Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

mg1500

Nowy użytkownik
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II ph1
  • Silnik
    1.5 dci
  • Przebieg (tys.km)
    170
  1. Witam, Jeżeli nie trafiłem z kategorią, uprzejmie proszę o przeniesienie. Pytanie moje dotyczy przestronności wnętrza w Megane 2 kontra Mercedes W204. Otóż nigdzie nie znalazłem porównania ilości miejsca w tych obydwu autkach, a takiego Mercedesa chciałbym sprezentować osobie, która na codzien jeździła Meganką 2. Ja miałem MG2 i powiem, że przy 175 cm wzrostu siedziało mi się tam przyjemnie, a jak wygląda sprawa w tym MB ? Chodzi o osobę również mojego wzrostu ale tak 90 kilogramową. Czy nie przeszkadza w tym modelu MB na przykład wysoki tunel pomiędzy pasażerem/kierowcą ? Może kolanko tłucze o jakiś kant jak w Focusie ? Jak z kolei wygląda ilość miejsca z tyłu , bo w MG2 każdy u mnie się mieścił. Pytam, bo nie ma w okolicy u mnie żadnego takiego modelu, a jechać 150 km w jedną stronę to sami wiecie.
  2. Chciałbym teraz coś nowszego, bo do wydania mam 30-50 tysi. Chciałbym również sprawić sobie pierwszy automat, ale kompletnie nie wiem co kupić. Co istotne - abym się czuł tak samo komfortowo jak w Megance dwójce. Trójka jest dla mnie za mała, a czwórka ma krzeszła zamiast siedzeń, więc odrzuciłem ją na starcie. Aktualnie najbliższy jestem zakupowi Corolli z 2012-2014, ale nie ma u mnie w mieście żadnej na sprzedaż, abym mógł zobaczyć jak tam działa automat. Rozważam również markę Hyundai, Mitsubishi, choć nie przekonało mnie jeszcze żadne (po opisach/video dostępnych w internecie). Stąd było moje pytanie - na co Wy się przesiedliście po Megankach. Chciałem jeszcze sprawdzić Citroena C5, ale okazuje się, że nie produkują go od zeszłego roku. Nie oczekuję dużo - wygodnego siedziska dla 180 cm człowieka. wygodnej kanapy z tyłu, podłokietnika i dużo miejsca z boku przy drzwiach, bo duszę się jeżeli coś mnie ogranicza z lewej strony. Plus jakieś ciekawe dodatki typu tempomat, podgrzewanie szyby/siedzeń i dobra klimatyzacja, bo w mojej Megance w lato zaczęło kopcić z wydechu jak dałem na 3-kę i postałem w korku w upalne lato. Coś się widocznie rozszczelniało, ale widocznie trafiałem na głąbów mechaników, bo nie dali rady tego zdiagnozować. Sedan w zupełności wystarczyłby mi, a może Corolla tak mi się spodobała, bo nawet linię ma podobną do Meganki :) Regulamin pkt. 5.13 -Prezes
  3. No to wybacz, ale ja niestety jestem tym 0.0001% społeczeństwa, które jest walnięte, czyli idealistyczne, wrażliwe, wygodne, dramatyzujące i samo nie wiedzące czego chce. Jeszcze chciałoby wszystko na teraz. Dobra, idę sobie stąd, bo zaczynam was wkurzać ;) ok zaraz to sprawdzę i dam znać, akurat mam chwilkę idę do autka, i po próbie na ręcznym hamulcu cofając ani zero drgań, jedynie przy odpaleniu minimalnie a potem nic Regulamin pkt. 5.13 -Prezes
