Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
mirecc
Użytkownik-
Postów
99 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
-
Megane II phI Prośba o zidentyfikowanie wersji - Megane II
mirecc odpowiedział(a) na bombel84 temat w Nadwozie, podwozie, wnętrze - Megane II, Scenic II
Kolega ma Megane 2 przed liftową z silnikiem 1,6 i ma 115 KM. Chyba wszystkie tak miały... Co do benzyny jednak nie mam pewności bo mam diesla i te mnie interesowały. -
Megane II phI Główna przyczyna uszkodzenia turbo
mirecc odpowiedział(a) na bodzioprince temat w 1.9 diesel
Rany, w robocie miałem trochę na głowie i zapomniałem o manualu. Dzisiaj go znajdę i wrzucę. -
Megane II phI Główna przyczyna uszkodzenia turbo
mirecc odpowiedział(a) na bodzioprince temat w 1.9 diesel
Ja mam w pracy manual z demontażu turbo w pdf'ie. Dzisiaj idę na nockę więc po g.22 wstawię link do pliku. -
Megane II phI Prośba o zidentyfikowanie wersji - Megane II
mirecc odpowiedział(a) na bombel84 temat w Nadwozie, podwozie, wnętrze - Megane II, Scenic II
LXP - to Lux Privilage, 16 115 - to faktycznie może być pojemność i moc silnika, l4 - to może ilość drzwi? Masz sedana? -
Megane II phI Prośba o zidentyfikowanie wersji - Megane II
mirecc odpowiedział(a) na bombel84 temat w Nadwozie, podwozie, wnętrze - Megane II, Scenic II
Ja w sumie jak sprowadziłem auto z Austrii to miałem cały typenszejn czy jak to się zwie w języku szkopskim... Auto odkupiłem od salonu Renault z przebiegiem 14500km, jest w wersji Lux Privilage i xenonów, podgrzewanych foteli, czujników cofania i tempomatu nie ma. Ma za to panoramiczny dach ale to była już opcja. To było 13 lat temu. -
Megane II phI Prośba o zidentyfikowanie wersji - Megane II
mirecc odpowiedział(a) na bombel84 temat w Nadwozie, podwozie, wnętrze - Megane II, Scenic II
To zapodaj link. Sam jestem swojego ciekaw. -
Megane II phI Prośba o zidentyfikowanie wersji - Megane II
mirecc odpowiedział(a) na bombel84 temat w Nadwozie, podwozie, wnętrze - Megane II, Scenic II
Ja mam takie wnętrze w Lux Privilage. Jednak mam inne radio i nie mam pod zegarkiem przycisków do jego ustawiania. Dodatkowo rączki tapicerki na drzwiach mam też beżowe a nie czarne. Dodatkową identyfikacją mogą być oznaczenia silnika przy listwach na drzwiach. Były aluminiowe i plastikowe. Ja mam alu ale jakie były w , ktorej wersji to na 100% nie wiem. Wydaje mi się, że alu było tylko w Privilage. -
Megane III phII Czy Renault oszukuje tak jak VW ?
mirecc odpowiedział(a) na kacper69 temat w Forum Ogólne
Taka norma... Takie też ciśnienie maksymalne dopuszcza producent opon... I to wszystko dopuszczone literą prawa. Do dupy z tą UE. ;-) Broni swojego lobby a nie klienta czy środowisko. Za pieniądze i rak to ryba a odpady radioaktywne i rtęć są ekologiczne. Za to węgiel i zwykłe żarówki to mordercy ludzkości... -
Megane II phI Pytanie banalne ale godne uwagi
mirecc odpowiedział(a) na Gwizdek temat w Mech.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Jako, że pytanie jest "głupawe" odpowiem w tym samym stylu: Da się wymienić. A żeby było ciekawej: Wymień na Shelby 6,2 l - to dobra jednostka. Czy jestem złośliwy? Raczej tak ;-) Po jakimś czasie zrozumiesz mój sarkazm. Pytanie "godne uwagi"... Dobre! -
mirecc obserwuje zawartość Radio dylematy na granicy liftingu i Wymiana radia/zmieniarki na inne?
-
Megane III phII Czy Renault oszukuje tak jak VW ?
mirecc odpowiedział(a) na kacper69 temat w Forum Ogólne
Czyli wynika z tego, że panowie podpisali się pod tekstem "jak oszukać testy NEDC" i właśnie na podstawie ich porad VW przygotowywał samochody do testu? To by był strzał w stopę aby chwalić się czymś co jest oszustwem. Oszustwem na skalę globalną po, którym na VW wylała się fala krytyki a w USA ich modele aut po ujawnieniu uszustwa w oprogramowaniu silnika wycofano z rynku? Brawo panowie naukowcy! A myślałem, że są inteligentni... A może jednak ten tekst to lipa... a na 100% nie jest to treść normy. Podpis pod tekstem jest też wymowny... "100 porad na zaliczenie NEDC", raczej nie świadczy o tym, że to jej treść a tylko zbiór porad. I to w formie spekulacji bo nie wszystkie wymienione porady są dopuszczalne przy teście. -
Skrzynie do Megane 1.6 na Alledrogo nawet za 100 zł. można kupić. Standardowa cena to 150zł. To żadna inwestycja. Jeśli to faktycznie skrzynia to ją kup i z jakimś znajomym garażowym mechanikiem wymienisz za psie pieniądze.
