Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

baju_rally

Nowy użytkownik
  • Postów

    26
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III Bose
  • Silnik
    1.9 dCi
  • Przebieg (tys.km)
    1

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Czy ktoś ma wiedzę, w którym miejscu znajduje się odpowietrznik płynu chłodniczego? (Megane III 1.9) Rzuciłem pobieżnie okiem i echo... W Megane II był widoczny na pierwszy rzut oka a tu lipa...
  2. siema,

    widzę, że ściągałeś sam deskę w megance 2.

    Mnie niestety też to czeka bo muszę ją wymienić ( poduszka wystrzeliła ).

    Ile to mnie więcej trwa ? Takie rozmontowanie ?

  3. Potwierdzam, po wymianie tylnich tulei sanek stuki ustały, koszt to jakieś 60 złoty za dwie oryginalne sztuki na allegro. Fakt, nie jest to prosta operacja ale jak każda do zrobienia, w razie jakiś pytań odnośnie tego tematu służę pomocą. Pozdrawiam
  4. Witam wszystkich zainteresowanych moich opisem, w kilku niekoniecznie krótkich, aczkolwiek wyczerpujących zdaniach opowiem jak krok po kroku zdemontować deskę/konsolę rozdzielczą. Ja musiałem to zrobić z okazji wymiany wentylatora dmuchawy, owszem są sposoby żeby wymienić go nie ściągając deski ale Mnie się to nie udało, dostęp od strony pedałów jest naprawdę mocno ograniczony a dodatkowo metalowa ściana schowana pod deską, z prawej strony pedałów nie chciała mi drgnąć po odkręceniu tak więc postanowiłem zrobić to inaczej. Demontaż deski rozpoczynamy od: 1.Musimy zdemontować boczki na słupkach przednich ale zanim to zrobimy trzeba zdemontować osłonki przeciw słoneczne gdyż to one je trzymają od góry, następnie trzeba delikatnie odgiąć cały boczek i lekko zsunąć ku górze żeby nie uszkodzić taśm od świateł, poduszek itp. oraz samych uchwytów tych taśm 2.Drugim krokiem jest demontaż panelu środkowego, tu i w innych krokach będzie potrzebny tylko i wyłącznie klucz TORX 20 (dla wygody proponuje posiadanie kilku różnych rodzajów długości, jeden minimum 20 cm, drugi obojętne) oraz śrubokręt płaski do podważania i krzyżak a.zaczynamy od daszka z wyświetlaczem, jest on tylko „wtyknięty”, wystarczy pociągnąć do góry, oczywiście nie na żywioł żeby nie urwać uchwytów… Do daszka przymocowany jest dwoma śrubami tylni panel na którym widać czujnik nasłonecznienia, powinno Nam to wyjść razem, wtedy rozdzielamy daszek od tylnego panelu i spokojnie później możemy wyjąć czujnik nie uszkadzając go b.następne w kolejności jest radio i schowek pod nim c.kolejną rzeczą jest demontaż panelu środkowego, zaczynamy od odkręcenia śrub pod przykrywką do komputera, kolejne dwie znajdują się bo bokach wewnątrz radia, po odkręceniu należy wyjąć go z zaczepów, oczywiście w miarę delikatnie żeby nie pękł  ja osobiście nie odpinałem wszystkich wtyczek od niego, tylko wymontowałem listwę z przyciskami do zamykania drzwi i świateł awaryjnych w całości, podobnie z modułem od karty, wypiąłem tylko od przycisku start/stop oraz modułu do czujnika cofania d.teraz kolej nawiewów, przykręcone są 4 śrubami i panelu klimatronika ( 2 śruby ) 3.Następnym krokiem jest demontaż podłokietnika, zaczynamy od odkręcenia 2 śrub z tyłu, kolejne 2 z przodu po bokach przy wtyczce do komputera, schowane pod listwą ozdobną, żeby się do niej dostać trzeba natomiast rozebrać cała górną część podłokietnika/tunelu środkowego począwszy od zaślepki za/pod dźwignią hamulca ręcznego przez mieszek, dochodząc do samego przodu. Ja osobiście nie zdejmowałem gałki zmiany biegów tylko jakoś pomanewrowałem całym podłokietnikiem żeby „wyszedł z pod” konsoli środkowej i wtedy już nie przeszkadza. 