Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sir-Gutek

Nowy użytkownik
  • Postów

    35
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Kontakt

  • Strona www
    http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=145493

Samochód

  • Silnik
    1.5 dCi
  • Przebieg (tys.km)
    0
  1. U mnie problem z kolem alternatora na poczatku objawial sie przez niedoladowany akumulator. Przez pewien czas wozilem ze soba kable i dzieki zyczliwosci innych kierowcow, ktorzy pozowolili mi skorzystac ze swojego aku, moglem jechac dalej. Lecz pewnego dnia podczas jazdy kontrolki zaczely wariowac - niewiadomo skad zapalil sie ABS i kontrolka ladowania, a w srodku czuc bylo spalenizna. Od razu pojechalem do warsztatu zeby to sprawdzic. Okazalo sie, ze kolo alternatora jest zuzyte. Spowodowalo to uszkodzenie samego alternatora. Koszto nowego w ASO - prawie 1300zl !!! Na szczescie udalo sie go zregenerowac za przyzwoite pieniadze - 100zl. Zdaniem mechanika jazda z niesprawnym kolem alternatora moze prowadzic do zerwania sie paska rozrzadu! O kosztach jakie trzeba poniesc w wyniku takiej awarii lepiej nie pisac... Takze, jezeli ktos ma problem z kolem alternatora w megane II 1.5dci nalezy od razu to naprawic! Koszt nie jest zbyt duzy ok 400-600zl (w zaleznosci od warsztatu). Naprawa spustoszen spowodowanych zerwaniem sie paska rozrzadu na pewno nie bedzie tania. Komunikat INJECTION FAULT pojawia sie m.in. wtedy gdy podczas proby rozruchu do silnika nie dochodzi paliwo. Mialem tak kiedys, gdy braklo mi paliwa na trasie (awaria wskaznika paliwa). Po wlaniu ropy do zbiornika auto nie odpali, poniewaz silnik jest zapowietrzony. Musisz uzyc gruszki podpompowania paliwa. Sprawdz szczelnosc ukladu, czy paliwo gdzies nie "ucieka", lub gdzies nie dostaje sie "lewe" powietrze.
  2. Ja niedawno wymienilem lozyska na kolumnach mcpersona, kierownica pracuje troche lzej, oraz czesc stukow ustala. Lecz nadal slychac skrzypienie/grzechotanie gdzies z okolic srodkowego drazka (miedzy przegubami). Nie znam sie na tym, nie wiem dokladnie co tam jest w srodku. Skrzypienie pojawia sie po przejechaniu ok 30 km, tak jakby ocierajace elementy sie rozgrzewaly... Slychac je podczas skrecania i jazdy po nierownosciach. Dzisiaj sprawdzalem to z mechanikiem na kanale, nie ma luzow w zawieszeniu - ogolnie wszystko wydaje sie byc okej. Powiedzial, zebym pojechal do salonu Renault, on nic nie poradzi :/
  3. Dzisiaj w serwisie ASO Nawrot pytalem o akumulator do mojego auta (1.5 dCi 82KM 2003 ). Odpowiedz : oryginalny akumulator renault 50 Ah o stosunkowo wysokim pradzie rozruchu 600A. Cena ? Jedyne 490zl Koles w serwisie powiedzial, ze z powodzeniam mozna zastosowac akumulator o zblizonych parametrach np Bosh Silver 55Ah/540A (nowy na allegro po 260zl). Nie mozna oczywiscie przesadzic. Akumulator o zbyt wysokiej pojemnosci nigdy nie bedzie w pelni naladowany przez alternator, ktory jest "przystosowany" do ladowania akumulatora seryjnego o pojemnosci 50Ah. W efekcie mocniejszy akumulator szybciej sie zuzyje. Znowu zbyt niski prad rozruchowy nie zagwarantuje rozruchu silnika przy niskich temp. Wniosek : Najlepiej kupowac akumulator o zblizonych parametrach do ak. fabrycznego. DrNo Ciekawe jakim sposobem do Twojego auta trafil aku 72Ah ? Moze w nowszych meganach montuja mocniejsze alternatory...
  4. Oryginalne adaptery do fabrycznego sterowania z kierownicy (np Sony, Pioneer, JVC) są drogie - ok 400zl. Lecz ostatnio doszly mnie sluchy o niejakich uniwersalnych zamiennikach w cenie ok 150zl... W tym tygodniu postaram sie dowiedziec wiecej na ten temat.
