Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zmijasek

Nowy użytkownik
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II phII
  • Silnik
    1.6 16v
  • Przebieg (tys.km)
    155
  1. Mam kombi, butlę lpg i pełne koło zapasowe zawsze w bagażniku, czy w takim wypadku te od scenica będą ok? i teraz pytanie czy polecacie nowe czy używane? jak używane to czym się sugerować przy zakupie aby nie kupić starych.
  2. Witam. Też się szykuję do wymiany sprężyn, pękły mi obie na samych końcach - około 4 cm końcówek już wyjąłem, czy z na takich sprężynach można jeszcze trochę pojeździć? Auto mi jest potrzebne i nie mam jak odstawić na warsztat. Obliczyłem, że do wymiany zrobię jakieś 1500 km, można z tym pojeździć? Oprócz skrzypienia przy gumie mocującej sprężynę nic się nie zmieniło. Chcę zmienić na te od scenica II , czy kupować używane na allegro czy nowe? przy okazji chcę zmienić amortyzatory i prośba o poradę jakie kupić gazowe czy olejowe? Czy może mi kolega grzywa_83 odpowiedzieć jakie Ty kupiłeś?
  3. Cześć. Autko Megane II phII 2006 1.6 16v 112 km Po ostatniej wymianie oleju mechanik powiedział, że mam spory wyciek oleju. Fakt osłona była uwalona totalnie, silnik od spodu też mokry. Umyłem dokładnie silnik, przejechałem się około 3 km i zauważyłem wyciek w okolicy łączenia skrzynia-silnik. Kolejna wizyta u mechanika z widocznym zaciekiem i diagnoza: wyciek z połączenia skrzyni i silnika. Po zdjęciu skrzyni poinformował mnie, że są duże opiłki około 4-5 mm w okolicy skrzyni biegów. Skrzynia nie była rozbierana tylko odkręcona. Dodam, że czasami mi zgrzytnie jak zmieniam bieg z 3 na 4 przy wyższych obrotach, jak poczekam aż obroty spadną to jest ok. Zasugerował wymianę skrzyni bo naprawa nie jest opłacalna. Później poinformował mnie, że uszczelka pod głowica jest walnięta (w okolicy łączenia skrzynia-silnik) i właśnie to jest przyczyna wycieku. Zaproponował wymianę uszczelki i przy okazji szlifowanie głowicy. Dodam, że objawów typu: ciemny płyn chłodniczy, spadek mocy, grzanie się silnika itp) Nie było sprawdzane ciśnienie na cylindrach. Pytania: 1. Czy te opiłki w skrzyni mogą być od sprzęgła, czy to raczej elementy zębatek skrzyni. 2. Czy jest możliwość aby przy tym silniku była skrzynia JR5 103 i czy można założyć np JR5 104? (na necie widzę, że skrzynie JR5 103 są do 1.5 diesla) 3. Czy szlifowanie głowicy jest konieczne w przypadku wymiany uszczelki, czy jest to po prostu dodatek do usługi który może zmniejszyć ryzyko kolejnych usterek. Cena ok 350 zł w załączniku nr skrzyni
  4. Przyczyna awarii - czujnik Czujnik na allegro - 59 zł Olej 30 zł Temat do zamknięcia. Dziękuje za pomoc Panowie!
  5. Ok decyzja podjęta - czujnik do wymiany (narazie śmigam bez świateł :) ) a co z tym olejem w skrzyni? Czy przy 132 tys km zrobić wymianę oleju w skrzyni za jednym razem? W sumie przy wymianie trochę wycieknie, i trzeba będzie dolać, to może wymienić?
  6. Tak mam 3 pinowy. Chodzi mi czy są jakieś lepsze i gorsze? I do jakiej grupy zalicza się ten alle.
  7. Wypiąłem czujnik w momencie kiedy mi się znowu zawiesił, światła zgasły, czujniki przestały działać. Rozumiem, że czujnik do wymiany. Czy przy wymianie opłaca się wymieniać olej w skrzyni (132kkm)czy jeszcze poczekać. Możecie koledzy zerknąć czy ten będzie pasował, czy szukać czegoś lepszego? http://allegro.pl/show_item.php?item=3564796042
  8. To jest moja hipoteza, będę sprawdzał w weekend ponieważ teraz nie mam dojścia do kanału. A co byście przypuszczali w takiej sytuacji j.w. ? Czujnik? czy problem z kompem ( w co wątpie)
  9. Ok ale jakiego efektu mam się spodziewać i co to oznacza? Wbijam bieg -> świecą światła = OK Wybijam bieg -> świecą światła -> wypinam wtyczkę i dalej świecą co to oznacza? wybijam bieg -> świecą światła - > wypinam wtyczkę i światła gasną = awaria czujnika(dobrze kombinuję?)
