Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

balllus

Użytkownik
  • Postów

    55
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II 2003r.
  • Silnik
    1.4 16V
  • Przebieg (tys.km)
    okolo 127

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam. Jestem właśnie po wymianie sprzęgła w mojej megi, która cierpiała na padaczkę przy ruszaniu. Oczywiście po wymianie wszystko gra i teraz chciałbym wymienić poduszkę olejową , gdyż na wolnych obrotach na postoju, czuć bujanie karoserią. Poduszka przy skrzyni wymianiana dość nie dawno i została mi tylko ta górna. Moje pytanie to czy jest mozliwość przytrzymania silnika od góry, gdyż nie mam warunków, żeby podeprzeć go od dołu ( zdejmowanie osłon silnika będzie problematyczne ). Nie mam nawet podjazdu pod domem, a mieszkam w Anglii i samochód parkowany jest na ulicy. Jeśli ktoś próbowal przytrzymać silnik od góry, to prosiłbym o poradę w jaki sposób to zrobić.
  2. Poduszka jest już wymieniona. Walnięta była ta koło skrzyni i silnik leży już sztywno, bo wcześniej jeśli będąc rozpędzonym puściłem gaz, jak do hamowania silnikiem i przycisnąłem ponownie to było czuć, że silnik przesuwa się przód-tył dość znacznie. Druga sprawa to nie widzę powiązania z poduchami, ponieważ problem nie występuje zawsze. Tylko przez pierwsze 3-4 ruszania po nocy, kiedy jest kompletnie zimny. A jeśli chodzi o samo sprzęgło to już sprawdzałem czy się nie ślizga i nie ma z tym problemu, ALE: - bardzo późno bierze - robię krótkie trasy do pracy, więc w zasadzie szarpie nim za każdym razem, kiedy ruszam Z bądź DO pracy. Jest to baaaardzo wkurzające. Dodano: 26 kwi 2014 - 19:23 A druga sprawa, że jeśli szarpie od sprzęgła, a ono i tak dobrze chodzi ( nie ślizga się itp. ) to nic mi z tego bo są to takie wibracje, że co chwilę będę wymieniał poduchy itd. Przyznaję, że wolałbym sprzęgła nie wymieniać, ale nie chcę co chwila zajmować się zerwanymi poduchami.
  3. Witam. Chciałem prosić o poradę w sprawie sprzęgła. Mam problem z szarpaniem silnika (1.4) przy ruszaniu i wiem, że temat jest już oklepany na forum, ale w zasadzie to jedni piszą o szarpaniu na zimnym silniku, inni na ciepłym i sam już nie wiem, czy to ten sam problem. U mnie pojawia się to na zimnym silniku przez około 5-6 ruszań i o wiele gorzej wygląda przy ruszaniu na skręconych kołach. Stuka mi strasznie przednie zawieszenie (zapewne potęguje to szarpanie) i już jestem umówiony w warsztacie, a dodatkowo chciałbym wymienić sprzęgło i poduchy, żeby to wytępić do zera. Czy moglibyście mi doradzić czy jest sens inwestować w droższe sprzęgło ? Która firma prezentuje się najlepiej i czy powinno zostać też wymienione koło zamachowe ? Jeśli tak to jaki jest koszt takiej operacji u przeciętnego pana Stasia ? Naprawdę jestem zadowolony z tego autka i chciałbym nim z 2-3 latka pojeździć, więc naprawiam wszelkie awarie z marszu i została tylko ta szarpanina. Z góry dzięki za porady
  4. Narazie poprawione łączenie starym łącznikiem z użyciem pasty do tłumików i nastałą błoga cisza. Jeśli coś będzie działo się ponownie, wtedy zakupię nowy, porządniejszy łącznik. Dzięki wielkie za pomoc. Pozdrawiam
  5. Mieszkam w UK i mam nadzieję, że taką gdzieś dostanę. Dzięki wielkie za podpowiedź. Dodano: 24 mar 2014 - 13:04 A jeszcze jedno pytanko. Czy jest to oryginalny łącznik ? On jest przymocowany do jednej z rur na stałe ? Czy po prostu obejma zaciskająca obie rury ? Staram się znaleźć nową, ale nie mogę nigdzie. Są tylko inne z dwoma śrubami (jedna na stronę.
