Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bzyk

Użytkownik
  • Postów

    58
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II
  • Silnik
    1.9 dCi
  • Przebieg (tys.km)
    100

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Panowie moglibyście nakreślić zasadę pracy poliuretanowych poduszek, sposób wymiany, oraz zalety takiego rozwiązania w naszych bolidach? :) Bo zasłyszałem kiedyś że warto się nad tym zastanowić ale moje przygotowanie teoretyczne jest zerowe!
  2. Wstępnie mogę powiedzieć że przekładka kierownicy jest jak najbardziej możliwa Wygląda to tak: Pozwolę sobie opisać tutaj proces przeróbki i stopniowo go uzupełniać: TUTORIAL przekładki kierownicy Megane III do Megane III z dolutowaniem tempomatu: Potrzebujemy: - poduszkę powietrzną Megane/Scenic/Laguna III cena ~ 400zł - kierownicę Megane/Scenic/Laguna III cena ~ 100zł-300zł - oporniki 100 Ohm , 900Ohm - lutownica, cyna, kalafonia, termokurczki, torx 20/25, torx 40, podkładki pod meble grube, taśmę dwustronną, 'trytytkę', taśmę do pakowania (ciemno żółtego koloru), biały smar(polecam w spray'u), 50cm kabla 0,3mm Tutaj pokazane podkładki pod meble oraz taśma dwustronna. Kilka słów odemnie: Nie daje żadnej gwarancji że taka przeróbka 100% współgra z poduszką powietrzną, to że nie pali się kontrolka airbag nie znaczy że wszystko zadziała tak jak powinno. Każdy wykonuję tą przeróbkę na własną odpowiedzialność. Odradzam też ingerencję w samą poduszkę, rozmontowywanie jej, składanie i wszelkie machinacje związane z zerwaniem pląby fabrycznej. Dla bezpieczeństwa każde majstrowanie przy poduszkach sugeruję wykonywać na odłączonym akumulatorze. 1) Dolutowanie pinów pod tempomat: - stajemy autem na równej powierzchni, koła skręcamy z pozycji "0" o 180 stopni. - odłączamy akumulator(czekamy 15 minut) - kluczem imbusowym lub śrubokrętem wciskamy blaszkę trzymającą poduszkę w jarzmie kierownicy, poprzez włożenie 'wciskacza' do okrągłej dziury znajdującej się naprzeciwko naszych zegarów, w kierownicy. Samo kliknięcie blaszki i szarpanie się z poduszką nic nie da, jeśli po naciśnięciu blaszki i delikatnym pociągnięciu poduszki w dół nie wyskoczyła należy ponowić próbę. - płaskim śrubokrętem delikatnie podważamy żółte zaciski kostek poduszki, następnie delikatnie podważamy kostki poprzez manipulację śrubokrętem między kostką a poduszką. - obkręcamy kierownicę o 180 stopni do pozycji "0", upewniamy się że koła są prosto. - odkręcamy kierownicę torx'em, przed zupełnym zdjęciem sugeruję delikatnie ją odchylić i upewnić się w jakiej pozycji jest kółeczko bezpieczeństwa polecam też przyjrzeć się dokładnie i po zdjęciu kierownicy zakleić plastiki żółtą taśmą żeby nic nam się nie przekręcało i dodatkowo zrobić zdjęcie z położenia kółka przy demontażu. - odkręcamy osłony kierownicy 2x obudowa zwijacza 1x pod maglownicą - demontujemy daszek zegarów żeby było nam wygodniej (wszystko na zatrzaskach, wystarczy delikatnie wyczepiać "wypychać" w stronę fotela. - odkręcamy torx trzymający zwijacz(od góry jest pierścień zaciskowy) - delikatnie manipulując zdejmujemy zwijacz (specyficzne zaczepy są od góry i u dołu, sugeruję rozszerzać pierścień zaciskowy dużym płaskim śrubokrętem i próbować zdjąć z tych zaczepów) - wypinamy 3 wtyczki - dolutowujemy przewody według opisu Drivera z naszego forum, post #251(od razu duże podziękowania za te wskazówki!) http://megane.com.pl/topic/9473-montujemy-tempomat-w-mii/page__st__240 Po tej operacji pryskamy taśmę białym smarem. - zakładamy zwijacz na miejsce (sugeruję ostrożnie wpinać pomarańczową kostkę bo ja wpinałem na siłę i pogiąłem wszystkie blaszki co spowodowało brak połączenia poduszki) 2) Dopasowujemy tempomat: Całą zamianę zrobiłem tak żeby w każdej chwili możliwy był powrót do starych ustawień, dopasowałem więc wtyczki z naszego