Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

vostro

Nowy użytkownik
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane I
  • Silnik
    1.6
  • Przebieg (tys.km)
    150000
  1. Planuję rozstać się z moją Meganką. Mam pytanie, co mogę z niej wymontować przed oddaniem na złom? Mam tu na myśli elementy, na których można jeszcze parę groszy zarobić. Na pierwszy ogień na pewno idzie impulsator. Aha i samochód musi jeszcze na ten złom dojechać na kołach jbc :)
  2. Różnie bywa z tymi obrotami przy odpalaniu na zimnym ale często jest tak, że ma bardzo wysokie obroty (~ 1500). Macie jakieś pomysły?
  3. Autko Renault Megane 1.6 8V 1996 LPG. Samochód gaśnie na wolncyh obrotach i nierówno pracuje gdy jest nierozgrzany (zarówno na gazie jak i na benzynie). Gdy silnik pochodzi kilka minut i się rozgrzeje to problem znika, samochód nie gaśnie, silnik ładnie, równo pracuje. Gdzie szukać przyczyny problemu, bo już nie mam pomysłów? <_< Wymienione ostatnio: -silnik krokowy -kable zapłonowe NGK -świece NGK -pompa paliwa -filtr paliwa -filtr powietrza -czujniki temperatury -zawory wyregulowane -przepustnica wyczyszczona -na komputerze nie wykazuje żadnych błędów -wlałem dodatkowo środek do czyszczenia układów wtryskowych STP Będę wdzięczny za wszelką pomoc bo powoli zaczynam nabierać chęci zezłomowania tego cuda...
  4. Fajnie... Jednak zainwestuję w nowy czujnik, tylko chciałbym się dowiedzieć który jest za co odpowiedzialny :)
  5. Mam problem ze swoim Renault Megane 1.6 8V 75KM LPG '96. Gdy jest zimny to ciężko odpala (muszę kręcić po kilka razy i dodawać gazu żeby w końcu odpalił). Dodatkowo jeśli silnik nie pochodzi przez kilka minut przed rozpoczęciem jazdy to podczas hamowania gaśnie. Po rozgrzaniu się silnika wszystko jest ok. Dodam jeszcze, że wskaźnik temperatury wariuje, tzn. nieraz wskazuje temperaturę, a nieraz mogę przejechać 100km i wskazówka nawet nie drgnie. Wszystko wskazuje na to, że czujnik temperatury jest do wymiany, z tym, że do końca nie jestem pewny, który czujnik wymienić (a są dwa). -górny z brązową, owalną wtyczką -dolny z białą, kwadratową wtyczką Dodam tylko, że wykonałem taką czynność- gdy silnik był zimny, odłączyłem kabel idący do dolnego czujnika z białą wtyczką i z połączyłem ze sobą jego dwie żyły. Po tym zabiegu odpalił na dotyk i zero problemów z gaśnięciem, itp., lecz po podłączeniu wtyczki z powrotem obroty silnika spadły i po chwili zgasł. Proszę o wskazówkę, który czujnik wymienić.
  6. Ok, nie było pytania. Dodano: 16 gru 2013 - 15:49 Wyciek oleju spowodował namięknięcie paska i w efekcie jego zerwanie. Koszty naprawy wyniosły około 1,5k zł.
  7. Czy głowica z Megane 1.6 90KM 1997 będzie pasowała do Megane 1.6 75KM 1996? Będę wdzięczny za inforamcję. Renault Megane 1.6 8V LPG 1996 75KM K7M720
  8. I tu masz rację. Chociaż najlepsze w całej sytuacji jest to, że doskonale byłem świadom konieczności jego zrobienia i na wymianę rozrządu byłem umówiony na przyszły tydzień. Życie. W przypadku uszkodzenia tylko części zaworów, dopuszczalnym jest wymiana tylko tych uszkodzonych? Na pewno każdy powie, żeby wymienić wszystkie ale koszty... Przy takiej kwocie gra staje się już nie warta świeczki. Za samochód (co prawda okazyjnie) dałem niewiele więcej ponad tą kwotę. Jeżeli chodzi o okolicę głowicy to sytuacja jest taka, że nie widać żadnych wycieków (co innego przy uszczelce klawiatury). Czy na pewno muszę się liczyć z wymianą uszczelki i planowaniem głowicy? (Pytam z ciekawości, nie posiadam wiedzy mechanicznej).
