Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

arekmiz

Użytkownik
  • Postów

    75
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Kontakt

  • Strona www
    http://arekmiz.friko.pl

Samochód

  • Auto
    Renault Scenic II 2,0i automat 2007
  • Silnik
    2,0i 16V F4R
  • Przebieg (tys.km)
    115

Profil

  • Zainteresowania
    transport, kolejnictwo, podróże, fotografia

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Zakupiłem u kolegi opony z felgami do SC II, wszystko w najlepszym porządku. Polecam i pozdrawiam.

  2. Jeśli to skrzynia 4 biegowa typu AL4/DP0 to owszem może być stary olej. Ale klasycznie taki komunikat oraz wejście w tryb awaryjny, 3 bieg bez lock-up, brak możliwości zmiany biegów w trybie manualnym, zniknięcie komunikatu po zgaszeniu i odpaleniu auta, oznacza jedno: należy wymienić 2 główne zawory hydrauliczne sterowania skrzynią. Miałem to samo, koszt w Łomiankach pod Warszawą 900 zł (łącznie z wymianą oleju).
  3. Zazwyczaj co 10 kkm (a nie tak jak piszą w mundrych instrukcjach współczesnych samochodów) wymieniam w moich samochodach (czyli także w Scenicu) olej, filtr oleju i filtr powietrza. I zazwyczaj robię to u mojego zaufanego mechanika, który przy okazji robi coś jeszcze (a to klocki, a to tarcze, a to drążki kierownicze, czy co tam potrzeba). Ale że tym razem nic innego nie było potrzeby robić to stwierdziłem że pojadę do Norauto (CH Targówek Warszawa). Umówiłem się wcześniej przez telefon i pojechałem. Mechanik zabrał się ochoczo do pracy. Podniósł Scenica na podnośniku, spuścił stary olej, wymienił filtr oleju, nalał nowy olej. Opuścił samochód i zabrał się za filtr powietrza. Widzę z daleka (stałem przed wjazdem do hali): kręci, kręci, odkręcił śrubki. Coś maca. Siłuje się. Próbuje wyciągać. Męczy się. Woła drugiego. Obaj coś macają. Próbują wyciągnąć. Nie idzie. Gdzieś idą. Wracają. Macają. Kręcą. Próbują wyciągać. Nie idzie. Wreszcie po 0,5 h wychodzi do mnie i mówi: Kiedy Pan gaz zakładał? Bo ten komputer od gazu (STAG, jest zamocowany nad skrzynką bezpieczników i w niczym nie przeszkadza) trzeba by wyjąć i akumulator, żeby wymienić ten filtr. :blink: Ja na to: pierwsze słyszę, mój mechanik, który kilka razy to robił, nic takiego nie mówił. No ale dobra - zostaw Pan ten filtr, idę i płacę tylko za wymianę oleju... Przyjechałem do domu, odpaliłem kompa, otworzyłem instrukcję serwisową Scenica. Zdjąć uszczelkę. Odkręcić 3 nakrętki, zdjąć kratkę osłaniającą podszybie. Odkręcić 2 śruby, wyjąć element blachy podszybia znajdujący się nad filtrem powietrza. Odkręcić 2 śrubki mocujące filtr. Wyjąć filtr do góry, wymienić. Założyć nowy filtr, skręcić całość do kupy, wypić . Całość zajęła mi 10 minut, łącznie z szukaniem otwieracza do Norauto gratuluję ogarniętych mechaników. Jak to dobrze, że jestem inżynierem... PS. Czym różni się absolwent uniwersytetu (mgr) od absolwenta politechniki (mgr inż.) ?? Ten drugi umie wymienić żarówkę. :P
  4. Proste pytanie. Scenic II 2,0i 16V, pompa paliwa zasilana jest 2 przewodami. Pytanie - czy napięcie podawane jest cały czas, gdy pracuje silnik? Czy może są jakieś czujniki ciśnienia paliwa, które wyłączają pompę np. przy przekroczeniu jakiegoś tam ciśnienienia na listwie wtryskowej? Pytanie ma związek z LPG - czyli czy pompa paliwa cały czas pracuje...
  5. Widzę, że tracimy czas na głupoty. Można zamknąć wątek. PS. Niestety coraz więcej opinii słyszę, że to forum jest na równi pochyłej...
