Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

audikom

Użytkownik
  • Postów

    151
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic phI
  • Silnik
    1600
  • Przebieg (tys.km)
    166000
  1. Czy za pomocą DDT 2000 wyłączę imo w Megane Scenic 1.6 98r.
  2. Pewnie z czasem spróbuje rozgryźć temat przekaźnika ( rozumie że podłączyć pod kabelek który idzie na włącznik elektromagnetyczny rozrusznika ). Ciekawe jest to że na starym ucbicu wyjęcie ali nic nie dawało silnik nie dawał się uruchomić . Nie wiem w końcu czy mam imo w kompie czy nie .
  3. Dziękuje za zainteresowanie .Dobry pomysł . Podobny sposób przyszedł mnie do głowy ,to prowizorka bez przekaźnika . W gniazdo bezpiecznika ALI wetknąłem kabelki, na kabelkach (zabezpieczone bezpiecznikiem) przełącznik włącz/wyłącz . Tymczasem to działa, nie trzeba już wyciągać i wtykać bezpiecznika. Interesuje mnie jednak dlaczego tak się dzieje , że po wyłączeniu ALI zasilanie urządzeń znika a komp. nie blokuje zapłonu silnika. Mam w końcu to imo czy nie .
  4. Witam, zaznaczę, że od dłuższego czasu przeglądam posty w tym temacie bo niedomagania auta trwają od dawna. Auto Megane Scenic 1.6 BG 8V 1997 automat. Dolegliwości to, powtarzające się okresowo awarie ucbic -a. Usuwane czasowo poprzez wymontowanie, suszenie czyszczenie itp. aż przestało współpracować. Zakupiłem używkę o dokładnie tych samych numerach, zamontowałem. Elementy elektr. działają, jest imo. Jednak central jak i odbezpieczenie imo z kluczyka nie działa. Kodu awaryjnego uruchamiania (z kluczyka) nie przyjmuje, kluczyków dopisać nie można. Z przeczytanych wcześniej postów rozumie, że można to zrobić tylko clipem. Jeżeli można inaczej, prościej proszę o info. A teraz to co pozytywnie odróżnia moją awarię od wcześniej opisanych. U mnie po wyjęciu bezpiecznika ALI osprzęt elektryczny gaśnie, jednak silnik wtedy się uruchamia i chodzi bez problemu . Następnie wkładam z powrotem bezpiecznik osprzęt działa, silnik chodzi, autem można jechać. Może ktoś wie jak to wyjaśnić i ewentualnie wykorzystać? Z pozdrowieniami.
  5. Bo Elf to shit ( ze dwa razy się zraziłem ) , zalej Lotosa pół/syn. w kilku autach miałem . Dobry olej , filtra ponownie nie trzeba wymieniać , chociaż to znowu nie tak duży koszt a jakiegoś syfu już tam na zbierał .
  6. gojgien chyba nie przeczytałeś uważnie lub nie wiele zrozumiałeś . Wyraźnie zaznaczałem że piszę o podczerwieni a nóż się przyda i zaznaczałem że radiówki może nie dotyczyć . Jakie bezpieczniki to instrukcja lub książka .
  7. Musisz poczytać wątki w tym temacie gdzieś coś tam było jak pamiętam . Nowy moduł musi mieć oczywiście te same cyferki . Odbiornik ( przynajmniej w tym na podczerwień ) jest za lampką sufitową , i on odbiera sygnał . Pasowanie/wgrywanie kluczyka do imo odbywa się też za pomocą tego odbiornika . Jeżeli działa ci przycisk wewnętrznego zamykania drzwi na konsoli możesz spróbować uruchomić silnik za pomocą kodu uzyskiwanego z kluczyka .Dotyczy to podczerwieni nie wiem czy działa tak samo przy radiowym. Nie słyszałem nic w temacie programowania modułu . Użyj szukajki na forum jak i książki oczywiście .
  8. P_r_z_e_m_o masz jednak racje, w pośpiechu za sugerowałem się tą pisownią "pomorzyć -rzę, -rzą; pomórz, pomórz•cie ". Teraz mając więcej czasu na sprawdzenie , zwracam honor . Więc reni z 2000r nie znam nie wiem co gdzie będzie pasować . Opisałem swoje działania przy 97r sądząc że może pomogę. Ściąg sobie książkę i schematy z "pobieralni" tam powinieneś mieć odpowiednie dane.
