Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
balllus
Użytkownik-
Postów
55 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralnySamochód
-
Auto
Megane II 2003r.
-
Silnik
1.4 16V
-
Przebieg (tys.km)
okolo 127
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Megane II phI Wymiana górnej poduszki w 1.4
balllus opublikował(a) temat w Mech.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Witam. Jestem właśnie po wymianie sprzęgła w mojej megi, która cierpiała na padaczkę przy ruszaniu. Oczywiście po wymianie wszystko gra i teraz chciałbym wymienić poduszkę olejową , gdyż na wolnych obrotach na postoju, czuć bujanie karoserią. Poduszka przy skrzyni wymianiana dość nie dawno i została mi tylko ta górna. Moje pytanie to czy jest mozliwość przytrzymania silnika od góry, gdyż nie mam warunków, żeby podeprzeć go od dołu ( zdejmowanie osłon silnika będzie problematyczne ). Nie mam nawet podjazdu pod domem, a mieszkam w Anglii i samochód parkowany jest na ulicy. Jeśli ktoś próbowal przytrzymać silnik od góry, to prosiłbym o poradę w jaki sposób to zrobić. -
Megane II phI wymiana sprzęgła
balllus odpowiedział(a) na balllus temat w Mech.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Poduszka jest już wymieniona. Walnięta była ta koło skrzyni i silnik leży już sztywno, bo wcześniej jeśli będąc rozpędzonym puściłem gaz, jak do hamowania silnikiem i przycisnąłem ponownie to było czuć, że silnik przesuwa się przód-tył dość znacznie. Druga sprawa to nie widzę powiązania z poduchami, ponieważ problem nie występuje zawsze. Tylko przez pierwsze 3-4 ruszania po nocy, kiedy jest kompletnie zimny. A jeśli chodzi o samo sprzęgło to już sprawdzałem czy się nie ślizga i nie ma z tym problemu, ALE: - bardzo późno bierze - robię krótkie trasy do pracy, więc w zasadzie szarpie nim za każdym razem, kiedy ruszam Z bądź DO pracy. Jest to baaaardzo wkurzające. Dodano: 26 kwi 2014 - 19:23 A druga sprawa, że jeśli szarpie od sprzęgła, a ono i tak dobrze chodzi ( nie ślizga się itp. ) to nic mi z tego bo są to takie wibracje, że co chwilę będę wymieniał poduchy itd. Przyznaję, że wolałbym sprzęgła nie wymieniać, ale nie chcę co chwila zajmować się zerwanymi poduchami. -
Witam. Chciałem prosić o poradę w sprawie sprzęgła. Mam problem z szarpaniem silnika (1.4) przy ruszaniu i wiem, że temat jest już oklepany na forum, ale w zasadzie to jedni piszą o szarpaniu na zimnym silniku, inni na ciepłym i sam już nie wiem, czy to ten sam problem. U mnie pojawia się to na zimnym silniku przez około 5-6 ruszań i o wiele gorzej wygląda przy ruszaniu na skręconych kołach. Stuka mi strasznie przednie zawieszenie (zapewne potęguje to szarpanie) i już jestem umówiony w warsztacie, a dodatkowo chciałbym wymienić sprzęgło i poduchy, żeby to wytępić do zera. Czy moglibyście mi doradzić czy jest sens inwestować w droższe sprzęgło ? Która firma prezentuje się najlepiej i czy powinno zostać też wymienione koło zamachowe ? Jeśli tak to jaki jest koszt takiej operacji u przeciętnego pana Stasia ? Naprawdę jestem zadowolony z tego autka i chciałbym nim z 2-3 latka pojeździć, więc naprawiam wszelkie awarie z marszu i została tylko ta szarpanina. Z góry dzięki za porady
-
Narazie poprawione łączenie starym łącznikiem z użyciem pasty do tłumików i nastałą błoga cisza. Jeśli coś będzie działo się ponownie, wtedy zakupię nowy, porządniejszy łącznik. Dzięki wielkie za pomoc. Pozdrawiam
-
Mieszkam w UK i mam nadzieję, że taką gdzieś dostanę. Dzięki wielkie za podpowiedź. Dodano: 24 mar 2014 - 13:04 A jeszcze jedno pytanko. Czy jest to oryginalny łącznik ? On jest przymocowany do jednej z rur na stałe ? Czy po prostu obejma zaciskająca obie rury ? Staram się znaleźć nową, ale nie mogę nigdzie. Są tylko inne z dwoma śrubami (jedna na stronę.