  4. Szczerze to ja nic nie wiedziałem o tych opiłkach. Wymieniałem filtry w "stacji szybkiej obsługi" i chyba powiedzieliby mi o tym gdybym je miał. We środę mechanik ma zająć się moim silnikiem, ale już się naczytałem że to "wał, panewki, do widzenia", więc chyba będę zmuszony pozbyć się tego autka. Mocno wkurzony dzisiaj, podjechałem do salonu obejrzeć sobie 4-kę megankę, ale powiem wam że albo mieli jakiś ubogi modem na wystawie, ale byłem dziś niedzisiejdzy, bo w 4-ce prawie wszystko nie podobało mi się - w tym sedanie. Fotele z przodu liche, jakby dla panienki 1.6m wzrostu i małym dupsku. Maska tak wysoko podniesiona, że czułem się jak w czołgu i nie widziałem przodu samochodu. Drążek zmiany biegów za mocno wysunięty do przodu, albo inaczej - podłokietnik za mały. I na koniec tunek przeszkadzający sobie grzebać w jajkach oraz "drewniane" fotele z tyłu. W każdym razie jeszcze zrobię jedno podejście, ale teraz do megi 3 hatchback. Może tutaj będzie lepiej, bo na chwilę obecną mogę wydać 40k i celuję we francuzy, więc myślałem że nowa megi będzie w sam raz, ale ona jest coraz mniejsza w środku. Czy mógłbyś proszę opisać pokrótce swoją 3-kę ? Ja miałem wcześniej megankę 2 sedan i takiego komfortu w środku bym oczekiwał nadal, ale wszyscy piszą że 3-ka jest mała w środku (w porównaniu do 2-ki). POwiem wam, że nie wiem jakie auto teraz kupić...Jestem kompletnie w kropce. ok zaraz to sprawdzę i dam znać, akurat mam chwilkę idę do autka, i po próbie na ręcznym hamulcu cofając ani zero drgań, jedynie przy odpaleniu minimalnie a potem nic Regulamin pkt. 5.13 -Prezes
  5. Fajnie, że zainteresowaliście się moim tematem, dzięki wielkie. Dziś ten mechanik polecił mi innego, gdzie czas oczekiwania to min. 2 tygodnie. Może i złota rączka, ale niech spróbuje ocenić swoim okiem, bo z tego ci wy piszecie, to dostałbym ze 3 tysiące za złom, prawda ? Ktoś jeszcze pytał o moje auto i jak eksploatowane, więc odpowiadam (może i dla potomnych). Autko 2004 i zakupiłem je jak miało 130 tyś km, a sam zrobiłem ze 40 tyś. Wszystko wymieniane na bieżąco, układ hamulcowy komplet, nawet filtr paliwa, który nie był tani. Mocy ma...no niedużo, ale jazda pod górkę nie stanowi problemu. W lato kopci na czarno z rury, ale tylko jak włączę klimę na poziom 3 lub 4, więc podejrzewam, że mocy brakuje, ale jakoś przeżyłem ostatnie lato. Paliwo ostatnio leję tylko VPower Nitro+ z Shella. Auto zachowuje się po nim bardziej kulturalne i jest cichsze. Olej mam bodajże 10w40 Castrol - wymieniany w serwisie razem ze wszystkimi filtrami co ok 10 tyś. Wcześniej silnik nie dawał żadnych objawów zużycia. Nie dotykałem go w ogóle, a jedynie tydzień temu wymieniłem poduszkę pod skrzynią, bo wkurza mnie jak lewarek jeździ przód-tył. Sorry, przyzwyczaiłem się do wygody Reni :) Poziomu oleju nie sprawdzam w ogóle, a jedynie ostatnio przed dłuższą drogą (tą gdzie się spitolił), dolałem do spryskiwacza i przy okazji sprawdziłem stan oleju. Było na max, a ostatnia wymiana ok 8 tyś temu w czerwcu. Jazda to praktycznie miasto (10+10 dziennie) i kilka razy do roku trasa 500 km, gdzie prędkość waha się od 70 do 160 (odcinki 200 km). Owszem, auto staje się głośnie, ale to już obroty wysokie i słabe wytłumienie wnętrza. Teraz pozostaje mi tylko czekać, ale głosy podpowiadają mi, abym szukał innego. Też bym chciał Renię i chyba zdecyduję się na 3-kę benzynę 1.6. Kombi którego nie lubię, ale wydaje mi się, że komfort będzie zbliżony - i do tej MEgane 2, i do mojego poprzedniego - 19-ki. Choć jakbyście mieli jakieś doświadczenia, czyli co kupiliście zamiast jedynki czy dwójki, to napiszcie proszę.