zwijacza do nowych z Meg III. I klakson i tempomat połączone są w jednej kostce ale czerwonym kółkiem zaznaczyłem miejsce w którym ukryta jest dodatkowa kostka tylko od tempomatu. Przyciski mają 2 zaczepy(bliżej środka) oraz jeden bolec wtykany-trzymający na zewnątrz. Ja w obu połamałem Musicie sami wymyśleć jak je wyjąć, ale gdyby robił to ponownie to wyczepiłbym najpierw dwa bliżej środka podważając płaskim a potem próbował jakoś podważać ten bolec. - wykręcamy i demontujemy blaszki klaksona. - demontujemy przyciski tempomatu. - ucinamy kable tempomatu przy wspólnej kostce (fragment z uciętymi kablami i kostką tempomatową dolutowujemy do kabli przygotowanych w poprzednim zadaniu) - rozbieramy oba przyciski tempomatu: Nie chciałem się bawić w mini oporniki i układanie oporności równolegle więc opiszę jak zrobić to metodą łatwą i nie do pomylenia. Oczywiście żadne oporności nie pasują nam do Megane II: R23 - 413 Ohm, R34 - 823 Ohm, R45 -2500 Ohm, R12 -260 Ohm. - wylutowujemy wszystkie mini-oporniki pozostawiając ścieżki rozłączone, w miejscu opornika R34 wlutowujemy opornik R12 - 260 Ohm. - rozcinamy fragment izolacji z przycisków OR , tniemy żółty kabel i wlutowujemy oporność 900Ohm. Ucinamy zielony kabel w miejscu zlutowania z płytką. - rozcinamy fragment izolacji z przycisków +- , tniemy zielony kabel i wlutowujemy oporność 100 Ohm. - rozcinamy fragment izolacji od strony kostki idąc do płytki OR. Tniemy niebieski kabel (wyciągamy fragment odcięty od płytki OR), odizolowujemy kawałek kabla czerwonego i kabla żółtego, owijamy je wspólnie odizolowanym kablem zielonym i lutujemy. - opcjonalnie sklejamy rozcięte czarne izolację kropelką albo chociaż łączymy je na końcach żeby kable się nie rozchodziły - zakładamy części przycisków na płytki i miernikiem sprawdzamy czy oporności przycisków się zgadzają! O -> 0 Ohm, R -> 900 Ohm, + -> 270 Ohm, - -> 100 Ohm. 3) Klakson. To jedyna zmora odnośnie kostki. Jeśli chcecie mieć możliwość powrotu "na stare" poszukajcie na szrocie kostki damskiej od klaksonu, jeśli jest Wam to niepotrzebne, załóżcie własną kostkę albo zastosujcie inne połączenie :) 4) Montaż kierownicy. Składamy klakson oraz kierownicę razem i przystępujemy do dopasowania wszystkiego do taśmy. - zakładamy kierownicę na maglownicę: - nic nie trzyma naszej taśmy więc należy wpasować coś między kierownicę a taśmę, ja zastosowałem taśmę dwustronną x3 plus podkładki pod meble, ale to zależy od własnej innewncji, nie uważam żeby było to najlepsze rozwiązanie Dodatkowo pokroiłem jedną podkładkę na trzy i ścisnąłem 'trytytką' na jednym boku co zapewnia dobre trzymanie taśmy z jednej strony, z drugiej blokuje naklejona podkładka. W końcowym rozrachunku całość działa dosyć sprawnie: - dokręcamy kierownicę. - pozostaje już tylko dopasować masę. Początkowo próbowałem wkręcić samowiertem śrubę w taki sposób jak jest w Megane II ale okazało się że zwyczajnie nie ma na to miejsca. Poduszka się nie zapnie. Proponuję wyjąć samą blaszkę od masy, dolutować do niej 20cm kabla, odizolować koło 8 cm, zakręcić, złożyć na pół i skręcić ze sobą żeby powstało takie kółeczko które potem należy podłożyć pod podkładkę śruby. Potem włożyć blaszkę do wtyczki masy i obkleić żółtą taśmą żeby się nie wypięła. Działa idealnie :) - unieruchamiamy kostki(kostka masy i kostka klaksonu) trzeba je przymocować bo inaczej będą latać podczas jazdy. Myślę że taśma dwustronna dobrze położona przyklejona kropelką do obudowy kierownicy + żółta taśma oblepiająca kostkę i sklejona z dwustronną mają szansę zdać egzamin. - wpinamy poduszkę - podpinamy akumulator Na tą chwilę nie mam więcej materiału bo sam nie założyłem jeszcze klaksonu i przycisków tempomatu bo czeka mnie renowacja skóry kierownicy i będzie mi łatwiej bez nich. Jak tylko będę mieć chwilę to wrzucę kolejne fotki.
