Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

extreme666

Użytkownik
  • Postów

    372
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

11 Dobry

Samochód

  • Auto
    Megane II
  • Silnik
    1400
  • Przebieg (tys.km)
    164000
  1. Uszkodzenie jest częściowo obrobione, nie wiem czy na potrzeby zdjęcia czy może poprzednik wizualnie pomniejszył skalę uszkodzeń. Może i czepiam się - ale zderzak przód inny odcień i niedokładnie spasowany, zderzak tył - spasowanie, do weryfikacji pokrywa bagażnika + podłoga bagażnika. Porównaj szwy siedzeń przednich - nie widzi mi się siedzenie kierowcy. Sprawdź jeszcze drzwi pasażera - listwa podokienna odstaje. Warto zweryfikować ew. uszkodzenia/ niedoróbki demontażowe deski, kierownicy, podsufitki i słupków B. Czy warto ? nie wiem, ale jakoś nie daję wiary słowom handlarza. I jakoś nie chce mi się wierzyć, że auto z Francji było nieuszkodzone.
  2. Dzwoniłem - auto poleasingowe. Sprzedający odkupił je od firmy w której pracuje. Nie ma dostępu do jakichkolwiek faktur za naprawy/serwisy. Ponoć jakaś książka jest, ale sprzedający nie orientuje się co było robione. Generalnie po rozmowie wyszedł jeden wielki znak zapytania. Rezygnuję z Renault definitywnie. Temat do zamknięcia.
  3. Spróbuję odpowiedzieć wszystkim, może się uda. Odnośnie ogłoszenia - pod uwagę biorę ze względu na auto krajowe i relatywnie niedużą odległość od mojego miejsca zamieszkania. Co do wyprzedaży Tipo - są poza budżetem. Zakładana kwota do 35 tys. PLN + 1-2 tys. mogę dorzucić jeśli będzie warto. Tak jak pisałem auto będzie trzymane z 10 lat, więc stawiam realistyczne założenia : możliwie świeży rocznik, benzyna, prosta konstrukcja silnika, sedan, skrzynia manualna i możliwie dobra odporność na korozję. Brałem pod uwagę Tipo (bo w zasięgu są roczniki 2016-17 i znam te rozwiązania techniczne), Peugeot 301/Citroen C-elysee 1.6VTi (odstrasza mnie rodzina silników Prince) i teraz Megane IV. Elantra za droga a nic więcej jakoś nie znajduję.
  4. Szukałem Tipo z 1.4 B. Niestety to co jest wystawiane to woła o pomstę do nieba. Nawet takie sieci jak AAA Auto handlują byle czym. Na auto mam zamiar wydać ok. 35000, jeśli będzie coś fajnego i pewnego to mogę coś dorzucić. A ta Meganka jest po prostu w miarę blisko. Preferencje były proste - możliwie jak najnowszy rocznik, sprawdzone rozwiązania i raczej sedan. To ma być auto dla żony a jeździ Megane II PH I 1.4 benzyna - sedan. Nie wiem jak w przypadku IV wygląda trwałość, nie orientuję się jak sprawdzi się zestaw LPG+szklanki+łańcuch na rozrządzie. Ręczny mi zupełnie nie przeszkadza. Dużo jest niewiadomych. Dlatego zamieściłem powyższy post.
  5. https://www.olx.pl/d/oferta/renault-megane-1-6-lpg-2017r-krajowy-bezwypadkowy-CID5-IDIJHgU.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=7 Czynię przymiarki do w/w meganki. Poszukałem, poczytałem i zaczęły się wątpliwości. Auto ma wytrzymać przynajmniej 10 lat, nie znam nikogo kto ujeżdżał taki zestaw SCe+lpg. Auto w 90 % będzie użytkowane na dystansie do 10 km (zdaje się, że ma FAP). Proszę o oceny, podpowiedzi i porady. Dodam jeszcze, że celowałem w Tipo, ale z braku laku Może Megane IV zastąpi Megane II. Pozdrawiam
  6. Pierwsza i najważniejsza sprawa to pasowanie elementów nadwozia. Tu jest kiepskie.Zużyte elementy kabiny,a i warto sprawdzić specyfikację wyposażenia, bo jakoś kierownica jakby nie od tego auta.
