Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

przemok

Nowy użytkownik
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic I phII
  • Silnik
    2.0 16V
  • Przebieg (tys.km)
    232

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witojcie. Niedawno założyłem instalację LPG do swojej wyścigówki. Było niezbyt gorąco, więc klimy nie używałem. Kilka dni później zaskoczenie. Guziczek A/C pyk, chwila mija... i nic. Powietrze jakie leciało z kratek takie nadal leci. Dzwoniłem do gazownika i twierdzi że nic w okolicach klimy nie robił, ale auto stało 2 dni bez aku, więc może jakieś błędy wywyalać na kompie. Prześwietliłem bezpieczniki pod maską - są ok. Wypadałoby sprawdzić czy idzie prund na elektrosprzęgło sprężarki, ale nie mogę się tam dostać. Mam spore łapska i nie mogę manewrować ręką tak, aby wypiąć wtyczkę i podać 12V na sprężarkę bezpośrednio (to by dało kilka odpowiedzi). Kabel diagnostyczny mogę sobie załatwić/kupić, ale ponoć w Scenicu nie wszystkie błędy da się odczytać. Poradźcie coś, bo w tym miesiącu mam już od żony bana na wizyty u mecha, bo wymieniałem wydech, oliwę i jeszcze parę rzeczy. Niestety ciężko się jedzie jak słońce praży a dzieciaki marudzą. Zdrówka Przemo
  2. Hej. Padły mi spryskiwacze. Pozatykały się jakimś syfem. Po przetkaniu cienką struną podziałały chwilę i znowu zatkane. Kupiłem nowe, wymieniłem razem z wężykiem od trójnika do spryskiwacza. Nie cieszyłem się długo. Spryski zaczęły słabnąć. Szybki look pod maskę i już widać że cieknie przed trójnikiem. Nie ma bolca trzeba wymieniać, bo wężyk jak z plasteliny. Rwie się w rękach. Moje pytanie brzmi, jak to wymienić. Auto w górę, zdjąć koło i odkręcać nadkole/błotnik? Jest jakaś mniej inwazyjna metoda? Zaznaczam że łapska mam raczej nie małe, więc ciężko mi manewrować w ciasnych zakamarkach. Poratujcie jakąś radą. Zdrówka Przemo
  3. Witam. Po przygodach z KZFR przyszła chyba kolej na heble w moim Szczeniaku. Auto stało prawie miesiąc u mechaniora i "ruda jędza" zatańcowała z tarczami. Majster powiedział że po kilku hamowaniach rdza się przetrze i będzie ok. Niestety nie przetarła się. Mało tego mam hamulce zrobiły się strasznie tępe. Hamować coś tam hamują, ale szału nie ma. Podczas hamowania słychać coś jakby ocieranie/szuranie. Narasta i opada cyklicznie - tarcze pokrzywione? Dodatkowo jak pojeździłem paluchami po tarczach, to nie są gładkie. Czuć rowki pod palcami. Pytanie teraz takie - wymienić tylko klocki i jeździć, czy dorzucić grosza i wymienić tarcze (przynajmniej na przodzie)? Zestaw Steinhof może być? Druga sprawa to łożysko ABS (taką nazwę spotkałem w necie). Czy wymienia się je przy każdej wymianie tarcz, czy jak to jest. Pytam już na zapas, bo chyba będę wymieniał na raty najpierw przód potem tył. Oprócz tego coraz wyraźniej słyszę piszczenie w samochodzie. Czyżby to serwo zaczynało się domagać wymiany? Pozdrawiam
  4. Kupujesz w ASO, dostajesz paragon i nie ma siły, w razie draki muszą przyjąć reklamację. Jak nie zrobią tego dobrowolnie, to są sposoby prawne na to żeby sprzedawcę zmusić. ASO nie zwinie się z dnia na dzień - w przeciwieństwie do pana z alledrogo. Poza tym ASO ma części raczej od producenta, a nie po taniości niewiadomo skąd (aczkolwiek tego ostatniego nie jestem pewien). W każdym razie mój majster powiedział, że jak montuje części z ASO to daje mi gwarancję i w razie jakiejś rumby to jest na jego głowie. Mnie te 100 czy 150PLN nie zbawi, a śpię jakoś spokojniej. Oczywiście nie mam zamiaru wciskać swoich racji, każdy zrobi jak jego wola. Swoją drogą nasłuchałem się o tym, jak to w pudełka z logo Genuine Renault Parts pakowane są różne nieciekawe rzeczy, które są sprzedawane na aukcjach. Nie wiem ile w tym prawdy, ale jak znam swoje szczęście (a raczej pecha) to bym trafił na jakiś badziew.
