Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

pauliosss

Użytkownik
  • Postów

    142
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

3 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic RX4 2.0 4x4 2000r
  • Silnik
    2.0 16V F4R LPG STAG 4 ECO
  • Przebieg (tys.km)
    208000

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Nieeeee, to wtedy to już musiałby robić jakieś zwarcie albo coś żeby tak było. Jak odepniesz wtyczkę i nie zauważysz różnicy to jest walnięty lub wiązka zdarza się i tak. A jeśli odepniesz i auto straci na mocy to przepływka. Ja kupiłem auto, to miałem odpiętą wtyczkę. Podpinałem żadnej różnicy. Wziąłem od kumpla sprawny, podpiąłem auto odżyło od razu... Jak wchodzi w tryb serwisowy z odpiętą kostką ustala sobie sztywne wartości typu 500mg, dlatego powyżej 2500obr będzie opornie przyśpieszał, ze sprawną dochodzi ponad 1000 i w całym zakresie ciągnie do 4tys. :) Przynajmniej tak było u mnie i potwierdzone w dwóch dci-kach :) Lionel u Ciebie to spalanie jest jak najbardziej odpowiednie, da się niżej ale ja już wiem jak tacy kierowcy jeżdżą. Co do kolegi przeman, dużo rzeczy odpowiada za to co napisałeś. Ja jak swoje auto kupiłem to dochodziłem powoli. Może być: 1. Przepływka, musiałbyś podpiąć kompa i sprawdzić wartości ustalone i aktualne 2.EGR może się nie domykać dymić nie będzie, ale straci na mocy i będzie słabszy 3. Zawór sterownia turbiną plastikowy. Co najlepsze żadnych tych błędów na kompie nie będzie, jedynie można próbować patrzeć na wartości napięcia pomierzyć itp. Filtr powietrza, paliwa. Jeszcze może być turbo poddarte od strony wlotowej powietrza, jak łopatki będą wytarte to też będzie coraz gorzej, czasami wystarczy żeby mały pyłek wpadł z filtra i wymiecie skrzydełka. Ja przy swoim trochę zębów zjadłem, miałem 6 renówek w DCI :)
  2. halo ludzie, co u was było? Ja jak hamuje to mam to samow rx-e z przodu tuk.tuk..tuk.....tuk...........tuk.........tuk maleje wraz z prędkością...
  3. Bo pewnie sprzęgło rozłacza klime jak dasz w palnik, a potem znów załącza. W słabszych motorach podczas depnięcia na gaz ecu wyłacza sprężarkę na chwilę żeby silnik dał radę rozpedzić budę i za chwilę włącza. Jednak nie zawsze zdaje to egzamin, jak jeździłem o mieście i dałem na jedynce wkładałem dwójkę a po chwili w tym samym momencie co ja chciałem przyspieszyć klimę znów załączyło i było takie dziwne szarpnięcie...
  4. Nie wiem, ale chyba co niektórzy piszą bajki. Miałem dwa sceniki z ty motorem 102km i zwykły palił mi 6-6.5 na trasie, w mieście ponad siedem przy spokojnej jeździe. A jak czytam, że niektórzy jeżdżą 140 i pali im 6 albo 5.5 to chyba te komputery im przekłamują. Mój przy 140 to średnia wychodziła 7.8 zawsze. Buda wysoka więc nie oszuka. A motor miałem na tip top, turbo, wtryski, itd. Jak nie pali więcej jak siedem w trasie to nie ma czego szukać, bo można polepszyć. Jedynie odepnij przeływkę jak spadnie moc to jest dobra, a jak nie to jest do wyrzucenia.
  5. Może komuś pomoże przepływomierz u mnie zmienił wszystko
  6. Winny okazał się przepływomierz, wymieniłem i inny samochód ciągnie jak szalony teraz, spalanie spadło, ciszej pracuje. Błąd wyskakiwal egr - a ale w parametrach błędu nie zgadzały się pokrycia mieszanki spalin, na zimnym za dużo dawkę spalin dostawał i był lekki muł, teraz żywy od razu po odpaleniu i żadnego błędu. Widać nie zawsze błąd egr-a może oznaczać jego awarię.