  9. Szkoda, że nie ma żadnych pozytywnych opcji w mojej sytuacji (chociaż budującym byłoby takowe usłyszeć). Podzielę się wrażeniami po wszystkim. Dzięki i pozdrawiam.
  10. Czyli niestety szans na to, że zmieszczę się w kwocie 500zł praktycznie nie ma żadnych?
  11. Jeżdżę tym samochodem od kilku miesięcy, poprzedni właściciel jeździł nim rok (a on paska nie zmieniał na pewno). O gawrancji nie ma co mówic. Czytałem w Internecie trochę na ten temat i nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi. Na jednym z forów znazłem wpis opisujący, że po zerwaniu paska w 1.6 8V, użytkownik w kosztach części zmieścił się w 200zł i jeździ. Ale jak to jest naprawdę? Osobiśie nie wiem. Mechanior po prostu siedzi głównie w niemieckich autach ale wiem, że i z takimi sobie radził bardzo dobrze. Czy to możliwe, że ten zerwany pasek narobił aż takich szkód? Nie próbowałem go odpalać na zapych. Co prawda próbowałem kręcić ale tak jak mówiłem, kręcił się tak jakby sam rozrusznik. 1000zł za naprawę to sporo- naprawiać czy lepiej szukać drugiego silnika?
  12. Niestety spotkała mnie dziś spora nieprzyjemność. Po przejechaniu około dwóch kilometrów usłyszałem spod maski takie jakby uderzenie, silnik zgasł i musiałem go przepchnąć na pobocze. Przy próbie odpalenia rozrusznik kręcił ale tak jakby nie miał żadnego oporu. Samochód sholowałem do znajomego mechanika. Po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się, że nie ma paska rozrządu (pękł i musiał spaść), dodatkowo uszczelka pod pokrywą pęknięta i tylko do wymiany. Mechanik powiedział, że na pewno trzeba kupić nowy pasek i uszczelkę. Pozostała jeszcze kwestia zaworów, o których wspomniał. Czy będą do wymiany czy nie. Wpominał o tym, że mogą być bezkolozyjne ale nie wie jak jest w tym modelu. Na chwilę obecną auto jest tylko po ogólnych oględzinach i dopiero jutro będzie rozbierane. Dodam tylko, że od jakiegoś miesiąca zauważyłem regularne ubytki płynu chłodzącego. Stan oleju w normie, także woda do oleju się nie dostała. Mam kilka pytań: -jak to jest z tymi zaworami w przypadku mojego modelu? -co mogło spowodować zerwanie paska (nie był wymieniany przez conajmniej 1,5 roku, starość?)? -na jakie koszty się nastawiać? -czy oprócz paska i uszczelki wymienić przy okazji coś jeszcze (o ile naprawa będzie oczywiśie opłacalna)? Będę wdzięczny za informacje w tym temacie. Renault Megane 1.6 8V LPG 1996 75KM
  13. Zamierzam wymienić rozrusznik w moim Renault Megane 1.6 8V 1996. Dziś zrobiłem pierwsze podejście i powiem szczerze, że na podejściu do tematu się skończyło. Jestem przerażony umiejscowieniem rozrusznika... Próbowałem się do niego dostać z kanału ale dostęp jest bardzo słaby. Gdzieś wyczytałem, że należy unieść samochód z prawej strony i rozrusznik powinien "wymknąć się" ale niestety nic nie zdziałałem. Prosiłbym o pomoc w temacie. Jak się w ogóle do tego zabrać? Może dysponuje ktoś jakimś manualem ze zdjęciami? Będę wdzięczny za każde wskazówki. Gdyby nie tak słaby dostęp wymiana zajęłaby kilka minut...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!