Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

leniuchy

Użytkownik
  • Postów

    82
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    grand scenicII phI
  • Silnik
    1,9 dci
  • Przebieg (tys.km)
    171583

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Ja mam starszy model Wasi już 8 lat i wszystko śmiga cacy.
  2. Co do szczotek to wiem, że nie trzeba wyciągać ale to szybki szpil jest. Co do kabelka to jutro bede to sprawdzał. Tylko nie chce żeźbic w instalacji i zastanawiam sie jak to zrobić. Odłączyć kabelek i odpalić silnik?
  3. Witam. Szukając rozwiązania przeczytałem dość sporo tematów i nie znalazłem takiej odpowiedzi aby zdiagnozować moją usterkę, więc opiszę mój problem. Jakieś 1,5 roku temu padł mi altek , dokładnie wytarły się szczotki i bieżnie na wirniku , oddałem go do regeneracji a że jest to Valeo 110A więc zażyczyłem sobie na podzespołach Valeo oraz nowe łożyska. Na którymś forum czytałem że na zamiennikach zdarza się że ładuje ale sypie błędem od ładowania. Wszystko było ok do 5 dni temu, wracając z pracy zaświecił mi się błąd ładowania a że mam zamontowany malutki woltomierz na stałe to widziałem 12,2v ,więc ładowania brak. Podjechałem do zaznajomionego warsztatu i wymontowałem altka. Po wyciągnięciu regulatora wszystko wyglądało ok. Alternator nie śmierdział spalenizną i nie było widać oznak przegrzania uzwojeń. Więc decyzja podła że składam wszystko i wkładam altka na próbę. Jakież było moje zdziwienie jak okazało się że ładuje tak jak powinien. Na moim voltomierzu 13,9v na pełnym obciążeniu ,na multimetrze podpiętym do aku14,2-14,3v wartości na samym alternatorze różniły się dosłownie o 0,05v więc wszystko ok. Jeździłem tak 3 dni. Wczoraj rano znów wracając do domu zapaliła się kontrolka i brak ładowania. Postanowiłem zaryzykować i wymieniłem regulator na nowy (valeo) i znów wszystko wróciło do normy. Żona dziś wraca z córką z koni jakieś 20km w obie strony i pod domem znów zaświeciło się brak ładowania..... Czy ktoś ma jakiś pomysł jak zdiagnozować tą usterkę?? Kolega doradził aby podłączyć + bezpośrednio z akumulatora w miejsce tej wtyczki od wzbudzania(mam tylko 1 kabelek fioletowy) i zobaczyć czy będzie ładował,ponoć miał tak w fiacie ducato. Nie chciałbym tego robić bo ta elektryka ,elektronika w naszych autach jest dość czuła i mam obawy by czegoś innego nie spier....... Jeżeli coś podobnego gdzieś było a nie znalazłem to proszę o podpięcie do odpowiedniego tematu.
  4. No to faktycznie @aniewazwarłem 3 czyli od luzu. To jutro czeka mnie dostanie sie do tego pod numerem 4 czyli pod akumulatorem. Da się bez demontowania aku i podstawy? Witam po dłuższej przerwie, urlop, wyjazd wakacyjny itd.. Zacznę od tego iż to wina czujnika. Sprawa wyglada niby prosto, wykręcić stary i wkręcić nowy i po kłopocie, myślę że udało by sie to bez wyciągania aku i podstawy. Schody zaczynają się w momencie wypięcia wtyczki - upalony pin który zostal w wtyczce. Mam zamiar zabrać się za to jak tylko pogoda pozwoli, tylko tak krótkie te kable do czujnika.... No i mam nadzieję że urwany pin nie zespawał się w środku wtyczki... Udało się, pin wyciągnięty wszystko działa. Temat do zamknięcia.
  5. @aniewa ja wiem że sa 2. Tylko wszedzie gdzie coś jest związane z brakiem wstecznefo to piszą o wymiane (zwarciu) tego czujnika co jest dostepny od strony kierowcy po zdjeciu koła. Ja go zwarłem. To idąc tym tokiem to ten pod akumulatorem jest albo jakoś z nim połączony albo ten drugi jest walnięty. Bo wciskając stop majac wbity bieg i normalnie wpiety lub wypiety ale nie zmostkowany ten czujnik to nie odpale auta. Czyli muszę jeszcze zmostkować ten co jest w skrzyni w pionie wkręcony pod akumulatorem?
  6. Zwarłem piny i stało się coś dziwnego przy wbitum biegu, wcisnietym hamulcu nożnym ,po naciśnięciu przyciaku start ,auto odpaliło! Zastanawiem się czy to nie przez to że samochód był na lewarku z lewej strony i to dość wysoko,mocno przechylony...
  7. Witam. Jak w temacie, któregoś pięknego dnia moje światło wsteczne zgasło i przestała działać sygnalizacja z czujników parkowania. Wiem że powinienem zacząć od czujnika w skrzyni, czy dochodzi prad czy nie. Problem w tym że moja wersja szczeniaka jest przejściowa, bo niby PH I ale skrzynkę bezpiecznikow w komorze silnika mam już do góry"nogami". Wiec moje pytanie brzmi czy idzie jeszcze jakoś inaczej dobrać się do tego bezpiecznika jeżeli okaże się że to on siadł.... Jeżeli już gdzieś cos podobnego bylo do mojego tematu, to proszę nie krzyczeć tylko przenieść tam gdzie trzeba panie moderatorze
  8. Podczepię się i odkopię temat! U mnie sprawa wygląda inaczej! Wycieraczka działa normalnie tylko jak dam spryskiwacz tylnej szyby ,to wycieraczka pracuje normalnie ale psika mi na przednią szybę,tylna pozostaje sucha!! Czy ktoś coś w tym temacie może podpowiedzieć?
  9. A może coś z immobiliserm? Nie przekazuje sygnału do silniczka, albo z elektroniką w czarnej puszce?
  10. Do kolegi sadisticescape. W moim przypadku było podobnie, tylko ten języczek blokujący został w takiej pozycji, że nie miałem innego wyjścia jak zastosować takie a nie inne działanie. Jak nie mam pojęcia na jakiś temat, to się nie wypowiadam! Pozdrawiam i miłego dnia życzę.
  11. Jeżeli nie umiesz wykręcić śruby, która mocuje blokadę do kolumny to nic innego jak tylko urwać śrubę(ona jest zrywalna), tam jest lewy gwint. Wiertarka i rozwiercanie, tylko uważaj abyś nie uszkodził kolumny! Co do wtyczki to jest ona wewnątrz samochodu i wchodzi do blokady! Nie pamiętam czy to jest brązowa, ale musi być włożona do blokady!
  12. Z tego co wiem to - i + z aku i trzeci kabelek z postojówek!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!