Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

luk

Nowy użytkownik
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Silnik
    1.6
  • Przebieg (tys.km)
    0
  1. Witam dawno mnie tu nie było Jeśli chodzi o nawiew i problem z nie działaniem na niższych biegach to trzeba rozróżnić dwa przypadki 1. Samochód bez klimy, zazwyczaj bezpiecznik termiczny 2. Samochód z klima (mój przypadek) dwa tranzystory na płytce drukowanej z dość dużym radiatorem. Płytka znajduje sie w podszybiu, po wyjęciu akumulatora da sie zobaczyć wiązkę kabli która idzie do tej płytki, koszt tej płytki na szrocie według mojej wiedzy około 250 zł, koszt dwóch tranzystorów i pasty przewodzącej 40 zł Wystarczy wymienić tranzystory mocy. W moim przypadku były to dwa tranzystor PNP w układzie Darlingtona w obudowie T-03] Mi sie udało jak co to służę pomocą
  2. Witam Płytka znajduje się w podszybiu prawie na środku. Jak wyciągniesz akumulator to włóż rekę i kieruj się ku centralnej częsci tam powyżej tej płytki znajduje się chyba siłownik od wycieraczek. Płytki nie widać gdyż przykręcona jest na dwie sśruby i wiekszość jej częsci jest schowana. Nie musisz nic demontować od strony filtra. Dostaniesz sie tam właśnie od strony akumulatora. Krótko mówiąc nieźle trzeba się pogimnastykować aby zlkokalizować tą płytke. Jak ona wyglada masz wyżej w moim poscie [zdjecie]. Jak masz wiecej pytań to pogadamy na gg wieczorem, Twoj numer gg dostalem mailem Pozdrawiam lukasz
  3. witam Naprawiłem nawiew u siebie działał tylko na ostatnim biegu. Sprawa jest prosta. Są dwa przypadki. Samochód bez klimatyzacji- wystarczy wymienić bezpiecznik termiczny 128 C 10 A Samochód z klimą - spaleniu uległy dwa tranzystory [http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=196] Lokalizacja tranzystorów: Wyciągnij akumulator, ujrzysz wiązkę kabli, kilka kabli podłączonych jest za pomocą kostki do płytki. To właśnie na tej płytce znajdują sie dwa tranzystory które mogły sie spalić. Jak co to pytaj jak będę potrafił to pomogę
  4. To nie jest tak że dobrałem za słabe tranzystory, ja nie projektowałem tego modułu i nie miałem co dobierać tylko wymieniłem na nowe, fakt nie użyłem silikonu termoprzewodzącego i dlatego uległy spaleniu. Jak widać wydziela się na tych tranzystorach dość duże ciepło które jest odprowadzane do radiatora. Nie było silikonu i sie przegrzały. Te tranzystory MJ11015 maja dwa razy większy prąd, ja wolałem zastosować takie jakie miałem oryginalnie chodzą już miesiąc i nic sie nie dzieje a cały czas prawie chodzi nawiew z klimą. Pozdrawiam lukasz
  5. Jak teraz spala sie te BDX66C to zamontuje większe MJ11015 Na razie chodzi na BDX66C. Widocznie pomógł silikon termoprzewodzący Zrezygnowałem z nitów które zastąpiłem połączeniem śrubowym [łatwiejsza wymiana] BDX66C 120V 16A 150W Pozdrawiam
  6. Witam Posiadam RM1 i mam kilka pytań odnośnie nawiewu Gdzie znajduje się wentylator nawiewu i czy łatwy jest jego demontaż, chciałbym wymienić łożyska. Pozdrawiam [a skorzystałeś z opcji szukaj? jak widzę nie bo na temat nawiewu już było, naruszyłes regulamin] -Robak
  7. Zamontowalem dwa tranzystory BDX66C, tym razem użyłem silikonu termoprzewodzącego Zobaczymy jak długo pochodzi Pozdrawiam
