Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

XxxCinuxxX

Użytkownik
  • Postów

    51
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II PHI
  • Silnik
    F9Q 1.9 dci
  • Przebieg (tys.km)
    324000

Profil

  • Zainteresowania
    Mechanika, Elektronika
  1. Witam otoz kupilem scenica z silnikiem 1.9 dci F9Q i niestety padły panewki korbowodowe na 2 i 3 cylindrze. Wał wygląda tragicznie i raczej nie do odratowania więc przymierzam się do jego wymiany na inny sprawny, ceny są dość zaporowe jak na używek, lecz znajomy mi powiedział że do 1.9 dci pasuje wał z 2.0 16v F4R. Czy to prawda i czy mogl by to ktos potwierdzic? REGULAMIN pkt 5.6 i 5.8 - literki PL - mireczek01
  2. To wiem, a czy orientujesz się jaka powinna być wartość ciśnienia? Bo może jest zbyt duże ciśnienie w układzie klimatyzacji. A co do presostatu to spróbuje odłączyć wtyczkę od niego i sprawdzę czy wtedy się włączy wentylator na zapłonie.
  3. Witam. Mam maly problem z wentylatorem chłodnicy w mojej megi II Ph I 1,9 dCi, a mianowicie zaraz po uruchomieniu silnika lub wlaczeniu samego zaplonu włącza się wentylator chłodnicy a silnik przecież jest zimny. Czy ktoś może mi pomóc z tym dziwnym zjawiskiem? Dodam że czujnik temperatury (ten w obudowie termostatu )wymieniłem na nowy lecz to nie pomoglo, a na chłodnicy nie zauważyłem żadnego 2 czujnika. Czasami wywala Checka (nie raz po 200km a nie raz potrafi przez 2000km być spokój) na desce i jak podpinam Clipa to wywala blad czujnika temperatury (ten sam objaw na starym jak i nowym czujniku) jeszcze się zastanawiam czy może to przypadkiem nie jest winny temu presostat? Moze wysyla bledne dane do ECU i dlatego wlacza wentylator ? Na koniec dodam że auto kupiłem latem bez sprawnej klimy (szczelna była i nabita ) ale po sprawdzeniu wszystkiego okazało się że padnięty był moduł UPC (nie bylo napiecia na kostce do sprezarki i non stop palilo bezpiecznik od klimy , jak sie pozniej okazalo jak go rozebralem to wszytko bylo w srodku zgnite-zielone) i został wymieniony na nowy (uzywany sprawny, plytka i piny w srodku jak nowe) o takich samych numerach wiec sadze ze UPC raczej nie będzie temu winne. Fajnie jakby ktoś pomógł rozkminić ten temat, Zdrówko. REGULAMIN pkt 5.6 literki PL - mireczek01
  4. Również mogę potwierdzić że taki zabieg działa i nie sypie błędem na desce, robiłem to u kolegi w Lagunie II PH II 1.9 130KM, jedynie clip pokazuje błąd pozycji zaworu czy jakoś tak. P.S sorki za odkop ale jak ktoś szuka info na ten zaslepienia EGR to ten wyskakuje jako pierwszy.
  5. Tylko gdzie szukać tego zwarcia skoro jak już pisałem to po odlaczeniu dużej brązowej i małej szarej kostki z UPC to zwarcia nie ma a jak tylko wepne te wtyczki z powrotem to zawrcie jest ( wydaje mi się że gdzieś w UPC jest uszkodzony jakis element który powoduje zwarcie). A nie mogę nigdzie znaleźć schematu UPC żeby zobaczyć z czym połączony jest bezpiecznik nr.4 (10A). Możliwe że jest połączony z którymś przekaznikiem na cewce którego jest uszkodzona dioda i ona może być winna całemu zamieszaniu. Ale bez schematu to raczej marne szanse na znalezienie sprawcy. Dodano: 14 lip 2017 - 17:06 Po wymianie UPC Klima ruszyła a także teraz idzie bez problemu odpalić auto na biegu przy wcisnietym sprzęgle(przed wymiana UPC nie dało się odpalić na wcisnietym sprzegle) czyli coś tam musiało być nie tak z tym moim UPC, ciekawe co by jeszcze nie działało na starym UPC jak bym dłużej pojeździl. Ale znalazłem 2 numery miesięcznika AutoElektro w których są wszystkie schematy elektryczne do Megane II I chyba kupię o z czystej ciekawości spróbuje naprawić stary UPC.
