Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ferguko

Nowy użytkownik
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    megane II
  • Silnik
    1.9
  • Przebieg (tys.km)
    195400
  1. pierwsze co zrób to zmień okres wymiany oleju. Nie wierz w te cuda o przedłużonej żywotności oleju do 30 tys. Wymieniaj co 15 tys max. Później odczujesz dotkliwe skutki wymiany oleju co 30 tysięcy. Teraz mógł Ci wzrosnąć apetyt na olej ze względu na panujące temperatury, olej w silniku osiąga teraz większe temperatury, traci troche na właściwościach i po prostu go spala. Ja np ściagnałem dolną osłonę silnika oraz górną żeby trochę mu ulżyć w te upały. Ale zmień na dzień dobry okres wymiany oleju, 30 tys jest zdecydowanie za długo. Olej i filt to nie majątek a lepiej wymianiać go częściej niż przewiduje producent. Jest wiele przykładów samochodów, w których przewidziane były wymiany oleju co 30 tys a potem producencie sami zmieniali okres wymiany na 15 tys ponieważ silniki padały. Renault jest tego przykładem w megankach II ph1 1.9 wymiana jest co 30 tys, natomiast w ph2 już co 15 tys.
  2. serwisy zawsze przyjmują taką taktykę. przeczytajcie w książce ile producent przewiduję tolerancji zużycia oleju zazwyczaj jest to 1 l lub 1 kg na 1000km. każdy silnik zużywa olej, jedne są na to bardziej podatne inne mniej. Czyli jak Ci spalił 1 l na 3600 to wyszło mu ~270 ml na 1000 km, na gwarancji nie przejdzie, wszystko jest opisane w książce serwisowej że będzie to wszystko w normie. Pierwsze km nowym silnikiem zawsze narażone są na takie efekty. Wbrew obiegowej opinie że nowych silników się nie dociera, jest inaczej. Każdy nowy samochód z nowym silnikiem musi się dotrzeć, elementy muszą się ułożyć i w tym okresie silnik będzie zużywał więcej oleju niż normalnie
  3. Ewentualnie możesz poszukać na allegro u handlarzy , którzy sprzedają części powinni mieć. Tylko to zabawa z dzwonieniem
  4. I będzie Ci ruszał na biegu ponieważ ruszasz, jak kolega wyżej napisał, na rozruszniku, rozrusznik napędza wał korbowy połączony ze skrzynią itp itd a pasek napędza górę silnika. Nic prostrzego odchyl obudowę rozrządu i zobacz czy pasek nie pękł
  5. Próbowałem kiedyś zmienić autocomem niby mi też wyświetlało że operacja przebiegła pomyślnie ale faktycznie to nic nie zmieniało. Dopiero jak kupiłem Clipa to clipem byłem w stanie zmienić okres wymiany oleju w km i miesiącach. Ja u siebie zmieniłem na 12 tys i 12 miesięcy
  6. Rzeczywiście na opis o turbinie nie zwróciłem uwagi. Zapewne jest tak jak kolega meganecoupe02 piszę. Samochód może być mocno zniszony skoro opłacało się komuś go sprowadzić, naprawić turbinę, opłacić, to samochód musiał być mocno tani w zakupie. Dodatkowo jak daje pisemną gwarancję na silnik to znaczy że był pewnie naprawiany a za taką cenę 7800 to musiał być złożony na "sztukę". Ale to tylko przypuszczenia. Ja kupiłem swoją Megankę 1.9 z informacją że silnik uszkodzony i do naprawy, jechałem z założeniem że będę go robić ale jak się okazało padł przepływomierz, przez co zapchał katalizator. Wymieniłem pierwsze, katalizator wypaliłem i samochód normalnie jeździ i silnik dobrze pracuję, jednak turbina i silnik trochę dostał w kość przez to że przepływu spalin nie było dobrego, pierścienie i resztę będę robił. W moim przypadku akurat sprzedający minął się z prawdą na moją korzyść ale zazwyczaj jest w odwrotną stronę i trzeba słuchać sprzedających z przymruzeniem oka
  7. Cena podejrzana faktycznie. Przebieg raczej mało prawdopodobny nie stety. Sprowadzony z Francji jeśli dobrze widzę a wiadomo jakie samochody są sprowadzane z Francji, z firm ubezpieczeniowych porozbijane. Trudno mi gdybać trzeba by jechać z miernikiem grubości lakieru. A najlepiej zadzwonić wypytać się co i jak i na koniec dodać że jak przyjadę i nie będzie tak jak Pan mówi to Pana utłukę. Ja zawsze tak mówię i dopiero po tym zaczynają trochę pękać i mówić prawdę
  8. Silnik kręci jaby na "pusto" słaby dźwięk mam na komputerze, dokładnie nie słyszę ale brzi jak pisali koledzy na rozrząd. Z objawów jakie opisałeś też wygląda jak zerwany pasek
  9. Tak jak piszesz, możesz je nazwać dystansem, odbojem klapy różnie różni ludzie to określają ogólnie odbój, dystans
  10. Benzyna ekstracyjna jest godna polecenia
  11. Pewnie czujnik pozycji padł. Jak będziesz chciał sprzedawać daj znać ;)
  12. Nie domyka się zawór egr i turbina się nie napędza spalinami
  13. Jacekzim zacznij od podstaw. Przy lpg to świece, iskra, silniczek krokowy przepustnica. W serwise jak im komputer błędów nie pokaże to nie wiedzą co robić...
  14. A to Ty je rozbierałeś, czyściłeś i smarowałeś? Jak robił to mechanik, nientwierdze że twój tego nie robił ale większość wymienia klocki wciska tłoczek i tyle. A potem właśnie hamulce piszczą, blokują się koła , słabo albo nie równo biorą
  15. Kup na allego urządzonko do świateł dziennych. Podłączasz normalnie pod akumulator a ona podaje prąd dopiero jak na akumulatorze będzie napięcie 13 - 13.5 v czyli jak się wzbudzi alternator
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!