Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Norskee

Nowy użytkownik
  • Postów

    30
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

2 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane I phase I
  • Silnik
    1.6 75km
  • Przebieg (tys.km)
    159
  1. Mały update Poszedłem rano chwilę pogrzebać i czujnik temperatury (biały) na zimno pokazywał 7k ohm, więc według tabelki zakładam, że wskazywał gdzieś koło 0 stopni, więc kolejny raz stwierdzam, że jest ok. Grzebałem trochę przy zaworze od pochłaniacza par paliwa, odłączyłem wtyczkę, odpaliłem samochód na jakieś 10 sekund żeby nie zdążył się nagrzać 1 przegazówka poszła, przy drugiej się zakrztusił i po puszczeniu gazu zgasł. Odłączyłem wężyk, odpaliłem i już w ogóle się nie krztusił. Podłączyłem wszystko i działał już nawet z podłączonym zaworem i wężem, a silnik wciąż był na tyle zimny, że wcześniej nie chciał jeszcze pracować. Co mnie zastanowiło, to to, że pierwszy raz jak podszedłem do samochodu jak się to zaczęło, to jak ojciec próbował odpalić to było słychać bardzo głośne klikanie przekaźnika około 2-3 razy(naprawdę bardzo głośne, jakby ktoś stukał śrubokrętem w samochód), później przestało, więc nie udało mi się zlokalizować (może to ten zawór nawala?). Dla pewności wieczorem odpalę jeszcze raz jak będzie znów całkiem zimny
  2. Cześć, Tata ma problem z samochodem i nie bardzo już wiemy co z tym zrobić we własnym zakresie (1.6 8v 75km). Silnik na zimno nie potrafi przekroczyć normalnie 2k obrotów, zaczyna się dusić i wariować i po nagłym puszczeniu gazu gaśnie, jeśli jakimś cudem przeskoczy powyżej tej granicy, to już trzyma i nie szaleje. Kiedy samochód już trochę pochodzi i się rozgrzeje, to objawy całkowicie przechodzą i silnik pracuje tak jak powinien *Mierzenie cewek pokazało na uzwojeniu wtórnym około 10,5k ohm, na pierwotnym ~~0,8-0,9 Ohm (sam naprawiam twierdzi, że powinno być ~~10k i 1 ohm). Jedna i druga pokazuje tak samo *spryskanie przewodów WN nie pokazało żadnych przebić *Opornosć mierzona na czujniku temperatury niby nie pokazuje bzdur, po odłączeniu wzrastają obroty jałowe, ale i tak się dławi *Odłączone sondy lambda niczego nie zmienia *Grzebanie przy map sensorze niczego nie zmienia(jeszcze nie mierzone) *Odłączenie MAT sensora niczego nie zmienia (jeszcze nie mierzone) *Dzisiaj wyregulowaliśmy zawory. Luzy dość mocno odbiegały od normy, ale to też nie pomogło *Układ paliwowy przepłukaliśmy na miarę możliwości, benzyna początkowo leciała czarna jak smoła z czarnym osadem, później wciąż brudnawa, ale zdecydowanie nie tak jak na początku. Ciśnienie paliwa jednak było takie, że dało się na siłę utrzymać palcem, a w samym baku jest pewnie z 15-20 litrów benzyny *Wyczyściliśmy i pomierzyliśmy czujnik położenia wału, reaguje na zbliżanie metalowych elementów, nie zawiesza się, więc raczej jest ok. *odłączenie krokowca powoduje wzrost obrotów, ale problemu dławienia na zimnym to nie rozwiązuje *czyszczenie przepustnicy też nie pomogło *kiedyś podłączałem go do ddt2000 i dało się podglądać live data - pracę sondy, ładowanie, temperatury, poziom otwarcia przepustnicy i kilka innych podstawowych danych Teraz niestety pokazuje tylko bzdury, a te pola są całkowicie puste i nie wiem czy to wina problemów z elektryką czy to po prostu wina programu **kilka miesięcy temu miał wymieniany rozrząd, ale wszystko było od tamtej pory ok *Chciałem sprawdzić główną masę, ale nie mogłem jej zlokalizować Na powyższe punkty oczywiście trzeba brać poprawkę, bo nie jesteśmy żadnymi super specjalistami. Dla obrazowania nagrałem film dowodowy z oskarżonym. W sieci widziałem kilka takich przypadków, na forum też był taki problem, ale nikt nie podzielił się rozwiązaniem. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły, to będę wdzięczny za każdą wskazówkę
