Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
dijef
Nowy użytkownik-
Postów
17 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralnySamochód
-
Auto
Megane II
-
Silnik
1.6
-
Przebieg (tys.km)
150000
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Dowiedziałem się o tym jak byłem u mechanika z samochodem wczoraj. Natomiast on używał programu bosha i usunął inne zapamiętane błędy. Sęk w tym, że tych zapamiętanych błędów też nie mogłem usunąć jeszcze zanim wymieniłem elektrozawór. Wydaje mi się, że mój CAN ma problem z komunikacją z kalkulatorem wtrysków przy wyłączonym silniku, co jest warunkiem usunięcia błędów. Co jakiś czas nadal mi wyskakuje problem z przerwanym połączeniem na elektrozawór, więc dziś lub jutro spróbuje usunąć usterkę i zapamiętany błąd, zobaczymy.
-
Witam. Przed wymianą elektrozaworu faz rozrządu odłączyłem go aby sprawdzić różnicę w jeździe. W tym momencie pojawił mi się napis 'check injection'. Interfejs CLIP znajduje mi ten błąd i mimo ponownego podłączenia zaworu nadal jest on wyświetlany jako obecny, w efekcie zawór jest nie używany. Niestety nie mogę usunąć defektów z kalkulatora zapłonu, próbowałem wielu kombinacji, wersji CLIP 98, 124, 139 w wersji pl/en i cały czas to samo. W innych kalkulatorach błędy usuwa bez problemu. W wymaganiach piszę zapłon włączony, silnik wyłączony, próbowałem tak i tak, ale za każdym razem mam błąd 'wymagania polecenia nie spełnione'. Nie udało mi się znaleźć rozwiązania mimo wielu dni prób. Czytałem też pdfy z opisem błędów, samouczka, ale nic tam nie znalazłem dodatkowego. Zastanawiam się czy jest to wina interfejsu lub coś ekstra jest wymagane. Ktoś może napisać jak u siebie to robi? Posiadam megi 1.6 2003. Dodam, że wszystkie informacje czyta mi bez problemu, nigdy nie próbowałem przyuczać więc nie wiem czy to problem z tym konkretnym kalkulatorem.
-
Odświeżam bo wydaję mi się, że mój elektrozawór nie pracuje poprawnie. Znalazłem na innych forach informacje, że po podpięciu 12v, zawór powinien się w pełni otworzyć, a jak tak się nie dzieje to jest wadliwy. Zamieszczam link do filmiku gdzie widać jak pracuje mój zawór, chciałbym potwierdzić jego wadliwą pracę zanim zamówię nowy, bo cena dość wysoka. <- słaba jakość, ale przesuwa się o dosłownie 1-2mm.
-
Czy ktoś na podstawie wrzuconych zdjęć jest w stanie potwierdzić czy te fazy działają czy nie? Są tam zdjęcia z wciśniętym gazem i bez. Nie chcę wymieniać na darmo. Jakieś sugestie co sprawdzić? ET083, ET084 - wydaje się ok PR745, PR093 - wygląda na to, że kąt się zmienia Interesuje mnie natomiast jeszcze: ET086, PR876, PR846.
-
Przeniosłem swoje pytanie do link, jako, że pozostałe dotyczą zaworu.
-
Dzięki za sugestię. Już wiem co robiłem źle. Należało wybrać konkretną kategorie i kliknąć 'Badanie'. Widoczne na screenie 07. Na 10, 11, 12, 13 widać działanie elektrozaworu faz rozrządu (tak mi się wydaje). W defektach nic nie wykazuje, ale nie wiem czy obejmują one tryb awaryjny. Na 12 widać, że przy 5 tysiącach obrotów nic się nie zmienia. Czy jesteś w stanie mi powiedzieć czy to jest właściwy ekran i czy te fazy działają lub czy są w trybie awaryjnym? Tak jak wspomniałem w pierwszym poście - u mechanika pokazywało tryb awaryjny, ale używał innego programu i tam inaczej to było opisane. W swojej Megance wymieniałem koło zmiennych faz rozrządu bez zaworu i czujnik położenia (ten przy ostatniej świecy przy akumulatorze).
-
Poprawnie opisałem posiadane auto. Zdjęcia, które wkleiłem dotyczą OBD dostępnego po wykonaniu testu wszystkich kalkulatorów. Być może ten test nie obejmuje wszystkiego, a opcja w którą wchodzę dotyczy starszych wersji. W tygodniu dodam więcej zdjęć. Właśnie problem w tym, że filmiki, które do tej pory widziałem pokazują zupełnie inne menu. Możesz mi podać kroki lub linka dotyczącego Megane II dla Clip i testu VVT?