  9. To nie jest to wątek korepetycji z geografii , jak zapewne zauważył to słowo nie jest napisane z dużej litery. Niedopatrzeniem jest ogonek przy " e " i to wszystko . U mnie pomagało swego czasu czyszczenie bezpiecznika oznaczonego jako Alim UC BIC F 39. Możesz sprawdzić czy jest napięcia i masa na wtykach do modułu z pojedynczymi przewodami w kolorze czerwonym (prąd) i żółtym (masa)razem jest ich chyba cztery . Zapewne będą, co oznacza że jest to raczej ewidentna wina modułu który nie przesyła prądu dalej na nie sprawne urządzenia . Auta te mają wyjątkową tendencje do magazynowania wilgoci ,ostatnio przed weekendem odpiąłem minusową klemę z aku (bo mam ten sam problem ) , po dwóch mocno wilgotnych dniach zakładając wczoraj klemę zauważyłem że jest ona wyraźnie mokra , zostawiła wilgoć na dłoni . Pytasz o imo i centralny, po prostu moduł nie podaje im prądu jak i innym nie działającym elementom. Przez brak napięcia na imo, nie odpala . Jeżeli byś usunął imo zapewne by odpalał jednak kierunki,centralny i parę innych elementów dalej by nie działało . Powtórz czyszczenie i porządne wietrzenie modułu jak i auta ( pogoda się zrobiła). Możesz też zacząć się rozglądać za zapasowym modułem na podmianę . U mnie tymczasem odpala ale nie świecą kontrolki imo i zegarka, temp. dziś powtórzę rozpinanie i składanie . Jak otworzyłeś moduł , bo nie chciał bym coś zepsuć przy demontażu.
  10. Spróbuj przeczyścić styki wszystkich bezpieczników w kabinie i w komorze silnika . Włącz na ten czas awaryjne i wyciągaj po kolei , kiedy pomorze zadziałają kierunki . Jeżeli to nie pomorze wyciąg całe uhc (czy uch) jak zwał tak zwał . Spisz sobie jak idą kostki ( choć na obudowie są oznaczone kolory ) , powyciągaj /rozłącz te kostki , wyczyść po psiukaj Kontaktem i złóż z powrotem , na ten czas raczej odłącz akumulator . Jak już będziesz miał sam moduł w rękach to też go możesz osuszyć ostrożnie jakąś suszarką przed składaniem wtyczek , ma on odpowiednie otwory ku temu . Mnie parę razy pomogło ale powraca , wykonuj ostrożnie i na swoją odpowiedzialność . Melduj o efektach działań . Pomorze – pisane z dużej litery i przez rz, kraina historyczna na terenie Polski i Niemiec, u ujścia Reknicy, Odry i Wisły do Morza Bałtyckiego. P_r_z_e_m_o
  11. Rozumie że czerwona kontrolka imo po mruga i gaśnie , a czy gaśnie też kontrolka obok tzw. usterki elektrycznej (żółta wstążka ). Pod skrzynką bezpieczników w komorze silnika są kostki połączeniowe wiązek elektr. Możesz jeszcze tam spróbować poczyścić . Podstawę bezpieczników i przekaźników daje się wyjąć , przyprzyj się a zgadniesz jak . Pierwsza od góry biała ma coś wspólnego z zapłonem a złącza ma dosyć cienkie i luźne. Tylko ostrożnie bo te plastiki bardzo kruche są . Pozostałe złącza też przeczyść .
  12. Scenic 97r wychodzi w dół po sporych perypetiach .
  13. Możliwe że to problem z dawnym tzw. ssaniem czyli wzbogaceniem mieszanki zapłonowej przy rozruchu zimnego silnika . I tu mogło by być powiązanie z czujnikiem temp. . Ściągnij sobie książki napraw , korzystaj z dobrodziejstw doby internetu i się doszkalaj przy pomocy wujka G . Bo nie sądzę aby byli chętni na tracenie czasu aby cię poważnie douczać . Czujnik temp. jak sama nazwa wskazuje służy do badania temp. tego gdzie jest zamontowany . Następnie przekazuje tę info. do urządzeń z którymi jest połączony , a one z kolei wykorzystują to info dalej np. do włączenia wiatraka chłodnicy , przestawienia zapłonu czy wzbogacenia mieszanki zapłonowej .
  14. Jest bardzo dużo w tym temacie na forum (chyba najczęściej poruszany i opisywany temat ) , czytać i działać , poszerzyć wiedzę i wtedy pytać ,jeżeli dalej nic.
  15. Bo dzisiaj w większości to takie męskie po pierdułki w wydaniu męskim czy żeńskim . Gdzie te chłopy jak to w piosence .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!