-
Megane III phII Czy Renault oszukuje tak jak VW ?
mirecc odpowiedział(a) na kacper69 temat w Forum Ogólne
Wyciąg z normy NEDC? Chyba się pomyliłeś albo nie przeczytałeś treści tekstu. Samej normy NEDC pewnie też nie czytałeś. Ja też jej nie czytałem w całości ale zapoznałem się z jej kilkoma "legendarnymi mitami". To tekst jak oszukać normę NEDC a nie jej treść! W normie są zapisy mówiące o tym, że zastosowane usprawnienia muszą być zgodne z zaleceniami producenta chyba, że ten dopuszcza zmiany. Więc ciśnienie w oponach można podnieść ale tylko do maksymalnego przewidzianego przez producenta opon. Gorzej jeśli chodzi o produkty takie jak płyny ekspoloatacyjne. Tu zalecenia są po stronie producenta auta i na potrzeby testu może je zmienić na inne, bardziej korzystne dla wyniku testu. Zaklejanie szpar w karoserii jest dopuszczalne ale generalnie auto ma być dopuszczone do ruchu. I dlatego można zwiększyć odległości klockow od tarcz czy luz na dyferencjale ale już zabronionego jest stosowanie zerowej zbieżności bo odpowiednia zbieżność nie jest to zalecenie a wymóg techniczny. Na temat normy NEDC był obszerny program w niemieckiej telewizji i tam były przy okazji przedstawione fakty i mity na jej temat i jak zrobić aby jej wynik był jak najlepszy dla producenta samochodu. Przypominam też, że producentom nie chodzi o to aby auta paliły podczas testu jak najmniej. Im chodzi o jak najkorzystniejszy wynik uzyskany w emisji spalin! To jest dla nich ważniejsze bo decyduje o sprostaniu lub nie normom EURO6. Wiadomo jednak, ze im mniej paliwa tym mniejsza emisja. Jednak można napisać odpowiedni program dla silnika i norma zaliczona, tak właśnie zrobił VW. Niemniej jednak niektóre opisane sposoby w przytoczonym przez ciebie tekście na to jak oszukać NEDC to niedopuszczalne mity i nie mogą one mieć miejsca podczas testów. Ten tekst jest nie do końca prawdziwy a już na pewno nie jest treścią normy! Norma NEDC to nie trzy zdania tylko całkiem spory dokument. Nawet rodzaj zastosowanych technologi i podzespołów hamowni jest tam szczegółowo opisany. Nie można sobie zastosować rolek według uznania a tylko te według normy. Długo by tu pisać co można a co nie. Dlatego i sama norma też jest obszerna. Stosowanie wąskich opon o obniżonym profilu i o niższych oporach toczenia, używanie "lekkich" płynów, wyłączanie odbiorników elektrycznych to dozwolone praktyki. Ale zrzucanie pasków mikro, czy wyciąganie foteli jest niedozwolone. Auto ma być sprawne technicznie i w/g homologacji. Więc jak jest pięcio osobowe to ma mieć pięć miejsc na fotelach, ma mieć światła, szyby i wszystko to bez czego by tej homologacji nie otrzymało. Podsumowując. Nie twierdzę, że producenci grają fer. Wręcz na odwrót. Oszukują nas ale w świetle zapisów normy. Zmieniają co tylko mogą ale całe szczęście nie mogą wszystkiego co by chcieli. Kiedyś kopałem w dyrektywach KE szukając info na temat emisji gazów z pojazdów samochodowych jako jedno ze źródeł efektu cieplarnianego. Ja kopalem w motoryzacji a kolega kopał w górnictwie. Jednym słowem super lobby a wyniki badaniań na dwóch końcach prawdy. KE publikuje to co jej odpowiada i wzależności kto z tego będzie kręcił lody. Tekiej korupcji w świetle prawa to nawet w Rusach nie ma. :o Tu mam jeszcze jeden z linków z którego korzystałem (został przypadkiem w ulubionych) a na treść normy NEDC trafiłem klikając kolejne odsyłacze. Temat rzeka. http:// http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/HTML/?uri=URISERV:l28186&from=EN -
Megane III phII Czy Renault oszukuje tak jak VW ?
mirecc odpowiedział(a) na kacper69 temat w Forum Ogólne
Jeśli wynik spalania jest zgodny z jakąś normą to sprawdź zapis tej normy. Nie wierz w bajki w stylu "zdejmij pasek i nabij opony". Norma wyraźnie określa warunki testu! http:// http://m.auto-swiat.pl/wiadomosci,nx8mc -
Megane II phI Problem z elektrycznym opuszczaniem tylnych szyb
mirecc odpowiedział(a) na Megi2k4 temat w Elektr.-Ogólne - Megane II, Scenic II
... Podnieś szyby do samej góry i przytrzymaj przełącznik przez około 3 sekundy. -
Megane II phI Radio nie wyłącza się
mirecc odpowiedział(a) na Matemaru temat w Elektr.-Ogólne - Megane II, Scenic II
W instrukcji radyjka jest to napewno opisane. Standardowo do VAG trzeba to zmienić ale nie wiedziałem, że w Reno też. Mam już któreś z kolei radyjko Kenwooda i w instrukcji zawsze jest to wyraźnie opisane. Jak po pracy dojadę do domu to zrobie ci zdjęcie. Prawdopodobnie trzeba zamienić miedzy sobą te przewody na których są bezpieczniki. Jeden to " stały + " a drugi to " + ze stacyjki ".