  6. Oleju miałem zawsz pod dostatkiem, parę dni wcześniej sprawdzałem na bagnecie i było max. Gdybym najechał na coś, to od razu poczułbym, ale to autostrada i było widno, więc na bank nie wjechałem w nic. Jak czekałem na lawetę, to jedynie włączyłem sobie radio i widziałem na wyświetlaczu coś mniej więcej "Oil top-up", no ale cały olej był już pode mną - pod kołem przy poboczu. Zatarłem wał...a mógłbyś coś więcej ? Pogonić Renię za groszę, czy reanimować ? PAtrzyłem na oferty silników i były w cenach od 1-4 tysięcy, więc wolałbym swoją sprzedać za 4-5k (2004), aniżeli naprawiać. Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie P_r_z_e_m_o
  7. Pytanie moje z gatunku - czy to silnik czy drobniejsza sprawa. Otóź podczas jazdy na autostradzie coś zaczeło mi tyrkotać coś pod maską (jakbym wrzucił pręt między szprychy roweru), ale zanim zdążyłem zjechać na zatoczkę, to zrobiło się coraz głośniej i głośniej. Aż w końcu (może 1 km dalej), poczułem jakby strzał pod maską (lekko poruszyło autem w prawo) i sprawiało wrażenie jakby coś pękło w pod maską. Oczywiście od razu silnik zgasł, kontrolka STOP i staję na poboczu. Patrzę, a pod prawym kołem duża kałuża oleju. Ustawiając znak na drodze, zauważyłem jeszcze, jakbym przez ostatnie xx metrów zostawiał również ślad oleju. Elektronika działa nadal. Potem laweta i oględziny - według mechanika to wstępnie widział dziurę w misce olejowej wielkości pięści i że lepiej wymienić cały silnik (170 tyś najechane mam, 1.5 dCI, 2014, zadbane i chyba przeinwestowane). Teraz pytanie do Was - co mogło się stać z tym silnikiem ? Oczywiście nie znam się na budowie aut, ale wolałbym uniknąć problemów typu - wpakowałem 4 tysiące w nowy silnik i dalej nie działa, albo że kolejne 3 tysiące trzeba na nowe sprzęgło. Może to zbieg okoliczności, albo powiązane z moją awarią, ale dwa tygodnie wcześniej podczas hamowania czułem jakby pedał pulsował, więc w serwisie kazałem sprawdzić klocki i od razu wymienić poduszkę pod skrzynią (latał do przodu-tyłu przez ostatnie 500km). Poduszkę wymienili, ale klocków nie, bo stwierdzili że są jeszce dobre i sprawdzili również (chyba pobieżnie) tarcza i coś gość wspominał, że może trzeba byłoby je przetoczyć czy coś. W każdym razie, odebrałem tylko z wymienioną poduszką, bo to była tylko "stacja szybkiej obsługi" i umówiliśmy się że przyjadę za tydzień. Niestety przez ten tydzień rozkraczyła się renia... Chętnie przeczytam wasze opinie na temat mojej usterki i porady - co dalej ?
