Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
kojotziomal
Nowy użytkownik-
Postów
6 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralnySamochód
-
Auto
Megane I phII
-
Silnik
1.6 16V
-
Przebieg (tys.km)
178500
-
Megane I phII Nie pali na trzech cylindrach
kojotziomal odpowiedział(a) na kojotziomal temat w Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I
/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ Nie wiem. Napisałem tylko to, co mi powiedział mechanik. W takim razie temat do zamknięcia. Nie będę już dochodził. Ważne, że auto działa :) Regulamin pkt. 5,9, 5,13 Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!: Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!: Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) Trochę szacunku dla czytających. -Prezes -
Megane I phII Nie pali na trzech cylindrach
kojotziomal odpowiedział(a) na kojotziomal temat w Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Auto naprawione, ale i tak sytuacja jest dla mnie bardzo podejrzana ponieważ mechanik, który dokonywał pomiarów na cylindrach stwierdził, że cewki są w porządku. Po wymianie na nową cewkę Beru silnik według niego nadal źle pracował. Zasugerował tak jak pisaliście, że to wina źle ustawionego rozrządu, więc pojechałem do tego mechanika, który wymieniał mi rozrząd i poinformowałem go, że najprawdopodobniej źle mi ustawił rozrząd i chciałbym aby to poprawił. Tenże mechanik nie podchodząc nawet do auta stwierdził, że to na pewno nie jest wina źle ustawionego rozrządu tylko coś innego. Ok nie będę się kłócił. Zostawiłem auto i na drugi dzień miałem je już naprawione. Co zrobił? Wymienił drugą cewkę na nową NGK. Silnik pracuje prawidłowo, wszystkie objawy zniknęły. Sytuacja jest dla mnie na tyle dziwna, że skoro to była cewka to dlaczego pierwszy mechanik wymieniając na nową cewkę oznajmił, że to jednak nie cewka. Nie podejmował się już dalszej naprawy. Czy może drugi mechanik jednak naprawił ten rozrząd, ale nie chciał się przyznać do błędu, a cewkę wymienił tylko pod pretekstem przerzucenia winy i zainkasowania 130 zł za cewkę i 100 zł za jej wymianę. Mimo wszystko dziękuję Wam za pomoc i porady. -
Megane I phII Nie pali na trzech cylindrach
kojotziomal odpowiedział(a) na kojotziomal temat w Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Dobre pytanie odnośnie poprawności ustawionego rozrządu. Jeśli faktycznie okazałoby się, że to wina źle ustawionego rozrządu to czy tego typu sytuacje podlegają reklamacji u mechanika? Co do przebiegu to 100 procentowej pewności nie mam, ale auto kupiłem od dziadka, który jeździł nim co niedziela do kościoła. Auto miało przebieg 76 tysięcy po 14 latach użytkowania. Raczej mało prawdopodobne by było, że licznik został przez niego cofnięty, ale czego wykluczyć nie mogę. O silnik ze swojej strony dbam, wszystko robione jest we właściwym czasie. -
Megane I phII Nie pali na trzech cylindrach
kojotziomal odpowiedział(a) na kojotziomal temat w Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Sonda lambda STARK oczywiście nowa. Kosztowna jest naprawa z tymi zaworami? Naprawiać, czy lepiej sprzedać auto? -
Megane I phII Nie pali na trzech cylindrach
kojotziomal odpowiedział(a) na kojotziomal temat w Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Nie przeszedł do porządku. Silnik nadal nie pracuje spokojnie. Mam silnik 1.6 16v 107 KM. Auto stoi pod domem, bo strach nim jeździć. -
Megane I phII Nie pali na trzech cylindrach
kojotziomal opublikował(a) temat w Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Mam następujący problem ze swoim autem. Podczas jazdy wchodząc w zakręt przy prędkości około 35 km/h, nagle zaczęło szarpać autem, kierownica zaczęła mocno drżeć, a cała buda auta mocno się trzęsła. Pojechałem do mechanika, który stwierdził, że mam świece do wymiany, bo są całe czarne i jest duża przerwa na świecach. Dodatkowo wspomniał, że najprawdopodobniej również cewka zapłonowa jest do wymiany. Zrobił pomiary ciśnienia na cylindrach, wynik: na 3 cylindrach 14 bar, a na jednym 8,5 bara. Świece po wymianie na nowe są od razu okopcone. Cewki według niego są w porządku. Generalnie auto nie pali na trzech cylindrach. Komplet rozrządu został wymieniony w tym aucie 5 miesięcy temu, od wymiany przejechałem nim 7 tysięcy kilometrów. Nierówna praca silnika jest zarówno na zimnym, jak i na rozgrzanym silniku, nie zależnie czy jadę na benzynie, czy na gazie. Nie wiem, czy to ma jakiekolwiek znaczenie, ale dosłownie parę dni przed wyżej opisaną sytuacją, zapaliła mi się kontrolka ABS i check engine. Mechanik stwierdził, że do wymiany mam sondę lambda przed katalizatorem, tarcze i klocki. Oczywiście wszystko zostało wymienione, kontrolki już nie świeciły. Proszę Was o pomoc w rozwiązaniu problemu. Co mam teraz zrobić, aby przywrócić auto do życia? Z góry dziękuję za pomoc