Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

metrokom

Nowy użytkownik
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Coupe
  • Silnik
    2litry
  • Przebieg (tys.km)
    155k
  1. Laguna II - podłączając się CLIP czy AUTOCOM mam wyraźną opcję włącz światła dzienne i wiele innych opcji, a skandynawskie chyba też jest, tylko gdzieś indziej. Oznaczeń pełnych na pewno nie ma na lampach, mam halogeny oraz wersje z ksenonami ori - Initiale Paris V6 2002r z Niemiec. Tzn nie ma oznaczeń od zewnątrz, ale halogeny chyba coś widziałem od środka jest oznaczone, tak mi wydaje się.
  2. Jak byłeś mądrzejszy od policjantów i z nimi za bardzo "dyskutowałeś" to zrobili pełną kontrolę. Ja jeżdżę po Polsce i na policję nie narzekam, są miejsca, gdzie jest tych kontroli zbyt dużo, ale tak to ok. Co do lamp z Laguny, to oznaczenia homologacyjne nie mają znaczenia... bo Laguna nie ma na lampach pełnych oznaczeń homologacyjnych, tzn jest tylko literka E2 i już. Lampy te są uniwersalne, nie wiem czy wszystkie wersje tak mają, ale moja tak ma i za pomocą sprzętu do diagnostyki można włączyć opcję świateł dziennych w ori lampach.
  3. To może w Koninie jest tak dociekliwa policja, w Mazowieckim, jak nie zasłużysz to przez kilka lat możesz nie mieć kontroli. Co do dziennych w halogenach, niedoprecyzowałem sytuacji. Nie mam ori żarówek, tylko nieco inną wersję z podwójnymi światłami dzienne/przeciwmgielne i takie dzienne dam sobie rękę uciąć nikogo nie oślepią na drodze.
  4. Oczywiście, że nie, lecz każde przeciwmgielne spełniają warunki homologacji do dziennych. Dzienne, dodatkowo montowane, rzadko też posiadają homologację. Na szczęście prawie nie zdarza się, żeby policja patrzyła na takie kruczki prawne. Inna sprawa, że na przeciwmgielnych jest homologacja na nie, a jaki policjant, będzie na poczekaniu w stanie udowodnić, że ta homologacja nie tyczy się śwateł dziennych?
  5. Jest rozwiązanie na to zasilanie z aku poprzez przekaźnik załączany prądem wzbudzającym alternator lub np z zasilania przekaźnika pompy paliwowej. Dodatkowo bezpiecznik na to Dodano: 12 wrz 2015 - 11:32 A co do wyglądu i oszczędności prądu/paliwa - dobry pomysł to żarówki LED w przeciwmgielnych z możliwością przełączania ich funkcji za pomocą przekaźnika. Tak mam u siebie i jestem zadowolony z tego rozwiązania, jest led, nic nie wisi na zderzaku, wygląda jak oryginał a i oszczędzam przy okazji drogie ksenony.
  6. Laguna 2 V6 2002r. Nie odpala. Iskra jest na 2 cylindrach, 3(przy rozrządzie)i chyba 6tym. Na 1 i 2 na pewno brak, podmiana cewek nic nie daje, to samo. Zasilanie cewek 12V po załączeniu pompy jest, brak tylko sygnału minusa. Na początku zgasła w trasie, po odpięciu aku i podpięciu odpaliła. Później powtarzała się sytuacja po rozgrzaniu lub nawet jak było gorąco, na wolnych obrotach silnik wtedy kulał. Wywaliło błąd 3 wtrysku, skasowałem i ok. Później usterka obwodu A przepustnica/pedał gazu. Przepustnica brudna - wyczyściłem, pedał gazu sprawdziłem - ok. Jakiś czas ok i teraz przepala na 2 cylindry i gaśnie. Mało było paliwa, dolałem 5L ze środkiem do czyszczenia układu paliwowego, nie pomogło. Układ paliwowy pracuje w otwartej pętli, nie wiem czy tak być powinno, ktoś twierdził, że to normalne na rezerwie. Na listwie paliwowej jest benzyna pod chyba odpowiednim ciśnieniem (miernik ciśnienia mam popsuty - nie sprawdzę) Wywaliło też błędy wypadanie losowe zapłonów P300, skasowane błędy i żadnych nowych, a nie odpala. Sondy pracują OK w zakresie 0,2-0,8V. Zdarzało się, że strzelał w tłumik, pęknięta jest rura przy katalizatorze nr 2, ale to już jakiś czas - nie miałem czasu pospawać.. Czyżby ECU padło? Gdzie jest ECU, za licznikiem? Przy akumulatorze jest ECU, ale z napisem Aisin, czyli producenta skrzyni biegów. Podejrzewałem czujnik wałka, cisnienie listwy paliwowej, czujnik halla, ale najbardziej pasuje, że to ECU, jakiś zimny lut lub uszkodzenia wiązki po drodze. Gdzie szukać, żeby nie rozbierać za dużo?
  7. Odgrzewam dla potomnych... Pompa paliwowa ma zasilanie dopiero przy odpalaniu, wcześniej tylko chwilowe, w niektórych silnikach nawet go nie ma, jeśli jest właściwe ciśnienie paliwa na listwie. Z przekaźnika pompy bardzo często zasilane są wtryski i cewki - +12v
  8. Witam, mam na imię Łukasz, bywałem tu już kiedyś, ale konta nie miałem swojego. Dotąd byłem częściej na forum megane coupe, ale teraz jest tam taki syf i grono wzajemnej adoracji, że wybywam stamtąd. Renault-y posiadam już od wielu lat. Zaczynałem od R19 a teraz mam 2 Meganki: hatchback i coupe ph1 oraz Vectrę C. Mam nadzieję że znajdę również z tutejszymi forumowiczami wspólne tematy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!