Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

mentoras

Nowy użytkownik
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic '02
  • Silnik
    1.9 dCi / 102KM
  • Przebieg (tys.km)
    170 000
  1. mam ten sam problem. czy kolega może powiedzieć jak został rozwiązany?
  2. Witam Od dłuższego czasu mam objawy, które kwalifikują się (moim zdaniem) na kilka usterek. Otóż, podczas gdy toczę się moim autem po parkingu 10 km/h, wrzucam dwójkę (chcąc jechać dalej, szybciej) nienaturalnie, zaczyna autem szarpać (nigdy nie zgasł!). Dzieje się tak głównie przy niższych obrotach na wyższym biegu. Zachodzę w głowę analizując wszystkie robociznę z przed roku, dwóch. Była wymieniania tuleja prawej półosi - może należało wymienić półoś albo przegub (przy ruszaniu na skręconych kołach od czasu do czasu coś chrobocze). Może to kwestia zawieszenia - jestem w trakcie wymiany wahaczy i szukania dalszych elementów zawieszenia do wymiany. Sprzęgło, skrzynia? Pewnie by już padło jedno i drugie. Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie poduszka silnika, ta w okolicach rozrządu. Szukając, czytając posty na forum postanowiłem założyć ten temat, może ktoś z Was miał (a pewnie miał) takie objawy i z doświadczenia wie co można by sprawdzić w celu wyeliminowania tej usterki.
  3. Ja mam taki problem że u mnie dmuchawa nie działa na żadnym biegu. Dodatkowo jak chcialem zrobić test czy będzie chciała działać na 4 czy 5 biegu po jakimś czasie poczułem smród stopionego plastiku. Zapach utrzymuje się cały czas, pewnie filtr przeciwpyłkowy nim przesiąkł. Co to mogło być nie mam pojęcia.... Spalony rezystor ale wciąż nawiew nie chodzi, bezpiecznik od lewej nogi kierowcy sprawdzony... Czy to może być regulator?
  4. Mój Scenic wykazuje pewne symptomy... Przy ruszaniu z jedynki jest ok, problemów z odpalaniem nie ma. Czasem kiedy toczę się np. do świateł, zakrętu na osiedlu, wykonam manewr i auto sunie ok 20km/h to wrzucam dwójkę i chcę jechać dalej, po czym autem szarpie, nie gaśnie ale drgania są spore. Czy to poduszka silnika czy ewentualnie coś innego? Jakiś czas temu zmieniałem tuleje prawej półosi, może to półoś źle pracuje bo już na wykończeniu?
  5. Panowie przyglądam się Waszej burzliwej dyskusji i może odpowiedzmy sobie na kilka prostych pytań. Jak do tej pory nie usłyszałem konkretnej odpowiedzi czy zmienić olej z 15W40 na 10W40 (1.9 dCi, 2002 r). xxxxxxxxxxxxxxx Która z zamian jest bardziej groźniejsza dla silnika Waszym zdaniem: xxxxxxxxxxxxxxx 1) zmiana 10W40 na 5W40 (półsyntetyk na syntetyk) xxxxxxxxxxxxxxx 2) zmiana 15W40 na 10W40 (minerał na półsyntetyk) xxxxxxxxxxxxxxx Osobiście twierdzę że nagar to mit PRL, a najczęstszym problemem jest wpływ na elementy gumowe, tak jak napisał marek_c. Regulamin 5.9 - Enter - damiar
