Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
-
Postów
1356 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
-
ej kolego litr na tysiąc to za toba powinno być siwo, zwłaszcza przy jeździe z góry bez gazu. Większość 16tek jest doprężona ale, żeby aż 17 jednostek ciśnienia. Cóś mnie tu nie pasi. :) zmień olej na np. castrom magnatec półsyntetyk, bańka 5L jakies 90zł, mozna te 9 dych zaryzykować. Jak Ci on rano na zimno zapala ?
-
po pierwsze primo zacznij od przeczyszczenia czujnika położenia wału (problemowy standard) , 10 min roboty , dwie śruby , klucz 10tka, łączaenie skrzyni i silnika , od góry. Wyjmujesz, psiknij WD40, przetrzyj szmatką i już .Jak nie pomoże , to wyjmujesz silniczek krokowu (ciężki dostęp) , patrząc na silnik po lewej stronie (strona pasażera), na roku plastikowego doloti, zobaczysz wtyczkę. Jak nie pomoże to wróć i napisz ale obstawiam czujnik wału.
-
Scenic II phI Problem na ciepłym silniku.
Vivaldi odpowiedział(a) na piotre17 temat w Mech.-Ogólne - Megane II, Scenic II
jak była wymieniana złączka elastyczna , netodą spawania ? Przepatrz kable do sond , może gdzieś przetarte ? Ile kabli ma sonda ? Ori sondy założyłeś ? Temat poboczny, przy "strzepaniu" wydechu sadza lub sam kat mógł zostać zerwany/zapchany stąd kłopoty po 5 km, możliwe , że auto się "dusi" , po dłuższej jeździe okolice kata powinny być bardzo mocno gorace w takim przypadku. -
jak w każdym benzyniaku wolnossaku 14 nojka, 11-13 ok a najlepiej z róznica max 1 od 1 do 4 garnuszka, 10 w 16V to agonia ale jak po równo 10 to jeszcze zapali i jeździ ale bez nominalnej mocy. Najgorszy efekt jest jak jest różnica od 10 do 13-14
-
yacha , że zapytam tylko on skrzywiony w strone ZF/OOOO lub VW i będzie tendencyjny. Niemniej już mówił , że AISINY żadko kiedy do niego trafiaja, frnacuskie częsciej ale w normie , najwięcej niemieckich ale to z racji ilości na rynku. Generalnie nie lubi żadnych nowszych, wszystkie starsze 4 biegowe sa OK - tak twiedzi. Nowe skrzynie sa przewidziane na 200kkm i remont. Starsze jak dbane jeżdżą.
-
Witam po latach. Panowie planuję powrót do Scenica (2001 Mk1 Ph2 taki , bo uważam , że prawdziwy Scenic na tym modelu się skończył :) ) ale z automatem. Dlaczego ? Bo w miedzy czasie miałem i polubiłem automat, no i kobita w niebowzięta :) generalnie spor oo automacie wiem o co kaman. Za bzdury uważam powiedzenia "żadnych aut na F" kto nie miał ten nie wie co mowi. Mam jednak inne pytanie, te częste tryby awaryjne w DP0 czy to przypadki czy bzdury? Planuje 1,6 16V własnie z DP0 , auto zadbane ale mam obawę co do tej skrzyni. Czy słuszną ? Są tu wśród nas użytkownicy którzy potwierdzą i Ci co nie potwierdzą ? Co więcej mam 15km bardzo ogarniętego mechanika od automatów w razie czego, tylko kosztów szkoda by było jezeli to powtarzające problemy z nimi.
-
jeżeli występuje tylko na benzynie więc układ zasilania do przepatrzenia począwszy od siateczki (smok) przy pompie paliwa, przez wymianę filtra po sprawdzenie (do butelki) jak paliwo jest podawane. Jaka to instalka LPG, GSI ? Sondę profilaktycznie bym sprawdził. A jak z paliwkiem, może jednorazowo syf zalany?
-
po pierwsze primo dowiedz się, czy w Reni potrzebna jest adaptacja przepustnicy po czyszczeniu, po drugie primo może to zbieg okoliczności i sonda pada, po trzecie primo mam nadzieję, że to nie jednorazowy pomiar.