  6. Nagadaliście się, napisaliście stertę postów i zgadujecie, do czego mi to potrzebne. Odpowiedź: Do instalacji modułu zasilania gniazda przyczepy 13 pin. W instrukcji tego modułu jest opisany sposób podłaczenia - normalne zasilanie tego modułu: masa i plus z akumulatora oraz dodatkowy kabel opisany "plus po stacyjce poz.I". Niestety z opisu modułu nie wynika co powoduje taki plus i co nie będzie działać jak się go nie podłączy lub podłączy nie tak jak potrzeba. Aha - wszelkie komentarze i pytanie w stylu: po co Ci 13 pin, zmień moduł na inny, po co Ci moduł - podłącz gniazdo bezpośrednio do żarówek uznamy za spam... :)
  7. To w takim razie szukam plusa zasilającego wentylator nadmuchu. Skoro po wciśnięciu start/stop bez hamulca rusza wentylator nadmuchu i pojawia się napięcie na żółtych przewodach (radio, zapalniczka) a po kolejnym wciśnięciu start/stop wentylator nadmuchu wyłącza się ale napięcie na żółtych przewodach NIE znika (do czasu np. otwarcia drzwi) to znaczy, że są to RÓŻNE plusy.
  8. Gdzie jest ta wtyczka CM? Do kolegi Gojgien: Nie bądź złośliwy. Wiem, jakie zachowanie przewiduje producent Scenica II. Ale ja szukam specyficznego zachowania "plusa", takiego jak opisałem w pierszym poście. I na pewno taki jest, bo gdy bez hamulca wcisnę start/stop to włącza się np. wentylator nadmuchu i potem gdy wcisnę start/stop ponownie to się wentylator wyłącza, czyli jakby właśnie po klasycznej stacyjce.
  9. Cytat: "To jest normalny czas podtrzymywania napięcia w przewodach z plusem po zapłonie." <><><><><><><><><><>><><><><> NIE, to nie jest normalny plus po zapłonie. W samochodach z normalną stacyjką jak wyłączę kluczyk na pozycję "0" to znika zasilanie w takich przewodach. I takiego przewodu szukam w Scenicu. <><><><><><><><><><>><><><><> PS. Że żółty jest w kostce radia to już od dawna wiedziałem, w końcu wymieniałem radio i badałem jakie zasilanie jest na poszczególnych przewodach (tradycyjny problem car-audio: żółty czy czerwony). Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76
  10. W jakiej wiązce jest ten przewód? Czy na pewno znika w nim zasilanie, gdy wyłączę silnik przyciskiem start/stop? Czy ma on jakieś oznaczenie na schemacie elektrycznym (np. idzie do jakiejś wtyczki / złącza)? Gdzie jest ten przekaźnik / jakie ma oznaczenie?
  11. Proste pytanie: gdzie znaleźć plus "po stacyjce" ?? W autach ze stacyjką - wiadomo - w stacyjce odpowiedni przewód. A gdzie szukać w Scenicu II? Potrzebny jest dokładnie taki przewód, w którym pojawia się napięcie gdy załączę zasilanie przyciskiem start/stop i znika, gdy wyłączę zasilanie. Nie może to być taki plus jak jest np. w lampkach sufitowych (tam plus pojawia się po otworzeniu samochodu pilotem i znika po zamknięciu - wykorzystałem takowy do zasilania kamerki - rejestratora piratów drogowych)
  12. Dokładnie. Wczoraj pytałem w ASO Al. Jerozolimskie Warszawa i klasyczna koopa. Wrócili do dwusika, czyli dziadostwa. Ktoś wie, gdzie można mgiełkowe zakupić?
  13. Jeśli benzyna to w starszych będą silniki nadające się do LPG. W nowszych będą jakieś wynalazki, turbo, bezpośredni wtrysk i z LPG nici...
  14. W DP0 należy wymieniać olej co 50 - 60 tys km. NAjlepiej metodą dynamiczną, gdyz w tej skrzyni filtr jest wewnątrz i można go wymienić tylko po rozebraniu skrzyni. Stąd lepsza wymiana dynamiczna, gdyż wymienia się większość oleju mieszczącego się w skrzyni a nie połowę jak przy statycznej. Ja wymieniałem w Warszawie a dokładnie w znanym zakładzie w Ursusie i zabuliłem 350 zł (no ale wiadomo - stolica więc ceny adekwatne). :(
  15. Wszystkie Sceniki II mają DP0, automat 4 biegowy. Tylko 2,0 dCi ma inny automat, 6 biegowy. :(
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!