Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dylan

Użytkownik
  • Postów

    66
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

2 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III PhI Coupe
  • Silnik
    2.0 TCe
  • Przebieg (tys.km)
    105

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. A jak wygląda zużycie klocków hamulcowych? Ja maiłem ten sam komunikat przy parkowaniu na pochyłym, poziom płynu było faktycznie trochę niski a przyczyną były zużyte klocki. Po wymianie nigdy już nie było problemu.
  2. Można kupić nieorginalne na allegro, np http://allegro.pl/renault-megane-3-hb-mk-3-nakladki-progowe-cetus-i6865925071.html nie wiem jaka jakością, jak ktoś wie to chętnie się dowiem. Ja mam fabryczne, przednią oczywiście gdzieś zahaczyłem i pękła, nowa w Renault to ok. 800PLN.
  3. Mam Megane III coupe 09r. z bi-ksenonami skrętnymi, innych ksenonów raczej wtedy nie było. Czarne tło reflektorów pojawiło się chyba dopiero w wersji GT, ja mam normalne.
  4. Mam ten sam problem, wg. instrukcji to właśnie ta mała skrzyneczka, o której piszesz, zaraz pod główną skrzynką z bezpiecznikami. Problem w tym, że ciężko ją otworzyć bo pokrywka jest blokowana od góry przez metalowy łącznik i chyba bez odkręcenia paru śrub się nie da, ja się na razie poddałem z braku czasu. Jeżeli masz klimatyzację i ją włączysz na postoju to z tego co wiem wiatrak powinien chodzić przynajmniej na 1 biegu przy tych temperaturach.
  5. W III nie ma możliwości regulacji podświetlenia deski rozdzielczej jak się włączy światła do jazdy dziennej, zawsze świeci na maksa i bym się nie zdziwił gdyby tak było w nowszej generacji, no ale tu najlepiej niech potwierdzi ktoś kto ma IV. Nie wiem czemu Renault nie zrobi opcji automatycznego dostosowania podświetlenia do natężania światła na zewnątrz, czujnik zmierzchu już zazwyczaj jest więc koszt żaden. Przy okazji, czy w Megane IV też się nie da całkowicie wyłączyć podświetlenia zegarów na postoju? Zawsze mi to strasznie przeszkadzało szczególnie w nocy.
  6. 220KM z rocznika 2010? Nie przypominam sobie żeby takie wtedy były. Raczej 180KM, tylko że wymienione wdwumasa i sprzęgło "oryginał Renault RS/GT220" na pewno nie pasują do TCe 180 więc nie wiem czy to jakiś swap czy faktycznie GT220. W ogóle dla mnie ogłoszenie dziwne, z jednej strony rok produkcji 2010 a zaraz potem, że to jednak model z 2010 a produkcja 2009, sprowadzony z "Lichtensteinu (Szwajcarii)" - to w końcu skąd? Może się czepiam ale jakoś irytują mnie na siłę wyciągane zalety typu "woskowane co 3 miesiące, myte wyłącznie ręcznie".
  7. A w tym ASO to chociaż pytali jak użytkujesz ten samochód, bo to głównie od tego zależą interwały wymiany. Im to na pewno na rękę żeby w silniku z turbiną wymieniać jak najrzadziej, wtedy klient wróci do nich z poważną awarią jak już się akurat gwarancja skończy.
  8. Nie wiem z jakich baz korzystałeś, ale mój ma katalogowo 7,8s a GT220 7,4s (chociaż wg paru pomiarów, które wiedziałem GT220 tak na prawdę sporo poniżej 7, widać ze to mechanicznie jest RS trochę zdławiony, generalnie inna liga). Ja mam stage 2 zrobiony w unitronicu, max. ok. 220KM/350Nm (tce 180KM), ok +30KM i NM do tego co było. Można by trochę więcej i bardziej od dołu ale te sprzęgła seryjne szybko się poddają, bardziej zależało mi na poprawie na wyższych obrotach bo tam szybko "puchło" i jest odczuwalnie lepiej od 4tyś w górę. Jakiejś drastycznej różnicy nie ma bo nie może być przy przyroście rzędu 30-40KM, zresztą wrażenia są mocno subiektywne, łatwo się przyzwyczaić do dobrego i ciężko teraz ocenić czy warto było (musiałbym się teraz przejechać wersją fabryczną żeby odczuć różnicę). Do setki ciężko zmierzyć i uzyskać powtarzalne wyniki, mi wychodzi max jakieś 0,5 sekundy lepiej niż było (min. ok 7,5). bardziej miarodajne jest przyśpieszenie 80-120km/h, zmierzone torque'm na poszczególnych biegach, tempomat ustawiony 82km/h (gps 79km/h) i gaz w podłogę: III- 3,9s IV - 4,8s V - 6s VI - 8s o ile dobrze pamiętam przed modemem na III bylo ok 4,8s na VI powyżej 9 więc jakaś poprawa jest. Wychodzi mi też, że też pali trochę mniej przy prędkościach autostradowych (tak do 0,5l/100km).