  3. Jest kierownica, będę zakładał jak tylko znajdzie się chwila wolnego czasu ;) Mam tylko dylemat z kostkami bo nie chce ucinać oryginałów w taśmie więc chyba spróbuję jakoś je dolutować albo użyć szybkozłączki. Na moje oko wydaje się że wyciętę ząbki mają takie same rozmieszczenie jak w kierownicy z megane II.
  4. Tak. Dolutowałem po kolei do kabli od gniazda przekaźnika(co jest widoczne na zdjęciu powyżej). A do samych foteli pociągnąłem (+) wychodzący od dolutowanego czerwonego który załącza się po włączeniu cewki oraz masę pobraną z innych kabli położonych na podłodze. To jescze jedno dosyć istotne pytanie, jeśli prąd na przekaźnik idzie z bezpiecznika 20A to wiekszy przekaźnik i tak nic nie da bo przy 20A bezpiecznik zatrzyma dopływ prądu? Więc w zasadzie nie ma różnicy czy przekaźnik będzie 100A czy 20A?
  5. Walka trwa, narazie w celu upewnienia się czy cała operacja ma szansę powodzenia zamontowałem poduszkę z III, wygląda to tak: Złączki poduszki pasują idealnie, na zapłonie nic nie strzeliło więc normalnie odpaliłem auto na dobre 15 minut i nie było żadnych komplikacji i nie wyskoczył żaden błąd airbag :P Będę teraz zamawiać kierownicę, może uda mi się obejrzeć jakąś osobiście przed zakupem, byłoby wiadomo czy ząbki się spasują. Dodano: 10 mar 2014 - 16:24 Czy ktoś orientuję się co nastąpi jeśli nie podłącze masy wychodzącej z taśmy? Jest ona niezbędna czy obsługuje np. tylko klakson?
  6. Zgadza się ale u mnie kable były doprowadzone tylko do wtyczki R2 więc nie było sensu ich przedłużać do R341/R342. Prąd z czerwonego jest bo po załączeniu przycisku grzania podaje normalne napięcie 14,4V.
  7. Jeśli mowa o przekaźnikach to wymontowałem kostkę R2 i idąc kolorami połączyłem kolejno ucięte kable z pinów 1/2/3 oraz 6/7/8 z gniazdem przekaźników według schematu.
  8. Dobra, podprowadziłem zasilanie prosto z akumulatora i teraz z kolei okazało się że maty grzeją całkiem przyjemnie podłączone na szybko, ale przy załączeniu oryginalnego grzania (przekaźnik) zaczyna piszczeć i nie wiem czym jest to spowodowane, może zbyt duża moc cewki(1,6W)? Przekaźnik jest dokładnie ten: http://sklep.avt.pl/przekaznik-samochodowy-12vdc-30a.html Został podłączony tak: I na (+) idącym do mat jest 14,4V a na matach napięcie wynosi 8,5V. Więc w sumie powinno być wspaniale, ale czemu buczy? A przy pomiarze z akumulatora bezpośrednio z 14,4V na matach było 13,68V. Wcisnąłem też amperomierz na lini (+) i wskazał tak(skala 20m): Ale miernik cyfrowy pracuje tylko do 10A więc to chyba nic nie wnosi do dyskusji. Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenie będę wdzięczny za każdą poradę PS: NO czy NC w przekaźniku to prąd po załączeniu?