  6. Panowie przyszedł czas że powoli zastanawiam się nad wymianą płynu chłodniczego. Przez ostatnie miesiące użytkowania (temp dodatnie) dolewałem sporadycznie wodę destylowaną. Przez to że nie wiem co było wcześniej w zbiorniku wyrównawczym mam zamiar zalać minimum 1l koncentratu Prestone tak aby uszlachetnić to co już jest w układzie chłodzenia. O koncentracie Prestone wyczytałem: "Koncentrat po rozcieńczeniu idealnie nadaje się na wymianę (z opakowania 4l uzyskujemy 8l gotowego płynu o temperaturze zamarzania -37°C) oraz jeżeli chcemy poprawić parametry aktualnie zalanego płynu i obniżyć temperaturę jego zamarzania (np. 6 l płynu do -20°C + 1 l koncentratu Prestone = 7 l płynu do -35°C)." Oczywiście zmierzę do jakiej temperatury ta mieszanka jest w stanie wytrzymać. Pytanie, czy to dobre rozwiązanie? Jak nie Prestone to co? chyba nie Borygo ...;]
  7. Na jakim jeździłeś wcześniej? Mobil 1 10W40 ? czy jakiś minerał? Nie cytujemy postu w całości, odpowiadając bezpośrednio pod nim. Poprawiłem. - damiar
  8. Panowie jeżdżę Sceniciem I ph II 1.9 dCi (2002 r), zalany jest olej 15W40, zaraz zbliżę się do 10tys od wymiana i właśnie po tylu kilometrach chcę zmienić olej. Zostać przy 15W40 czy wybrać np. 10W40 czy też zalecany 5W40...? Zalany olej to Mobil 1, nie spełniający normy ACEA B4. Przebieg auta to 164 tyś.
  9. Witam Posiadam takie [ http://allegro.pl/dekiel-dekielek-kolpak-renault-scenic-i3369511537.html ]dekielki przy felgach. Na przodzie, tak jak i na tym zdjęciu widać odpryskuje lakier. Mam pytanie czy ktoś robił taką renowację dekielków? CZym najlepiej je doczyścić ze starego lakieru i jakim lakierem pomalowac? Z góry dziękuje
  10. Dokładnie to ta usterka. Przy okazji wymieniam olej w skrzyni biegów. Mój Scenic to Ph II i kupuje NFJ 75W80, z tego co się orientuje to wchodzi go ok 3,3 l (???). Ktoś może zweryfikować te informację... Sugerowałem się postami z forum, ale już mam mętlik w głowie, nie mam auta pod domem a pierwsze co bym chciał sprawdzić to model skrzyni. Kolejna sprawa, to to że jeżdżę na oleju silnikowym Mobil 1 (15W40). Słyszałem że to źle, wręcz bardzo źle, bo olej nie ma jakiegoś atestu, spełnionej normy wymogów dCi (chodzi o producenta) i że powinienem lać 5W40, bo turbina bo to, bo tamto... Chciałbym te informację zweryfikować i zebrać w całość bo ilu użytkowników tyle opinii.
  11. dziś moje auto padło. chciałem ruszyć na skrzyżowaniu nagle usłyszałem lekki stuk i auto nie jedzie. silnik normalnie pracuje, sprzęgło na swoim miejscu, biegi wchodzą, mimo wszystko nie chce jechać... czy to może być sprzęgło? ewentualnie jakieś propozycję usterki? upd: a może przegub?
  12. może ktoś powiedzieć jaki ten oring...
  13. zlokalizowałem taki sam wyciek u siebie. jak najlepiej się go pozbyć? rurka wcale nie trzyma się sztywno bloku silnika i wyciek jest w miejscu połączenia (blok+rurka)
  14. Czy sprawdzając w trybie serwisowym ilośc paliwa w litrach pokazywało Wam kiedykolwiek mniej niż 5 L ? Ilekroć to sprawdzam, to ciągle najmniej miałem 5L, nawet po przejechaniu prawie 100km na rezerwie. Oczywiście że, jak jestem po tankowaniu to pokazuje większe wartości. Pytam z ciekawości, jak dokładny jest wskażnik paliwa w L (w trybie serwisowym).
  15. dokładnie tak jak pisałem :) Czuć woń spalenizny w momencie gdy (narzeczona) próbuje ruszyć autem, auto zgaśnie bo daje za mało gazu. Tylko w tym przypadku jest ten zapach.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!