Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

vmax-r

Nowy użytkownik
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Kontakt

  • Strona www
    http://www.robimon.pl

Samochód

  • Auto
    megane scenic
  • Silnik
    1.6 8V
  • Przebieg (tys.km)
    250

Profil

  • Zainteresowania
    motoryzacja
  1. Witam, Chciałbym odświezyć temat... padła mi regulacja lusterek (uszkodzona ścieżka w joysticku). Dziwna sprawa bo to przecież używa się raptem kilka razy na rok... a tu taka usterka. Wsadziłem 2 sprawny joystick celem sprawdzenia czy to jest to - chwilę działało i ten również się zdymił. Bezpiecznik F9 15A się nie przepala... Zna ktoś z was przyczynę? Pozdrawiam Robert
  2. Witam, Podłączam się do tematu: W moim megane I przestało działać podświetlenie zegara i termometru. Żarówka była przykopcona, wymieniłem ją lecz podświetlenie nadal nie działa... Prąd dochodzi do płytki nawet jak zapłon nie jest włączony i kluczyk jest wyjęty (tak ma być???) - we wtyczce czerwony kabel prądowy i czarny minusowy, wtykając we wtyczkę żarówkę - świeci, wstawiając ją w płytkę już nie... ... wie ktoś z was który jeszcze element mógł się uszkodzić? Pozdrawiam Robert ----------------------------------- Nic się jednak nie uszkodziło... za świecenie żarówki odpowiada między innymi bezpiecznik obsługujący gniazdo zapalniczki. Był przepalony - wymieniłem. Wszystko o.k. Pzdr
  3. Właśnie - im bardziej radziłem się szpeców od mechaniki tym bardziej przerazali mnie perspektywą wymiany wielu części... no i zazwyczaj z ich wniosków wynikało, że mają na myśli metodę "chybił/trafił" - nie działa? wymieniać dalej... Ale i tak wymieniłem to co wypadało wymienić w aucie z racji jego wieku i przebiegu. Kolejny raz uzytkownicy i forum pomogło Dzięki i pozdrawiam! Robert
  4. Dzięki za podpowiedzi. Padła prawa cewka (ta na 2 i 3 cyl). Sprawdzałem nieco inaczej -przy zimnym silniku wykręciłem świece i sprawdzałem jaką dają iskrę. Na tej prawej cewce świece dawały prawie nie widoczną, słabiutką iskrę. Gdy ta na 1 i 4 dawała na tych samych świecach normalną, mocną iskrę. Kupiłem nową cewkę Valeo i jest wszystko o.k. Szukałem innej przyczyny bo zmyliło mnie to, że miał normalną pracę jak się rozgrzał. Zwłaszcza, że po zgaszeniu i odpaleniu wszystko było o.k. Dziwne trochę... Pozdrawiam!
  5. A ma znaczenie(przy wymianie) lewa czy prawa? Mam na myśli to, ze mają w różnych kolorach wtyczki i podobnie są sprzedawane w Intercars - z białą i czarną. I kolejne pytanie: czy to ma znaczenie czy są one od angola czy europejczyka?
  6. Nie tak w przesadnym znaczeniu... chodzi mi o to, ze zawsze płynnie przyśpieszał - a teraz wręcz jakby momentalnie jeden lub dwa gary nie pracują lub się zalewają. Na wolnych też jakby strzela w wydech - wyrażnie słychać przerywaną pracę. A usterka jest na tyle uciążliwa, że jak dojadę do mechanika to wszystko jest o.k. W grę wchodzi pozostawienie auta aby zabierali sie za naprawę przy zimnym silniku - a to już problem bo mam wyjazdy co dzień (taka praca). Ale coś czuję, ze nie uniknę tego. Mimo tego czekam na jakieś ciekawe wasze propozycj/rozwiązania - idę o zakład, że ktoś już to przerabiał...
  7. Hmm, no właśnie nie... ale tak się zastanawiam czy to objaw typowy dla cewek. On wyraźnie ma problem przy zimnym silniku. Chodzi na ssaniu, przy dodaniu gazu kopci jakoś tak na biał, nie zalatuje olejem. Nie mam katalizatora - mam tłumik rozprężny w tym miejscu. Dodam, że jak szarpanie się objawiało to się zatrzymałem i wykręciłem świece - nie zalane, ładne kawka z mlekiem. Jak się rozgrzeje to jedzie normalnie - 5 bieg, 60km/godz, gaz w podłogę i płynnie się rozpędza. Przy zimnym p-a-d-a-k-a! Ale cewki - następne w kolejce. A może podparte zawory/brak luzu na 3 i 4cyl??? Co jeszcze obstawiacie? Czy mogę sam sprawdzić cewki, np. miernikiem?
  8. Witam, Ja również mam ten sam problem z autem... Również skorzystałem z opcji "szukaj" i jakoś nic "nowego" nie znalazłem... Więc dopisuję się pod pytaniem kolegi. Poranne odpalenie silnika objawia się nierówną pracą silnika, dławienie, przerywaniem pracy silnika. Silnik chodzi na ssaniu, zegar pokazuje 1000-1100obr. Podczas jazdy przy dodaniu gazu auto wyraźnie traci moc i silnik szarpie. Powyżej 3-4.000obr już jest w miarę o.k. Po przejechaniu 20-30km, zgaszeniu silnika i po kilku min odpaleniu go usterka znika - auto zapierdziela jak powinno! Wymieniłem filtr paliwa, przewody wys napięcia, świece, czujnik temp przy termostacie, sprawdzone wszelkie przewody od podciśnienia, auto podpinano pod kompa - sonda, czujniki, silnik krokowy w normie. Sprężanie na 1i 4 cylindrze 10.3 a na 2 i 3 po 9.3. Auto nie bierze oleju, płynu nie ubywa. Nie pali więcej niż norma. Usterka objawia się tylko przy zimnym silniku. Czy ktoś już konkretnie to przerabiał?