  9. Ja już zregenerowałem swoje xenony. Niestety wersja oryginalna nie była na moją kieszeń więc obszedłem to budżetowo. Zregenerowałem odbłyśniki u Pana Huberta Cugiera oraz wymieniłem żarówki. Jeśli ktoś szuka szybkiego rozwiązania i nie ma narazie na oryginalne Osramy mogę polecić tanie zamienniki HID D1S po 60 zł za sztukę u mnie w Łomiankach(okazało się przypadkowo że chińska hurtownia xenon znajduję się dwie ulice odemnie). Pomimo obaw o spalenie instalacji (nasze VALEO jest podobno bardzo czułe na takie sytuacje, na filmie xenon-serwis widać jak płonie przetwornica przy podróbach osramowskich) narazie świecą bez najmniejszych zakłóceń. Nie widać profesjonalnej granicy światło-cień ale w porównaniu do poprzednich wypalonych żarówek w nocy oświetlam kratery księżyca. :)
  10. To by miało sens. Jutro sprawdzę jeszcze jakie natężenie podaje na maty. Wpadła mi do głowy jeszcze jedna możliwość, uciąłem kostki oryginalne, przedłużyłem kable i wstawiłem własne: Może tutaj należałoby coś poprzestawiać bo na schemacie mamy oznaczenia pinów 1 i 2. Chociaż po obcięciu kostek sprawdzałem omomierzem i w obie strony pokazywał przepływ prądu. Czy to możliwe że maty są kierunkowe? Regulamin pkt. 5.9 - Enter Kolega ma chyba problem z klawiaturą, klawisz Enter sam klika i to jeszcze w połowie zdania. Proszę zwracać na to uwagę. damiar
  11. Witam wszystkich ponownie :P Potrzebuje pilnie pomocy, okazało się że przede wszystkim w późniejszym wersjach zmienił się schemat oraz przyciski. Tutaj mamy nowy schemat: Wziąłem się w końcu do pracy, pociąłem R2, złapałem masę z dowolnego czarnego kabla akcesoriów idących bo podłodze i wszystko ładnie połączyłem. Niestety po włączeniu podgrzewania jest prąd na (+) dochodzącym do mat grzewczych jednak nie płynie przez nie prąd(nie ma spadku napięcia). Czy ktoś ma jakiś pomysł na czym ten problem może polegać? I czy może to być powiązanie z kablem błękitnym 79M połączonym z pinem 5 wychodzącym z przekaźnika który nie wiem jaką funkcję pełni? Może masa jest nieczynna albo całość idzie przez przycisk? Regulamin pkt. 5.9 - Enter - damiar
  12. W czepku urodzony, przysięgam! Panowie pochuchali, popukali, wymontowali turbinę i okazało się że nic jej nie dolega. Prawdopodobnie duży mróz w trasie i dawno niewymieniany, zabrudzony filtr powietrza doprowadził do tego że przymarzła odma silnika i olej musiał jakoś obejść tą sytuację i dostał się do turbiny, stąd biały dym i wypalony cały olej.
  13. Okazało się że to turbina, cały przewód turbo-intercooler zalany olejem. Jutro będą szukać przyczyny. Odnośnie ceny zaśpiewali 1250 za turbinę regenerowaną w Elblągu z gwarancją ASO 12 miesięcy. Podobno firma sprawdzona.. Z drugiej strony zaproponowali że mogę sam załatwić regenerację. Iść na układ bo to dobra cena czy szukać na szybko? W tej konfiguracji całość koło 2000 brutto.
  14. Dobrze, wszystko sprawdzę jak tylko będę z zasięgu. Skłaniam się do wizyty w ASO. Zdam relacje jak wyszło ale raczej nie tanio! Odnośnie jeśli turbina to od razu wymieniam odmę silnika + filtr paliwa/powietrza/oleju i dokładnie czyszczę intercooler plus przewody tak?
  15. Ok, a jest cień szansy że to nie turbo? Tylko na przykład uszczelka głowicy? Czy taki objaw oznacza że definitywnie rozstroiło się turbo?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!