  8. do motyl Dokładnie wiem jak działa układ darlingtona Jeszcze raz napiszę dla wyjaśnienia: Są tam dwa tranzystory ktory każdy jest w sam sobie tranzystorem typu darlington, wiec nie można tu mówic o pierwszym lub drugim stopniu bo to wszystko zawarte jest w strukturze samego tranzystora. Dzieki 02CM za pomoc Piszesz że T1829-1 MEXICO szt 2, u mnie były tranzystory seri BDX, ale jak pisłaem u mnie mogł ktoś wczesniej grzebac tam. Muszę porównać noty katalogowe tych tranzystorów Pozdrawiam
  9. witam Tranzystor 2N3055 odpada, ze względu na inny rozkład wyprowadzeń no i trochę mały, w każdym bądź razie nie działa na tym tranzystorze. Pierwszy tranzystor nie może być mniejszy rzędu 35/40 W bo sie spali, muszą być dwa takie same tranzystory. Chciałbym poznać konkretnie aby ktoś jeśli może lub ma taki moduł spisał z niego jakie ma tranzystory. Takie dywagacje ten z może ten to nic nie wnoszą... Pozdrawiam
  10. To jest jasne ze spaliły sie bo sie grzały ten tranzystor co proponujesz BC517 to nie ta klasa tranzystorów on sie tu nie nadaje zupełnie .... skąd wziąłeś w ogóle tego BC517 ? Tu potrzebne są tranzystory mocy w obudowie T0-3 o prądzie około 16A i mocy ponad 100W a w dodatku PNP Zimny lut tu raczej nie wchodzi w grę, bo w ogóle by nie działało... Chciałbym poznać konkretny typ tranzystora oryginalnego Pozdrawia
  11. No ale aby dobrać zamiennik trzeba znać oryginał dopiero później dobrać taki sam lub większy Jakbym znał jaki był pierwotnie w oryginale montowany to bym dał sobie radę A z drugiej strony wole mieć taki jak w oryginale a nie mocniejszy, wole aby spalił sie tranzystor za 4 zł a nie coś innego drozszego Pozdrawiam
  12. Witam Włączam nawiew i czuje ze powietrze ma jakie opory, słabo nieregularnie i głośno dostaje sie do wnętrza kabiny. Niedawno naprawilem nawiew wiec wcześniej tego nie zauważyłem. Czy to możliwe ze filtr powietrza jest zapchany ? - Jeśli tak to gdzie on jest ? - Czy łatwo go wymienić ? - Na jaki ? - Trzeba jakiś preparat potem psiknąć do środka ? - Co to ten parownik ? - a filtr powietrza i filtr przeciwpyłkowy to to samo ? Wiem ze dożo pytań ale może ktos zechce mi pomóc... Nie znam sie na samochodach i nie wiem czy sie samemu do tego zabrac RM I z klima 96 rok. Pozdrawia lukasz
  13. Witam Posiadam megane rocznik 96 z klima i jak niektórzy na tym forum mam problem z nawiewem. Działa tylko na 6 biegu. Sprawdziłem wszystko i sprawa oczywista spalone ranzystory mocy [ dwa tranzystory PNP w układzie darlingtona] Wymieniłem te dwa tranzystory i nawiew odżył, działał elegancko..............przez dwa dni :) Spaliły się ponownie i mam pytanie możliwe że u mnie ktoś już kombinował wcześniej z tymi tranzystorami i wstawił zamienniki, chciałbym się dowiedzieć jakie wy macie tranzystory chodzi mi o nazwę producenta i typ spisany z obudowy. Naprawa nie jest trudna i jak dowiem sie jakie to mają być oryginalnie tranzystory i wymienię to napiszę oraz objaśnię wszystko na forum (po co mam pisać teraz jak nie wiem jakie mają być oryginalne tranzystory) Pozdrawiam lukasz
  14. Wystarczy wymienić tranzystory mocy W moim przypadku były to dwa tranzystor PNP w układzie Darlingtona w obudowie T-03] Mi sie udało jak co to służę pomocą pozdrawiam
  15. Witam Ostatnio urwał mi się tłumik środkowy w RM I 1.6 RT 96r. Kupiłem nowy i mam problem tam na środku jest taki haczyk do podwieszenia, ale nie znalazłem u siebie żadnej gumy, udałem się do sklepu i kupiłem, ale okazało się ze to nie to Wie ktos może jaka to jest guma, symbol, typ zdjęcie... może ktoś pomóc ??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!