  8. Witam, Padł mi mechanizm podnoszenia szyby kierowcy (spadła na dół) i kupiłem jakiś komplet w intecars do Megane ii i dałem serwisowi obok to złożyć. Gość poddał się. Raz, że zdziwiło go że naciska guzik i szyba jeździ góra-dół (niezaprogramowana, prawda?) to jeszcze działa po zmontowaniu kulawo. Objawy: - naciskam guzik podnosi się, stawia chyba straszny opór i stoi. - klikam raz po raz, to idzie do góry o pare centymetrów - jak tak klikam guzik zamykania, to jeździ czasem w dół zamiast w górę - nie mogę jej domknąć ! - bo patrząc z zewnątrz na szybę kierowcy, z lewej strony brakuje ok centymetr do samej góry, a prawa strona jest ok - wygląda to tak, jakby szyba przechyliła się na lewo o parę stopni Czy wciśnięto mi jakiś szmelc podnośnik ? Dałem 170 zł bez komfortu i silniczka. Poradźcie coś, tzn. - co może być przyczyną takiego stanu - jakiś konkretny numer części podnośnika kierowcy - już odżałuję te pare stów, bo więcej kosztuje mnie zwalnianie się z pracy Aha, po zakupie tego sedana (2 tygodnie temu) wszystko było ok, tzn szyba szła do góry równo i nie było u góry szczeliny czy przekrzywienia/obrócenia o parę stopni w lewo.
  9. Witam, Dziś uzupełniłem czynnik ze 130 na 500 jednostek, bo przy 130 już nic nie chłodziło przy 34 stopniach na zewnątrz. Niestety...pojawił się efekt uboczny, czyli kopcenie czarnym dymem z rury (podejrzewam że nawet dzień przed wymianą tak było, ot takie moje wrażenie) Wygląda to mniej więcej tak - po wciśnięciu przycisku AC kompresor załącza się - nawiew na 1 lub 2-kę - jest fajnie chłodniutko, zero dymu z rury - nawiew na 3 lub 4-kę (max) - zaczyna po ok 10 sekundach kopcić dość mocno z rury, czarny dym. Wygląda to dosyć ciekawie jak włączę 3 lub 4-kę i stanę na światłach, czyli walę dymem w auto co stoi za mną. Polecono mi podjechać do mechanika i na szybkiego podłączyć komputer (takie duże coś do ręki z dziwnymi guzikami Nie miał żadnych błędów zalogowanych, oprócz jakiegoś jednokrotnego błędu z gazem (ale działa mi dobrze) W takim razie gdzie szukac przyczyny ? - słaby akumulator ? (nie wymienialem po zakupie a auto mam tydzien) - turbina ? (jakbym wiedział co to jest....:) - silnik ? - egr ? - brak oleju ? - złe paliwo (shell diesel normalny) Może coś się popsuło po ostatniej trasie (500 km), gdzie momentami pędziłem 160, bo tyle wyciągnie max 1.5 dCI Objawy opisywane występują na ciepłym silniku i temperaturze zewnętrznej 30C+ Płyn w zboirniczku na min. Temperatura dokładnie na środkowej kresce (MEgane II ph1) Nie wiem czy silnik ma moc czy nie (mój pierwszy diesel), ale kręcę go do 2000-3000 obrotów i potem zmiana biegów. Możecie zasugoerować abym nie dał się naciągnąć warsztatom i miał blade, ale zawsze, pojęcie nt. tej usterki ?
  10. Witam, Przez przypadek stałem się posiadaczem 2-ki ph1 więc oto debiucik :!: Autko rocznik 2004 i 137 tys przebiegu. Wyglada na idealne w srodku (tapicerka jak nowka), ale lusterko wewnętrzne ma dziwne luzy, tzn na wybojach stuka o szybę, czyli nie trzyma sie mocno. Mozna je nawet całe zsunąc z tych dwóch widełem przy szybie. Załadam że nikt tam nie majstrował ani szyby nie wymieniał, więc co zrobić z takim lusterkiem ? Wg zdjęc w internecie nie jest ono połamane a jedyne nie trzyma sie szyby, lub dokladniej, tego elementu do ktorego wsuwa sie je. Czy mam przykleic obudowę tasmą dwustronną do szyby ? Na moje oko, mocowanie tego lustera (mam klime manual) jest...jest złe. Próbuję wsunąc lusterko z calym mechanizmem od dołu, bo od góry nie idzie. Czy macie również taki objaw z "wewnętrznym" i ja sobi poradziliscie ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!