Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

mirecc

Użytkownik
  • Postów

    99
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

8 Neutralny

Samochód

  • Silnik
    1.9 dCi
  • Przebieg (tys.km)
    90000

Ostatnie wizyty

726 wyświetleń profilu
  1. Kolega ma Megane 2 przed liftową z silnikiem 1,6 i ma 115 KM. Chyba wszystkie tak miały... Co do benzyny jednak nie mam pewności bo mam diesla i te mnie interesowały.
  2. Rany, w robocie miałem trochę na głowie i zapomniałem o manualu. Dzisiaj go znajdę i wrzucę.
  3. Ja mam w pracy manual z demontażu turbo w pdf'ie. Dzisiaj idę na nockę więc po g.22 wstawię link do pliku.
  4. LXP - to Lux Privilage, 16 115 - to faktycznie może być pojemność i moc silnika, l4 - to może ilość drzwi? Masz sedana?
  5. Ja w sumie jak sprowadziłem auto z Austrii to miałem cały typenszejn czy jak to się zwie w języku szkopskim... Auto odkupiłem od salonu Renault z przebiegiem 14500km, jest w wersji Lux Privilage i xenonów, podgrzewanych foteli, czujników cofania i tempomatu nie ma. Ma za to panoramiczny dach ale to była już opcja. To było 13 lat temu.
  6. Ja mam takie wnętrze w Lux Privilage. Jednak mam inne radio i nie mam pod zegarkiem przycisków do jego ustawiania. Dodatkowo rączki tapicerki na drzwiach mam też beżowe a nie czarne. Dodatkową identyfikacją mogą być oznaczenia silnika przy listwach na drzwiach. Były aluminiowe i plastikowe. Ja mam alu ale jakie były w , ktorej wersji to na 100% nie wiem. Wydaje mi się, że alu było tylko w Privilage.
  7. Taka norma... Takie też ciśnienie maksymalne dopuszcza producent opon... I to wszystko dopuszczone literą prawa. Do dupy z tą UE. ;-) Broni swojego lobby a nie klienta czy środowisko. Za pieniądze i rak to ryba a odpady radioaktywne i rtęć są ekologiczne. Za to węgiel i zwykłe żarówki to mordercy ludzkości...
  8. Jako, że pytanie jest "głupawe" odpowiem w tym samym stylu: Da się wymienić. A żeby było ciekawej: Wymień na Shelby 6,2 l - to dobra jednostka. Czy jestem złośliwy? Raczej tak ;-) Po jakimś czasie zrozumiesz mój sarkazm. Pytanie "godne uwagi"... Dobre!
  9. Czyli wynika z tego, że panowie podpisali się pod tekstem "jak oszukać testy NEDC" i właśnie na podstawie ich porad VW przygotowywał samochody do testu? To by był strzał w stopę aby chwalić się czymś co jest oszustwem. Oszustwem na skalę globalną po, którym na VW wylała się fala krytyki a w USA ich modele aut po ujawnieniu uszustwa w oprogramowaniu silnika wycofano z rynku? Brawo panowie naukowcy! A myślałem, że są inteligentni... A może jednak ten tekst to lipa... a na 100% nie jest to treść normy. Podpis pod tekstem jest też wymowny... "100 porad na zaliczenie NEDC", raczej nie świadczy o tym, że to jej treść a tylko zbiór porad. I to w formie spekulacji bo nie wszystkie wymienione porady są dopuszczalne przy teście.
  10. Skrzynie do Megane 1.6 na Alledrogo nawet za 100 zł. można kupić. Standardowa cena to 150zł. To żadna inwestycja. Jeśli to faktycznie skrzynia to ją kup i z jakimś znajomym garażowym mechanikiem wymienisz za psie pieniądze.
  11. Wyciąg z normy NEDC? Chyba się pomyliłeś albo nie przeczytałeś treści tekstu. Samej normy NEDC pewnie też nie czytałeś. Ja też jej nie czytałem w całości ale zapoznałem się z jej kilkoma "legendarnymi mitami". To tekst jak oszukać normę NEDC a nie jej treść! W normie są zapisy mówiące o tym, że zastosowane usprawnienia muszą być zgodne z zaleceniami producenta chyba, że ten dopuszcza zmiany. Więc ciśnienie w oponach można podnieść ale tylko do maksymalnego przewidzianego przez producenta opon. Gorzej jeśli chodzi o produkty takie jak