  6. Zapomniałem dodać że wtyczki duża brązowa, mała brązowa I mała niebieska były zzieleniałe i po oczyszczeniu wszystkiego dalej jest to samo (po odpaleniu auta bezpiecznik się przepala). Dodam jeszcze że w/w gniazda kostek zostały wylutowane z UPC i ponownie zalutowane i niestety bezpiecznik nadal ulega przepaleniu. Zamówiłem inny UPC o takich samych numerach ( jutro, a w zasadzie dzisiaj ma przyjść) i zobaczymy czy podmiana cos pomoże. A co do wtyczki sprężarki to jak ja sprawdzałem miernikiem to miała zwarcie nawet jak była odlaczona od sprężarki. Sama cewka sprężarki ma opór ok. 4,3Ohm.( te dane akurat zapomniałem podać w poprzednim poscie)
  7. Witam po dlugiej przerwie, otóż stałem się posiadaczem Megane II Z CLIMATRONIC i od czasu zakupu borykam się z problemem nie działającej klimy. Otóż tak Czynnik R134a jest, Presostat sprawdziłem i jest Ok, sprężarka klimy nie zatarta itp. ( cewka sprawna, podpieta na krótko dziala i wtedy leci zimne powietrze) i w końcu doszedłem do bezpiecznika nr4 (10A) w UPC który odpowiada za włączenie klimy i niestety za każdym razem jak włożyłem dobry bezpiecznik i odpaliłem auto to bezpiecznik ulegał przepaleniu. Dodam jeszcze że jak ustawiłem miernik na tzw. Przejście (czyli miernik piszczy jak są że sobą zwarte probniki) i wpialem sie nim w kostke(pomarańczowy i czarny przewod) sprzezarki to jest tak jakby zwarcie bo miernik piszczy ale jak odepne brazowa dużą i szarą małą kostke od UPC to zwarcia nie ma. Więc moje pytanie brzmi, czy spotkał ktoś się już z takim problemem ?
  8. Czujnik zmierzchowy to po francusku Capteur de Crépuscule
  9. Kolego maciek123 a znasz może komendę na aktywację czujnika zmierzchowego? Bo Clip jakimś cudem nie chce go włączyć. Zresztą temat założyłem w dziale diagnostyka i nikt chyba nie miał takiego przypadku. Auto to Scenic II 2005r i wcześniej czujnik działał.
  10. Witam otóż wczoraj podpinałem Scenica II przed liftem pod CLIP-a celem dezaktywacji czujników ciśnienia w kołach. Zanim przystąpiłem do przyuczenia UCH zrobiłem sobie screeny tego modułu jakie posiada wyposażenie tzn silnik skrzynia handsfree itp. Następnie wszedłem w przyuczenie wszystko ok tylko ze nie mam możliwości wyboru "czujnik natężenia światła" z "Bez" na "Z" a co w efekcie daje brak jego działania. Poniżej zamieszczam screeny z procesu przyuczania. http://www30.speedysharea.com/bPGyE/c4e86b37/download/20150907-115011.jpg http://www30.speedysharea.com/jtbQd/2eef9196/download/20150907-115001.jpg http://www30.speedysharea.com/gkjuV/ef00b201/download/20150907-114952.jpg http://www30.speedysharea.com/UNgzK/d3f71870/download/20150907-114944.jpg Kolego zapoznaj się z regulaminem zamieszczania zdjęć i zastosuj się do niego. Aston76