  5. To moze byc dosc "polularna" usterka w zawieszeniu megany II - lozysko na kolumnach mc persona. U mnie oba juz bardzo sie tluka, trzeba bedzie to naprawic w najblizszym czasie, kolejny wydatek...
  6. gacek_fm mam chyba ten sam problem. Slychać nasilające sie "huczenie" wraz ze wzrostem prędkości. Wczoraj jeszcze nie bylo tak zle, ale dzisiaj bardziej daje o sobie znać. Jutro przejade się do ASO sprawdzić które łożysko siadło. Chyba, że ktoś z was zna jakis dobry warsztat we Wrocku? Też chyba szykuje mi sie wymiana łożysk na kolumnach mcpersona... do tego jeszcze slychać dziwne stuki w zawieszeniu przy skręcaniu i hamowaniu. 22 tyś km po Wrocławskiej kostce zrobiło swoje ...... :/
  7. Mam naklejke! Zaraz ide naklejac! WIELKIE DZIEKI !!
  8. Czy ktos z wrocka dostal juz naklejke ? U mnie na Sępolnie listonosz nic jeszcze nie dostarczył. Czy naklejki zostały wysłane priorytetem?
  9. Pewnie sie tam wybiore, tylko troche pozniej :) Na razie mialem inne wydatki ; Alufelgi+opony,wymiana oleju i swozni... takze poszlo troche gotowki... Moze za kilka miechow "zchipuje" moja megi :) W sumie przydaloby sie wiecej mocy, teraz zalozylem szersze gumy i troche ubylo na dynamice. Z checia bym to zmienil :) Moze ktos z was ma doswiadczenie z chipowaniem silnika 1.5 dci ?
  10. Mam tylne klocki do wymiany. Nie wiecie moze ktora firma robi dobre zamienniki? Co sadzicie o klockach firmy TEXTAR http://www.allegro.pl/item178976254_textar..._megane_ii.html
  11. [Cięcie] Roznie to bywa, moze po prostu wogole nie mieli dostepnej opcji w komputerze "wymiana swozna" , byla tylko opcja "wymiana calego wahacza" i jak koles pracuje w ASO to nie jest uprawniony do takich kombinacji... W sumie jeden gosc co przyjmuje zgloszenia do serwisu mowil, ze wymiania swozni prawdopodobnie jest mozliwa, ale nie powiedzial nic konkretnego ; gdzie i za ile ... Mechanik zdecydowanie upieral sie, ze nie jest to mozliwe. Nie ma co sie rozwodzic. Jakby ktos mial problem ze swoniami w megane II to zapraszam do ASO OFION ; oddzial w Ostrowcu Świętokrzyskim ! Proszę nie cytować postu 1:1 jak się odpowiada bezpośrednio pod nim - Prezes
  12. Wiec okazalo sie, ze jednak mozna wymienic same swoznie i co dziwne w ASO Renault! Koszt naprawy w ASO ( Ostrowiec Świętokrzyski ) : Swożnie 70zl szt. Robota 160zl W sumie 300zl. Kwota calkiem przyzwoita jak na naprawe w ASO z gwarancja. Najwazniejsze , ze juz nie mam luzu na swozniach i bez obaw mozna jezdzic! Najlepsze jest to, ze w ASO Nawrot w Dlugolece powiedzieli, ze nie da rady wymienic swoznia, poniewaz jest wprasowywany w wahacz - koszt naprawy siegal prawie 1000zl ! :shock: :shock: (700 za wahacze + 240zl robota).
  13. Zdecydowanie popieram rozmiar , który podał Prezes : 10x7 . Wydrukowalem zamieszczony obrazek i stwierdzam, ze idealnie pasuje na tylna klape. Fajna sprawa ta naklejka! Wyróżnimy sie na tle czarnych łosi i płetwonurków ! hyhyhy :) Dajcie znac jak formularz bedzie gotowy.
  14. Ja tylko z ciekawosci zapytalem sie w warsztacie co robia takie rzeczy. Powiedzieli , ze bede mial ok 100- 105 koni po modyfikacji. Oczywiscie na pytanie "a co z silnikiem, czy nagle wszystko sie w nim nie posypie?" Odpowiedzieli "Oczywiscie, ze nie. Gwarantujemy, ze wszystko bedzie okej" Moze jakbym dostal jakas profesjonalna, wyczerpujacą odpowiedz, to rozwazylbym mozliwosc modyfikacji. Jak na razie wole nie ryzykowac...
  15. Moze beda wiedziec dokladnie w jakims wiekszym sklepie z czesciami do francuzow (jest cos takiego we Wrocku?) Albo w ... Norauto?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!