Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
jakjaro
Nowy użytkownik-
Postów
7 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralnyKontakt
-
Strona www
http://www.jaro19.prv.pl
Samochód
-
Auto
Scenic III, ph1
-
Silnik
1.5dCi
-
Przebieg (tys.km)
99
-
Megane III phI "Strzelający" ogranicznik w drzwiach
jakjaro odpowiedział(a) na spec temat w Nadwozie, podwozie, wnętrze - Megane III, Scenic III, Fluence
Wczoraj wymieniłem tulejki w Scenicu. Zastosowałem metalowe, od kolegi marianSQ. Faktycznie, w porównaniu do tulejek z tworzywa drzwi chodzą nieco głośniej, a te "pośrednie" punkty trzymania drzwi trzymają mocniej. Mi to odpowiada, mam nierówny teren pod domem, czasem drzwi zamykały mi się same przy wysiadaniu z auta. Mam jedną uwagę dla wymieniających - przed wymianą zaopatrzyłem się w 6 nowych spinek boczków(wchodzą po 8 na drzwi), zakładając że ze dwie-trzy ułamią się przy zdejmowaniu. Pierwsza niespodzianka jaka mnie spotkała to po odkręceniu lewego boczku, trzymał się na 2 spinkach - pozostałe 6 było wyłamanych. W drzwiach kiedyś grzebało ASO przy zamku... Zatem 6 nowych spinek poszło od razu na lewy boczek. Stąd, jako że nie miałem więcej, przy zdejmowaniu prawego, starałem się zrobić to jak najdelikatniej, skutek = 6 połamanych, 2 ocalały... Póki co założyłem bez spinek, dokupię i dołożę na dniach. W każdym razie sugeruję od razu kupić komplet spinek na oba drzwi, niestety do najtańszych nie należą, ja znalazłem na allegro jakoś po 2,6zł/szt + wysyłka. Sama wymiana tulejek jest prosta, podstawa jak pisali wcześniej koledzy to porządna końcówka lub klucz torx do wykręcenia śruby mocującej ramię ogranicznika do słupka. -
Scenic III phI Centralny zamek
jakjaro odpowiedział(a) na witz temat w Elektr.-Ogólne - Megane III, Scenic III, Fluence
Witam Przepraszam za odkop, ale pojawił mi się dokładnie taki sam problem. ASO krzyknęło 660zł za sam zamek :( Widzę że są na allegro używki za 80 - 150zł, tyle tylko czy wstawienie używki nie spowoduje że problem wróci po kilku tygodniach? Chodzi mi o to czy ktoś wie czy te zamki padają nagminnie czy po prostu była wadliwa partia. -
Megane III phI Zsuwający się pasek rorządu POMOCY!
jakjaro odpowiedział(a) na gresfucinio temat w 1.5 diesel
Nie było tego w żadnym wydaniu (chyba że przegapiłem), kontaktowałem się telefonicznie + przesłałem dokładny opis tego co się wydarzyło drogą mailową z panem red. Zienkiewiczem. On wystosował zapytanie do Renault Polska, i nagle z miejsca okazało się że będzie nowy silnik a do tego dołożyli jeszcze pierwszą wymianę oleju gratis. Wcześniej, przez 3 tygodnie nie można było uzyskać żadnej konkretnej odpowiedzi, wysyłano 2 rzeczoznawców do serwisu po czym nagle ich wizyty odwoływano, itp. Jednak potęga prasy robi swoje :lol: -
Megane III phI Zsuwający się pasek rorządu POMOCY!
jakjaro odpowiedział(a) na gresfucinio temat w 1.5 diesel
Sprawa zakończona pomyślnie dla mnie, w piątek 1 marca, po ponad miesiącu przepychanek z Renault Polska (szkoda słów i czasu żeby opisać ich podejście) w końcu zdecydowali się na wymianę silnika na swój koszt. Żeby do tego doszło, kontaktowałem się z czasopismem MOTOR (dział interwencja) i dopiero po zapytaniu z ich strony do Renault Polska nastąpiła szybka i radykalna zmiana podejścia importera. Najwyraźniej przestraszyli się kolejnego artykułu o silniku 1.5dCi. Jako ciekawostkę mogę podać, że w trakcie całej sprawy okazało się że ten konkretny egzemplarz był opatrzony w systemie serwisowym żółtą adnotacją przy silniku i podczas przeglądu gwarancyjnego dokonano jakichś poprawek przy pompie CR. Najwyraźniej nie pomogło. Teraz pozostaje mieć nadzieję że ten nowy silnik jest bez wad ukrytych i taka przykra niespodzianka się nie przydarzy. A korzystając z okazji, wszystkim polecam lekturę tygodnika Motor :lol: -
Megane III phI Zsuwający się pasek rorządu POMOCY!
jakjaro odpowiedział(a) na gresfucinio temat w 1.5 diesel
Witam, Jestem ciekaw jak skończyły się te historie. Dzisiaj zadzwoniła do mnie siostra, Scenik szarpnął i zgasł na przejeździe kolejowym w okolicach Kędzierzyna Koźla. Przyjechało ASO i od razu diagnoza że strzelił rozrząd. Scenic III 1.5dCi 105KM. Kupiony w salonie w Opolu jakoś na jesień 2010r. Od nowości przejechane niecałe 40 000km! Zawsze regularnie na przeglądach, olej co 15kkm. Na zakończenie gwarancji (jakoś w październiku 2012) jeszcze byłem nim w serwisie na akcji zmiany rurki podającej ropę na common rail. Od 7 godzin siostra czeka w ASO w K-Koźlu bo wiozą jej auto zastępcze z Gliwic... A wiele osób radziło że nie kupuje się francózów, ale ja byłem mądrzejszy i w swojej głupocie wierzyłem że "jak dbasz tak masz". Zobaczymy co powiedzą w ASO odnośnie kosztów naprawy a przede wszystkim jaki jest zakres zniszczeń w silniku... -
Witam wszystkich, Co prawda sam nie mam Renault, ale od 2 lat Scenika III mają moi rodzice. Czasem nim mam okazję jeździć, oprócz tego często podróżuję służbowo i korzystam z aut z Avisa, do tej pory z Renault miałem okazje pokonać kilkaset km we Francji Megane III cabrio (fajny rozkładany dach) i Modusem. Rodzicom doradziłem Scenica mimo że początkowo chcieli kupić Octavię II. I chyba zrobiłem błąd, dzisiaj urwał się rozrząd a auto ma niecałe 40 000 przebiegu od nowości... Octavia 1 którą mieli wcześniej a ja ją dostałem bo szkoda było sprzedaż za bezcen jeździ jak taczka ale 205k przebiegu a silnik jak dzwon... W każdym razie interesuję się motoryzacją PRL, w swoich garażach mam Syrenę 105L, WSK M21W2 Kobuz, Ogara 200, motorynkę Pony 50M-2 oraz Jawę 638-0 (350TS). Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.