  5. Wymieniać bez dwóch zdań. W czerwcu 2013 kupiłem Scenica I i sprzedawca stwierdził, że wymienił wariator bo klekotał. Skończyło się na tym że 05.01 br. wracając z wyjazdu w góry walnął mi wariator 150km od domu. Oczywiście koniec jazdy, laweta i inne atrakcje. Odholowałem auto od razu do mechanika. Rozebrał rozrząd i okazało się że to wariator. Z ciekawości (bo to bardzo ciekawski typ) rozkręcił wariator i to co tam się działo to masakra. Zmieliło 3 czy 4 komory, zapadki powypadały w konsekwencji czego rozrząd przestawił się o ponad 40 stopni. Majster powiedział, że nie wie jakim cudem nie pogięło zaworów, bo nie ma śladów na tłokach. Po przestawieniu rozrządu tak, żeby wszystkie zawory były zamknięte, silnik ma kompresję, więc decyzja że wymieniamy tylko wariator i próbujemy odpalić. Motor działa, ma kopa i to chyba lepszego niż miał, ale wariator, zaślepki plus robota to prawie 1000 zeta. Teraz najlepsze, w lipcu robiłem kompletny rozrząd. Gdybym nie chciał wtedy przyoszczędzić, to byłbym 250 zeta do przodu. Aha i wariator to najlepiej kupić w ASO. Drożej, ale jest normalna gwarancja. Na alle wszystkie wariatory poniżej 550 zeta, mają tylko 14 (albo i mniej) dni gwarancji. W ASO wariator 690 zeta. Przy okazji jak pytałem o cenę w ASO to zapytałem się o interwały wymiany. Odpowiedzieli, że oni to wymieniają przy każdym rozrządzie. Dlaczego? Bo tak, dla świętego spokoju. Wymieniajcie te cholerne koła, bo awaria silnika w trasie (jeszcze z dzieciakami na pokładzie) to żadna przyjemność. Droga z 6h wydłużyła się do 12h plus koszta. Święty spokój jest bezcenny.
