Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Izydorek

Nowy użytkownik
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane Coupe
  • Silnik
    1,9 DTI
  • Przebieg (tys.km)
    185 tyś.

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Od bardzo dawna miałem problem z pocącą się miską olejową i chciałem naprawić to w swoim zakresie. Wieć postaram się krótko opisać czy i jak w domowych warunkach spróbować naprawić samemu tą usterkę. Jeśli piszę nie w tym miejscu na forum "sory" przenieście gdzie należy. Po pierwsze jeśli tak jak ja uważasz że sam potrafisz o swoje auto zadbać najlepiej, można to wykonać w "garażowych warunkach" ale jeśli twój garaż składa się z młotka, klucza 13 i starego śrubokręta będzie bardzo bardzo ciężko :P. Do rzeczy. Trzeba zdemontować prawe koło przednie, osłonę w nadkolu część przednia. Zdjąć plastikowe osłony silnika: dolna i górną jeśli takowe posiadacie. Obudowę filtra powietrza wraz z przepływomierzem oraz rurę do turbo. Spuścić olej z rozgrzanego silnika (mnie akurat czekała zmiana). Następnie należy odkręcić poduszkę dolną silnika (tą pod silnikiem) i rurkę połączone z łapą i miską olejową. Rurę wydechową jak najbliżej silnika tzn. u mnie nie daleko katalizatora czy filtra sadzy jak kto woli na łączeniu elastycznym pozostawione kolano swobodnie uginało się. Następnie odkręcamy łapę koło rozrządu (nakrętkę i 3 śruby wkręcane w nadwozie) unosimy silnik blisko rozrządu tak żeby wyjąć poduszkę i ja podłożyłem stos klocków drewnianych o wysokości 12cm w miejsce poduszki silnika (zdjęcie 1) Później popuszczamy lekko poduszkę tą przy skrzyni tak żeby nakrętki były na szpilkach i unosimy z tej strony skrzynie delikatnie obserwując na ile nam owa poduszka pozwoli unieść skrzynie biegów z silnikiem (skrzynia biegów manualna). Silnik i skrzynia musi być solidnie podparte w co najmniej 2 miejscach mi to zapwnił stos klocków drewnianych i podnośnik z nie odkręconą poduszką skrzyni. Następnie odkręcamy śruby miski olejowej, 4 od skrzyni biegów (jedna trzymała rurkę z łapą silnika) na klucz 16 i 22 śruby torx. U mnie nie było najmniejszego problemu z odkręceniem mając odpowiednie klucze nie ma większego problemu z dostępem. Następnie luzujemy ją od korpusu silnika. Ja delikatnie podważyłem szerokim śrubokrętem. Obniży się ale nie koniecznie wyjdzie. Troszkę gimnastyki mnie kosztowało zanim wpadłem na moje rozwiązanie. Ja za wystające ucho (zdjęcie 1 przełożone przez nie przedłużka klucza nasadowego) przy rozrządzie zrobiłem sobie ramię z dźwignią na której uniosłem silnik jeszcze troszkę w górę i mogłem poruszać nim dodatkowo w przód i tył. Inna osobna która mi pomagała dość swobodnie zdemontowała miskę z samochodu. A oto jej widok: Następnie zabrałem się za oczyszczenie jej. Następnie odtłuściłem rowek w misce, nałożyłem niewielką warstwę silikonu wysokotemperaturowego (choć mówią że nie ma takiej potrzeby), wcisnąłem nową uszczelkę w rowek. I nowa uszczelka względem starej zdecydowaniej więcej wystawała z rowka miski. Kolejnym kroku montujemy wszystko w odwrotnej kolejności i tyle. Miskę olejową przykręciłem najpierw na 15Nm a następnie poprawiłem 20Nm i tyle. Potem jeszcze wymieniałem uszczelkę kolektorów i wymiana oringów w rurce smarowania turbo. Wymiana filtrów, zalanie nowego oleju i do boju ;). Zobaczymy jak się sprawdzi i czy będą jakieś problemy jeszcze. Sory za takie opisowe przemyślenia i mało fotek ale nie miałem na to poprostu czasu. Pewnie macie swoje sposoby ale ja z tym problemem poradziłem sobie właśnie tak i może ten temamt komuś pomoże. Jak widać na zdjeciach przyda się parę drobiazgów jaki dobry podnośnik, trochę kluczy, solidne miejsce do wykonania tej operacji no i chęci. Nie odkręcałem sań ani nic innego niż opisałem.
  2. Ja swego czasu odpalilem moja megane bez paska altnatora wogóle wiec powinna odpalić. Silniak pracował parę sekund ale ja tylko tyle potrzebowałem ponieważ też skladałem rozrząd po małej "deregulacji". Jesli chodzi o rozrząd ważne byś przyrząd w blok wkęcił i ustawił resztę znaków.
