Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jarnek

Nowy użytkownik
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II
  • Silnik
    1.6 16v
  • Przebieg (tys.km)
    145
  1. Niestety to nie to, sprawdzałem. Poza tym tak jak wspomniałem - po otwarciu drzwi od wewnątrz i kilkukrotnym przekręceniu blokady w drzwiach w prawo/lewo drzwi zaczynają działać normalnie, natomiast problem wraca po zamknięciu centralnego zamka.
  2. Cześć, W zeszłym tygodniu regenerowałem klamki w swojej Megance. Operacja polegała na rozebraniu boczków, wyjęciu mechanizmów klamek i wybiciu z nich trzpienia w celu oczyszczenia go i przesmarowania. Klamki działają już tak jak powinny, ale pojawił się nowy problem w postaci centralnego zamka, który nie otwiera przednich drzwi pasażera i tylnych drzwi od strony kierowcy. Te drzwi otwierają się tylko od wewnątrz. Po otwarciu ich od środka zamykam i zwalniam plastikową blokadę znajdującą się z boku drzwi tuż nad zamkiem i problem znika - drzwi otwierają się normalnie. Niestety kłopot wraca po zamknięciu samochodu centralnym zamkiem. Otwarcie ich z zewnątrz mimo otwarcia samochodu pilotem ponownie staje się niemożliwe. Nie wiem na ile ma to znaczenie, ale przez ostatnie 2 miesiące samochód stał w garażu i padł w nim do zera akumulator. Tydzień przed naprawą klamek wymieniłem go na nowy. Samochód przed i po wymianie akumulatora stał otwarty i niestety nie wiem czy problem zaistniał przed, czy po wymianie akumulatora, czy jednak uszkodziłem coś podczas naprawy klamek. Będę wdzięczny za podpowiedzi.
  3. Cześć, Byłem dzisiaj na sczytaniu błędów w mojej Megance i wyszło tego zadziwiająco dużo. Jeśli chodzi o błędy Airbagu to wynikają z uszkodzonego zwijacza, błędy czujnika temperatury powietrza na zewnątrz - spodziewałem się, bo wskazania temperatury są błędne, czujnik opadów - utwierdził mnie tylko w przekonaniu, że automatyczne wycieraczki nie działają poprawnie. Pozostałe... nie wiem o co chodzi, w szczególności: - 81990 - karta Chip - Słaby akumulator - 82107 - CZYTNIK KARTY - zwarcie masy - 82118 - Karta Chip - Słaby akumulator - 82169/0/1/2 - PRZEŁĄCZNIK KOMBINACJI KOLUMNY KIEROWNICZEJ - zakłócenie funkcji obwodu prądowego - 37391 - Generator - NIEPRAWIDŁOWY SYGNAŁ NAPIĘCIA ŁADOWANIA - 37889 - CZUJNIK POZIOMU OLEJU - sygnał nieprawidłowy - 22021 - Czujnik kąta skrętu - nieprawidłowa funkcja Będę wdzięczny za pomoc w rozszyfrowaniu tych błędów.
  4. Dzięki za podpowiedź. Z katalizatorami dotąd nie miałem do czynienia, dlatego mógłbyś podpowiedzieć jak wygląda jego diagnostyka? Oprócz objawów można "na oko" jakoś stwierdzić, że jest wadliwy? Kupiłeś nowy? Oryginalny? Zamiennik? Jakie mniej więcej są to koszty?
  5. 1. Jestem drugim właścicielem. Pierwsza właścicielka zrobiła samochodem niecałe 60 tys. w 9 lat(potwierdzone), aktualnie samochód ma 98 tys. przebiegu. 2. Dokładnie tak jak piszesz. Samochód jeździ głównie po mieście. 5 dni w tygodniu przejeżdża 2 odcinki po 9 km (dystans do pracy). 3. Rzadko robię takie trasy z takimi prędkościami. Świece niedawno wymienione, sonda lambda wymieniana niecałe 3 lata temu.