  6. Witam. Chciałem poradzić się w temacie wydechu. Mianowicie wczoraj silnik zaczął głośniej pracować, a w zasadzie nie silnik, co wydech zaczął hałasować. Zajrzałem pod samochód i znalazłem miejsce gdzie odrobinę uciekają spaliny. Ty miejscem jest łączenie tłumików jeśli się nie mylę. Oto fotki. a teraz moje pytanie, czy element widoczny ze śrubą to łącznik czy może tyko element podtrzymujący wydech w tym miejscu i umocowany od spodu samochodu. Jeśli to łącznik to czy uważacie, że jest do wymiany i dlatego się obluzował, czy wystarczy ponownie go skręcić i powinno być ok ? z góry dziękuję
  7. Potwierdzam przedmówcę. Sam miałem wymienione około 2 tygodni temu i stuki podczas skrętu kierownicą w miejscu oraz przejeżdżania przez nierówności ze skręconą kierownicą ustąpiły. Podobnie jak u Ciebie ściągało samochód w lewo, a po wymianie łożysk amortyzatorów nie ma z tym problemu. Dodatkowo skręca się bardziej "gładko", wcześniej kręcąc kierownicą nie było to jednostajne. Dało się odczuć, jakby w niektórych momentach występował minimalny opór.
  8. O rurki paliwowe. Jedna jest podpięta, a w pompie jest jeszcze jeden krociec a do niego nic nie podłączone.
  9. No i jestem w stanie zrozumieć. Ale u mnie nie ma drugiego przewodu. Pompa ma dwa wejścia na te "rurki" od benzyny i jedno wejście na kostkę, a tam dociągnięta jest tylko jedna kostka i jeden przewód. Co może się stać, jeśli będę jeździł na takim podłączeniu ? Dodano: 16 mar 2014 - 21:43 a oto zdjęcie. Jednak drugi krociec jest krótszy. Szukałem dodatkowego przewodu, który mógłbym tam podłączyć, ale na tyle ile jestem wstanie wsunąć tam rękę to nic nie wyczuwam. Tak ma być ? Czy może pompa jest do dupy ? Te przewoód który jest podłączony jest dość sztywny, więc nie sądzę, że drugi taki mógłby sobie gdzieś "uciec". Będę wdzięczny za pomoc, bo przestaje mieć to jakikolwiek sens. Dodano: 16 mar 2014 - 21:45 AAA i czy jeśli mechanik wymieniał pompę, to czy nie powinna być czystsza ? A może jest to tylko obudowa, która pozostaje niezmienna?
  10. Kurcze.. Przeczytałem i dalej nie rozumiem. Nie odpinałem przewodu, więc nie widziałem obu na raz, ale jestem prawie pewien, że taki krótki jak na zdjęciu to on nie jest. W takim wypadku mam pompę od diesla ? Samochód chodzi ok, ale najwidoczniej źle wskazuje poziom paliwa, a druga sprawa, że nie wiem czy nic mi sie nie pochrzani od jazdy z niepodłączonym tym przewodem.
  11. Witam i mam krótkie pytanko. Jak powinna być podłączona pompa paliwa w Megane IIphI pod tylnią kanapą ? Chodzi mi ile przewodów powinno być podłączonych. Miałem problem z pompą, została wymieniona na nową przedwczoraj. Wczoraj wieczorem zatankowałem do pełna, ale niestety nie spojrzałem na odczyt zegarów ( jestem pewien, że do pełna, bo od rezerwy weszło 52litry). Dziś rano podczas przejazdu do sklepu zauważyłem, że mam paliwa trochę więcej niż pół baku. Po powrocie sprawdziłem i brak śladu benzyny na moim miejscu parkingowym. Zaglądałem pod samochód i niby wygląda jak by coś tam ciekło. Mam na myśli, że wzrokowo bym tak stwierdził, ale gdy dotknąłem zacieku to jest on suchy i bezwonny - chyba, że benzyna aż tak szybko wietrzeje. Po tych oględzinach zajrzałem pod kanapę. Do pompy podłączona jest jedna kostka na środku i jeden przewód (rurka) ze znaczkiem strzałki w kierunku do pompy jeśli się nie mylę. Jest jeszcze jedno miejsce na podłączenie takiej rurki z odwrotną strzałką i nic nie jest do niej podłączone. Czy tak powinno być ? jakiś odpowietrznik czy co ?