  9. Witam Właśnie przerobiłem temat wskaźnika paliwa. Mam scenica z 1997 roku 1.6 8V. Wystąpiła usterka wskaźnika paliwa. Po przekręceniu stacyjki wskazuje właściwą ilość paliwa (np. 1/2 zbiornika) a po kilku min jazdy opada niemal do zera. Odpinanie wtyczki przy wskaźniku czy odłączanie aku jak to ktoś pisze - nic nie dało... Dobrałem się więc do osprzętu zbiornika. Pod tylnym prawym fotelem, pod wykładziną jest pompa paliwa z pływakiem. Po lekkich bojach wyjęłam całość na oględziny. Pływaka nie da się utopić bo jest jakby z pianki, lub czegoś podobnego. Jest pełny, niezatapialny! Ramię pływaka ma blaszkę stykową z płytką która to ma skalę (blaszki na płytce). Wystarczyło przetrzeć skalę oraz tą blaszkę stykową wodnym papierem ściernym. Poskładałem całość na miejsce. Teraz jest WSZYSTKO POPRAWNIE! Działa i wskazuje poprawnie. P.s: Kolego Lukas.s - te wskaźniki są takie - kąt, pochylenie i bujanie auta potrafi mocno wpływać(przekłamywać) na to co wskazują. Pozdrawiam Robert 665 28 65 03
  10. Mam identyczne auto, i identyczne objawy co do wskazań temp. Czy lato czy zima to wskazówka sobie skacze ponad trzy i poniżej trzech... Wymieniłem już 2 razy termostat, miałem robioną głowicę, płynu nie ubywa. Obstawiam czujnik temp... ale ja bym się tym nie przejmował :) Co do ogrzewania to pisałem wcześniej jak odmulić nagrzewnicę... bo pewnie zapchana lub zapowietrzona. Pozdrawiam!
  11. No tak, ale czy jest jeszcze coś istotniejszego? Pytam bo zdziwiła mnie pewna sprawa... otóż mój kuzynek ma megane coupe z identycznym silnikiem co w moim sceniku. Ostatnio ubywa mu płynu chłodzącego i to znacznie. Auto nie kopci, nie zamula się, świece normalne nie zielonkawe czy czarne... wycieków nie stwierdził. Dał do "jakiegoś" serwisu, podpięli komputer i diagnoza: zawieszony komputer(?) czujnik ten który właśnie podaje dane dla komputera o temp. cieczy. Coś tam poruszali, błąd wykasowali i ma pojeździć kilka dni i dalej będą patrzeć. No dziwi mnie ta diagnoza... przecież układ chłodzenia to czysto mechaniczna sprawa. Jest obieg, pompa, termostat i 3 czujniki. Jestem ciekaw, czy nie chcą go naciągnąć lub nie chce im się zwalać głowicy itd. Pozdrawiam Robert
  12. A powiedzcie mi, po co konkretnie kumputerowi dane z czujnika o temperaturze cieczy? Gdzie to z komputera "idzie dalej"?
  13. ...stary temat, ale dodam coś od siebie: mi kontrolka zaświecała się podczas jazdy, po zatrzymaniu się i zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownie wszystko było O.K. Potem zaświecała się nawet na postoju podczas pracy silnika. ABS-y nie działały, siwy dym przy ostrym hamowaniu... Prąd 2,3V dochodził do wszystkich wtyczek, oporność czujników była 1,06k czyli O.K... Oczyściłem zęby na półosiach i same czujniki ABS. Następnie rozebrałem tylne hamulce - były mocno zasyfione i same czujniki oblepione kurzem. Oczyściłem to. Potem jeszcze tylko wyczyściłem masę układu ABS i samą wtyczkę przy sterowniku ABS. Sterownik jest pod pompą hamulcową, przy lewym kole(jak stoimy przed maską) dostęp mamy od dołu auta... Podczas odpalenia kontrolka świeciła się nadal - pierwsza próba(było na trawie) i ABS działa a kontrolka nadal świeci... kilkakrotne hamowanie i zgasła sobie. Wszystko działa poprawnie - wystarczyło czyszczenie... Pozdrawiam!
  14. Pomysł dobry jak wiele innych 8-) ... ja tam wolałem wymienić cały bo skoro auto z 2 ręki to nie ufałbym do końca w to co było zalane i ile na tym śmigane. Zresztą wymiana całego płynu to jakis nieduży koszt a ewentualny problem z chłodzeniem ominięty, wiesz co masz zalane.
  15. ...No fakt miejsce chyba najlepsze z możliwych. Ja mam jednego takiego małego pasażerka który potrafi tak skopać i zfasonować tylny przedział, że uuuuu - ja wożę gaśnicę w schowku pod tylnym siedzeniem (lewym? prawym? ...a może środkowym? Nieee, tam wożę linkę i apteczkę...) zawsze się zastanawiałem ile czasu zajęło by mi dobranie się do niej... Ale miejsce GIT!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!