  6. Witam, Miałem okazję w ten weekend pokonać trasę Warszawa-Poznań-Warszawa, podczas której moją uwagę zwróciło spalanie mojej Megi. Raport poniżej. 1. Trasa do Poznania, prędkość 120-130 km/h, spalanie 8 l/100 km. Za dużo, nigdy tyle nie było. W dodatku każde głębsze wciśnięcie pedału gazu powodowało większe niż zwykle wskazania spalania chwilowego. 2. Trasa powrotna i kilka kombinacji: a) pierwsze 80 km: wskazania w normie, a nawet niższe niż zwykle. Jazda z prędkością 130 km/h, wskazania spalania chwilowego na poziomie 6,4-7,5 l b ) następne 60 km: problemy i wskazania takie jak na trasie do Poznania. Postanowiłem "przegonić" Megi do 170 km/h, następnie zresetowałem licznik c) kolejne 80 km: jazda ze stałą prędkością 130 km/h, spalanie średnie wg komputera 7,3 l/100 km, następnie kolejny reset licznika d) ostatnie 80 km: jazda ze stałą prędkością 120 km/h, średnie spalanie wg komputera 6,7 l/100 km Zaznaczę, że komputer w mojej Megance liczy średnie spalanie wręcz idealnie. Kilka razy potwierdziłem to sprawdzoną metodą dwukrotnego tankowania do pełna. Wyniki takie same jak te, które pokazywał komputer. Dodatkowo jeszcze jedna sprawa. Praca silnika i moc. W momencie, gdy samochód nie działa tak jak powinien (trasa do Poznania i punkt b )), wówczas da się odczuć jego mniejszą zrywność, niewielki, ale odczuwalny spadek mocy, a także głośniejszą pracę silnika przy wyższych obrotach (na postoju jest ok). Samochód tak jakby bardziej się męczył. Problem jest najbardziej widoczny na zimnym silniku. Zdarza się, że świeżo odpalona Megi przy głębszym wciśnięciu gazu odrobinę się dławi, a przy ruszaniu lekko szarpie. To szarpanie było bardzo odczuwalne przed trasą do Poznania. Nie ma reguły co do tego kiedy samochód pracuje prawidłowo, a kiedy nie działa jak należy. I tu się pojawia problem, ponieważ wiem jakie trudności mają mechanicy w diagnozowaniu takich usterek, dlatego chciałbym poznać Wasze sugestie, za które z góry dziękuję.
  7. Witam po przerwie. Objawy, o których pisałem udało mi się wyeliminować poprzez wymianę termostatu. W moim egzemplarzu możliwa była wymiana samego wkładu. Po tym zabiegu wszystko wróciło do normy, jednak sytuacja powtórzyła się po przejechaniu ok. 6 tys. km. Silnik osiągnął temp. roboczą, po czym wskazówka temp. opadła na drugą kreskę i przez kolejnych 20 km wahała się pomiędzy drugą a trzecią. Po postoju objawy ustały, wskaźnik zatrzymał się na trzeciej kresce i przez następnych 300 km już tam pozostał. Póki co nic z tym nie robię, jeśli sytuacja się powtórzy to ponownie zmienię wkład.
  8. Witajcie ponownie. Wahania temperatury coraz bardziej mnie denerwują, więc przymierzam sie do wymiany termostatu i tu się pojawia kłopot... Chcę kupić nową część, ale rozstrzał cen powoduje, że głupieję: http://www.motopartner.pl/start.asp?WCU=~TUFvKjkzKjQ5NDAqMTY5MTcqMTAwMDA3KjMxNiotMQ%3D%3D Czytałem, że polecany jest Vernet, ale jak zobaczylem cenę to zrobiło mi się gorąco... 1250 zł?! Wyszukiwanie w tym sklepie zwróciło mi też wkłady, które są na samym początku. Orientujecie się co to jest? Na Allegro znalazłem też niby oryginał: http://allegro.pl/obudowa-termostatu-renault-clio-3-kangoo-megane-2-i5794656848.html W kropce jestem...