  6. Witam. Przed wczoraj przestały mi działać spryski przedniej szyby. Już myślałem że padła pompka/rozdzielacz (problem znany i opisywany na forum). Dzisiaj postanowiłem przyjrzeć się bliżej tematowi, zwłaszcza że ostatnio często u nas pada i mam wiecznie zasyfioną przednią szybę. Otóż pompka działa, tylny spryskiwacz też. Przód za to ni czorta. Otworzyłem maskę i pierwsze co zobaczyłem to cieknącą wodę z... wygłuszenia maski. Już wiedziałem co się stało - odpiął się trójnik. Po zdjęciu wygłuszenia okazało się że nie do końca. Przewód który idzie od zbiorniczka do trójnika (ten w obejmie przy prawym zawiasie maski) sparciał i się przerwał (w palcach miał konsystencję smoły). No to obciąłem kawałek i złożyłem to tak jak powinno być. Podziałało kilka sekund i znowu susza. No to jeszcze skróciłem wężyk. Teraz niestety nie jest poprowadzony wewnątrz maski, bo jest za krótki. I teraz zasadnicze pytanie, jaki wymiar ma ten wężyk? Nie mam ochoty tego wybebeszać, więc mam zamiar kupić wężyk i złączkę aby "posztukować" brakujący fragment. Może zna ktoś średnicę tego wężyka, bądź wie jaki dobrać. Boję się zdejmować węże z trójnika (tak bym poszedł z trójnikiem do sklepu), bo siedzą ciasno i nie chcę ich porozrywać. Co do przeprowadzenia przez maskę, to mam zamiar wykorzystać orginalny przepust gumowy z nowym przewodem. Proszę o szybką poradę, bo w sobotę wybieram się w dłuższą trasę i to jeszcze przez remonty - bez spryskiwacza nie bardzo tak jechać. Przy okazji zauważyłem, że lewy zewnętrzny spryskiwacz nie działa w ogóle. Próbować go przepychać np. struną od gitary (cienką, 0.09 albo 0.10) czy sprężonym powietrzem? Słyszałem też o patencie na końcówki mgiełkowe od Cytryny C3/Puga 207. Dużo z tym rzeźby, czy tylko wyjąć star włożyć nowe? Pytam, bo chcę to zrobić we własnym zakresie, bo ostatnio miałem sporo "po zakupowych" wydatków (rozrząd, klima, opony 205/55 i olej/filtry) i już moja Pani się krzywo patrzy na "szczeniaka". Jak robić we własnym zakresie to tak żeby do tego już nie zaglądać. Z góry dięki i pozdrawiam. PS. jeżeli zły dział, to proszę o przeniesienie.
  7. Coś nie tak z ustawieniem fotela. Ja mam 188cm i 122kg i u mnie wszystko się zgadza. Czasem mam wrażenie, że siedzę trochę za blisko, ale jest ok - nie haczę o żaden element wnętrza auta. Właśnie dlatego kupiłem Scenika I a nie II.
  8. Witam. Mam taki dziwny przypadek. Przestała mi działać klamka w drzwiach od kierowcy. Dzisiaj pokapowałem, że jak wsadzę kluczyk do zamka, przekręcę w stronę przodu auta i pociągnę za klamkę, to drzwi się otwierają. Ktoś wie o co chodzi? Miałem już auto z Francji, ale takiego czegoś jeszcze nie widziałem:) Problem z mechanizmem otwierania drzwi? Siłownik od centralnego?
  9. Witam. Jestem posiadaczem Scenica I PhII od dwóch tygodni. Gdy go kupowałem wszystko było ok. Po przejechaniu 10km zapaliła się kontrolka na desce i "powiększyło" kółko na wyświetlaczy centralnym. Wywnioskowałem, że to coś nie halo z ciśnieniem w kole. Podjechałem na stację paliw, ustawiłem kompresor na 2 bar, podłączyłem wąż do wentylka i dałem start. Nie na pompowało nic a nic, tylko od razu się zatrzymało i pokazało, że zadane ciśnienie zostało osiągnięte. Tylko dalej się świeci ta kontrolka. Nie specjalnie mi to przeszkadza, ale piszczenie komputera już mnie irytuje jak nieszczęście. W samochodzie jest bardzo cicho i radio też gra cicho, ale to piszczenie słychać jak diabli. Da się to piszczenie wyłączyć? Ewentualnie co można zrobić, żeby "naprawić" ten błąd. W ogóle "szczeniak" jako auto - świetne, ale jego obsługa jeszcze sprawia mi trochę problemu. Jeżeli ktoś wie o co chodzi, to proszę o pomoc.