4.Zdemontować musimy również sam schowek wraz z tunelem od dmuchawy na nogi oraz bocznym plastikiem przy desce rozdzielczej na którym znajduje się wyłącznik poduszki pasażera, (uwaga! Pod nim znajduje się „wtyknięty” biały bolec/wtyk który również musimy wyjąć) analogicznie robimy od strony kierowcy, również wszystko do zera, gołych, widocznych pedałów. 5.W tym momencie zostało już tylko zdemontować daszek nad zegarami (tylko wyciągnąć do góry) . odkręcić i wypiąć zegary oraz odkręcić 1 śrubkę która jest pod nimi i odkręcić osłonę pod kierownicą ( tą która jest na stałe zaraz za przełącznikami od kierunkowskazów oraz wycieraczek oraz tą ruchomą (górnej części ruchomej nie trzeba demontować, ja przeplotłem „zipem” do deski żeby nie przeszkadzała 6.Ostatnim krokiem który musimy zrobić do odkręcenie poduszki powietrznej pasażera od deski (4 śruby) i od belki wspornej (1 śruba) to tu najbardziej potrzebny jest długi torx gdyż jest mało miejsca na manewry ręką. Ja nie rozpinałem owej poduszki żeby później jakieś błędy nie wyskoczyły tylko delikatnie powiesiłem na opasce żeby czegoś nie uszkodzić Kiedy mamy już tak rozbebeszony samochód możemy zabrać się powoli za wyciąganie deski/konsoli rozdzielczej. Musimy delikatnie manewrować, wyjmując ją w prawo, przez drzwi pasażera. Oczywiście nie jest to takie proste jak wyciągnięcie wtyczki z kontaktu ale da się, trzeba tylko uważać, żeby nie zrobić jakiegoś spustoszenia w plastikach od dolotów powietrza do kratek nawiewów i ogólnie czegoś nie uszkodzić, na spokojnie w kilka minut można to załatwić. Całość rozbierania do momentu kiedy deska rozdzielcza leżała obok samochodu zajęła mi prawie 2 godzinki więc tragedii nie ma. Sam demontaż i ponowny montaż wentylatora jest już bardzo prosty, należy przekręcić w stronę silnika z ruchem odwrotnym do wskazówek zegara i pozostaje tylko go, wypiąć, wyjąć i po sprawie :P Ja, żeby było jeszcze prościej rozpiąłem tylną obudowę wentylatora od śmigiełka z silniczkiem, można poćwiczyć na nowym. Oczywiście cała kolejność rozbierania nie jest jakaś wiążąca, ważne po prostu żeby wszystko to zrobić zanim zabierzemy się do samego wyjęcia deski z samochodu. Poniżej wstawiam zdjęcia z moich podbojów, mam nadzieję, że wraz z opisem będą pomocne, w razie jakiś pytań śmiało proszę pytać, takich wrażeń się nie zapomina :P
  5. Witam Panowie, niestety dopadł Mnie problem nie działającego wentylatora nawiewu (posiadam Megane II PH II wersja z automatyczną klimatyzacją), dziś zabrałem się za całą tą zabawę z wyjęciem wentylatora aleeee nie zgadza mi się jedna rzecz, ponieważ wentylator od góry trzymają jeszcze dwie śruby, w związu z tym mam pytanie, czy jesteście absolutnie pewni że da się wyjąć wentylator w mojej wersji samochodu bez ściągania deski rozdzielczej? Mnie bo dzisiejszych kilku godzinach spędzonych w samochodzie wydaje się że nie, dodatkowo boczna ściana która miała się ruszyć po odkręceniu 4 śrub (w tym dwóch tych ciężko dostępnych) też ani drgnie i na 99% również trzyma ją coś od góry z tego co tam widziałem. Proszę o podpowiedź
