Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
sirmichu
Nowy użytkownik-
Postów
12 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralnySamochód
-
Auto
Megane I phl
-
Silnik
1.6e
-
Przebieg (tys.km)
255855
-
Megane I phI Jak sprawdzić czujnik temperatury silnika?
sirmichu odpowiedział(a) na Vargas temat w Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Sprawdź może na ile stopni kupiłeś nowy termostat, w niektórych autach można zastosować termostaty o różnych temperaturach otwarcia. Poza tym sprawdź czy faktycznie chłodnica jest na tyle gorąca, że wentylator cały czas chodzi, może czujnik temp. chłodnicy jest uszkodzony i robi zwarcie, dlatego nawet przy niskiej temp. chłodnicy załącza się i wentylator pracuje. Ale na początku sprawdź czujniki płynu przy silniku, ten do komputera i na tablice rozdzielczą, czy mają odpowiednie oporności, styki przeczyścić. Co do uszczelki to przypomnij sobie czy może w upały nie przegrzałeś silnika? Stanie w korku przy temp. +30 może spowodować przegrzanie i uszkodzenie uszczelki. -
włąśnie plecionka jest na stałe złaczona z wurą od tłumika wewnętrzego, w tę część wtdechu mam wymienioną na nojkę :( Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76 Dodano: 05 sie 2015 - 18:53 Witajcie po dłuższej nieobecności. Smród spalin już zażegnany !! :) Przyczyną nieprzyjemnych zapachów był za krótki układ wydechowy, pomimo dokupieni śmiesznej końcówki na tłumik był on za krótki. Pomogło obcięcie końcówki rury wychodzącej z tłumika i przymocowanie rury zgiętej w kolano, która wystaje teraz lekko poza obrys samochodu. Nie wygląda to estetycznie ale mi to nie przeszkadza. Pomimo wymiany niemalże nowego wydechu ten okazał się za krótki i trzeba było go dodatkowo przedłużyć. Już teraz nie złoszczę się na moją renię, byłem nią na Woodstoku i szczęśliwie wróciliśmy bez bólu głowy i łez w oczach:) Pozdrawiam wszystkich !!
-
sirmichu obserwuje zawartość Jak sprawdzić czujnik temperatury silnika? , Smród spalin , MODUL UCH (BSI) i 1 inny
-
Witam, borykam się z moim problemem już parę ładnych miesięcy. Przy jeździe moją renią 1.6 8v benzyna 97r. przy otwartych oknach strasznie czuć spaliny. Niemalże łzawią oczy i robi się aż słodko w ustach :) Dodam, że kolektor wydechowy wymieniony (był pęknięty 3-4 gar), tłumik wewnętrzny i krańcowy wymieniony na asmet (poprzednie miały dziurę). Kolano od kolektora z katalizatorem było zdemontowane i sprawdzone, żadnych oznak przepalenia. założyłem nawet jakąś rurkę "tiuningującą" na wydech żeby spaliny odprowadzić dalej od auta i nic. Czy ktoś z was miał podobny problem? Wydech mam kompletnie nowy, uszczelka pod kolektor także wymieniona na nową. Spaliny czuć tylko podczas jazdy przy otwartych oknach, przy zamkniętych jest normalnie, także z włączonym nawiewem. Problem pokazuje się gdy tylko uchylę okno, Jak samochód stoi w miejscu i pracuje nie czuć żadnych spalin w około, muszę się rozbujać do 30-40 km/h żeby poczuć spaliny. Zbliżają się wakacje i nie chciałbym znowu jeździć z zamkniętymi oknami :(
-
Megane I phI wymiana baterii w pilocie
sirmichu odpowiedział(a) na dlugi temat w Elektr.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Dzięki za pomoc. Już wszytko wymienione, kluczyki działają prawidłowo i nawet ze sporej odległosci niz poprzednio. -
Megane I phI MODUL UCH (BSI)
sirmichu odpowiedział(a) na DruM temat w Elektr.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Hey, problem rozwiązany, puściłem prąd wychodzący ze skrzynki bezpieczników, znalazłem taki. Po przekręceniu stacyjki pojawia się w nim prąd, dodatkowo jest jeszcze wmontowany bezpiecznik 20A. póki co dział, wszytko polutowane i zaizolowane. Rozmawiałem z elektrykami i powiedzieli, że to najlepsze rozwiązanie w tej sytuacji. Pozdrawiam. -
Megane I phI MODUL UCH (BSI)
sirmichu odpowiedział(a) na DruM temat w Elektr.-Ogólne - Megane I, Scenic I
hey, Nie jestem elektrykiem samochodowym a chciałbym uniknąć za wszelka cene niepotrzebnych kosztów. Mam problem z nawiewem. Mam wypalony pin w jednej z kości ww. obraku. Próbuję otworzyć skrzyneczkę ale chyba nie mam cierpliwości i boję się że coś urwe i rozwalę. Przeczytałem parę postów i doradzono mi abym zasilanie wentylatora nawiewu pociagnął, przez bezpiecznik, prosto ze stacyjki- "piętnastki". pytanie moje jest takie: Czy do tej skrzyneczki (Ucebik) dochodzi albo wychodzi owa "piętnastka?, gdzie jej dokłądnie szukać? Kt to przewód? -
Megane I phI wymiana baterii w pilocie
sirmichu odpowiedział(a) na dlugi temat w Elektr.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Hey. Padła mi bateria w pilocie do Megi 1 1.6 8V z 1997r. Czy moge ją sam sobie wymienić? Kluczyk po wyjęciu się nie rozkoduje? A jeżeli tak to jak go się przyucza? -
Megane I phI Jak sprawdzić czujnik temperatury silnika?
