Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

xdjradox

Nowy użytkownik
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II Ph II Kombi
  • Silnik
    2,0 dci M9R
  • Przebieg (tys.km)
    188000

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. uszczelka pomiędzy turbo a rurą która idzie do IC, w ASO będą wiedzieli
  2. Po temacie, winna byla uszczelka na zlaczeniu turbo i rury prowadzacej do IC, koszt w Aso 53 pln i ani kropli oleju po wymianie nie kapie. Regulamin pkt. 5.6, 5.7 Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!: Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!: Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) Trochę szacunku dla czytających. -Prezes
  3. No to świece do sprawdzenia, może wymieniona była jedna a nie wszystkie... Sprawdź też czy w wężyku pod maską jest paliwo po postoju, ewentualnie przed odpaleniem pod pompuj pompką (czarna gruszka)i sprawdzisz czy będzie różnica.
  4. Odłączyłem ten metalowy przewód, przetarłem, umyłem wszystko (turbinę, katalizator przeowdy) porządnie wodą z ludwikiem :) Zamontowałem na złączeniu turbo z tym metalowym przewodem gąbkę na opaskę plastkiową i czekam. Póki co nic nie śmierdzi, czekam czy coś kapnie na katalizator, niedługo zmieniam olej w skrzyni i silniku więc popatrzę jeszcze na to.
  5. W dziale download są potrzebne schematy razem z rozmieszczeniem każdej wtyczki i kabla na aucie.
  6. Dzięki za odnośnik, coś sklecę aby odmie i tubro nie było ciężej. Zakładam też że w fabrycznym stanie nic, no może poza parą z silnika (odmy) - czyli nic pożytecznego do dolotu-turbo się nie dostaje. Chcę sprawdzić czy problem z mokrym i śmierdzącym katalizatorem zostanie rozwiązany przez OCT. Chciałbym mieć możliwość korzystania z każdego KM silnika bez obawy o wdychanie jego ubocznych wydzielin, niech to będzie kosztem sprzęgła, skrzyni, półosi, opon, ale nie wydzielin z odmy które palą się na katalizatorze. W razie katastrofy będziemy myśleć o tłokach, panewkach, pierścieniach, planowaniu, szlifowaniu docieraniu ale póki co nie mam "zero - jedynkowej" diagnozy. BTW - miałem wcześniej TDi AFN 130KM (z boxem) w ibizie, nie było żadnych przesłanek do montowania OCT więc nie znanie mi są intencje użytkowników z forum TDi. Dodano: 27 gru 2014 - 14:15 Może żeczywiście olej spływa z tej metalowej rury, w dokumentacji jest info że przy zmianie turbo należy wymienić gumową uszczelkę która jest w tej metalowej rurce, muszę sprawdzić czy jest u mnie ta uszczelka w i jakim jest stanie.
  7. U mnie jest para cały czas, mogą to być już jakieś oznaki przedmuchów, to będzie do sprawdzenia, nie mniej jednak wydaje mi się że ciśnienie jakie wytwarza turbo przepycha olej conajmniej do IC. Wyciągałem IC w lato przy okazji wymiany nieszczelnej chłodnicy klimy i w IC nie było oleju na dnie tylko raczej film olejowy na ściankach, po przekręceniu "do góry nogami" nie wylewał się olej z IC.
  8. Po wrzuceniu rurki odmy do butelki wypluło 5-8ml oleju po przejechaniu 50km -przejechałem od razu po trasie. A powiedz mi czy u Ciebie również pojawia się dość znaczna para z odmy, tak jak na pierwszym filmiku wrzuconym wyżej? Mi dymiło się pod maską dość znacznie z tej odmy i do tego układ wentylacji wsysał te opary do kabiny (podczas próby z odmą w butelce). Na drugim filmie z pod auta widać, że pojawia się olej pod turbo ale niekoniecznie z turbo on pochodzi, jeszcze muszę to zbadać bo gdy jeździłem z odmą w butelce to pod turbo też pojawiło się trochę oleju, może to była resztka z dolotu ale z drugiej strony niekoniecznie. Jeszcze a pro po odmy ktoś mi kiedyś mówił, że z tymi odmami bywają problemy, bo wytapiają się plastiki w środku i odma przestaje poprawnie działać. Nowa w ASO to chyba z 800pln. Kurcze najlepiej było by zapytać się jakiegoś dobrego mechanika z ASO który zna ten silnik bardzo dobrze. <><><><><><><><><><>><><><><> <><><><><><><><><><>><><><><> Ja niby odme już wymieniałem kiedyś na początku i nie było zmian, ale kupiłem używaną z jakiegoś traffica 2.0 dci, może trzeba wymienić na 100% oryginał. Swoją starą odmę pociąłem piłką i w środku wyglądała ok. <><><><><><><><><><>><><><><> <><><><><><><><><><>><><><><> BTW: U mnie nie ma FAP-a Dodano: 25 gru 2014 - 12:24 hmmm, chyba kupię coś takiego i wszystko będzie jasne ! http://allegro.pl/oil-catch-tank-turboworks-separator-oleju-odma-i4838757670.html Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76
