp3. Nie potrzebuję tuby w bagażniku i BOOM BOOM, chcę poczuć growl gitary basowej :) W moim wypadku chyba tą fabryczną osłonę bym wyciął zwyczajnie. Mocowanie głośnika już uciąłem. Myślałem jeszcze wyciszyć drzwi taśmą dekarską. Robiłem tak w fiacie bravo 1 i efekt był wow :) choć od razu zmieniłem radio z fabrycznego na pioneera i głośniki z fabrycznych na Lanzary. kamakaze Ty miałeś osłonę za głośnikiem? Jak sobie poradziłeś?
  13. Moje pytanie, bo nie chcę się bawić w dodatkowy wzmacniacz. Czy radio Pioneer DEH3100UB 4x50W RMS max, 4x22W RMS stałej będzie już lepsze do tych głośników HERTZ DSK 130? W poprzednim aucie miałem jakieś radio Pioneera DEH 2100 chyba i 16,5cm Lanzary i ładnie to grało. 6) Czy zwrotnica w zestawie musi być zamontowana, żeby zamontować tweeterki? Czy fabrycznie też jest jakaś zwrotnica i wystarczy wymienić tweeterki? Czy w takim razie fabrycznie jest jakaś zwrotnica? Jeśli nie ma to jak jest rozdział sygnału między woofery i tweetery?
  14. Witam Przeczytałem kilka wątków w temacie car-audio w Scenicach II. Kupiłem sławetne Hertz'e 130 DSK z tweeterkami. Wymieniłem w weekend i tu moje spostrzeżenia: 1) Fabryczne głośniki wyglądają jak zabawkowe, obudowa z plastiku, 3x lżejsze niż Hertz'e, magnes kilka razy mniejszy w porównaniu do Hertz'ów 2) Żeby zamontować Hertz'e musiałem na szlifierce spiłować jedno ucho na śrubę (żółta strzałka) drugie ucho musiałem przypiłować (strzałka niebieska) musiałem również zdjąć pomarańczowy plastik (strzałka różowa) - inaczej głośnik nie wszedłby w ogóle w otwór, gdzie był głośnik fabryczny. 3) Pomimo zdjęcia plastikowej pomarańczowej obudowy, głośnik nie mieści się w miejscu fabrycznego, żeby go dokręcić trzeba go docisnąć. 4) Myślałem, że usłyszę WOW, ale niestety nie. W poprzednim samochodzie jak wymieniłem fabryczne głośniki Fiata na Lanzary, to było wow. Podobnie jak kolega tutaj spodziewałem się fajnego zwartego basu, niestety nie widzę dużej różnicy. 5) Czy to wina tego, że głośnik dociska do plastikowej osłony z tyłu? Można ją wyciąć? Bo nie mam dostępu do opalarki... 6) Czy zwrotnica w zestawie musi być zamontowana, żeby zamontować tweeterki? Czy fabrycznie też jest jakaś zwrotnica i wystarczy wymienić tweeterki? Pozdrawiam T
  15. Czyli ja mam szary, dzięki. Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie Kolego, ostatni raz upominam! damiar
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!