Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

pk222

Nowy użytkownik
  • Postów

    37
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

2 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane Grandtour II ph2
  • Silnik
    1.6 16V
  • Przebieg (tys.km)
    210

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam, potrzebuję zastąpić fragment przewodu paliwowego powrotnego od listy wtrysków. Przydałaby się nowa szybkozłączka do przewodu, przewód i jakiś łącznik aby połączyć nowy przewód ze starym - gdzieś na wysokości zbiorniczka wyrównawczego. Może ktoś wie jakie są średnice szybkozłączki oryginalnej (np. 8mm na listwie / 8 mm wyjście ?) oraz jakiej średnicy przewód gumowy paliwowy kupić 6mm / 8mm. A może ktoś zna typ szybkozłączki na przewód paliwowy powrotny pasującej do listwy wtryskiwaczy ?
  2. No właśnie, w CLIP nie jest ustawiony model alternatora ... Może przy ostatniej naprawie alternatora zostało coś zresetowane. Nie udało się też wybrać modelu, mechanik stwierdził, że pewnie trzeba przeprogramować wsad UPC (?).
  3. Byłem na diagnostyce CLIP, wyskoczył właśnie błąd DF007 i DF624. Sprawdziłem, że na wtyczce komunikacji z alternatorem jest jakiś zmienny sygnał. Wygląda jakby dochodziło sterowanie z UCH a padła komunikacja w regulatorze napięcia ? Jestem umówiony na naprawę, dam znać jak to wyszło.
  4. Okazuje się, że Megane2 Ph2 ma regulator alternatora sterowany przez moduł UPC jednoprzewodowym protokołem BSS/LIN, a komunikacja jest dwukierunkowa. Brak odpowiedzi z regulatora skutkuje błędem U0111, w takiej sytuacji UPC nie steruje napięciem alternatora a regulator pracuje samodzielnie regulując domyślne napięcie np. 14V. Pozostaje sprawdzić co po drodze UPC-regulator nie styka, może być po prostu uszkodzona komunikacja w regulatorze. Jestem umówiony na diagnostykę CLIP-em to może się więcej wyjaśni.
  5. Cześć, ostatnio pojawił się komunikat "Sprawdź akumulator + STOP", odczytany błąd po OBD to U0111. Komunikat pojawia się po jakichś 15 minutach od rozruchu. Zmierzyłem napięcie alternatora, niby nie jest źle bo 14V ale zwykle było 14,4V. Podczas jazdy, (włączone światła + nawiew) w momencie naciśnięcia hamulca napięcie spada do około 13,5V, po czym powoli wraca do 14V. Spadają też obroty silnika do około 500rpm. Podejrzana jest ta zbieżność, spada napięcie, obroty ... Nie wiem czy szukać coś wokół alternatora, czy wiązka, czy wtyczka ECU, słaba masa ... Może macie jakieś pomysły ?
  6. Witam, wygląda na to, że będę miał do wymiany simmering na wale korbowym od strony sprzęgła (jest widoczny wyciek). Czy ktoś zna orientacyjny koszt takiej operacji?
  7. Poszukałem trochę po sieci i zastanawiam się czy to czasem nie jest wyciek na uszczelniaczu wału korbowego ...
  8. Witam, zauważyłem plamę oleju na osłonie silnika ale na razie nie mam pomysłu co jest przyczyną. Załączam zdjęcie na którym widać, że zbiera się kropla oleju na śrubie. Od góry silnika były drobne wycieki przez zaślepki wałków rozrządu ale to pewnie nie jest przyczyna. Czy koledzy macie jakieś pomysły ? Pozdrawiam
  9. Na forum renaultforums.co.uk znalazłem taką informację: "W instrukcji naprawy jest min 0,5bar na biegu jałowym i 3,1 do 4,1bar przy 4000 obr/min dla silnika K4M" Nie wiem na ile to jest zgodne z moim silnikiem ale ja mam właśnie K4M 1.6 16V.
  10. No tak, już jestem umówiony ... Mam jednak nadzieję, że to czujnik ciśnienia. Jestem po wizycie w serwisie. Problemem był uszkodzony czujnik ciśnienia oleju. Zmierzone ciśnienie manometrem: 1bar na biegu jałowym do ponad 3barów przy obrotach 3000. Przejechałem już kilkadziesiąt km od wymiany czujnika i jest spokój, brak błędów. Temat zamknięty. Pozdrawiam
  11. Witam, na trasie zaświeciła mi się kontrolka niskiego ciśnienia oleju i stop. Sprawdziłem stan oleju, stan normalny, zaraz po wyłączeniu silnika ok. 2/3 miarki. Od czasu do czas błąd znikał i pojawiał się znowu. Rano sprawdziłem ponownie, dopóki silnik się nie nagrzał błąd nie pojawił się. Po nagrzaniu zaświecił się znowu. Później przy obrotach około 3000 rpm błąd gaśnie. Nie ma jakichś niepokojących odgłosów z silnika ale jednak coś jest nie tak. Wstępnie stawiam na czujnik ciśnienia oleju ale może to coś gorszego. Proszę o uwagi.
  12. Powalczyłem z tematem, okazuje się, że trzeba zdemontować schowek i wtedy po prostu obrócić rurkę o ćwierć obrotu w lewo i wychodzi. Przez otwór po rurce nawiewu widać otwór odpływu wody w wanience na skropliny. To znaczy początkowo było widać lustro wody. Ostatecznie za pomocą wygiętego drutu stalowego odetkałem odpływ skroplin i woda popłynęła po auto.
  13. Witam, będę próbował odblokować odpływ skroplin z klimatyzacji przez otwór po rurce odprowadzającej zimne powietrze do schowka. Jednak nie mam pojęcia jak ją wyjąć z komory parownika klimy. Czy trzeba zdemontować również schowek czy wystarczy jakoś wykręcić/pociągnąć tę rurkę?
  14. Witam! Chciałbym zdiagnozować sprzęgło klimatyzacji i czujnik ciśnienia. Czy wiązka sterująca od tych elementów wchodzi do skrzynki bezpieczników w komorze silnika? Jeśli tak, to gdzie dokładnie ? Pewnie wszystkiego można się dowiedzieć po podłączeniu do komputera ale spróbowałbym na początek woltomierzem. Pozdrawiam
  15. To w taki razie może być złe wskazanie czujnika a może coś przestawione w komputerze? Czy odczyt błędów może coś wyjaśnić ? Zostaje jeszcze sprzęgło sprężarki, może ono się ślizga?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!