Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

swited

Nowy użytkownik
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    megane I
  • Silnik
    K7M 1,6
  • Przebieg (tys.km)
    155
  1. Wiemy że forum nie jest szkołą dla inżynierów tylko służy do wymiany informacji jak sobie radzić w różnych usterkach na każdym poziomie wiedzy, czasami oczekujemy prostych informacji nawet z tej wyższej półki. Tu mamy tego przykład. W prostym wyjaśnieniu należy stwierdzić, że nie można przekraczać napięcia ładowania na akumulatorze poniżej standardu (13,5 V) bo przy takim napięciu ładowania nie pobiera on energii, czyli zasiarcza się - może brać jak jest rozładowany. Także nie można przekraczać wartości powyżej 16 V (są różne) bo uszkadzają ogniwa. Najczęściej mamy napięcia ładowania 14,1 V-14,8V. Mogę zrozumieć, że „inteligentne” procesory reagują i zwiększają porcję paliwa przez sygnał do układu zasilania w przypadku braku mocy (akumulator + alternator) np. najczęściej pobór elektrycznego ukł. wspomagania, włączenia klimy na biegu jałowym, ale nie wiem do czego te EKO 13,2-13,5V, czyli poruszam się samochodem a akumulator nie ładuje się, ja ślepię o zmroku- słabsze światło bo napięcie w układzie niższe o 1,5 V. Potem, po chwilowym postoju brak rozruchu. Pytanie, który to element wymienić, jak oszukać ten „inteligentny układ” by mieć napięcia EKO powyżej 14 V ?
  2. W moim(nie sceniku) pykanie to pochodziło od przekażników w podszybiu. Brak reakcji rozusznika. Należy sprawdzić załącznie cewki na rozruszniku-rozłączyć cienki przewód podłączyć żarówkę i załączać stacyjką-jeżeli świeci, sprawdzić cewkę na rozruszniku załączając napięcie na tę końcówkę ze śruby (obwód grubego przewodu zasilania) na której jest cały czas napięcie akumulatora-ostrożnie nie przestrasz się iskier i uderzenia rozruchu silnika. Jeżeli po podłączeniu napięcia iskrzy a ceka-bedix nie reaguje- popukaj młotkiem ostrożnie w tę cewkę najlepiej w okolice jej główki- to u mnie pomogło. Od rdzy wenątrz cewki nie przesuwał się rdzeń -zawsze po nagrzaniu silnika. Po jakimś czasie -ostudzenie - załączał. Zdjąć cewkę- oczyścić i trochę oleju- lub wymienić na nową. Jak to nie pomoże-to pykanie może być od będixu-czyli cewka z bendixem pracuje a zawieszają się szczotki rozrusznika. To może być od rdzy, bądż za krótkie-wytarły się.
  3. przepraszam, dawno nie byłem na stronie. Odp. Jak wyżej - trzeba wyjąć cały zamek. Odkręca się sruby nie ośrodka, a od strony zewnętrznej, tej widocznej po otwarciu drzwi. Powyżej napisałem, "trzeba plastikową osłonę rozciąć" to co Ty piszesz "kawł białego plastiku". Nie wiem czy, po takim czasie to pomoże Tobie, ale jak to masz za sobą, wpisz jak z tym sobie poradziłeś.
  4. Popiszczą i przestaną. W lipcu wymieniłem na stare, nierówne tarcze. Już chciałem je zwrócić, ale po przejechaniu ok. 2 tyś km (dwa m-ce po mieście) przestały. Jak wytrzymasz to je zostaw.
  5. Kolega ze Świdwina miał urwaną końcówkę, ale najczęściej te (zielone) siłowniki stukają lekko nie wykonując przesuwu. Rozebrałem taki siłownik uszkodzony silniczek- brak siły chociaż obwód elektryczny sprawny. Na początku przerzuciłem siłownik z tylnych drzwi do kierowcy, potem padł mi w prawych przednich. W serwisie chcieli 380 zł za sztukę. Kupiłem inne siłowniki za 10 zł (dziesięć zł) trzy lata temu i założyłem. Mają pręt(suwadło), wkęty i kątowniczek do zamocowania. Trzeba tylko tę plastikową osłonę rozciąć by ten dłuższy nowy siłownik wszedł. Wkręcić w tę osłonę wkręt usztywniający-dobrze usztywnić. Wszystko. Tak wymieniłem trzy siłowniki. Dwa przód i jeden w tylnych drzwiach- dobre chęci i nie ma problemu oraz myślenia czy zamknęły się, czy rano otworzę.
  6. Sprawdź jaką pojemność ma akumulator-przyrzad, wzglednie po naładowaniu włącz światła bez uruchomienia silnika. Jak mała pojeność to światła po 5 min lub szybciej, dużo tracą na sile, a nawet gasną. Jeżel nie to sprawdź kostki w podszybiu wetylatora nadmuchu, jest ciepła to zwarcie powoduje przepływ prądu. Podobnie wentylatora chłodnicy. Takie uszkodzenia nie powodują obrotów wentylatorów, ale znacznie rozładowują dobry akumulator, stary rozładowują zupełnie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!