Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

enkawudzista

Nowy użytkownik
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Grand Scenic 3
  • Silnik
    1.9 dCi 130KM
  • Przebieg (tys.km)
    87
  1. Hej. Czy wiecie może cośo tym, że gniazdko zapalniczki pod nogami siedzących w 2gim rzędzie daje mniejszy prąd niż to główne gniazdko przy dźwigni biegów? Samochód Grand Scenic III 2011 rok, 1.9 diesel 130km. Objaw jest taki, że przy podłączeniu z przodu smartfona z dwiema uruchomionymi aplikacjami bateria smartfona jest doładowywana (ok 8% na 30 min). Po podłączeniu do gniazdka w 2gim rzędzie bateria się minimalnie rozładowuje (-1% na 30 min). Użyty ten sam zasilacz 12V=>USB orginalny HTC 1A. Pozdrawiam. Stjopa.
  2. Hej. Minął rok, w międzyczasie było ok, tylko w wakacje mi się jeszcze rozładował, jak stał 3 dni nieodpalany, a co chwila otwierany i lampki wewnętrzne się często zapalały. No i dopiero teraz w styczniu po jednej mroźnej nocy nie mogłem odpalić. Więc zdecydowałem się na Varta Silver E44 77Ah z rozmiarami identycznymi jak orginał, a pojemnością większą o 10% od orginału. Aku 310zł, wymiana 30zł (nie tak mało, ale sam kombinowałem i nie dałem rady wyjąć). Dzięki za wszystkie porady. Pozdrawiam. Stjopa.
  3. W Sceniku III do tej dalszej śruby obejmy jest naprawdę słaby dostęp, bo od góry już nachodzi podszybie i jest tak z 5 cm nad obudową aku. Może w Megance III podszybie tak nie nachodzi. Niemniej udało mi się wsadzić tam śrubokręt z nasadowym 8mm i ją odkręcić. Tzn jest odkręcona, ale wciąż siedzi jakoś ciasno w uchu obejmy i nie mam jak złapać, żeby ją wyciągnąć. Ale nawet jak śrubę w końcu wyszarpnę, to jak teraz tę obejmę wyjąć? Ona tym swoich uchem (już niby odkręconym) jest tam wsunięta w szparę w obudowie i bez "na siłę" nie udaje mi się tego wyjąć. Pamiętasz jak ew poprzechylać tę obejmę, żeby wylazła?
  4. Witam. Czy potrzeba jeszcze odkręcać tę metalową obejmę/przytrzymkę? Ona jest przykręcona z dwóch stron śrubami i jest bardzo trudne podejście. Nawet po odkręceniu śrub tę przytrzymkę trudno mi wyjąć, bo plastiki przeszkadzają. Czy może da się wyjąć łatwiej cały akumulator z przytrzymką i obudową plastikową razem?
  5. Nie znalazłem jeszcze sensownego materiału na podkładkę grubości 15mm. Samochód od tego 4-go stycznia odpala już bez problemów, ale wiadomo jest dużo cieplej... Przeprowadziłem dochodzenie i wyszło mi, że wtedy nie odpalił rano po 4-dniowym postoju wliczając 4 noce z temperaturami: -10, -10, -15, -15 Więc zakładam, że nawet aku w dobrym stanie (choć już 5 letni) miał prawo nie odpalić, ale już teraz wszystko będzie dobrze... Czy to zbyt optymistyczne założenie? Boję się wkładać 77Ah, a nawet te 74Ah, skoro orginał to tylko 70Ah, którego i tak pewnie nie doładowywałem w pełni na krótkich dojazdach do pracy.
  6. Chciałem sprawdzić na My Renault czy tam coś piszą jaki orginalnie był (może być) aku, a widzę, że coś się pozmieniało. Załączam obrazek. Nie wiem gdzie kliknąć, żeby zobaczyć wszystkie opcje auta. Gdzie tego teraz szukać?
  7. Hej. Faktycznie ten aku do 1.5 dCi 110 KM wygląda na sporo krótszy. Ale wysokość ma raczej jak mój orginalny 190mm, bo te 2 szyny do klemy idą poziomo, nie są wygięte w dół. No i ten docisk z góry przylega ładnie. Nie widać wszystkich oznaczeń, żebym mógł sprawdzić w googlach jakie ma rozmiary. Jak będziesz go jeszcze oglądał, albo ma zdjęcie z innego kąta, to spisz please. Czy myślicie, że można grubą na 15mm "deskę" plastikową pod aku dociąć i podstawić? Czy nie ma tam od spodu jakichś kanałów wentylacyjnych? Dzięki. Stjopa.
  8. Witam. Potrzebuję wymienić akumulator w Scenic III (2011 rok) 1.9dCi 130. Orginalny ma 70Ah/720A i rozmiary 278x175x190 (mm). Szukam podobnego, żeby nie miał za dużo większej pojemności niż te 70Ah, no i nie mniejszy prąd niż 720A. Niestety markowe do 74Ah mają mniejszy rozmiar, konkretnie wysokość mają 175mm, czyli o 15mm mniejszą niż mój orginalny. Pytanie, czy wkładaliście może już taki o 15mm niższy akumulator do tego samochodu? Bo wygląda, że ten metalowy docisk przytrzymujący aku od góry nie ma żadnej regulacji i nie będzie trzymał niższego aku. Problem też z "szyną przewodzącą", która jest dokręcona do klemy minusowej, ta szyna biegnie poziomo i jak będzie niższe aku to będzie ją trzeba wyginać do dołu, żeby sięgnęła klemy. Załączam zdjęcie starego aku w aucie. Może jaką podkładkę z czegoś (plastikową?) pod aku podstawić o grubości 15mm i wtedy będzie wszystko ok? Please podzielcie się doświadczeniem. Dzięki. Stjopa.
  9. Witam. Jakie obroty dokładnie ma Grand Scenic III 1.4 Tce na 6-tym biegu przy prędkości 130km/h? Albo jaką prędkość przy obrotach 2000/min na 6-tym biegu? I czy to będzie to samo jak w dieslu 1.9? Czy wszystkie Grand Sceniki III mają te same przełożenia w skrzyni 6-cio biegowej i to samo przełożenie główne? Bo ktoś narzekał, że w 1.4 Tce 6-ty bieg ma zbyt niskie przełożenie względem 5-tego i że obroty przy trasie mogłyby być niższe. Dzięki. Stjopa.
  10. Witam. Jest w komisie do kupienia GS ściągnięty z Grecji, ponoć z firmy lizingowej i z papierami dokumentującymi przebieg. Jak mogę w samochodach Renault dodatkowo zweryfikować przebieg wg VIN? Czy mają centralną bazę europejską i mi w ASO coś powiedzą? A może ktoś z forum ma jakieś inne sposoby? Jeśli tak to bardzo proszę o wszelkie info dla VIN: VF1JZOGBT41673494 Dzięki. Stjopa.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!