  6. Witam, nie chce zakładać nowego tematu bo mam tylko jedno pytanie, a że dotyczy ono drążka stabilizacyjnego postanowiłem napisać tutaj. Możecie powiedzieć mi co jest nie tak u Mnie w samochodzie, że podczas wymiany łącznika stabilizatorów, sam drążek stał w pozycji nie zmienionej a nie szedł czy pchał się w góre jak to być powinno, przynajmniej tak mi się wydaje? Pozdr.
  7. Koledzy potrzebuje osoby która CLIPem skasuje mi błąd/zresetuje klime, z okolic Sosnowca, Katowic. Oczywiście nie za darmo :) Ktoś pomoże?
  8. Nie sądze żeby były to tanie zamienniki, kupiłem raczej z górnej półki bo za komplet: 2 x sworzeń, 2 x przednia i 2 x tylna tuleja zapłaciłem prawie 300 zł z firmy TRW. Na stacji byłem już 2 razy, wyginali Megi na wszystkie strony łącznie z tym że bujałem na boki samochodem i d***
  9. Jeszcze nie chodź nie powiem, że się nad nimi nie zastanawiałem, tylko wydaje mi się że łącznik stabilizatora jest w zbyt pionowej pozycji żeby z tego powodu mogła przenosić się aż tak wielka siła żeby cofać koło, a dodatkowo jeśli faktycznie były by te guby to znaczyłoby że łącznik całkowicie się nie trzyma, a on za bardzo nie ma tam o co uderzyć...?
  10. Witam, muszę prosić Was o pomoc forumowicze... Moj problem polega na stukach w zawieszeniu przy pokonywaniu różnych poprzecznych nierówności ( tory, progi, braki w aflacie spowodowane nową nawierzchnią itp. ) Stuki brzmią jak głuche uderzenia czegoś metalowego w coś metalowego, podobnie jak wybita końcówka drążka kierowniczego (gałka) tylko że troche mocniej i głośniej. W samochodzie wymieniłem już: - przednie amorki - łożyska i gumy amorków - końcówki oraz drążki kierownicze - łączniki stabilizatora - sworznie oraz po dwie tulueje na wachacz (swoją drogą wymiania tych tulei to nielada gratka :D ) Ktoś ma jakieś pomysły? Dodam iż dodatkowo przy najeżdżaniu właśnie np na tory przednie koła lekko cofają się do tyłu w momencie tego, wyżej opisanego uderzenia. Pomóżcie bo to strasznie drażniące a poza tym nie chce już dalej bez sensu kasy wydawać... Bartek
  11. Witam, prośba może nie codzienna ale... Poszukuje osoby która posiada Megane II z okolic Sosnowca która udostępniłaby mi swoje autko na 3 minuty w celu sprawdzenia czy fabryczne radio które posiadam jest sprawne, oraz czy kod jest właściwy. Z góry dziękuje za pomoc, Bartek Dodano: 24 wrz 2013 - 01:18 Panowie nie walcie tak drzwiami i oknami bo nie będę wiedział na czyją pomoc się zdeycować :P
  12. Witam kolegów, przypadkiem trafiłem na strone wykop.pl i przeczytałem tzw. spowiedź handlarza... Lektura bardzo ciekawa, polecam: http://www.wykop.pl/link/1541749/ama-spowiedz-nieuczciwego-handlarza/ Mniej więcej w połowie drogi jest wzmianka odnośnie silników 1.9 dCi: "heh, jeśli masz 1.9dci to poszukaj w swojej okolicy warsztatu zajmującego się renault i jedź skontrolować zaworek w pompie oleju. koszt ewentualnej naprawy zawroka na patencie (większość mechaników wie o co chodzi) to ok 300-400zł, a uchronić cię może przed remontem całego silnika i regeneracją turbosprężarki. nikt o tym głośno nie mówi, ale gdyby nie wadliwy układ smarowania silniki 1.9dci nie byłyby wcale takie złe..." Teraz moje pytanko: Czy ktoś z Was spotkał się kiedyś z podobym stwierdzeniem? o Co w ogóle może chodzić z tym zaworkiem? Bartek
  13. Witam, udało Cię zdobyć te gumowe suwaki do dachu, ewentualnie jakoś je zreanimować? Pozdrawiam, Bartek

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!