  3. Często zdarza się, że stary włącznik wstecznego wystarczy wyczyścić i hula, ale mimo wszystko lepiej te parę groszy wydać i mieć pewność, że znów nie będzie trzeba tam zaglądać
  4. Na tych kablach peiyinga za 50zł co najwyżej można pranie wieszać. Idź lepiej kup chociaż spawalniczy 16mm końcówki oczkowe z miedzi/zrób je sam z rurki miedzianej. Skoro nie masz RCA w radiu, a nie chcesz nic zmieniać, to... tak się nie da. Grubość kabli peiyinga na papierze, a w rzeczywistości, to dwie różne historie, nie wspomnę już o tym, że to miedziowane aluminium i bałbym się taki wynalazek zamontować w samochodzie, bo jeszcze z auta zrobi się wielka pochodnia. Pozostaje ostatnia kwestia, car audio w tytule, a treść postu mówi, że robisz bombaninę z tuby podłączonej pod wzmacniacz i nic więcej w temacie "car audio" :)
  5. Podpiąłeś wentylator na krótko i nie działa, czy wnioskujesz po smrodzie i dymie? Czasem jak nawiew nie działa, to wina jest w przekaźniku, który nie przeskakuje i nie załącza zasilania, ale to da się sprawdzić metodą "na krótko"
  6. Ma ktoś może jakiś pomysł na schowanie wzmacniacza w kabinie w Meg I? piecyk ma powiedzmy 25x25x5. Mam na myśli okolice deski rozdzielczej/pod fotelami. Pierwotnie chciałem to zrobić pod fotelem pasażera, ale martwi mnie panująca tam wilgoć i przesuwanie fotela - może być pokopany i po przesunięciu będzie widoczny, mocowanie bezpośrednio do fotela odpada, bo znów przy przesuwaniu pourywają się kable. :D Najbardziej by mi pasowało jakieś miejsce pod deską rozdzielczą, ale w megane wszystko jest zabudowane i sprawa wygląda całkiem inaczej niż w moim poprzednim aucie - punto, gdzie deska szła dołem kawałek i się kończyła, a w środku było można schować całą oriestrę dętą Kable jakoś sobie przeciągnę z pomocą tego tutoriala(spawalnicze 16mm), ale jeszcze będę musiał przeciągnąć przewody do drzwi, choć gorzej jest z dobrym miejscem do zamontowania wzmacniacza
  7. Zmienione opaski układu chłodzenia i wymieniony termostat, teraz silnik już się dogrzewa i ma ciepło :D PS. Jutro wygłuszanie drzwi, montowanie płaskowników do największego otworu, ale bez dostępu do forum, więc piszę już dziś:)
  8. Sprawa niby jest prosta, ale zastanawia mnie jakim cudem nawet w 30 stopniach i ogromnym korku silnik się nie zagrzewa do momentu włączenia wentylatora(3 kreska i nic dalej). Tak, jak teraz chodzi, to wentylator jest mi nawet niepotrzebny, bo nawet w najgorszych warunkach latem i tak się nie włącza. Czyżby chłodzenie u mnie było aż tak wydajne? Zazwyczaj latem w korku termostat i tak jest całkowicie otwarty, a silnik się przegrzewa i włącza się wentylator, u mnie próżno szukać takiej sytuacji.. :( Dochodzi do tego też fakt, że do tej 2 kreski nagrzewa się bardzo szybko, tak jakby termostat otwierał się za szybko, ale znów wyklucza taką sytuację fakt, że w korku temperatura delikatnie wachluje na poziomie 3 kreski (plus/minus 1mm). Jest to na tyle zagmatwane, że nie mogę tego rozgryźć, ale za to udało mi się znaleźć miejsce wycieku płynu chłodniczego, więc termostat i tak wymienię, bo muszę pościągać przewody i założyć nowe opaski.