  9. Mam dokładnie taki sam dźwięk jak opisujesz, coś drga/cyka w tym miejscu po stronie pasażera. Na początku tylko zimą się odzywało, z czasem jest coraz gorzej, teraz praktycznie mam to non stop. Też demontowałem schowek ale tamtędy się nie da dostać w te miejsce. Przestudiowałem serwisówkę i wygląda, że żeby zdjąć deskę rozdzielczą to pół samochodu trzeba rozkręcić. Jak się zrobi cieplej to może przez otwór głośnika wysokotonowego spróbuję podejrzeć, może zdjęcie osłony słupka A da jakieś dojście chociaż wątpię.
  10. Jeżeli masz wątpliwości kiedy Renault zaleca wymianę to zawsze możesz sobie sprawdzić na mojerenault plan serwisowy dla swojego samochodu. Nie wiem czemu wszyscy patrzą tylko na przebieg bo znaczenie ma też czas, zazwyczaj zalecają wymianę minimum co 6 lat niezależnie od przebiegu. Mi prawie sześcioletni pasek zaczął hałasować mimo że ledwo przekroczył 60 tyś. km. A zalecenia podają dla samochodu eksploatowanego w przeciętnych warunkach. Jak się jeździ w ciężkich to się interwały skraca. O wymianie oleju co 30 tyś. w samochodzie z turbiną i jeszcze do tego wysokoprężnym nie wspomnę bo to jakiś żart. Ja bym w pięcioletnim wozie robił rozrząd, tym bardziej jak go nie używałem od nowości, więc dobrze, że go wymieniłeś bo zaraz byłby na niego czas tak czy siak. A wyeksploatowany pasek wizualnie może wyglądać bardo dobrze i tym bym się nie za bardzo nie sugerował.
  11. ten pasi, generalnie ma spełniać normę RENAULT RN0710, najlepiej wymieniać nie rzadziej niż co 15tyś km. Razem z rozrządem standardowo pompa wody. Ja bym wymienił jeszcze pasek akcesoriów i rolki (mi zaczął hałasować po 60tyś). W tym silniku niesprawny pasek akcesoriów lubi wkręcić się w rozrząd. Samo Renault zaleca wymianę co 6 lat lub 120 tyś. km. Podobnie wygląda sprawa z kołem pasowym. No i świece co 60 tyś. Jak wymieniałem w Polsce w ASO to rabat na części był co najmniej 40% na samochód z tego rocznika, więc cena wychodziła praktycznie jak bym kupił gdzieś samemu.
  12. LiszoGT, wersja Tce180 ma mniejsze sprzęgło niż RS czy GT220 więc duża szansa, że będzie się ślizgać tak jak paru osobom z forum jak zrobisz za dużo Nm. Ja mam osobiście max. ok 350Nm i jak na razie to sprzęgło daje radę. Jeżeli planujesz więcej to tak jak napisał fourier bierz pod uwagę jego wymianę, chociaż osobiście bym poczekał z tym do wystąpienia problemu, o ile wiem to masz tylko do wyboru założenie sachs performance albo obicie kevlarem. Tce180 ma też wyższy stopień sprężania (9,3:1) niż w RS/GT220 więc muszą być gdzieś różnice (prawdopodobnie w budowie tłoka). RS ma większe doładowanie i przez to jest większe ryzyko wystąpienia spalania stukowego przez co jak mniemam jest odprężony żeby temu zapobiec. Skok tłoka jest ten sam więc wychodzi na to, że wykorbienie na wale korbowym też, ale czy same korbowody to nie wiem. Na pewno RS ma odcinkę o kilkaset obrotów wyżej co mogłoby sugerować ze ma mocniejsze korbowody, ale tylko zgaduję bo osobiście nie miałem okazji porównać (to tak gdyby chcieli Ci podnieśli odcinkę, a wiem, że często to robią). Najlepiej podpytaj o takie szczegóły Unitronicu. A jak masz wersje GT220 (ale chyba wersja "Kubica" miała tylko tce180/dci160) to faktycznie mechanika jest z RS, nic tyko czipować:)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!