Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dijef

Nowy użytkownik
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II
  • Silnik
    1.6
  • Przebieg (tys.km)
    150000

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Dowiedziałem się o tym jak byłem u mechanika z samochodem wczoraj. Natomiast on używał programu bosha i usunął inne zapamiętane błędy. Sęk w tym, że tych zapamiętanych błędów też nie mogłem usunąć jeszcze zanim wymieniłem elektrozawór. Wydaje mi się, że mój CAN ma problem z komunikacją z kalkulatorem wtrysków przy wyłączonym silniku, co jest warunkiem usunięcia błędów. Co jakiś czas nadal mi wyskakuje problem z przerwanym połączeniem na elektrozawór, więc dziś lub jutro spróbuje usunąć usterkę i zapamiętany błąd, zobaczymy.
  2. Witam. Przed wymianą elektrozaworu faz rozrządu odłączyłem go aby sprawdzić różnicę w jeździe. W tym momencie pojawił mi się napis 'check injection'. Interfejs CLIP znajduje mi ten błąd i mimo ponownego podłączenia zaworu nadal jest on wyświetlany jako obecny, w efekcie zawór jest nie używany. Niestety nie mogę usunąć defektów z kalkulatora zapłonu, próbowałem wielu kombinacji, wersji CLIP 98, 124, 139 w wersji pl/en i cały czas to samo. W innych kalkulatorach błędy usuwa bez problemu. W wymaganiach piszę zapłon włączony, silnik wyłączony, próbowałem tak i tak, ale za każdym razem mam błąd 'wymagania polecenia nie spełnione'. Nie udało mi się znaleźć rozwiązania mimo wielu dni prób. Czytałem też pdfy z opisem błędów, samouczka, ale nic tam nie znalazłem dodatkowego. Zastanawiam się czy jest to wina interfejsu lub coś ekstra jest wymagane. Ktoś może napisać jak u siebie to robi? Posiadam megi 1.6 2003. Dodam, że wszystkie informacje czyta mi bez problemu, nigdy nie próbowałem przyuczać więc nie wiem czy to problem z tym konkretnym kalkulatorem.
  3. Odświeżam bo wydaję mi się, że mój elektrozawór nie pracuje poprawnie. Znalazłem na innych forach informacje, że po podpięciu 12v, zawór powinien się w pełni otworzyć, a jak tak się nie dzieje to jest wadliwy. Zamieszczam link do filmiku gdzie widać jak pracuje mój zawór, chciałbym potwierdzić jego wadliwą pracę zanim zamówię nowy, bo cena dość wysoka. <- słaba jakość, ale przesuwa się o dosłownie 1-2mm.
  4. Czy ktoś na podstawie wrzuconych zdjęć jest w stanie potwierdzić czy te fazy działają czy nie? Są tam zdjęcia z wciśniętym gazem i bez. Nie chcę wymieniać na darmo. Jakieś sugestie co sprawdzić? ET083, ET084 - wydaje się ok PR745, PR093 - wygląda na to, że kąt się zmienia Interesuje mnie natomiast jeszcze: ET086, PR876, PR846.
  5. Przeniosłem swoje pytanie do link, jako, że pozostałe dotyczą zaworu.
  6. Dzięki za sugestię. Już wiem co robiłem źle. Należało wybrać konkretną kategorie i kliknąć 'Badanie'. Widoczne na screenie 07. Na 10, 11, 12, 13 widać działanie elektrozaworu faz rozrządu (tak mi się wydaje). W defektach nic nie wykazuje, ale nie wiem czy obejmują one tryb awaryjny. Na 12 widać, że przy 5 tysiącach obrotów nic się nie zmienia. Czy jesteś w stanie mi powiedzieć czy to jest właściwy ekran i czy te fazy działają lub czy są w trybie awaryjnym? Tak jak wspomniałem w pierwszym poście - u mechanika pokazywało tryb awaryjny, ale używał innego programu i tam inaczej to było opisane. W swojej Megance wymieniałem koło zmiennych faz rozrządu bez zaworu i czujnik położenia (ten przy ostatniej świecy przy akumulatorze).