  10. Niestety z ASO może być lipa, bo najbliższe jest chyba w Lublinie, a to z 50km. SKP chyba nie ma sensu, bo jak są wtyki to i tak powiedzą to co mają powiedzieć. Liczę się z tym, że coś tam do wymiany/naprawy bankowo będzie, bo to jest 13 letni samochód. Spróbuję jeszcze załatwić miernik i w drogę. Dzięki za sugestie. Pozdrawiam Przemek Edit: byłem, widziałem z wierchu i nie chciałem oglądać go głębiej. Tylna klapa z lewej strony wystaje poza obrys błotnika, z prawej nie bardzo. Szpary między klapą a tylnymi światłami nierówne (dzwon?). Szyby na moje oko modzone. Na jednych jest biały kod z końcówką NL (Holandia), a po drugiej stronie nie. Na rantach drzwi (tam gdzie zaczyna się szyba) pod uszczelką po 3-4 pryszcze na drzwi. Zaciski hamulcowe pordzewiałe i na felgach (bez PAX) rdzawe zacieki, trochę otarć i rysek normalnych dla auta w takim wieku. Wnętrze - masakra. Tak kiepsko wyglądającej skóry dawno nie widziałem. Fotel kierowcy rozpruty od strony drzwi (i to na odcinku ok. 10cm), lico odłazi, braki lica na szwach. Generalnie słabo to wyglądało. Nawet nie chciałem oglądać w środku, ani zaglądać pod maskę. Może mechanicznie jest ok, ale ja sobie dałem spokój. Mam czas, szukam dalej. Jeżeli znajdę coś ciekawego, to będę wrzucał tutaj, żeby nie tworzyć miliona wątków o tym samym. Z Szacunkiem Przemek Dodano: 13 cze 2014 - 15:05 No i trafiłem to co chciałem. Kupiłem Scenica Expression z 2002r. Poza klepaną klapą w jednym miejscu i wgniotką na masce nie ma się go czego przyczepić. Koło zmiennych faz wymienione. Nie ma jakiegoś super wyposażenia, ale to co powinno być to jest. Oglądałem go od spodu, tylna belka od góry bez korozji, przewody hamulcowe czyste, nic się nie tłucze w zawieszeniu ani w układzie kierowniczym. Zrobić rozrząd, odgrzybić klimę, wymienić olej i jeździć. Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem. Pozdrawiam Przemek
  11. Witam. W grudniu sprzedałem swojego wysłużonego Citroena XM. Po tej przygodzie postanowiłem, że następne auto będzie też z kraju słynącego z wina i sera. Jako człek po trzydziestce myślałem o czymś bardziej wypadowym, z wyższą pozycją za kółkiem, niż autem do palenia gumy "pod tesco" :) Porozglądałem się i w rankingu prowadziły Xsara Picasso i Scenic IphII. Po zrobieniu paru kilometrów jednym i drugim wybór padł na Scenica. Nie ukrywam że stało się tak ze względu na silnik 2.0, który jest bardzo elastyczny jak na 16 zaworów i genialny patent otwieranej szyby w tylnej klapie. Szukałem, przeglądałem, nawet paru "ściągaczom" dałem cynk i czekałem (nie spieszy mi się, bo póki co mam Astrę). Wczoraj przeglądam ogłoszenia i jest - taki jakiego chciałbym mieć. Bardzo chciałbym się dowiedzieć czy ta auto ma ten nieszczęsny PAX (nie potrafię tego rozpoznać po felgach) i na co mam zwracać uwagę przy oględzinach. Wiem że miernik powłoki lakierniczej nie wiele mi powie, bo przód jest niemetalowy. Wiem że zdjęcia w ogłoszeniu nic nie mówią, ale może ktoś coś wypatrzy. W piątek jadę na oględziny i może uda mi się zrobić jakieś lepsze zdjęcia. Wiem że mam sprawdzić reflektory (czy mają logo Renault) i czy szyby są z tego samego roku (na ewentualność dzwona). W przebieg nie wierzę po licznik pewnie i tak był cofany. Omawiane auto wygląda tak Scenic 2.0 16V. Bardzo proszę o wszelkie rady - będą nieocenione. Pozdrawiam Przemek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!