sirmichu odpowiedział(a) na Vargas temat w Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I
może byc czujnik walnięty, czujnik ztego co pamiętam jeste NTC czyli wraz ze wzrostem temperatury płynu oporność czujnika spada, przy odpowiedniej temperaturze pracy silnika, czujnik powienien na tyle stracic oporność i spowodować zwarcie co skutkuje zapaleniem się kontrolki. Sprawdź rezystencje czujnika na zimnym, ciepłym i zagotowanym, wymontuj go i włóż do wody o odpowiednich temperaturach. porównaj wyniki z tabelami i będizesz miał obraz czy to czujnik czy coś innego. -
Megane I phI Jak sprawdzić czujnik temperatury silnika?
sirmichu odpowiedział(a) na Vargas temat w Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Hey. U mnie na białym czujniku rezystancja wynoki 9.74k Ohm, nie iwem czy go wymieniać czy nie? z kolei na brązowym czujniku brak rezystancji:/ dlaczego czy jden to czujnik NTC a drugi PTC? czy może po prostu brązowy jest do wymiany? na tab. rozdzielczej wszytko gra, nagrzewa się w odpowiednim tempie. Problem z moją Mego to taki że n azimnym silniku (po nocy) odpala, z kolei jak się nagrzeje wówczas (po jakiś 5-6 min) na jałowym biegu sama gaśnie i mam problem z jej odpalaniem, a raczej brak możliwości jej odpalenia, gdy się nagrzeje i 3mam ją cały czas na gazie to cpracuje odpowiednio gdzy tylko puszczę nogę z gazu gaśnie i schluss, mogę zapomnieć o ponownym jej odpaleniu:( Czy moze to być wina czujników od tepm. cieczy? PS. czujnik wału korb. wymieniłem już parę razy, i przekaźnik pompy też, a i świece z przewodami WN. Miał ktoś podobne objawy? -
Megane I phI Nierówne obroty na ciepłym silniku
sirmichu odpowiedział(a) na damnek temat w Osprzęt elektryczny silnika - Megane I, Scenic I
Hey, U mnie podobny problem, gdy Megi jest zimna po nocy wówczas zdarz się że zapali, gdy tylko nabierze temperaturę wówczas gaśnie j niemalże nie ma możliwości ją odpalić, aby silnik mocno się nagrzał wówczas trzeba trzymac ja na wysokich obrotach, po nagrzaniu n ajałowym biegu gaśnie. Dodam że zostało wymienione: - czujnik położenia wału (3 razy), -przekaźnik pompy paliwa, - kable WN i świece (jakieś 20 tyś. km temu) - przepustnica z krokowcem była czyszczona, - w baku jest paliwo PB98 z uzdataniczem STP, - wszystkie bezpieczniki w skrz. koło aku, bezpieczniki w kabinie sprawdzone,? llat jak u siebie rozwiazałeś ten problem? POMOCY??!! -
Hej, u mnie te same objawy, wymienione bezpieczniki, przekaźnik pompy paliwa, 4 czujniki położenia wału i mi isę pozmysły skończyły, pompka pracuje, raz pali raz nie, najczęśćiej na zimnym pochodzi z 10 min i sama sgaśnie, następnie przy odpalaniu w ogóle nie reaguje na gaz i sama nie chce podjąć pracy (już zarżnąłem jeden rozrusznik), Jak u Cb skończył się ten temat?
-
czy ten pochłaniacz, się jakoś wymnienia? czyści? czy ma wpływ na dynamike jazdy? czy po prostu jest i basta. Pytam bo mam Renię z 97, 1.6e 8V od nowego ponad 255 tyś., i jest zamulona na maxa,będe jej wymnieniał olej filtry (oil, air i paliwo), gdzieś czyatłem ze musiałbym tez katalizator wyciąc albo strumnienice wstawić. pytam czy ten pochłaniacz moze miec wpływ na dynamike jazdy?