-
Megane I phII Wycieraczka
Vivaldi odpowiedział(a) na brudijr temat w Elektr.-Ogólne - Megane I, Scenic I
tylko po co? Klasyczny sposób doginania ramienia pomoże. Jeżeli skacze idąc w górę stawiasz całość w literkę T i gniesz tak aby dolny koniec wycieraczki poszedł bardziej w dół, jeżeli skacze idąc w dół gniesz aby dolny koniec poszedł w górę. Po tym zabiegu dobrej klasy wycieraczki nie podskoczą Aaaaa i nie myl z permanentnym szuranie bo to wina bardziej tulejki na ośce lub starych piór. -
Megane II phI Tarcze hamulcowe
Vivaldi odpowiedział(a) na Jacek0106 temat w Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy - Megane II, Scenic II
koledzy co jest z tymi tarczami zintegrowanymi? Niebawem zmienię Scenica z mk1 na mk2 i tam też ponoć taki wynalazek na tyle, tyle że straszą 400zł za sztukę bo to nie typowe (większe) niż Megi. Ile w tym prawdy? -
polecam mojego ph1/ph2 99r 1,6 16V+LPG BRC. Niestety dopiero w grudniu dostępny, bo w grudniu biorę od wujka kolejne auto. Ori przebieg 137kkm, ori bezwypadkowy, i ori bezpowodziowy (taki dopisek powinien być teraz w standardzie ) w sumie 1 właściciel (drugi bo pierwszy to wujek), i ogólnie całość ori miód. Drogi i jest już na niego rezerwacja za 15 000zł. Jak dasz 1000 więcej jest Twój. Reszta na priv bo szkoda tutaj śmiecić.
-
jak wytrzymasz do grudnia to bierz mojego. Szkoda opowieści tutaj, kto wie to wie , że rzeczywiście bezwypadek, nie powodziowe, na 100% ori przebieg 137 000km, nic nie dłubane, nie grzebane , jeździ i jeszcze dłuuugo pojeździ. Auto w rodzinie od nowości (ja wziąłem od wujka pedancika). Stety lub niestety jest drogi 16tyś, ale jak zobaczysz to będziesz wiedział dlaczego. Aaaaa 1,6 16V z nowym LPG GSI BRC ;-) Dlaczego w zimie, bo wtedy wujek bierze kolejne auto z salonu a ja od niego Scenica 2. A by być do końca szczery to mam już rezerwacje za 15tyś w ciemno ale jak mnie przekonasz cenowo... [ Dodano: 2010-08-07, 21:38 ] przy 98tyś kierownica nie powinna być ani trochę wytarta. Wiem bo kupiłem moje auto przy przebiegu 88tyś i dopiero teraz pokazały się jakieś lekkie wytarcia. Niestety ogrzewanie i chłodzenie a ogólnie wentylacja w Scenicu nie jest rewelacją. Miałem przyzwyczajenia z niemieckich gdzie po minucie wręcz mroziło.
-
Scenic II phI Komunikat Check Parking Brake
Vivaldi odpowiedział(a) na andrews2 temat w Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy - Megane II, Scenic II
to już światełko w tunelu a czy nie poprzestawia innych parametrów? Nie wiem : rozruchu itd? -
Scenic II phI Komunikat Check Parking Brake
Vivaldi odpowiedział(a) na andrews2 temat w Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy - Megane II, Scenic II
a ja mam takie pytanie czy da się ręczny automatyczny wyłączyć w cholerę i ustawić tak aby działał jak mechaniczny czyli tylko wtedy jak ja chcę ? -
Megane I phII Gorący alternator - dziwny zapach
Vivaldi odpowiedział(a) na dexterpl temat w 1.9 diesel
ale zastanówcie się deko o czym piszecie. Konia z rzędem temu kto znajdzie altka który będąc w komorze silnika na tych upałach nie będzie parzył. Oczywiście nie mam do końca zdania, bo online ciężko takowe zająć. Co do padniętych łożysk, zdecydowanie pomocne będą sprecyzowanie odgłosu szumów lub charczenia, jeżeli nie występują takie, nie szukaj dziury w całym na siłę tym bardziej, że jeżeli 164tyś km jest prawdziwym przebiegiem to gdzie tam jeszcze do regeneracji altka.