Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sap

Nowy użytkownik
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane I phII
  • Silnik
    1.4 16V
  • Przebieg (tys.km)
    260
  1. @Pawel, adapter był wsunięty do końca - luźno latał i zupełnie nie trzymał pióra wycieraczki. Na drugim zdjęciu chciałem pokazać jaka jest różnica w wielkości mocowania typu U między adapterem ze starej meganki, a mocowaniem w kombi. To w kombi jest jakby większe o 25-40%. Masz racje, warto przy okazji przeczyścić z rdzy i pomalować. Pomyślę o tym. @smeg, jutro podjadę do sklepu - może faktycznie taki większy adapter uda mi się bez większych problemów dostać.
  2. Zmieniłem ostatnio samochód z Megane I phI HB na Megane I phII kombi. W starej mam całkiem świeże wycieraczki, a że oba auta "teoretycznie" posiadają to samo mocowanie typu U, to chciałem je przełożyć do kombi. I tu pojawił się problem. Wygląda na to, że w kombi mocowanie typu U jest szersze o kilka mm. Powoduje to, że nie mogę zapiąć wycieraczki. Czy było kilka wersji tego mocowania, czy może muszę się pobawić w podmianę ramion wycieraczek ze starego auta? A może muszę kupić wycieraczki z jakimś innym typem mocowania, o którym nie mam pojęcia? Poniżej zdjęcia, jak to wygląda. Z góry dzięki za sugestie.
  3. Zamówiłem te konektorki Sicma 150 i 280 w dniu napisania postu. Okazało się, że to strzał w dziesiątkę i na nich zrobiłem sobie całą brakującą instalację. Ale, że dawno tu nie zaglądałem to nie zauważyłem Twojego posta. Będzie dla potomnych: konektory w Megane I w kostkach to Sicma 150 (cieńsze) oraz Sicma 280 (grubsze)
  4. Orientuje się ktoś z was, czy w kostce 4x9 - od której @DAREN w manualu ciągnie przewód z sygnałem ECU do licznika - to są konektory Sicma F150?
  5. Dołączę się do tematu. Posiadam Megane I phI HB z '98 bez elektrycznych szyb, zatem z głośnikami o średnicy 13cm. Prawy przedni głośnik od dłuższego czasu częściej milczy jak gra (wysokotonowy działa bez zarzutu). Jak już mam się zabierać za naprawę to pomyślałem, że mógłbym wrzucić lepsze głośniki niż fabryczne. Czy możecie mi polecić jakieś głośniki 13cm, które można wsadzić w oryginalne miejsce, bez modyfikacji boczków? Nie chciałbym przerabiać drzwi, a na głosniki mogę wydać do 200-300zł.
  6. Pomóżcie w doborze świec do mojego silnika - 1.4e E7J 764 Przebrnąłem przez cały wątek i padło kilka propozycji. A i zdania rónież były podzielone. Dlatego mam prośbę, doradźcie który model kupić. Brak LPG w aucie. 1. Eyquem RFN58LZ (lub RFN52LZ) 2. Eyquem RFN58LZ3A 3. Denso Q16PR-U 4. NGK BCP5ES Cena nie gra roli, bardziej stawiam na jakość. Z góry dzięki! ---- Edit: Wyszło, że zakupiłem Denso Q16TT. Pochwalę się za jakiś czas jak się sprawują.
  7. Uchwyt bagnetu, który złamałem jest z "kółkiem". Może był nieoryginalny, Tulejkę bagnetu mam schowaną za silnikiem. Spróbuję jutro podglądnąć jak wygląda jej mocowanie. Bo widzę, że chyba się tym różnią. ------ Edit: 27.11.2014 Założyłem wczoraj bagnet z aukcji o której pisałem wyżej. Wszedł trochę opornie (chyba stary złamany bagnet jest za długi i nie jest w stanie wpaść do miski olejowej). Ale ważne, że wskazuje raczej poprawnie. Przed ułamaniem wskazywał "min" - po ułamaniu na wszelki wypadek dolałem ~100ml oleju - i teraz nowy bagnet wskazuje "max"
  8. Trafiłem dziś chyba na jakiegoś nadgorliwego pracownika w ASO. Powiedział mi, że do mojego silnika numer części jakiej szukam jest inna niż te trzy jakie mam. Dodał, że w sprzedaży nie ma samego bagnetu. Jest zestaw bagnet z tą tulejką - koszt 180zł. Numeru tej części jednak nie chciał mi podać. Chyba zostaje mi kupić zamiennik jaki pojawił się na allego i szukać kogoś z identycznym silniekiem, czy wymiary sie zgadzają.
