Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

roadrunner75

Nowy użytkownik
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II Grandtour
  • Silnik
    1,5 dCi K9K722
  • Przebieg (tys.km)
    0
  1. Z tego, co było widać po samej pompie olejowej doszło do "zarośnięcia" brudem pochodzącym z oleju filtra na smoku czerpalnym. Wygląd panewek 4 cylindra wskazuje na słabsze smarowanie. Sama też pompa miała ślady zużycia (duży luz osiowy). Słowa mechanika z serwisu "ten typ tak ma" dotyczyły również silników podobnej serii w Clio. Serwis miał dość częste wizyty z taką usterką. Nie chciał albo nie potrafił do końca wyjaśnić co jest fundamentalną przyczyną padających panewek. pozdrawiam.....
  2. Witaj mrarek!! Olej + filtry były wymieniane co 10 tyś. km w trosce o przedłużenie żywotności silnika ale auta nie kupiłem jako nowe tylko już z przebiegiem i nie mam rzetelnej wiedzy z jaką częstotliwością robił to poprzedni właściciel. Co do dolewania do paliwa oleju 2t nie mam przekonania, wyznaję zasadę tankowania wciąż w tej samej stacji paliw i jakoś do tej pory z układem wtryskowym nie miałem problemów choć auto ma przejechane ponad 200 tyś. km i fabryczne elementy układu paliwowego. Jako przyczynę zużycia panewek w serwisie usłyszałem "ten typ tak ma" i że częściej zdarza się to w silnikach o podwyższonej mocy. Dlatego aby otrzymać gwarancję na tą usługę renault wymienia też pompę oleju aby utrzymać wydajność układu smarowania. pozdrawiam......
  3. Koszty nie były małe...650PLN pompa ,340PLN panewki(komplet)+200PLN robocizna. Wszystkie te elementy musiały być wymienione, ponieważ w innym przypadku nie udzielą Ci gwarancji na wykonaną usługę. To samo się tyczy części zamiennych, innych producentów. pozdrawiam....
  4. Dzięki m.adam za zainteresowanie tematem. Obecnie sprawa nie jest już aktualna. W maju odstawiłem auto do serwisu z opisem czynności, które zdążyłem wykonać...co nakierowało panów mechaników. Faktycznie przyczyną stuków silnika po rozruchu były wytarte panewki korbowe 3 i 4 cylindra (osobiście widziałem ich stan). Rozgrzany olej ściekał z powrotem do miski po przez nieszczelność tych panewek zamiast pozostać w magistrali olejowej. Sprawa tym bardziej była niebezpieczna, że opadający poziom oleju w magistrali powodował zwłokę w smarowaniu turbiny. Serwis wymienił panewki i pompę olejową. Od tej naprawy przejechałem ok 12 tyś. km i jest cisza w silniku. pozdrawiam....
  5. Wziąłeś pod uwagę używany wąż do intercoolera?? Zawsze to lepiej niż łatać, taki wąż jest wewnątrz zbrojony i musi wytrzymać ciśnienie doładowanego powietrza. Jeśli Ci stwierdzili pęknięcie węża to na doładowniu też masz straty. Na allegro widziałem takie węże za ok 80 PLN.
  6. Próbowałeś dokręcić nakrętkę przyłącza przy rampie?? Zakończenie rurki i gniazdo przy rampie stanowią uszczelnienie, więc nakrętka musi być dobrze dokręcona. Jeśli dokręcenie nic nie da to zapewne czeka Cię wymiana tego przyłącza (rurka zasilająca wtrysk)....
  7. Witam wszystkich! Nie znalazłem na forum takiego tematu i dlatego otwieram nowy. Od jakiegoś czasu pojawił się metaliczny stuk w silniku po rozruchu. Dzieje się to po każdym dłuższym postoju i trwa to przez kilka sekund. Dźwięk wycisza się w 80%. Nie mam żadnych komunikatów z komputera. Byłem już u jednego mechanika, który obejrzał dolną część silnika. Sprawdził dwie przykładowe panewki korbowodowe i jedną główną. Ocenił na (bardzo dobry stan). Ciśnienie oleju jak w książce serwisowej od 1.2-3,5Bar. Wrażenie tego dźwięku jest jakby układ smarowania chodził na sucho i stuk zanika po napełnieniu całej magistrali olejowej. Czy spotkaliście się już z takim objawem?? Może polecicie jakiegoś dobrego fachowca od tych silników. [ Dodano: 2011-03-30, 08:22 ] Widzę że temat zbyt trudny na forum.....
  8. P_r_z_e_m_o, Witam! Znasz może lokalizację czujnika ciśnienia oleju w megane II silnik K9K? Z góry dziękuję za podpowiedź i pozdrawiam...
  9. Witaj! Nie wiem jaka jest żarówka w oświtleniu scenica ale w megance II są zarówki 12V 5W o symbolu W5W.....dostępne w każdym sklepie motoryzacyjnym i na stacjach benzynowych. Pozdrawiam.....
  10. Witaj! Sama wymiana oleju nie skasuje Ci kontrolki inspekcji, kasuje się licznik kilometrów następnej wymiany oleju po przez odpowienie naciskanie przycisku kasowania licznika przebiegu chwilowego.
  11. Dzięki panowie za pomoc......na szczęście diagnosta był marny i się pomylił. Okazało się że zatarł się zawór recyrkulacji spalin.
  12. Witam wszystkich! Od jakiegoś czasu w megance II 1.5 dCi pali mi się kontrolka z symbolem silnika, na teście komputerowym wyszło że to czujnik temperatury zasysanego powietrza. Czy ktoś wie gdzie jest umieszczony ten czujnik i jak wygląda......może jakaś fotka?
  13. Witam! Czy znasz może sposób zmiany języka wyświetlanych informacji w menu? Meganka II którą kupiłem ma w języku włoskim a podobno jest ,ożliwość zmiany na angielski. Może jest to sprawa softu? Pozdrawiam..................... Dzięki za informację.
  14. Przeglądnąłem wiele postów ale nie znalazłem informacji o lokalizacji tego rezystora....dzięki za chęci. Pozdrawiam [ Dodano: 2007-11-11, 09:41 ] Witam ponownie! Znalazłem w swojej megance 2 źródło problemu z nawiewem. Jeśli ktoś potrzebuje takiej informacji to chętnie podzielę się wiedzą
  15. Niedawno kupiłem Megankę II, też w niej brak nawiewu. Czy rezystor o którym piszecie z Scenica też jest w Megance? Jeśli tak to z którego miejsca jest dostępny i jak go wymontować?.......pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!