Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

owca2002

Nowy użytkownik
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Grand Scenic II ph I
  • Silnik
    2.0T
  • Przebieg (tys.km)
    127
  1. Poszukuję opon do Grand Scenica II, myślałem żeby kupić 205/55 zamiast 205/60, ale chyba nie ma sensu ryzykować ewentualnych problemów z ubezpieczycielem. Ale mam pytanie jak jest z nośnością, którą zaleca Renault? Bo nie znalazłem ani w temacie o oponach, ani w instrukcji :/ Konieczne jest 96? Czy 92 wystarczy? No i jeśli ktoś może polecić konkretny model, który wytrzyma dużo lat, ale z bardzo małymi przebiegami. Więc mogą być ewentualnie opony, które dość szybko się zużywają, bo przy moich przebiegach to i tak będzie spokojnie z 5 lat ;)
  2. Zabieram się za wypełnienie wniosku rejestracyjnego i mam kilka pytań, bo nie chciałbym żeby Pani przy okienku mnie potem odesłała z kwitkiem, jak już wystoję się w kolejce. Znalazłem wzór na podstawie którego wypełniam swój, jednak mam kilka pytań http://www.rejestracja.pojazdu.pl/example/wniosek.pdf Mój to Grand Scenic II, sprowadzony z Niemiec, kupiony na fakturę. 1. Jaki typ pojazdu wpisać? - minivan? Bo w niemieckim dowodzie mam wpisane tylko "JM" 2. W dowodzie mam wpisany model "Megane scenic", rozumiem że taki mam wpisać i nie bawić się w żadne "grand" czy też "II"? 3. Czy numer silnika jest gdzieś w papierach czy muszę odczytać z samochodu? Jak mniej więcej wygląda numer silnika? Z rozkodowanego VINu mam coś w stylu C005233, natomiast gdzieś na papierach znalazłem jakieś CY.... 4. Czy "numer karty pojazdu" to po prostu numer "dużego" dowodu rejestracyjnego z Niemiec? 5. Czy Niemiecki dowód rejestracyjny też się dołącza do wniosku czy tylko tłumaczenia?
  3. Aaaa, nie zauważyłem, że jest z Danii, bo wiem że tam można sprawdzić. Pytanie czy to była pomyłka czy kolesie nie wiedzieli, że w Danii można dużo sprawdzić, bo już w ofercie jest 198tys.
  4. @Mxerus - byłeś oglądać tego Granda z Gdańska? @dudus-ns - skąd wiesz, że auto miało 198tys?
  5. Z tym ESP też mi się wydawało, bo tam chyba musi być wyłącznik pod dźwignią od ręcznego? A jest tylko od czujników parkowania z tego co widzę. A co do tego silnika, to też bym pewnie wolał 2.0, ale nie będę robił jakiś wielkich dystansów codziennie. Raz na kiedyś 50-100km i do tego trochę po mieście, więc powinno dać radę. Bardziej się zastanawiam jak z wytrzymałością? Niby 225kkm, ale raczej były to jakieś dłuższe trasy, a w Holandii mają po czym jeździć, więc jakoś mnie to nie przeraża. To jeszcze kilka pytań dodatkowych: 1. Ponieważ ma hak, to czy coś więcej niż sprzęgło trzeba sprawdzić, żeby się dowiedzieć czy dużo było ciągnięte? 2. Czy ta wbudowana nawigacja jest użyteczna? Da się tam samemu coś aktualnego wgrać? 3. Czy w Grandzie też powinny być te 4 naklejki pod tylną klapą? Bo tutaj kawałek widać, a naklejek moim zdaniem nie ma.
  6. Stwierdziłem, że założę własny temat, bo pewnie będę miał kilka próśb o ocenę ;) Na początek Grand, który jest niedaleko. Z tego co wiem, to niedawno przyjechał z Holandii, koleś raczej nie picuje samochodów przed sprzedażą, raczej daje tak, jak zjechały z lawety. Jak oceniacie jego stan i opłacalność za tę cenę? http://otomoto.pl/show?id=C35724713
  7. Niestety wynajem odpada, ze względu na psa. Żadna wypożyczalnia się nie zgadza na zwierzęta. Poza tym jak się nie jeździ, to ciężko potem tak po prostu wsiąść i jechać. Niestety zdaję sobie sprawę, że samochód to ogromna strata kasy, ale w tym momencie to dla nas konieczność.