  7. Mam pytanie do znawców, a szczególnie do mechaników. Przy moim turbo była regulowana sztanga i teraz nie wiem w jakim położeniu powinna być prawidłowo ustawiona, turbo zwykłe bez zmiennej geometrii. Wpadłem na pomysł, bo kumpel ma taka turbinę, Aby zmierzyć długość gwintu sztangi i swoją ustawić na taka samą długość, dobrze myślę? On mi powiedział że turbo jest ustawiane indywidualnie do każdego silnika, ciekawe jak. Gdy wysyła się do regeneracji, to skąd mają wiedzieć w jakim stanie jest mój motor. Mam do was w związku z tym pytanie, czy mogę tak ustawić jak myślę? Wydaje mi się że każda turbina jest ustawiona tak samo, czy się mylę i to nie prawda? Proszę was o szybką odpowiedź w tym temacie bo chce to jutro zrobić. A może da się inaczej ustawić prawidłowo? Czy raczej może tylko pozostaje wymontowanie i na stół wysyłka? Dodano: 08 lis 2014 - 22:16 Znalazłem farbę i ustawiłem wedle gwintu zamalowamego :D
  8. Wiem, że powinno chociaż w oryginalnej instrukcji producent również dopuszcza 10W do tego pierwszego DCI Druga sprawa, znalazłem książkę serwisową gdzie za granicą od początku do końca jeździł na 5W, ale oczywiście polak od razu musiał zalać pół... Dodatkowo zauważyłem że przebieg był cofnięty, bo ma mniej niż w 2010r sądząc po rocznych tam u żabojadów około 50tys cofnął polaczek. Nie wiem czy był raz zalany 10w czy kilka, bo jakby raz to bym zalał pełny, ale jak kilka to się zastanawiam, tym bardziej że od początku zakupu rano po odpaleniu jak ruszam dosyć głośno pracuje jakby w głowicy, potem już nie. Tak się zastanawiam czy na sprzedaż nie było coś dolane do oliwy typu mr. Dr. Dodano: 08 lis 2014 - 22:15 Winny był filtr olejowy, zmieniłem zaraz ponownie olej i filtr, wszystko wróciło do normy :D
  9. A jak nie zgaśnie to wypnij kostkę od czujnika płynu spryskiwaczy i też nie będzie świecić. Serv zawsze sie pali ze spryskiem, a w lagunach to byś sie przestraszył service duże, ikona płynu i jeszcze gada...
  10. rozrusznik i tak sobie zakręci ile mu trzeba komputer rozłącza, ale jakbyś chciał palić manualnie tzn. trzymać wciśnięty guzik, to musisz ułamać jeden jupek plastikowy w czytniku :D wtedy będzie manual, przeważnie jak on się złamie wtedy musimy odpalać manualnie tzn. trzymać wciśnięty guzik ażeby zaczął kręcić rozrusznikiem :)
  11. Nie, nie ma już ani mechaników, ani silników takich jak kiedyś. Era mechaników została się z lat dziewięćdziesiątych gdzie silnik każdy mógłby sam sobie rozebrać. Współczesne silniki, po pierwsze remont kosztuje sporo, bo części są cholernie drogie, po drugie są tak skonstruowane żeby nie remontować tylko wyrzucać, głupi szlif wału zrobisz i nie będzie już to, kiedyś w polonezie jeździło się 2 tyg, na stukającej panewce, ja w lagunie jak zaczęła stukać dojechałem 20km do mechanika i jeszcze ze dwa km i by korba bokiem wyszła, wyszedł ostatni szlif ledwie naciągnęli, w silnik włożyłem 6000zł, [wał, pierścienie, głowica, panewki, wtryski, tłoki] ( i nie robił byle kto ) i oczywiście jeździł, ale to już nie było to co przed remontem w oryginale. Po remoncie będziesz jeździł, ale to już nie będzie ten sam motor, co wyszedł z fabryki. I nikt mi nie przetłumaczy że da się zrobić remont i będzie śmigać jak nowy, bo który mechanik ma trochę wiedzy to od razu mówi że współczesnych silników się nie remontuje. A jeszcze