  12. A czy wtedy zgaszenie silnika na 3 minutki naprawiało by sprawę? Bo kiedy zacznie się dławić i wcisnę sprzęgło to wyrównuje obroty i pracuje ładnie, ale gdy tylko wrzucę bieg i spróbuję dalej ruszyć to sytuacja się powtarza. Jedyny sposób na kontynuację jazdy to zgaszenie go i odczekanie chwili. Wtedy pali na dotyk i nie ma żadnego problemu do kolejnego dluższego postoju na światłach itp. Dodano: 15 mar 2014 - 13:59 Zagadka rozwiązana. Pompa paliwa wymieniona i po problemie. Brak błędów na kompie, do momentu postoju działała ok, ale najprawdopodobniej przegrzewała się. Po wymianie śmiga aż miło. Pozdrawiam i dzięki za wszelkie porady.
  13. Wiem, że podpowiedź i nie mówiłem nic w warsztacie. To była diagnoza mechanika, który stwierdził, że na 90% to sonda. Co do kontrolek to brak jakichkolwiek, podobnie z błedami na kompie. Do testu wystarczy zostawić odpalone auto na 10min i kiedy się rusza, po jakichs 200 metrach zaczyna się dławić. Mają sprawdzić w ten sposób błędy ponownie, że tak powiem "na żywo". Znalazłem na forum jak mi się wydawało taki sam problem, jednak forumowiczowi działo się to tylko przy małej ilości benzyny w baku ( pompa grzała się i zwieszała ). U mnie bak może być pełny, więc wolałbym nie wymieniać pompy w ciemno. Jakieś porady jak można zdiagnozować usterkę pompy? Może podobnie jak w przypadku tego kolegi z forum pompa wiesza się po pracy na postoju, ale jak to sprawdzić ? link do tematu http://megane.com.pl/topic/32012-dusi-sie-po-krotkim-postoju-i-pracy-na-niskich-obrotach/
  14. Sprawny. Znaczy jeśli fakt, że odpalanie megi działa tylko z hamulca jest wystarczający, to tak. Lambda nie sprawdzana jeszcze. Ogółem samochód na odcinkach do pracy itp gdzie nie stoję w strasznych korkach sprawuje sie ok. Pali na dotyk itp. ale napewno sprawdze lambdę, a w zasadzie mechanik to zrobi. Dodano: 11 mar 2014 - 03:16 Samochod po wizycie u mechanika. Strzal mechanika byl w lambde, no i pudlo. Wymienil, lecz dalej to samo... Czy ma ktos moze jeszcze jakies pomysly ? bede wdzieczny, bo musze w ciagu przyszykowac samochod do wyjazdu do polski. Przepraszam za brak polskich liter, ale pisze z komputera w kantynie w pracy i niestety nie jestem w stanie uzywac polskich znakow. Ok brak Pl literek ale wielkie litery chyba się da pisać :) WSTYD :) Prezes
  15. Witam ponownie. Nowe światło rzucone na sprawę, a mianowicie: świece wymienione i podczas wyjazdu za miasto znów to samo. Silnik zdławił się, ale dodatkowo skojarzyłem pewien fakt. ZAWSZE dzieje się to po postoju na odpalonym silniku. Mam na myśli długi postój. W tym wypadku, był to korek z powodu wypadku. Stałem na biegu jałowym około 5-10min i po przejechaniu kilometra około zdławiło go. Do końca trasy wystarczały już po tym światła, na których czeka się dłużej niż 3 minuty i sytuacja się powtarzała. Teraz jestem pewien, że i w poprzednich przypadkach zdarzały się postoje. Dodatkowo dodam, że olej wymieniany 3 tygodnie temu, podobnie rozrząd, świece i filtr powietrza 2 tygodnie temu. Cewki suchusieńkie. Jakieś porady przy takim obrocie spraw ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!