  8. Nie do końca wiedziałem jaki nadać tytuł, ale już tłumaczę o co mi chodzi. Szukam jakiegoś Scenica za około 15tys. W świecie igieł, w których nic nie puka i nie stuka, zastanawiam się nad sensem kupna jakiegoś bardziej zużytego egzemplarza z realnym przebiegiem np. 250tys i potem oddaniem go do warsztatu. Zauważyłem, że wszelkie samochody powyżej 200tys są o wiele tańsze, bo zapewne nikt nie chce ich kupować. I teraz pytanie czy np. znaleźć jakiegoś za 8-10 tys, który na pewno będzie bezwypadkowy i pozostałe 5 tys przeznaczyć na naprawy? W moim przypadku, ważne jest jeszcze to, że samochód będzie więcej stał niż jeździł, więc zastanawiam się czy to nie lepsze rozwiązanie, bo dzięki temu że będzie więcej nowych części, to i wszelkie gumy nie będą tak parciały, a wszelkie elementy, które normalnie są smarowane podczas jazdy, łatwiej zniosą postój. Podstawowe pytanie czy silnik jest bardzo "podatny" na przestoje? I zdecydowanie lepiej w takiej stymulacji kupować coś z przebiegiem np. 100tys? Ponieważ jestem zupełnym laikiem w tym temacie, to proszę o ewentualne wyprowadzenie z błędu ;)
  9. Książkę możesz sobie na Allegro kupić, pieczątki też. Zadzwoń do ASO i poproś o sprawdzenie. Niestety większość nie chce podawać informacji przez telefon, ale za którymś razem pewnie trafisz. Ewentualnie poszukaj na forum, w których ASO udało się ludziom sprawdzić przez telefon i tam próbuj w pierwszej kolejności.
  10. Podobno, nie ma uczciwych handlarzy, ale może ktoś z forum dorabia sobie wyszukując samochodów? Jest tutaj kilka osób, które widząc zdjęcie od razu wiedzą, co nie zgadza się z opisem i mają podejrzenia czy coś może być nie tak z samochodem. Ja się na samochodach praktycznie nie znam, więc nawet z wiedzą z tego forum, raczej nie jestem w stanie wszystkiego sprawdzić. Ewentualnie może znacie kogoś, u kogo kupowaliście samochód i opis oraz to co mówił sprzedawca w 100% zgadzało się z tym co sami zobaczyliście? I jeszcze pytanie z innej beczki. Ile trzeba zapłacić komuś, kto zajmuje się wyszukiwaniem i sprowadzaniem samochodów? Zakładając, że auto jest warte 15tyś. Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76
  11. W sumie to chyba rozwiałeś większość moich wątpliwości. Co do używania, to samochód raczej w tygodniu będzie stał, używanie głównie w weekendy, żeby wyjechać za miasto lub do znajomych. Co do silnika, to będę chyba szukał benzyny 1.6l. Zastanawiam się tylko czy napalać się na 6 biegową skrzynię i czy przed liftem była taka konfiguracja dostępna.
  12. Witam, Jestem nowy na forum, ale przymierzam się do zakupu samochodu i wybór wstępnie padł na Scenica II. Szukałem różnych informacji, ale nie jestem w stanie nigdzie znaleźć co zmieniono w Scenicu II po lifcie. Pomijam oczywiście wygląd zewnętrzny, wiem, że na pewno zmieniły się trochę światła i dostępne jednostki napędowe, ale co jeszcze? Przeglądając ogłoszenia za bardzo nie jestem w stanie wywnioskować, czy faktycznie przed liftem był dostępny np. tempomat czy to tylko wymysł sprzedawcy itd. Jest gdzieś spis rzeczy, które dołożyli albo zmienili w 2006 roku? I pytanie drugie, lepiej szukać już po lifcie czy przed, jeśli chodzi o awaryjność itd.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!