  9. Witam ,podczepię się pod temat, aby nie robić zbędnego zamieszania. X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<> Od momentu jak mam megankę cały czas zwracam uwagę na temperaturę i nie mogę tego rozgryźć (k7m 75km). X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<> Prawdopodobnie silnik nie chce się dogrzać - Ciągła jazda 50km temperatura utrzymuje się na 2kresce (+- 1mm), jadąc w wybitnych korkach przez 1,5 godziny maksymalna temperatura, to 3 kreska nawet w letnich upałach 30 stopni, za żadne skarby nie poszło to wyżej. Jeżdżąc normalnie po mieście, niezależnie od przebytej drogi temperatura trzyma 2 kreskę, wzrasta dopiero w korkach i na dłuższym postoju, a po ruszeniu zaraz spada. X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<> Niby wszystko fajnie, ale dlaczego nawet na 50km trasie silnik szybko zagrzewa się do poziomu 2 kreski, a potem już nie, a w korkach zanotowany max to 3 kreska? Termostat w korkach wydaje się działać - temperatura lekko wachluje w okolicy 3 kreski, a do tego nigdy nie zauważyłem żeby włączył mi się wentylator(chyba, że go nie słyszę) X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<> Na moją logikę w takich korkach powinno lecieć już do 4 kreski i uruchamiać wentylator, a w moich rękach takiej temperatury jeszcze nie pokazał. X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<> Raz mi wyparował płyn chłodniczy - dosłownie zeżarło cały zbiorniczek, po uzupełnieniu i ujechaniu kolejnych kilkuset kilometrów na samym początku zjadło z 1cm płynu, a później już prawdopodobnie zupełnie nic. Gdyby silnik w korkach skakał do 4 kreski i włączał wentylator to bym podejrzewał termostat, ale żeby nie nagrzewał się nawet w wielkich korkach? Regulamin pkt. 5.9 -Prezes
  10. Miałem podobny problem - Pomogło ucięcie masy przy końcówce wtyczki do impulsatora i puszczenie tej masy w inne miejsce, ale szkoda ciąć kabel na pierwszym rzucie(chyba, że Ci nie przeszkadzają przecięte i izolowane kable w razie czego) Zastanawia mnie tylko resetowanie się przebiegu - to by mogło znaczyć, że problem może leżeć jeszcze gdzieś indziej i by trzeba szukać zwarcia odcinkami, a to mozolna robota i ciężko zacząć. (np do deski jest kilka mas, każda może powodować zakłócenia na zegarach) Więcej opcji (np. kostka obok akumulatora) znajdziesz w innych tematach, bo jest ich multum. Do żadnych papudraków nie ma co dawać, poprzedni właściciel dał do mechanika z tym i 1. wymienił impulsator i nie włożył do końca, co spowodowało, że do skrzyni naleciało pełno syfu, a to dodatkowo zablokowało włącznik światła wstecznego/wycieraczki z tyłu 2. zrobił straszny śmietnik w okablowaniu 3. Narobił bigosu, a ja wcześniej z elektryką żadnego związku nie miałem i to naprawiłem, a ten dziad stwierdził, że to ślimak w skrzyni biegów nie działa :P Próbować samemu! Zawsze jakieś doświadczenie na przyszłość. "Fachowiec" w ostateczności, a do tego znany i polecany. Tematy na forum bardzo dobrze wyczerpują temat
  11. Niezbyt jasno opisałeś problem, brakuje konkretów, więc podam kilka możliwości. 1. Po prostu radio ma słaby odbiornik(nie mam pojęcia jak sprawuje się oryginalne radio) 2. Coś jest nie tak z anteną 3. Nie wziąłeś poprawki na to, że w różnych miejscowościach te same stacje mają inne częstotliwości, więc przechodząc w zasięg kolejnych anten nadawczych zmienia się częstotliwość stacji, którą słuchasz - choćby złote przeboje http://zloteprzeboje.tuba.pl/zloteprzeboje/0,102223.html#TRNavSST 4. Radio słabo odbiera przy granicy zasięgu anteny, lub w miejscu, gdzie granicznie nachodzą się oba sygnały, a dana stacja jest nadawana na różnych częstotliwościach Ja bym stawiał na opcję 4 i 3:)
  12. prawdopodobnie masa siada, musisz sprawdzić w schematach elektrycznych i dowiedzieć się, która masa jest odpowiedzialna za te wskaźniki i ją obejrzeć. Schematy elektryczne znajdziesz w dziale download.