-
Witam. Chciałem poradzić się w temacie wydechu. Mianowicie wczoraj silnik zaczął głośniej pracować, a w zasadzie nie silnik, co wydech zaczął hałasować. Zajrzałem pod samochód i znalazłem miejsce gdzie odrobinę uciekają spaliny. Ty miejscem jest łączenie tłumików jeśli się nie mylę. Oto fotki. a teraz moje pytanie, czy element widoczny ze śrubą to łącznik czy może tyko element podtrzymujący wydech w tym miejscu i umocowany od spodu samochodu. Jeśli to łącznik to czy uważacie, że jest do wymiany i dlatego się obluzował, czy wystarczy ponownie go skręcić i powinno być ok ? z góry dziękuję
-
Megane II phI Stuki w zawieszeniu
balllus odpowiedział(a) na damian_opole temat w Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy - Megane II, Scenic II
Potwierdzam przedmówcę. Sam miałem wymienione około 2 tygodni temu i stuki podczas skrętu kierownicą w miejscu oraz przejeżdżania przez nierówności ze skręconą kierownicą ustąpiły. Podobnie jak u Ciebie ściągało samochód w lewo, a po wymianie łożysk amortyzatorów nie ma z tym problemu. Dodatkowo skręca się bardziej "gładko", wcześniej kręcąc kierownicą nie było to jednostajne. Dało się odczuć, jakby w niektórych momentach występował minimalny opór. -
Megane II phI Podłączenie pompy paliwa
balllus odpowiedział(a) na balllus temat w Mech.-Ogólne - Megane II, Scenic II
O rurki paliwowe. Jedna jest podpięta, a w pompie jest jeszcze jeden krociec a do niego nic nie podłączone. -
Megane II phI Podłączenie pompy paliwa
balllus odpowiedział(a) na balllus temat w Mech.-Ogólne - Megane II, Scenic II
No i jestem w stanie zrozumieć. Ale u mnie nie ma drugiego przewodu. Pompa ma dwa wejścia na te "rurki" od benzyny i jedno wejście na kostkę, a tam dociągnięta jest tylko jedna kostka i jeden przewód. Co może się stać, jeśli będę jeździł na takim podłączeniu ? Dodano: 16 mar 2014 - 21:43 a oto zdjęcie. Jednak drugi krociec jest krótszy. Szukałem dodatkowego przewodu, który mógłbym tam podłączyć, ale na tyle ile jestem wstanie wsunąć tam rękę to nic nie wyczuwam. Tak ma być ? Czy może pompa jest do dupy ? Te przewoód który jest podłączony jest dość sztywny, więc nie sądzę, że drugi taki mógłby sobie gdzieś "uciec". Będę wdzięczny za pomoc, bo przestaje mieć to jakikolwiek sens. Dodano: 16 mar 2014 - 21:45 AAA i czy jeśli mechanik wymieniał pompę, to czy nie powinna być czystsza ? A może jest to tylko obudowa, która pozostaje niezmienna? -
Megane II phI Podłączenie pompy paliwa
balllus odpowiedział(a) na balllus temat w Mech.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Kurcze.. Przeczytałem i dalej nie rozumiem. Nie odpinałem przewodu, więc nie widziałem obu na raz, ale jestem prawie pewien, że taki krótki jak na zdjęciu to on nie jest. W takim wypadku mam pompę od diesla ? Samochód chodzi ok, ale najwidoczniej źle wskazuje poziom paliwa, a druga sprawa, że nie wiem czy nic mi sie nie pochrzani od jazdy z niepodłączonym tym przewodem. -
Megane II phI Podłączenie pompy paliwa
balllus opublikował(a) temat w Mech.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Witam i mam krótkie pytanko. Jak powinna być podłączona pompa paliwa w Megane IIphI pod tylnią kanapą ? Chodzi mi ile przewodów powinno być podłączonych. Miałem problem z pompą, została wymieniona na nową przedwczoraj. Wczoraj wieczorem zatankowałem do pełna, ale niestety nie spojrzałem na odczyt zegarów ( jestem pewien, że do pełna, bo od rezerwy weszło 52litry). Dziś rano podczas przejazdu do sklepu zauważyłem, że mam paliwa trochę więcej niż pół baku. Po powrocie sprawdziłem i brak śladu benzyny na moim miejscu parkingowym. Zaglądałem pod samochód i niby wygląda jak by coś tam ciekło. Mam na myśli, że wzrokowo bym tak stwierdził, ale gdy dotknąłem zacieku to jest on suchy i bezwonny - chyba, że benzyna aż tak szybko wietrzeje. Po tych oględzinach zajrzałem pod kanapę. Do pompy podłączona jest jedna kostka na środku i jeden przewód (rurka) ze znaczkiem strzałki w kierunku do pompy jeśli się nie mylę. Jest jeszcze jedno miejsce na podłączenie takiej rurki z odwrotną strzałką i nic nie jest do niej podłączone. Czy tak powinno być ? jakiś odpowietrznik czy co ? -