  7. Poprawnie opisałem posiadane auto. Zdjęcia, które wkleiłem dotyczą OBD dostępnego po wykonaniu testu wszystkich kalkulatorów. Być może ten test nie obejmuje wszystkiego, a opcja w którą wchodzę dotyczy starszych wersji. W tygodniu dodam więcej zdjęć. Właśnie problem w tym, że filmiki, które do tej pory widziałem pokazują zupełnie inne menu. Możesz mi podać kroki lub linka dotyczącego Megane II dla Clip i testu VVT?
  8. Witam. Posiadam sondę CAN ale już parę razy próbowałem z niej skorzystać i pojawiają mi się błędy w trakcie. Test kalkulatorów działa poprawnie, OBD wyświetla wyniki ale przy wejściu w defekty OBD albo wybraniu innej diagnozy pojawiają się błędy. W serwisie znajomy mechanik używał oprogramowania Bosch i tam nie miał takich problemów. Ja natomiast chciałbym się dowiedzieć czy błąd który on wykrył i usunął (tryb awaryjny faz rozrządu) nadal się pojawia. Może wybieram zły rodzaj zapłonu (zdjęcie załączone), może mi ktoś podać prawidłowy wybór? Prosiłbym również o kroki które mam zrobić, być może robię coś źle, aby przetestować te fazy. Przy danych aktualnych z OBD nie pokazuje mi o nich informacji, natomiast piszę też, że nie ma zapisanych żadnych defektów. Posiadam Megane II 1.6 2002, Clip v124. Dzięki za pomoc.
  9. Chyba sam się zdążył już ustawić, bo wrócił do poprzedniego zachowania z obrotami i gaśnięciu przy pierwszej próbie na zimno. Jakkolwiek lepiej reaguje po delikatnym wciśnięciu gazu. Za dwa tyg obejrzę sam sensor jeszcze raz i dokładniej wyczyszczę gdzie siedzi, może pomoże.
  10. Dzisiaj wyczyściłem czujnik położenia wału i przepustnicę. Po uruchomieniu, mimo że koło jak zwykle dało znać (powodem czyszczenia stało się gaśnięcie przy każdym porannym odpaleniu) auto nie zgasło. Pojeździłem trochę i nie stwierdziłem żadnych problemów, natomiast obroty za każdym razem wracają na 1100, a dopiero po nieco dłuższym czasie na biegu jałowym na 800. Zobaczę w ciągu następnych dni jak będzie wyglądał poranny start i użytkowanie.
  11. Podłączyłem dzisiaj ale niestety nie działa. Miernik pokazał mi napięcie 2V, więc albo jest za niskie albo czujnik niesprawny. Oczywiście napięcie się pojawia po włożeniu karty i próbie startu dopiero. Ktoś zna prawidłowe napięcie?
  12. Witam. W załączniku jest zdjęcie rozłączonego kabla biegnącego od kierownicy do niebieskiego gniazdka nad pedałami. Nie jestem w stanie powiedzieć czy nie umyślnie go oderwałem (mam wtyczkę) czy w takim stanie go kupiłem. Próbowałem znaleźć informacje na jego temat, ale nie udało mi się, więc proszę was o pomoc w ustaleniu do czego służy. Znając różne problemy z elektroniką tego auta nie ryzykowałem ponownego podłączenia, ale wygląda mi to na jakiś czujnik. Zauważyłem, że kiedyś bo zablokowaniu przy próbie otwarcia włączał się alarm, a teraz tak się nie dzieje, czy może to być powiązane? Czy mogę podłączyć kabel z powrotem bez rzeczy typu reset błędów (poza taśmą z kierownicy nic nie pokazuje)? Dzięki za pomoc!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!