Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
swited
Nowy użytkownik-
Postów
7 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralnySamochód
-
Auto
megane I
-
Silnik
K7M 1,6
-
Przebieg (tys.km)
155
-
Scenic III phI Komunikat usterka ładowania akumulatora
swited odpowiedział(a) na szakal temat w Akumulator i alternator - Megane III, Scenic III, Fluence
Wiemy że forum nie jest szkołą dla inżynierów tylko służy do wymiany informacji jak sobie radzić w różnych usterkach na każdym poziomie wiedzy, czasami oczekujemy prostych informacji nawet z tej wyższej półki. Tu mamy tego przykład. W prostym wyjaśnieniu należy stwierdzić, że nie można przekraczać napięcia ładowania na akumulatorze poniżej standardu (13,5 V) bo przy takim napięciu ładowania nie pobiera on energii, czyli zasiarcza się - może brać jak jest rozładowany. Także nie można przekraczać wartości powyżej 16 V (są różne) bo uszkadzają ogniwa. Najczęściej mamy napięcia ładowania 14,1 V-14,8V. Mogę zrozumieć, że „inteligentne” procesory reagują i zwiększają porcję paliwa przez sygnał do układu zasilania w przypadku braku mocy (akumulator + alternator) np. najczęściej pobór elektrycznego ukł. wspomagania, włączenia klimy na biegu jałowym, ale nie wiem do czego te EKO 13,2-13,5V, czyli poruszam się samochodem a akumulator nie ładuje się, ja ślepię o zmroku- słabsze światło bo napięcie w układzie niższe o 1,5 V. Potem, po chwilowym postoju brak rozruchu. Pytanie, który to element wymienić, jak oszukać ten „inteligentny układ” by mieć napięcia EKO powyżej 14 V ? -
Scenic I phII Scenic nie kręci, zero reakcji - nie odpala
swited odpowiedział(a) na muli_1 temat w Osprzęt elektryczny silnika - Megane I, Scenic I
W moim(nie sceniku) pykanie to pochodziło od przekażników w podszybiu. Brak reakcji rozusznika. Należy sprawdzić załącznie cewki na rozruszniku-rozłączyć cienki przewód podłączyć żarówkę i załączać stacyjką-jeżeli świeci, sprawdzić cewkę na rozruszniku załączając napięcie na tę końcówkę ze śruby (obwód grubego przewodu zasilania) na której jest cały czas napięcie akumulatora-ostrożnie nie przestrasz się iskier i uderzenia rozruchu silnika. Jeżeli po podłączeniu napięcia iskrzy a ceka-bedix nie reaguje- popukaj młotkiem ostrożnie w tę cewkę najlepiej w okolice jej główki- to u mnie pomogło. Od rdzy wenątrz cewki nie przesuwał się rdzeń -zawsze po nagrzaniu silnika. Po jakimś czasie -ostudzenie - załączał. Zdjąć cewkę- oczyścić i trochę oleju- lub wymienić na nową. Jak to nie pomoże-to pykanie może być od będixu-czyli cewka z bendixem pracuje a zawieszają się szczotki rozrusznika. To może być od rdzy, bądż za krótkie-wytarły się. -
Megane I phI Centralny zamek
swited odpowiedział(a) na wiewior1234 temat w Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I
przepraszam, dawno nie byłem na stronie. Odp. Jak wyżej - trzeba wyjąć cały zamek. Odkręca się sruby nie ośrodka, a od strony zewnętrznej, tej widocznej po otwarciu drzwi. Powyżej napisałem, "trzeba plastikową osłonę rozciąć" to co Ty piszesz "kawł białego plastiku". Nie wiem czy, po takim czasie to pomoże Tobie, ale jak to masz za sobą, wpisz jak z tym sobie poradziłeś. -
Megane I phI Klocki, tarcze i szczęki firmy LPR
swited odpowiedział(a) na koma32 temat w Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy - Megane I, Scenic I
Popiszczą i przestaną. W lipcu wymieniłem na stare, nierówne tarcze. Już chciałem je zwrócić, ale po przejechaniu ok. 2 tyś km (dwa m-ce po mieście) przestały. Jak wytrzymasz to je zostaw. -
Megane I phI Centralny zamek
swited odpowiedział(a) na wiewior1234 temat w Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Kolega ze Świdwina miał urwaną końcówkę, ale najczęściej te (zielone) siłowniki stukają lekko nie wykonując przesuwu. Rozebrałem taki siłownik uszkodzony silniczek- brak siły chociaż obwód elektryczny sprawny. Na początku przerzuciłem siłownik z tylnych drzwi do kierowcy, potem padł mi w prawych przednich. W serwisie chcieli 380 zł za sztukę. Kupiłem inne siłowniki za 10 zł (dziesięć zł) trzy lata temu i założyłem. Mają pręt(suwadło), wkęty i kątowniczek do zamocowania. Trzeba tylko tę plastikową osłonę rozciąć by ten dłuższy nowy siłownik wszedł. Wkręcić w tę osłonę wkręt usztywniający-dobrze usztywnić. Wszystko. Tak wymieniłem trzy siłowniki. Dwa przód i jeden w tylnych drzwiach- dobre chęci i nie ma problemu oraz myślenia czy zamknęły się, czy rano otworzę. -
Megane I phI Rozładowywujący się Akumulator
swited odpowiedział(a) na SzaŁaS89 temat w Akumulator i alternator - Megane I, Scenic I
Sprawdź jaką pojemność ma akumulator-przyrzad, wzglednie po naładowaniu włącz światła bez uruchomienia silnika. Jak mała pojeność to światła po 5 min lub szybciej, dużo tracą na sile, a nawet gasną. Jeżel nie to sprawdź kostki w podszybiu wetylatora nadmuchu, jest ciepła to zwarcie powoduje przepływ prądu. Podobnie wentylatora chłodnicy. Takie uszkodzenia nie powodują obrotów wentylatorów, ale znacznie rozładowują dobry akumulator, stary rozładowują zupełnie. -
Megane I phI Kontrolka rezerwy paliwa nie działa
swited odpowiedział(a) na 1pz temat w Elektr.-Ogólne - Megane I, Scenic I
Naprawiłeś, to napisz jak to sprawdzić.