Megane II phI Dławienie się silnika
balllus odpowiedział(a) na balllus temat w Mech.-Ogólne - Megane II, Scenic II
A czy wtedy zgaszenie silnika na 3 minutki naprawiało by sprawę? Bo kiedy zacznie się dławić i wcisnę sprzęgło to wyrównuje obroty i pracuje ładnie, ale gdy tylko wrzucę bieg i spróbuję dalej ruszyć to sytuacja się powtarza. Jedyny sposób na kontynuację jazdy to zgaszenie go i odczekanie chwili. Wtedy pali na dotyk i nie ma żadnego problemu do kolejnego dluższego postoju na światłach itp. Dodano: 15 mar 2014 - 13:59 Zagadka rozwiązana. Pompa paliwa wymieniona i po problemie. Brak błędów na kompie, do momentu postoju działała ok, ale najprawdopodobniej przegrzewała się. Po wymianie śmiga aż miło. Pozdrawiam i dzięki za wszelkie porady. -
Megane II phI Dławienie się silnika
balllus odpowiedział(a) na balllus temat w Mech.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Wiem, że podpowiedź i nie mówiłem nic w warsztacie. To była diagnoza mechanika, który stwierdził, że na 90% to sonda. Co do kontrolek to brak jakichkolwiek, podobnie z błedami na kompie. Do testu wystarczy zostawić odpalone auto na 10min i kiedy się rusza, po jakichs 200 metrach zaczyna się dławić. Mają sprawdzić w ten sposób błędy ponownie, że tak powiem "na żywo". Znalazłem na forum jak mi się wydawało taki sam problem, jednak forumowiczowi działo się to tylko przy małej ilości benzyny w baku ( pompa grzała się i zwieszała ). U mnie bak może być pełny, więc wolałbym nie wymieniać pompy w ciemno. Jakieś porady jak można zdiagnozować usterkę pompy? Może podobnie jak w przypadku tego kolegi z forum pompa wiesza się po pracy na postoju, ale jak to sprawdzić ? link do tematu http://megane.com.pl/topic/32012-dusi-sie-po-krotkim-postoju-i-pracy-na-niskich-obrotach/ -
Megane II phI Dławienie się silnika
balllus odpowiedział(a) na balllus temat w Mech.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Sprawny. Znaczy jeśli fakt, że odpalanie megi działa tylko z hamulca jest wystarczający, to tak. Lambda nie sprawdzana jeszcze. Ogółem samochód na odcinkach do pracy itp gdzie nie stoję w strasznych korkach sprawuje sie ok. Pali na dotyk itp. ale napewno sprawdze lambdę, a w zasadzie mechanik to zrobi. Dodano: 11 mar 2014 - 03:16 Samochod po wizycie u mechanika. Strzal mechanika byl w lambde, no i pudlo. Wymienil, lecz dalej to samo... Czy ma ktos moze jeszcze jakies pomysly ? bede wdzieczny, bo musze w ciagu przyszykowac samochod do wyjazdu do polski. Przepraszam za brak polskich liter, ale pisze z komputera w kantynie w pracy i niestety nie jestem w stanie uzywac polskich znakow. Ok brak Pl literek ale wielkie litery chyba się da pisać :) WSTYD :) Prezes -
Megane II phI Dławienie się silnika
balllus odpowiedział(a) na balllus temat w Mech.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Witam ponownie. Nowe światło rzucone na sprawę, a mianowicie: świece wymienione i podczas wyjazdu za miasto znów to samo. Silnik zdławił się, ale dodatkowo skojarzyłem pewien fakt. ZAWSZE dzieje się to po postoju na odpalonym silniku. Mam na myśli długi postój. W tym wypadku, był to korek z powodu wypadku. Stałem na biegu jałowym około 5-10min i po przejechaniu kilometra około zdławiło go. Do końca trasy wystarczały już po tym światła, na których czeka się dłużej niż 3 minuty i sytuacja się powtarzała. Teraz jestem pewien, że i w poprzednich przypadkach zdarzały się postoje. Dodatkowo dodam, że olej wymieniany 3 tygodnie temu, podobnie rozrząd, świece i filtr powietrza 2 tygodnie temu. Cewki suchusieńkie. Jakieś porady przy takim obrocie spraw ?