  7. Jeśli jest ta Megi 2.0 kombi aktualna - nie warto jechać na drugi koniec Polski.Cóż z tego,że ktoś zobaczy to auto,a jak przeoczy jakieś poważniejsze usterki to co wtedy?Ja mam zasadę - jak mam z kimś jechać na oględziny to max.100 km i nie pod jeden adres,ale kilka sztuk za jednym zamachem.
  8. Co do tej meganki na SB - sprawdź przód.Pasowanie błotników,maski i zderzaka niespecjalne a na zdjęciach jakby nieco inny odcień lakieru.Nie wiem dlaczego kierownica jest tak zdarta z lewej stronie.
  9. Przód do sprawdzenia pasowanie elementów.Co do gazu - nie wiadomo co to za instalacja, więc pierwsze to na przegląd do dobrego gaziarza, następna sprawa to butla.Nie są honorowane legalizacje instalacji z zachodu,więc u nas wymienia się butlę na nową - dlatego sprawdź w pierwszej kolejności właśnie butlę. Następna sprawa - takie cacko i po trzech miesiącach na sprzedaż?Trochę dziwne. A co do zalania sprawdź spód i mocowania foteli przednich oraz jak wygląda miejsce pod kanapą.
  10. Więcej opisu niż zdjęć niestety. Nie widzę lewej naklejki i warto obadać przyczynę takiego pasowania zderzaków jakie jest w tym egzemplarzu.Ale to drobiazgi. Jeśli auto krajowego rynku - sprawdź serwisy i ew. stan licznika na przeglądach okresowych. Ogólnie ciekawa propozycja.
  11. Może nieco rozwinę temat. 1.Auto po przejściach i do tego jeszcze kolejny raz do naprawy-dużo tego nie ma,ale blacharz/lakiernik parę złotych wezmą.Jak na deklarowany przebieg środek dość zużyty. 2.Blachy z Grodziska Wlkp. a sprzedający z Leszna.Handlarz oferuje auto po przejściach.Wydaje mi się,iż gałka od biegów jest nowsza. 3.Tablice - Wołów,sprzedający Lubin (handlarz).Ze względu na kolor za wiele nie widać a do sprawdzenia przód oraz tył (pasowanie elementów).
  12. Z tych trzech najpoczciwiej wygląda ta ostatnia,choć przód bym sprawdził dokładnie.
  13. Auto z Francji,więc uszkodzone i ten przypadek potwierdza regułę.Kwesitą zasadniczą jest - jakmocno.W każdym razie przód robiony i to dość niechlujnie.Do tego dochodzi uszkodzony prawy tył. Dodatkowo jw. przebieg nierealny,sprawdź wyposażenie dodatkowe (np.zapas czy trójkąt) gdyż auto wygląda na ogołocone.I na koniec sprawź PP w kierownicy.
  14. Pierwszy - do sprawdzenia przód oraz tylny zderzak. Ujęcia auta robione, by za wiele nie było widać. Nie wiem dlaczego tablica jest zamazana - czyżby auto stało na poprzedniego właściciela? Tym drugim przypadku warto poprosić o zdjęcia przed naprawą auta.
  15. 1.Nie kupuj auta z gazem. Jeśli myślisz o taniej i bezproblemowej eksploatacji - kup porządne auto a instalację gaziarz na pewno Ci dobierze. 2.Nie skreślaj aut po kolizjach. Lepiej zobaczyć co rzeczywiście było uszkodzone niż kupić jakiegoś ulepa. 3.Diesel - najlepiej 2.0, ew.1.9 a co do 1.5 jakoś miałbym wątpliwości. Oczywiście pełna historia lub przynajmniej potwierdzenie przebiegu. 4.Nie ma aut idealnych są jedynie zadbane lub zapuszczone. Nie daj się nabrać na śpiewki typu klima do nabicia lub łożysko za 30 Pln do wymiany. 5.Jeśli masz warunki i umiejętności do samodzielnych napraw - szukaj najprostszych wersji ale i najnowszych w miarę posiadanych środków. 6.Nastaw się na długie/bardzo długie poszukiwania oraz na wysłuchiwanie różnych bajeczek od (zwłaszcza) handlarzy. I nie wybieraj się oglądać auto na drugi koniec Polski- zwykle nie warto. 7.Sprzedać trudno a kupić jeszcze trudniej. Współczuję.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!