  9. Dzięki za pomoc @shu90! Jutro podjadę do ASO i zapytam. Na allegro pojawił się zamiennik: http://allegro.pl/show_item.php?item=4777333941 Tam są jeszcze dwa inne numery: 7700273325, 7701066575. To dopytam w ASO, który numer części jest odpowiedni dla mojego silnika - oby któryś z aukcji :)
  10. @shu90, jeżeli miałbyś jeszcze chęci na sprawdzenie tej części to będę bardzo wdzięczny :) W sobotę przed wyjazdem podczas sprawdzania poziomu oleju urwałem bagnet. W ręce został mi sam element trzymający, a szabelka została na swoim miejscu. Pewnie już zleciała do miski olejowej. Będę poszukiwał teraz zamiennika lub ze szrotu. Oto zdjęcie tabliczki: Mam też przy okazji pytanie. Oryginalnie w tym modelu był bagnet metalowy czy plastykowy? Miałem w aucie taki z plastyku i jak czytałem inne posty to się trochę pogubiłem. Mogłem mieć jakąś podróbę, której żywot dobiegł końca. Z góry dzięki za odpowiedź!
  11. Dzięki za podpowiedzi @shu90 i @gojgien. Nie będę zatem zaglądął pod deskę rozdzielczą tylko podjadę do swojego mechanika gdy wyjeżdżę 3/4 baku. Myślałem, ze sam sobie podłubię. Ale przy baku trochę się boję, że zepsuję tą górną blaszkę trzymającą wszystko w kupie.
  12. Rezerwa zapala mi się zawsze gdy wskazówka opiera się już na tej swojej podpórce. Rozbierać raczej nie rozbierał. Zrobiłem tym autem już ~20k km i zawsze przy zalaniu do pełna wskazówka poprawnie wskazywała pełny bak. Problem pojawił się z tydzień temu dopiero. ---- Edit: Ktoś ma pomysł? Jak nic nie wymyślimy to najwyżej załatwie jakiś inny licznik i rozbiorę deskę rozdzielczą dla testów. Chyba, że prościej szukać przyczyny w pływaku i rezystorze?
  13. Podepnę się do tematu. Mam taki problem od jakiegoś tygodnia. Gdy zaleję pełny bak (do dwóch odbić dystrybutora), po przekręceniu zapłonu wskaźnik poziomu nie dochodzi do ostatniej kreski, a zatrzumuje się w między przedostatnią, a ostatnią kreską. Myślałem, że może się pływak zawiesił. Ale wyjeździłem koło ~300km i dolałem znów do pełna i dalej to samo. Zanim zacznę dobierać się do pompy paliwa lub licznika, chciałbym zasięgnąć waszej rady. Czy może mieć to związek z tym, że około 2 tygodni temu odpiniałem akumulator by doładować go prostownikiem? Będę wdzięczny za każdą pomoc.
  14. Szczerze to nie mam pojęcia. Kupiłem go w lutym przy przebiegu 103k, zrobiłem do dziś kolejne ~3k. Silnik suchy, nie ma wycieków oleju. przez te 3k zjadł może z 200ml oleju. Więc teraz nie wiem, czy muszę zostać przy mineralnym, czy mogę przejść na półsyntetyk. Szukając informacji w necie to jedni piszą, że nie przechodzi się z gorszego na lepszy - inni, by się nie przejmować i lać lepszy, i silnik będzie śmigał. A planuję wymianę oleju w kwietniu i bądź tu mądry.
  15. U mnie poprzedni właściciel zalał ELF-a 15W40 przy 97k przebiegu (Megane HB 1.4e 75KM). I teraz też mam dylemat, czy przy najbliższej wymianie pozostać przy mineralnym 15W40, czy może jedna przy tak niskim przebiegu silnik woli półsyntetyka 10W40.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!