Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

tom2125

Użytkownik
  • Postów

    290
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

5 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Laguna Kombi
  • Silnik
    1.9 dti 98KM
  • Przebieg (tys.km)
    185
  1. I tak już sie chwali ponad 2 lata...jak trwoga to na forum a potem...eeeech
  2. A jak spalanie? W normie? Sonda może być dobra.
  3. Przerobić może nie..ale zawsze można wstawić zwykły filtr przelotowy za 10 zł, nawet taki jak w 126P i cieszyć się tanią wymianą filtra nawet co rok, widząc na własne oczy co się w nim zbiera..nie bedzie jednak wtedy podgrzewania paliwa które potrzebne jest tak w zasadzie zimą żeby podgrzewać parafinę mogącą zapchać filtr...ale i to można obejść i zamontować podgrzewacz rurkowy wpinany w przewody paliwa. Albo wybebeszyć oryginalny filtr,skleić i zostawić z podgrzewaczem jako,,przelotówkę" :)
  4. Wiem już,doszedłem do tego rozgryzając instrukcję...na ,,małym lizaku" można obserwować spalanie np. w trasie a ,,duży lizak" pokazuje całościowe średnie spalanie łącznie z tym z trasy.
  5. Witam. Co oznacza symbol lizaka na wyświetlaczu przed symbolem samochodu? Po dłuższym naciśnięciu przycisku sterującego wyświetlaczem w manetce wycieraczek robi się ten lizak większy i automatycznie wyświetla się wyższa wartość spalania średniego,chwilowego,pozostały dystans itp. Dodano: 25 lip 2013 - 14:29 Już wiem. Podumałem..i wydumałem. ten,,lizaczek" raz jest mniejszy a raz większy po dłuższym naciśnięciu przycisku w manetce żeby kontrolować sobie np. średnie spalanie w mieście(mały lizak) a po wyjeździe w trasę przełączamy sobie na ,,duży lizak" i mierzy nam tylko średnie w trasie. Dwa zakresy pomiarowe dla różnych warunków. Dodano: 25 lip 2013 - 18:29 Jednak to nie to...na wyświetlaczu w obu wersjach,,lizaczka" pojawiają się te same dane :!: ...pytanie zostaje więc otwarte.
  6. Tak się to objawia i jeżeli nie widać pęcherzyków to jest ok..ale z tą wymianą aku coś mi nie pasuje..czytałem opinie w których silniki tdci odpalały po kilkukrotnym kręceniu kiedy aku już padał i ledwo obracał wałem więc teoria deficytu prądu na wtryskach odpada...podczas wymiany aku przy braku zasilania zresetował się komp i wykasował jakiś błąd który nie był na tyle trwały by zapisać się na dobre...myślę,że za tydzień,dwa problem z uruchamianiem wróci.
  7. Od razu jest jednoznaczne z rozruchem natychmiastowym w ciągu sekundy po pół obrotu wału..jeżeli to,,od razu'' trwało dobre kilka sekund to stawiałbym na zapowietrzanie się układu paliwowego na szybkozłączkach na przewodach.
  8. Na klemach akumulatora i porównawczo między + akumulatora i masą-korpusem silnika. Dodano: 22 lut 2013 - 18:18 Za pierwszym razem? Ile sekund kręcenia? Gdyby wina była w akumulatorze i rozrusznik zabierałby cały prąd to komp by Ci się resetował(przebieg dzienny,spalanie itp)no i radio chyba też.
  9. Jeżeli rozrusznik kręci żwawo to znaczy,że prądu starcza i na wtryski..no chyba,że jest jakiś przekaźnik uzależniający ich zasilanie od napięcia w chwili rozruchu..sprawdź miernikiem do ilu V spada napięcie,może jest dobre a ten przekaźnik szwankuje..albo wepnij żarówkę kontrolną w zasilanie wtrysku i będzie wiadomo czy dostają zasilanie przy rozruchu..dci to nowość i nie znam się za bardzo.
  10. To normalne,duży obieg jest otwarty ale ze względu ilość chłodziwa nie nadąża tak szybko z chłodzeniem..możesz też mieć przytkane radiatory chłodnicy i pęd powietrza ma opory przy ,,omiataniu'' chłodnicy. Ja obecnie jeżdżę Fordem 1.8D i pojemność układu chłodzenia to aż 9l...wskazówka nie ma prawa podejść wyżej nawet jak ciągnę go do odcięcia.
  11. Dokładnie tak,ze wszystkich czujników.
  12. Jeździłem cały czas..dobrze,że nie zdecydowałem się na remont belki,bo...bo meganka uległa wypadkowi,skosiłem słupek na trasie i prawie zgięła się w pół..ale zaoszczedziłem na lawecie i jeszcze przejechałem 80km :) A potencjometr dobra rzecz,sam sobie ustalałem czas ssania. i do feralnego 12 stycznia w mrozy działało to fajnie. Teraz śmigam Fordem 1,8D i przy spalaniu ON na trasie 4,3-4,5l/100 wychodzę jak w megance na LPG :) ..no i brak jakiejkolwiek elektroniki,immo,czujników,DPF itp. badziewia ekologicznego. Dodano: 05 lut 2013 - 09:15 ..chyba ginie,ale patent z potencjometrem naprawdę sprawdzał się znakomicie..i zabawa fajowa w oszukiwanie fabryki.
  13. :!: Jaki motylek i jaka kontrola wolnych obrotów?..za wolne obroty odpowiada sterownik dozujący dawkę zależnie od obciążenia(światła,ogrzewanie szyby)i sterujący silnikiem krokowym który albo otwiera kanał powietrza dodatkowego albo uchyla przepustnicę powietrza. Dodano: 10 sty 2013 - 16:03 Co? Czy jak dodawałeś gazu to coś było nie tak w programie? Dodano: 10 sty 2013 - 16:05 Chodzi Ci o tę część na przepustnicy która ją uchyla? Jest śrubka-ogranicznik przepustnicy pod tym,,motylkiem''?Przepustnica uchylana jest linką czy elektronicznie?
  14. :!: Za,,ssanie'',czyli zwiększony czas wtrysku na zimnym silniku głównie odpowiada czujnik temperatury płynu...i nie tyle zmiana jego rezystancji co napięcie widziane na nim przez sterownik.Czujnik temperatury zasysanego powietrza też. Dodano: 08 sty 2013 - 11:32 Być może dlatego,że masz zaniżone napięcie na czujniku przychodzące ze sterownika i po minucie np. ,,widzi'' on już 70* zamiast 30-40,dlatego zmniejsza czas wtrysku i mieszanka staje się trochę za uboga dla tej temperatury. Stąd przy wysprzęglaniu i hamowaniu gaśnie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!