płyny ekspoloatacyjne. Tu zalecenia są po stronie producenta auta i na potrzeby testu może je zmienić na inne, bardziej korzystne dla wyniku testu. Zaklejanie szpar w karoserii jest dopuszczalne ale generalnie auto ma być dopuszczone do ruchu. I dlatego można zwiększyć odległości klockow od tarcz czy luz na dyferencjale ale już zabronionego jest stosowanie zerowej zbieżności bo odpowiednia zbieżność nie jest to zalecenie a wymóg techniczny. Na temat normy NEDC był obszerny program w niemieckiej telewizji i tam były przy okazji przedstawione fakty i mity na jej temat i jak zrobić aby jej wynik był jak najlepszy dla producenta samochodu. Przypominam też, że producentom nie chodzi o to aby auta paliły podczas testu jak najmniej. Im chodzi o jak najkorzystniejszy wynik uzyskany w emisji spalin! To jest dla nich ważniejsze bo decyduje o sprostaniu lub nie normom EURO6. Wiadomo jednak, ze im mniej paliwa tym mniejsza emisja. Jednak można napisać odpowiedni program dla silnika i norma zaliczona, tak właśnie zrobił VW. Niemniej jednak niektóre opisane sposoby w przytoczonym przez ciebie tekście na to jak oszukać NEDC to niedopuszczalne mity i nie mogą one mieć miejsca podczas testów. Ten tekst jest nie do końca prawdziwy a już na pewno nie jest treścią normy! Norma NEDC to nie trzy zdania tylko całkiem spory dokument. Nawet rodzaj zastosowanych technologi i podzespołów hamowni jest tam szczegółowo opisany. Nie można sobie zastosować rolek według uznania a tylko te według normy. Długo by tu pisać co można a co nie. Dlatego i sama norma też jest obszerna. Stosowanie wąskich opon o obniżonym profilu i o niższych oporach toczenia, używanie "lekkich" płynów, wyłączanie odbiorników elektrycznych to dozwolone praktyki. Ale zrzucanie pasków mikro, czy wyciąganie foteli jest niedozwolone. Auto ma być sprawne technicznie i w/g homologacji. Więc jak jest pięcio osobowe to ma mieć pięć miejsc na fotelach, ma mieć światła, szyby i wszystko to bez czego by tej homologacji nie otrzymało. Podsumowując. Nie twierdzę, że producenci grają fer. Wręcz na odwrót. Oszukują nas ale w świetle zapisów normy. Zmieniają co tylko mogą ale całe szczęście nie mogą wszystkiego co by chcieli. Kiedyś kopałem w dyrektywach KE szukając info na temat emisji gazów z pojazdów samochodowych jako jedno ze źródeł efektu cieplarnianego. Ja kopalem w motoryzacji a kolega kopał w górnictwie. Jednym słowem super lobby a wyniki badaniań na dwóch końcach prawdy. KE publikuje to co jej odpowiada i wzależności kto z tego będzie kręcił lody. Tekiej korupcji w świetle prawa to nawet w Rusach nie ma. :o Tu mam jeszcze jeden z linków z którego korzystałem (został przypadkiem w ulubionych) a na treść normy NEDC trafiłem klikając kolejne odsyłacze. Temat rzeka. http:// http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/HTML/?uri=URISERV:l28186&from=EN
  12. Jeśli wynik spalania jest zgodny z jakąś normą to sprawdź zapis tej normy. Nie wierz w bajki w stylu "zdejmij pasek i nabij opony". Norma wyraźnie określa warunki testu! http:// http://m.auto-swiat.pl/wiadomosci,nx8mc
  13. ... Podnieś szyby do samej góry i przytrzymaj przełącznik przez około 3 sekundy.
  14. W instrukcji radyjka jest to napewno opisane. Standardowo do VAG trzeba to zmienić ale nie wiedziałem, że w Reno też. Mam już któreś z kolei radyjko Kenwooda i w instrukcji zawsze jest to wyraźnie opisane. Jak po pracy dojadę do domu to zrobie ci zdjęcie. Prawdopodobnie trzeba zamienić miedzy sobą te przewody na których są bezpieczniki. Jeden to " stały + " a drugi to " + ze stacyjki ".
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!