  11. No też mam taką nadzieje ;) Heh miałem podobny problem ale jak zmieniałem miejsce reduktora (wcześniej był w zderzaku:|)to ściągając przewód z obudowy termostatu po prostu za mocno wygiąłem i przewód pękł :) ale na szczęście na alle. znalazłem gościa co miał z tego samego silnika i bez LPG który wyglądał jak nowy więc zamówiłem i założyłem i jest spokój ;) . Jeśli chodzi o płukacz to nie mam się czego obawiać bo układ chłodzenia był płukany już tyloma środkami że cho cho (we wcześniejszym poście piałem że było nitro i rozpuszczalnik :D ) i chłodnica wytrzymała a nagrzewnica w tym roku wymieniona na nówkę (obyło się rozszczelnienia klimy przy wymianie :D ) Dodano: 30 lis 2014 - 14:01 No i niestety po przejechaniu kolejnego 1000km znów widzę olej w zbiorniczku wyrównawczym:( Już nie mam pomysłu co to może być. Dodatkowo dzisiaj sprawdziłem kompresję i na każdym cylindrze jest po 9,5 bar-a więc z głowicą raczej wszystko ok.
  12. To ja mam pytanie z innej beczki. Jak właściwie ma być ustawiony rozrząd w K7M? Bo w moim ani na głowicy ani na misce olejowej nie ma znaków tylko są na kołach zębatych. Więc ja mam ustawiony tak że koło zębate wału korbowego mam ustawione na godzinę 6 a duży znak (taka kreska) Koła zębatego wałka rozrządu na godzinę 12 i silnik normalnie odpala itd. lecz przy takim ustawieniu znaki paska rozrządu nie pokrywają się ze znakami kół zębatych. Natomiast jeden ząb w lewo na kole zebatym wałka rozrządu jest jeszcze jeden znak obok tej kreski (taka jakby strzałka) i jak na nią ustawie to wtedy znaki kół zębatych pokrywają się ze znakami na pasku rozrządu.
  13. Nie wiem czy coś pomogę ale jak u siebie co prawda ja mam megi I PHI 1.6 8V wymieniałem rozrząd to jak za bardzo napiąłem pasek rozrządu (brak przyrządu do ustawienia naciągu paska) to świszczał przy wkręcaniu się na obroty od 1000 obr/min i przy schodzeniu z obrotów tak do 1000 obr/min. a poniżej 1000 obr/min była cisza. Więc w końcu napiąłem pasek metodą "starych mechaników" czyli obrót paska o 90° na jego najdłuższym odcinku i wtedy pasek nie jest napięty ani za mocno ani za lekko ;) i teraz megi śmiga aż miło a z rozrządem spokój ( od wymiany przejechane 20000km) ;) Więc może warto było by się przyjrzeć rozrządowi ale niech jeszcze inni się wypowiedzią w temacie :) Na koniec dodam że to jest zupełnie inny świst niż kończący się pasek wielorowkowy :) .
  14. Dzisiaj jadąc do centrum wstąpiłem do motoryzacyjnego (którego zamykają) nie daleko mnie i okazało się że warto było bo mieli preszpan (trochę drogo bo chcieli mi sprzedać arkusz A2 za 50zł ale na szczęście sprzedawca zgodził się przeciąć go na pól i za arkusz A3 zapłaciłem 25zł ale mówię co mi tam, jak ma pomóc to warto :D) :) a przy okazji kupiłem jeszcze płukacz i płyn :D. Więc szybko przed pracą pojechałem do domu ( w miedzy czasie wlałem płukacz) rozebrałem to, dorobiłem uszczelkę (na wszelki wypadek posmarowałem ją sylikonem), przepłukałem układ z dwa razy czystą wodą i poskładałem wszystko. Na razie zalałem układ wodą destylowaną i będę obserwował co się dzieje ;) Na razie Kreciq i droopy za pomoc i za fachową nazwę tego papieru do robienia uszczelek już na przyszłość będę pamiętał jak to się nazywa :)
  15. Po uszczelnieniu wypłukałem cały układ łącznie z chłodnicą nitrem i rozpuszczalnikiem (wyleciała pełno tłustej biało-brązowej mazi) a na koniec karcherem, później zalałem płyn i po przejechaniu 300km znów masło w zbiorniczku:/
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!