  9. Dzięki za Wasze odpowiedzi. Moja teoria jest podobna - zimny płyn znajdujący się w chłodnicy i przewodach po pierwszym otwarciu termostatu mocno ochładza silnik, przez co jego temperatura spada o jakieś 5 stopni, później dopiero się wyrównuje. Tylko dwie rzeczy mnie zastanawiają: 1. Dosyć długo to trwa zanim silnik znów złapie temperaturę roboczą od momentu tego spadku spowodowanego pierwszym otwarciem. 2. Wcześniej chyba tego nie było (albo nie zaobserwowałem). Mam jeszcze do Was 2 pytania: @pawlos - trzecia kreska licząc wszystkie od lewej, wskazuje 90 czy 80 stopni? Z twojego postu wnioskuję, że 80. @meganica - czy termostat w Megi jest rozbieralny? Jak dużo kosztowała Cię wymiana?
  10. Witam wszystkich, Mam taki ciekawy przypadek dot. wahania temperatury w mojej Megance. Silnik bez problemu nagrzewa się do temp. 90 st. po ok. 5 km w temperaturze na zewnątrz 5-10 st. Po osiągnięciu 90 st. wskazówka temeratury delikatnie opada (jakieś 2 mm poniżej środkowej kreski), czyli do jakichś 85-87 st. i waha się pomiędzy tą właśnie granicą, a temp. 90 st. przez ok. 10 kolejnych kilometrów. Na spadek temperatury ma wpływ mniejsze obciążenie silnika (np. jazda 80 km/h na 5. biegu). Po tych 10 km silnik osiąga 90 st. i wskazówka już w ogóle się nie rusza. Żeby było trudniej dodam, że ta sytuacja ma miejsce tylko w trasie. Kiedy jeżdżę po mieście to nie ma takiego objawu. Prośba o Waszą opinię na ten temat. Pozdrawiam, Jarek
  11. Kupiłem kiedyś wóz w Zwoleniu. Nie wiedziałem wtedy tyle ile o zakupach samochodu w tamtej okolicy wiem teraz. Powiem krótko - tych ludzi powinni zamknąć za to co sprzedają!
  12. Odpuściłem go zupełnie... Szkoda czasu. Lewy błotnik jakoś dziwnie odstaje przy drzwiach... Zresztą to handlarz więc od razu dziękuję. Dodano: 26 lut 2014 - 00:39 Witam ponownie, Czy ktoś może oglądał ten egzemplarz? http://otomoto.pl/renault-megane-1-6-16v-salon-polska-zadbany-C32323590.html
  13. Wyposażenie rzeczywiście mocno przesadzone... Grill chyba też trzyma się na dwóch opaskach zaciskowych. Za Megankę jestem gotów dać więcej, ale ten samochód raczej 12k wart nie jest. Nie mam daleko więc może się wybiorę. Samochód sprzedaje pośrednik (handlarz), kupiony "od starszej Pani" 8 stycznia, wymienione na dzień dobry sprzęgło. Co do wyposażenia, to tak jak piszesz Jaru - sprzedający nie potrafił za wiele powiedzieć. Blacharka podobno zmierzona i wyszedł 100% oryginał. Zasada nr 1 - nie kupuję od handlarzy, więc jak dla mnie odpada. Żałuję, że nie kupiłem tej wiśniowej z Piaseczna ze "zmęczonym wnętrzem" jak ktoś tu o niej napisał... To był bardzo dobry egzemplarz. Niestety spóźniłem się o kilka godzin z decyzją... Szukam dalej.
  14. Witam, Szukam Meganki takiej jak do niedawna kolega "ptaku" (nawet w tej samej okolicy:)). Próbowałem podpiąć się pod jego temat, ale jest już zamknięty :). Pytanie do forumowiczów co sądzicie o tej Megance http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=3979153017 Może ktoś oglądał? Pozdr
  15. Witam wszystkich. Nazywam się Jarek, od pewnego czasu poszukuję Meganki 1.6 w hatchbacku. Mam nadzieję że w najbliższym czasie pochwalę się zakupem. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!