  3. Być moze jest na napinaczu taki wskaźnik, starzy mechanicy mówia a ja tak zawsze robie i mi jeszcze nigdy nie przydażyła sie wpadka (oby tak sie to utrzymało:)) że na najdluższej odleległosci miedzy kolami pasek mona obrucić do ok 90stopni gdy obruci sie mocniej to za slabo jest. i tak sprawdzam o ile ine ma na napinacach wskaźnika wskazuwkowego.
  4. To jest normalna sprawa, jest zimno i dlatego. Jak bedzie cieplej na zione bedzie dymił przez chwile w chłodne porannki a latem wogóle.
  5. Mam taką dolegliwość w mojej meganie coupe 1,9dti 1999r: Tylko podczas rozruchu po długim postoju i przy temp. bliskiej 0 itd zaplają sie na sekunde kontrolka serv i poduszki powietrznej. Szukam przyczyny ponieważ wydaje mi się że jest to związane z zanikiem napięcia. Mam nowy akumulator boscha, alternator zregenrowałem jakis czas temu doładowuje w normie. W rozruszniku zmienialem też szczotki ponad rok temu. Silnik zapala w miarę normalnie. Kiedyś miałem taki bład "za niskie napiecie kaukulatora". W sobote wezme znów podłacze kompa i posprwadzam. Może ktoś miał podobny problem i wie z czego wynika takie zachowanie? Zastanwaim się co mogę jeszcze sprawdzić. Czytałem różne posty ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.
  6. w serwisie nie bedzie raczej problemu ale bedzie kosztowało. Jest pompa na zdjeciu rozdzielaczowa ewidetnie dti.
  7. Pewnie szukasz wtyczki we wtrysk z koncówkami na wąż powrotny, kiedyś mi pękła taka pojechałem do serwisu i zawolali 120zł za komplet tzn wtyczki na 4 wtryski i te krótkie wężyki, ale zagadałem z chłopakami serwisu i mechanik mi to za 20zł sprzedał. To jest raczej standart wiec od każdego dti powinno pasować.
  8. Znam przypadki gdzie czujnik temp miał na to wpływ ale nie stawiam z góry,że to jest napewno to.
  9. Jeżeli koło termostatu to czasami nie czujnika temp cieczy. Posprwdzaj przewody? i jaka ci wogóle temp pokazuje?
  10. Miałem podbny problem i faktycznie zmiana cisnienia była możliwa tylko na Tabliy połaczeń. Jak właczyłem było ok a jak wyłączyłem palił się serwis. Byl kłopot z zasilanem z 3 czujnikach, pytałem kumpla i podobno jedyna możliwą opcją jest jakby na nowo konfigurować samochód w wyposażenie jakie ma i nie dodać czujników w kołach. Ale nie robiłem tego osobiscie. Tak słyszałem ale może ktoś to bardziej opanował chęteni sam sie dowiem czy jest inne rozwiązanie tego problemu.
  11. Ale to turbo założyłeś na ten przerobiony kolektor? Egr to mogłeś zaslepić i tyle Jak sprawdzałeś luz na kupowanej turbinie? Masz ten przewód od odmy co idze do turbiny?
  12. To żę nie pokauje ci błedu to inna kwesta, robiłem Clio 1,5 dci i nie było błedu ale jak zrobilem wykres polezenia pozycji egr wg komputera a rzeczywyiste to inna bajka. wogóle nie działał, prawdopodobnie lekko ucholu był. Podmieniłem egr i wszytsko działalo. Jesli już wam ktoś podłacza niech zrobi taki pomiar wiele widać i mozna przeannalizować sobie pewne sprawy a nie gdybać. przesyłam dwa zrzuty ten z czerwony obrawoniem uszkodzy egr.
  13. Ale skoro miał podłączone pod clipa to mogł zrobić taki wykres i masz odpowiedz co się dzieje na poszczególnych obr. a na dole jak powinien wykres wyglądać.
  14. Zrobił ci ten mechanik tego typu pomiar clipem? Masz zalecane ciśnienie doladowania oraz z pomiaru nie mogę załaczyć pliku z wykresem daj namairy wysle ci Dodano: 15 sie 2012 - 08:45 wykres z megane II 1.9 dci
  15. Być może coś ze sprzęgłem jak napisałeś ale sprawa wygląda tak żeby wyjąć sprzegło to już troszkę ambaransu jesti co wówczas? wymienić samą tarcz docisk? Napewno podciągniecie sprzedła może zlikwidować wibracje skoro mówisz ze tym sposobem objawy ustają ale może się to wiązać jego zużycie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!