Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

partyboy

Nowy użytkownik
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II phI
  • Silnik
    2.0 16V
  • Przebieg (tys.km)
    122
  1. Witam, Jestem po wymianie mcphersonów (sprężyny / amory / górne mocowania), początkowo mechanicy założyli sprężyny KYB. Niestety okazało się, że przy nierównościach poprzecznych (np. podjazd / zjazd z "policjanta") z zawieszenia wydobywają się dziwne odgłosy. Auto wróciło do serwisu, a mechanicy założyli drugi komplet sprężyn KYB niestety i znowy to samo. Dopiero przy trzeciej próbie montażu sprężyn LESJÖFORS zawieszenie zaczęło działać tak jak należy i nie ma już żadnych hałasów. Także uczulam przed sprężynami KYB do Megane II. Być może poszła jakaś felerna partia czy coś, bo generalnie to bardzo dobra firma.
  2. Co do hałasującej odmy - grzybek i te sprawy. Temat był już poruszany na forum, jest na tą przypadłość rozwiązanie serwisowe. Wymienia się: 8200291355 grzybek i dokłada w układ 8200280347 (rezonator czy co to jest) Miałem problem z wyjącą odmą na wolnych obrotach, po zastosowaniu powyższego jak ręką odjął. ------ Update ------ Jakiś czas temu dźwięk piszczącej odmy pojawił się u mnie ponownie. Zawsze na w pełni rozgrzanym silniku, po nieco dłuższej jeździe. Na początku myślałem, że jest to może pasek klinowy, ale jednak problemem znowu był ten grzybek - zawór regulujący ciśnienie odmy (odolejacz). Za pierwszym razem problem pojawił się zimą, jak tylko pojawiły się pierwsze mrozy. Wtedy ten dziwny dźwięk pojawiał się tylko na postoju - wolne obroty. Wtedy zastosowałem opisane wcześniej rozwiązanie serwisowe: wymiana 8200291355 + dołożenie dodatkowo 8200280347. Wszystko było OK przez około pół roku. Tym razem dźwięk pojawiał się dopiero na w pełni rozgrzanym silniku, przy ruszaniu i generalnie około 1800-2100 obrotów. Postanowiłem jeszcze raz wymienić grzybek, ale nie kupiłem już zamiennika tylko oryginał w serwisie. Problem zniknął. W tym nie oryginalnym poszły chyba uszczelnienia czy coś, nie otwierałem go, bo chyba będę reklamował.
  3. Hej, Auto mam od niedawna. Po zakupie od razu wymieniony rozrząd + KZFR, olej, filtry i świece. Od jakiegoś tygodnia auto wyraźnie straciło na mocy w wyższym zakresie obrotów. Po zakupie, jak i po wymianie rozrządu było wszystko ok - powyżej 3-3,5 tyś obrotów dostawało dodatkowego kopa i jeszcze lepiej ciągnęło. Teraz powyżej 3 tyś robi się już głośno i auto nie przyspiesza tak dobrze. Dziś mechanik wyczyścił mi odmę + ten separator oleju oraz przepustnicę (była przyuczana na koniec). Niestety zbytnio to nie pomogło. Zastanawiam się czy czasami nie padł mi ten elektrozawór sterowania KZFR. Czy ktoś wie, czy taki sam występuje w silniku 1.6 16V? Mam kumpla z Megane II 1.6 16V 2005 r i mógłbym sobie jutro podmienić? Pozdrawiam!
  4. Dzięki, z tego co udało mi się ustalić przy 2.0 ten przewód leży sobie luźno (jest chyba zaślepiony).
  5. Hej, Niedawno kupiłem auto i od razu co zrobiłem to wymiana rozrządu + nowe KZFR. Kilka dni temu zauważyłem, że w komorze silnika leży sobie jakiś luźny wężyk. Nie wiem co to jest i czy tak ma być. Może mechanicy po wymianie rozrządu czegoś nie podłączyli? Zdjęcia poprawione.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!