  9. Turbo kupiłem regenerowane za niecałe 1000pln, chyba nawet 900 z wysyłką było, musiałem oddać swoje ( to turbo ma wg papieru 18m-cy gwarancji, było regenerowane i ma nowe bebechy), kupione u PHU Oskar Oleśnica (allegro). Zmian mocy i elastyczności nie odczułem, moc i elastyczność jest tak jak była wcześniej bardzo dobra. Problem w tym że jak dostanie mocno to zaraz kapie na katalizator i śmierdzi a ubywa ok 1 do 1,5 l na 10000km. Pytanie za 1000 punktów - skąd ten olej pod turbo na drugim filmie który kręciłem pod autem tydzień temu.
  10. Turbo nowe było pod koniec lutego( regenerowane, swoje oddałem w zamian)i ma już przelot 12000km. Problem się zmniejszył ale pozostał, teraz mam na liczniku 235000 silnik jeździ ok, konsumpcja oleju ok 1-1,5l na 10000km to zależy od stylu jazdy. Trochę był brak pomysłów ale teraz znów mam ochotę coś z tym zrobić, silnik mimo wszyslko lata, zwija asfalt. Jeżeli chodzi o działanie odmy to mam dokładnie tak jak na tym filmiku i nie wiem czy to normalne zachowanie, robiłem test 50km ostrej jazdy i odma wypluła ok 5-8ml (odpięta od turbo). Może być tak że turbo jeszcze zasysa olej dodatkowo z odmy. Mam też film z kamerki umieszczonej pod turbo podczas jazdy. Widać że olej się zbiera na spodzie turbo podczas ostrej jazdy, niedługo dodam linka. Dodano: 24 gru 2014 - 09:23 jest film z kamery, w drugiej połowie filmu widać co się dzieje, olej ląduje na katalizatorze poniżej turbo i tam się spala:
  11. Hej, ja wymieniałem świece w ASO z reprog. Świecie kupiłem sam 7V bo innych nie ma a ASO wzięło 160 za wymianę i reprog. Bez reprogu spalisz świece bardzo szybko. Świece 11V nie do kupienia chociaż mi zostały chyba 3 sprawne po mojej wymianie:) Tylko ASO zrobi Ci dobrze reprog świec bo mają dokładne parametry czasowe dla 7V, zwykły mechanik-elektryk ustawi Ci na oko i zaraz się spalą. A przy okazji nie masz problemu z olejem w tym silniku, mi strasznie wali para z odmy i to chyba oznacza przedmuchy :(
  12. damiar, wielkie dzięki za podpowiedź, muszę to sprawdzić.
  13. Cześć, Zniknęły mi w megi II ph II pozycje po prawej stronie. Żarówki ok i teraz pytanie czy jest sens sprawdzać bezpiecznik bo wg schematu elektrycznego bezpiecznik od prawych pozycji jest również bezpiecznikiem od podgrzewania foteli, ogranicznika prędkości i sterowania el szybami z konsoli środkowej. Mam rozumieć że skoro to wszystko poza prawymi pozycjami działa to bezpiecznik jest ok? Czy to działa tak że bezpiecznik jest wmontowany przed sekcją upc odpowiedzialną za powyższe moduły? Podpowiedzcie jak to zdiagnozować i ewentualnie gdzie można znaleźć schemat rozmieszczenia instalacji ( wtyczek i kabi w karoserii) THX za pomoc.
  14. Diagnoza na turbo ale jeszcze będziemy to potwierdzać, silnik powinien być ok. Dam znać na pewno jeżeli rozwikłam problem ;)
  15. Rozmawiałem dziś telefonicznie z polecanym przez właścicieli 3.0dci specem od remontów silnika p. Irkiem z Otwocka, w sobotę podjadę to obejrzy. Z rozmowy wynikło że leciwy silnik będzie miał przede wszystkim problemy z odpalaniem przy niskich temperaturach a mój palił bez większego problemu przy -20 na 3 świecach żarowych. Teraz mam nowe świece i przeprogramowany komputer w aso bo zmieniłem świece z 11v na 7v i pali niemal od strzału. Moc jest aż strach deptać w mieście, zobaczymy co specjalista powie. Mechanik zobaczył że z odmy idzie dużo dymu, pary, gazów, etc i stwierdził że 220kkm to może być kres możliwości 2.0dci. PS.Jeżeli uda mi się to zwalczyć bez remontu motoru to zmieniam mapę na 180ps i niech się dzieje wola nieba.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!