-
Witam. Posiadam sondę CAN ale już parę razy próbowałem z niej skorzystać i pojawiają mi się błędy w trakcie. Test kalkulatorów działa poprawnie, OBD wyświetla wyniki ale przy wejściu w defekty OBD albo wybraniu innej diagnozy pojawiają się błędy. W serwisie znajomy mechanik używał oprogramowania Bosch i tam nie miał takich problemów. Ja natomiast chciałbym się dowiedzieć czy błąd który on wykrył i usunął (tryb awaryjny faz rozrządu) nadal się pojawia. Może wybieram zły rodzaj zapłonu (zdjęcie załączone), może mi ktoś podać prawidłowy wybór? Prosiłbym również o kroki które mam zrobić, być może robię coś źle, aby przetestować te fazy. Przy danych aktualnych z OBD nie pokazuje mi o nich informacji, natomiast piszę też, że nie ma zapisanych żadnych defektów. Posiadam Megane II 1.6 2002, Clip v124. Dzięki za pomoc.
-
Megane II phI Czujnik położenia wałka rozrządu a czujnik wału korbowego.
dijef odpowiedział(a) na Misha temat w Mech.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Chyba sam się zdążył już ustawić, bo wrócił do poprzedniego zachowania z obrotami i gaśnięciu przy pierwszej próbie na zimno. Jakkolwiek lepiej reaguje po delikatnym wciśnięciu gazu. Za dwa tyg obejrzę sam sensor jeszcze raz i dokładniej wyczyszczę gdzie siedzi, może pomoże. -
Megane II phI Czujnik położenia wałka rozrządu a czujnik wału korbowego.
dijef odpowiedział(a) na Misha temat w Mech.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Dzisiaj wyczyściłem czujnik położenia wału i przepustnicę. Po uruchomieniu, mimo że koło jak zwykle dało znać (powodem czyszczenia stało się gaśnięcie przy każdym porannym odpaleniu) auto nie zgasło. Pojeździłem trochę i nie stwierdziłem żadnych problemów, natomiast obroty za każdym razem wracają na 1100, a dopiero po nieco dłuższym czasie na biegu jałowym na 800. Zobaczę w ciągu następnych dni jak będzie wyglądał poranny start i użytkowanie. -
Megane II phI Odłączony kabel nad pedałami, do czego służy?
dijef odpowiedział(a) na dijef temat w Elektr.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Podłączyłem dzisiaj ale niestety nie działa. Miernik pokazał mi napięcie 2V, więc albo jest za niskie albo czujnik niesprawny. Oczywiście napięcie się pojawia po włożeniu karty i próbie startu dopiero. Ktoś zna prawidłowe napięcie? -
Megane II phI Odłączony kabel nad pedałami, do czego służy?
dijef odpowiedział(a) na dijef temat w Elektr.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Tak -
Megane II phI Odłączony kabel nad pedałami, do czego służy?
dijef odpowiedział(a) na dijef temat w Elektr.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Przeoczenie z tym gazem :( :) Prawa strona, manualna. -
Megane II phI Odłączony kabel nad pedałami, do czego służy?
dijef odpowiedział(a) na dijef temat w Elektr.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Nie posiadam tempomatu w tej wersji. -
Megane II phI Odłączony kabel nad pedałami, do czego służy?
dijef opublikował(a) temat w Elektr.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Witam. W załączniku jest zdjęcie rozłączonego kabla biegnącego od kierownicy do niebieskiego gniazdka nad pedałami. Nie jestem w stanie powiedzieć czy nie umyślnie go oderwałem (mam wtyczkę) czy w takim stanie go kupiłem. Próbowałem znaleźć informacje na jego temat, ale nie udało mi się, więc proszę was o pomoc w ustaleniu do czego służy. Znając różne problemy z elektroniką tego auta nie ryzykowałem ponownego podłączenia, ale wygląda mi to na jakiś czujnik. Zauważyłem, że kiedyś bo zablokowaniu przy próbie otwarcia włączał się alarm, a teraz tak się nie dzieje, czy może to być powiązane? Czy mogę podłączyć kabel z powrotem bez rzeczy typu reset błędów (poza taśmą z kierownicy nic nie pokazuje)? Dzięki za pomoc!