  10. Witam. Od czasu do czasu spotyka moją Megi taki ból, że po cofnięciu i wybiciu biegu wstecznego nadal są zapalone światła wstecznego i działają czujniki cofania (logiczne). Po kilku wbiciach i wybiciach biegu światła gasną i wszystko jest ok, jednak czasami zdarza się, że za chorobę nie chcą się zgasić. Czy ktoś z forumowiczów miał taki problem? Zastanawiam się czy to jest problem tylko i wyłącznie czujnika przy skrzyni czy jakiegoś włącznika przy gałce zmiany biegów (o ile jest tam coś takiego)i jak to sprawdzić.
  11. Gazownik wykonał ponownie regulację instalacji, usunął błąd, jazda próbna i znowu check (błąd wtrysku). Dzwonił do działu technicznego BRC i wszystko było zgodne z instrukcją jaką usłyszał przez telefon. Sprawdził wszystkie połączenia ze sterownikiem, wtryski, potem kolejna regulacja i błąd nie pokazywał się na panelu ale był widoczny na kompie. Podjechał do diagnosty który (tak mi powiedział gazownik) miał lepszy program diagnostyczny który wykasował błąd. Dodatkowo dolutował dodatkowy obwód do sterownika i autko śmiga (70 km narazie) bez błędu. Dodam, że wcześniejszy błąd nie wpływał na prace silnika, problem był tylko przy odpalaniu na ciepłym. Jak myślicie co on tam dolutował :(
  12. Dzisiaj znowu jadę na ustawienie instalacji, może tym razem coś się zmieni. Co do nieszczelności to sprawdzal koleś przy mnie i nic nie wykazało nieszczelności, nie czuć również gazu w trakcie pracy silnika. Czy na ciepłym silniku auto może odpalać tylko z LPG czy zawsze do uruchomienia potrzebuje PB? (mam tutaj na myśli jak powinno być poprawnie)
  13. Witam. W piątek odebrałem auto od gazownika który zamontował mi instalację BRC sequent 24. Po wyjechaniu z warsztatu zapalił mi się błąd "abgassystem uberprufen" - sprawdź system spalin (coś takiego). Wróciłem do gazownika który skasował błąd, ustawił jeszcze raz gaz i w drodze powrotnej znowu pojawił się błąd. Następnego dnia procedura została powtórzona i błąd nadal wyskakuje. Nie zauważyłem spadku mocy, problemów z obrotami, problemów ze spalaniem itp. Jedyny problem jest w momencie odpalenia ciepłego silnika (po ok 2-3h postoju) autko kręci kręci i ledwo odpala. Wydaje mi się, że za szybko przełącza się na LPG, na zimnym tylko jak załapie obroty to już mam sygnał, że załącza się gaz. W czym może tkwić problem? Czy ktoś miał taki przypadek? Gdzieś wyczytałem, że to może być problem z sondą lambdą? Ale wcześniej nic się nie działo takiego. Dodam, że przy jeździe na PB błąd nie znika. Help :(
  14. Witam. Generator który znalazłem na chomiku i który u mnie wygenerował prawidłowy kod. Wszystko opisane i nawet filmik na yt. http://chomikuj.pl/m-kozak/RENAULT+PEUGEOT+-+Kalkulator+kod*c3*b3w+do+fabrycznego+radia+Code+Calculator/RENAULT+-+KALKULATOR+KOD*c3*93W+DO+RADIA+PRE-CODE+oraz+TUNER+MODE,1605119469.7z
  15. tak :) na bank 1.6 a z tym olejem faktycznie muszę sprawdzić bo dawno nie zaglądałem. Objawy od 3 dni .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!