Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MikeED6

Nowy użytkownik
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic I Ph II
  • Silnik
    1.6 16v
  • Przebieg (tys.km)
    197
  1. mam scenica ph2 1.6 16v i byłem nim ostatnio w austrii i myślałem że szlak mnie trafi !! 120km/h - 5 bieg - 3500rpm i silnik wyjący jakby miał wyzionąć ducha. czy to jest normalne, czy ktoś coś kombinował u mnie ze skrzynią ? Przydałoby się jechać ze 140km/h i mieć ok 3200rpm bo powyżej 150 to już i spalanie ogromne i szum powietrza. rozmawiałem już wstępnie ze znajomym który naprawia skrzynie do francuzów i powiedział że ewentualnie możemy podmienić piątkę z jakiejś innej skrzyni, ale niewiadomo jak się będzie zachowywać ona wtedy w mieście
  2. mały przegląd, mycie i sprzątanie, niewidzialna wycieraczka na szybę a jutro trasa 1000km :lol:
  3. no to raczej bym obstawiał filtr powietrza niż olej, zmień na jakiś markowy MANN, KNECHT, PURFLUX i sprawdź.
  4. ten przeskok to jest właśnie wyłamanie "słoneczka" na docisku, teoretycznie powinno to być prawie niewyczuwalne ale w praktyce jest to odczuwalne. Wymiana sprzęgła, plus smarowanie prowadnicy łożyska załatwi sprawę na 100%
  5. Nie sądze żeby olej miał AŻ taki wpływ na spalanie. ogólnie to Mobil półsyntetyk nie jest dobrym olejem ale tanim i popularnym. może robiłeś przy wymianie oleju jeszcze coś, na przykład klocki albo coś z hamulcami, może gdzieś się coś blokuje i auta trochę przymula i musisz mocniej deptać. Albo filtra paliwa jakiś kiepski, albo filtr powietrza. Napisz czy coś jeszcze robiłeś przy wymianie oleju.
  6. dwie możliwości dlaczego ciężko chodzi sprzęgło (normalnie trzy, ale linkę wykluczyłeś) 1. Zużyty/kiepskiej jakości docisk sprzęgła. po wymianie na dobre sprzęgło LUK/SACHS będziesz miał sprzęgło jak masełko 2. łożysko oporowe zaciera się na tuleji prowadzącej, ale to zazwyczaj w autach które długo stoją. Tak czy siak skrzynia do wyciągnięcia. A nawet gdyby to tylko łożysko to grzech nie wymienić całego sprzęgła mając wszystko na wierzchu.
  7. a ja obstawiam rozrusznik. szczotki albo tulejki popiskują, przy odciążaniu rozrusznika. Oddać do regeneracji lub wyczyścić i wysmarować.
  8. wymieniałeś sprzęgło nie wyjmując skrzyni ?? chciałbym to kiedyś zobaczyć. Trzeba wyjąć półosie, odkręcić przkładnie kierowniczą od sanek, odkręcić sanki od nadwozia i mając podparty silnik, odkręcić łapę skrzyni i wyjąć skrzynię. Dopiero po tym można przystąpić do wymiany sprzęgła. Wymiana sprzęgła przez szczelinę miedzy skrzynią a silnikiem jest moim zdaniem nierealna, bo nie będziesz w stanie wycentrować tarczy sprzęgłowej i przez to ciężko będzie zamontować skrzynię spowrotem z powrotem. I nie wiem co za ceny macie, ale u mnie w mieście robocizna wymiany sprzęgła to granice 200-350zł chyba że w autach ze sprzęgłem samonastawnym to się zgodzę - 500zł Regulamin pkt. 5.9 - poprawione 0cool
  9. Wyjmij akumulator, obok niego masz bezpieczniki, obstawiam że panuje tam nieziemski syf i po wyczyszczeniu powinno być ok.
  10. my piszemy ale ty nie czytasz: skoro ABS i prędkościomierz działają, nie doszukuj się usterki w czujnikach ABS!
  11. co się dzieje, że chcesz wymieniać ten synchronizator?
  12. jaki zaworek zwrotny, bzdury piszecie w silniku benzynowym z wtryskiem paliwa zaworek jest totalnie bez sensu. zaworek zwrotny montuję się do starych diesli, bo tam nie ma pomp paliwa! Jeżeli masz problem z odpalaniem rano to: 1. wlej więcej paliwa przynajmniej 1/2 zbiornika, wiem że to zaboli twój portfel, ale wiele samochodów gorzej odpala rano, jak jest mało paliwa 2. jeżeli punkt pierwszy nie pomaga trzeba sprawdzić czy pompa paliwa dobija ciśnienie przed uruchomieniem silnika. Możesz to częściowo sprawdzić podczas odpalania uruchamiając zapłon poczekać parę sekund, wyłączyć zapłon, włączyć znowu, znów parę sekund odczekać i odpalić, jeżeli to pomaga, to problem jest w układzie paliwowym, jeżeli nie to szukaj w układzie zapłonowym
  13. no widocznie już ją trochę przytarło, a wymieniłeś przy okazji olej ?? może się wyciszy całkiem.
  14. ja dzisiaj zamontowałem osłony pod zderzakiem, naprawiłem podgrzewanie fotela i zamontowałem fotel z OEM podłokietnikiem. i jeszcze wymieniłem uszczelkę nadwozia po stronie kierowcy i zamontowałem schowek na okulary :l:
  15. dodam że lampy dobrze się rozkleja po uprzednim wygrzaniu ich w piekarniku kuchennym ok 30min :) naprawdę dobra metoda, minimalizuje ryzyko pęknięcia któregoś elementu, a tak się może stać podgrzewając punktowo np. opalarką.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!