trochę jak zaleją rynek te hybrydy, to już na prawdę nikt nie będzie tego rozbierał, ani naprawiał tylko wymiana na nowy, a jak cię nie będzie stać to nawet rowery będą do kitu żeby się przesiąść, piechota teŻ odpada, bo coraz to gorsze buty robią i wytrą się w parę tyg. Ale ja od siebie Ci powiem, że robiłem dwa no można powiedzieć trzy remonty generalne silnika, każdy w innym zakładzie i teraz bym już na pewno nie remontował. Wolałbym poszukać drugiego motoru, od oczywiście znajomego, bo silnik też trudno kupić żeby się kupy trzymał.
  12. Odpalanie RX4 1.9 dci: ostatnio zmieniłem olej, kupiłem w biedronce elfa 10w40 był w promocji, po wymianie późno gasla kontrolka szczególnie rano lub po dłuższym kilku godzinnym postoju. Zmieniłem ponownie zaraz na valvoline 10w i teraz krócej swieci rano, ale popatrzcie sami na zalaczonym filmie. Odpał poranny, nie za długo ona swieci? Kiedyś gasla z ruszeniem rozrusznika. Dodam że jak zgasze i ponownie odpalam, to gaśnie od razu. Głośniej też silnik pracuje i turbo bardziej syczy podczas jazdy. Czy to zbieg okoliczności czy to po tym oleju? Zrobiłem na tym z biedry około 2000 km. Nie ruszać tego czy może o pompie olejowej pomyśleć? :unsure: Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76
  13. Kto nie kocha swojego auta ponad życie to nie i nie jest zatwardziałym użytkownikiem forum. W każdym klubie czy to renault, czy peugeot czy inne niemieckie wozy kazdy uwielbia swój samochód i traktuje go wyjątkowo w swojej rodzinie. Zauważyłem to że klubowicze dają serce w te samochody, dla innych może to i wyglądać dziwnie, ale kupić samochód po takim użytkowniku to jak trafić szóstkę. A ci co nie zaglądają tutaj, lub trakują samochód jak zwykłe wozidło zapominają o wielu rzeczach w eksploatacji i ten samochód potem widać. Porównaj sobie samochód klubowicza i taki sam innego zwyklego użytkownika, fakt czasami trafi sie zadbany egzemplarz lecz przewaznie róznica będzie w ogólnej ocenie autka. Ja traktuje auto jak natalia :) nie lubię jak coś mu dolega, nawet każdą ryse traktuje indywidualnie zawsze staram się wszystko mieć w fabrycznym stanie. Nie mówię tutaj że jeżdże jak przysłowiowa **** i delikatnie omijam dołki, lecz przywiązuje się do auta, trzeba mi to jade też i jak wariat po polnych drogach :P 4x4 :) nie patrząc na wiele rzeczy i wiedząc że to nie jest typowa terenówka. Auto służy mi, ale i ja jemu :) wiec się dogadujemy że tak to ujmię :D Co do spalania zazdroszczę Nati ja mam niecałe 10L/100km ON :(
  14. Natalia czekaj, czekaj bo nie mam tyle palców no właśnie renault robi przeglądy wymian oleju na 30tys. to trochę za dużo, ale cóż jak się chce auto serwisować to trzeba się chyba podporządkować, ale zapytać możesz o wcześniejszą wymiane tylko samego oleju czy by zrobili, na pewno nie zaszkodzi a pomoże silnikowi. Chłopaki słuchajcie jeszcze jedno, ona może mnieć filtr cząstek, a raczej na 10w40 nie powinna jeździć tylko specjalnym oleju nisko popiołowym czy coś takiego.
  15. przy okazji zapytaj ich czy mogą Ci skrócić interwały wymiany samego oleju przynajmniej na 15tys. bo zapewne masz ustwione na 30 albo 25tyskm a to trochę przy dużo. Dziwne że nie robią wcześniej przeglądu pierwszego tylko tak późno :) moim zdaniem pierwsza wymiana oleju powinna być wczesniej, ale żabojady wiedza lepiej :) FRANCJA :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!