  13. Ja bym jeszcze raz sprawdził masę - tutaj trzeba podkreślić, że podłączenie żarówki pod 12v i wetknięcie się w masę niczego nie dowodzi - ja mam prędkość z impulsatora, masa niby była, a prędkościomierz szalał, cuda niewidy, grzebałem kilka dni z rzędu, aż w końcu się zdenerwowałem, uciąłem masę od czujnika tuż przy wtyczce poprowadziłem nową masę i hula wszystko jak nowe (pomijając już fakt, ze mechanik poprzedniego właściciela nie włożył impulsatora do końca) Samo wyczyszczenie końcówki masy nie zawsze wystarczy, bo problem może pojawić się gdzieś wcześniej. Dla świętego spokoju lepiej urżnąć kabel w sensownym miejscu jak najbliżej odpowiedniego czujnika-Trzeba pamiętać, żeby nie przesadzić, bo trzeba później te kable złączyć i zaizolować, Prowadzimy nową masę i sprawdzamy co się dzieje, ewentualnie szybkozłączka/konektory zaizolowane i zrobić tak jak było, może pomóc, na pewno nie zaszkodzi, a zawsze można wyeliminować kolejny czynnik
  14. naturalnie trzeba sprawdzić termostat, bo wygląda na to, że nie otwiera się do końca, mój otwiera się za szybko/jest otwarty cały czas i nie chce się nagrzać do 3 kreski poza staniem w korkach - zaraz po ruszeniu znów spada do 2 i koniec, nawet w 30 stopniowym upale po 50km wciąż jest 2 kreska:)
  15. Witam, jakiś czas staram się uporać z niesprawnym prędkościomierzem - nigdy nie pokazuje tego co trzeba, raz podczas jazdy 0km/h raz przy 20-30km/h wskazówka dolatuje do końca skali i wszystko co można sobie wyobrazić. Jakość marna, ale widać o co chodzi - wszystko dzieje się na biegu jałowym Po grzebaniu w starym impulsatorze doszedłem do wniosku, że jest z nim coś nie tak, więc zamówiłem zamiennik, pech trafił, że podczas jego montażu coś poszło nie tak i prawdopodobnie nie wszedł do końca i nie da się go wcisnąć głębiej, ani wyciągnąć/obkręcić(po chwili coś blokuje impulsator i nie da się go bardziej obrócić - zapewne noski o coś haczą). Bałem się szarpać z całej siły. Impulsator jest na takiej głębokości, że grzebiąc palcami najgłębiej jak się da w jego okolicy, można wyczuć plastik kawałek przed pierwszą uszczelką -nie da się wyczuć plastikowych nosków, więc nie ma też możliwości ściśnięcia ich. <><><><><><><><><><>><><><><> chciałem zrobić jazdę próbną z tak włożonym impulsatorem, żeby się upewnić, czy może jednak weszło to tak jak trzeba, ale licznik wciąż pokazuje głupoty. <><><><><><><><><><>><><><><> Jak widać na filmie - przez większość czasu nie wyświetla się przebieg na ekranie - zapala się dopiero po wciśnięciu resetu na zegarach. <><><><><><><><><><>><><><><> W kwestii filmu zastanawia mnie czy będzie to efekt jakiegoś zwarcia, które powoduje, że za obrotomierzem wędruje prędkościomierz, co jest nie tak, że wyświetlacz działa tylko częściowo (czasem mu się zdarzy, że chwilę podziała) Obejrzałem białą kostkę na lewo od akumulatora patrząc od strony maski i wygląda bardzo dobrze (z tego co wyczytałem idzie tam przewód od prędkościomierza) <><><><><><><><><><>><><><><> W kwestii nieszczęsnego impulsatora - ma ktoś może jakieś doświadczenie z wyciąganiem zamienników impulsatorów? Jak sobie z tym poradzić, jeśli nosek pęknie i wpadnie do skrzyni, to zapewne muszę się szykować na spore koszta? <><><><><><><><><><>><><><><> <><><><><><><><><><>><><><><> @EDIT jeszcze mi przychodzi na myśl, że jest coś nie tak z masą, ale nie wiem, która może odpowiadać za licznik i z czym byłyby jeszcze problemy (i dlaczego obrotomierz działa, a prędkościomierz nie?) @ED. 2 Po przespaniu się uderzyło mi do głowy koło zębate prędkościomierza w skrzyni - jeśli byłoby coś nie tak możliwe by były podskoki prędkości wskazówki prędkościomierza nawet na luzie? Na podstawie rosyjskiej książki serwisowej starałem się doszukać odpowiedniej masy - jasno opisane to nie jest, ale prawdopodobnie MK zaraz przy drzwiach z przodu - jest w stanie ktoś to potwierdzić? dużo trzeba zdemontować żeby się tam dostać? Można to wykluczyć jeśli cała reszta deski rozdzielczej działa? - wskaźnik temperatury utrzymuje się zazwyczaj na 2-2.1/3 kreski, a nie na 3-4, nawet podczas 40km odcinków ale to prawdopodobnie wina czujnika temperatury/termostatu, a nie masy Dodano: 25 sie 2013 - 22:25 Ze względu na to, że coś się ruszyło napiszę w nowym poście Po całodziennym grzebaniu okazało się, że pomogło zrobienie nowej masy impulsatora mimo tego, że ta poprzednia miała przejście (żarówka świeciła po podłączeniu się pod masę od impulsatora)- nowe doświadczenie, to, że żarówka świeci i jest masa, nie znaczy, że wszystko działa jak trzeba ;) <><><><><><><><><><>><><><><> Zgodnie ze schematami i rysunkami impulsator ma masę w punkcie MH- z tyłu silnika na Torx'a. Schematy pokazują, że powinny iść do tej masy 2 wiązki (oznaczone z tego co pamiętam jako AC/Heater i druga wiązka odpowiedzialna z m.in impulsator, czujnik od wspomagania(?) i coś o kontroli wtrysków, ale poza cyrylicą znam tylko kilka wyrażeń ,więc rosyjska książka ze schematami mi tutaj nie pomaga <><><><><><><><><><>><><><><> <><><><><><><><><><>><><><><> Wg schematu i załączonego obrazka do masy powinny iść min. 2 osobne wiązki przykręcone do masy, a u mnie wiązka jest tylko jedna. (elektrykiem nie jestem, czytanie schematów liznąłem dopiero przez ostatnie kilka dni walcząc z wariującym prędkościomierzem) <><><><><><><><><><>><><><><> Pytanie jest o tyle ważne, że jeśli tyle problemów było z masą od impulsatora, to możliwe też, że inne czujniki itp. mają jakieś przebicia i nie działają poprawnie - przez to, że nie mogę rozszyfrować tego podłączone do masy H nie wiem jakie ewentualnie czujniki/urządzenia podłączyć pod nową masę, aby wszystko działało jak trzeba <><><><><><><><><><>><><><><> Teraz pytanie do kogoś kto wie jak to wygląda i ma doświadczenie z elektryką w tym aucie, co faktycznie podłączone jest pod ten punkt masowy, co muszę jeszcze sprawdzić i ewentualnie przełączyć do nowej masy? Regulamin pkt. Aston76 5.9 - Enter
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!