Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
megana74
Nowy użytkownik-
Postów
8 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralnySamochód
-
Auto
Megane I ph II
-
Silnik
1.6 16V
-
Przebieg (tys.km)
240
-
Też myślę, że najporządniej byłoby wyciągnąć całą obudowę dmuchawy wraz z parownikiem i jego obudową, ale dopiero co miałem nabijaną klimę i chciałbym tego uniknąć. Póki co spróbuję rozebrać podszybie i przede wszystkim zobaczyć co jest uszkodzone. Dodano: 02 kwi 2016 - 18:40 Rozebrałem podszybie i zobaczyłem, że wtyczka od silniczka recyrkulacji jest odpięta już od dawna, bo widać pajęczyny w jej gnieździe. Miałem dopiero co wymieniany parownik klimy i domyślam się, że to przy tym klapka została odblokowana i zaczęła luźno obracać się- szkoda, że mechanik mi o tym nie powiedział, bo zamówiłbym całą obudowę dmuchawy wraz z silniczkiem i klapką, widziałem je na jednej z aukcji za 80 zł- i mamy wszystkie elementy które potencjalnie mogą się połamać. Póki co na razie wpiąłem wtyczkę, włączyłem zapłon i po kilku takich próbach w czasie których słychać było trzaski i silniczek pracował trochę długo, nie zatrzymując się, udało mi się zablokować klapkę w położeniu dopływu powietrza z zewnątrz, bo włożywszy rękę nad bezpiecznikami czuć było, że mocno przylega do otworu no i nie puka denerwująco przy zamykaniu drzwi, wypiąłem wtyczkę i na razie tak zostawię. Zajmę się tym jak znów kiedyś może klima się rozszczelni. A co do demontażu klapki bez wyjmowania parownika i rozszczelniania klimy, to jest według mnie wprowadzanie w błąd kogoś, kto tam nie zaglądał, bo tak się nie da- dlatego nikt z tych, którzy pisali, że tak robili bez ruszania klimy nie podali szczegółów- mówimy oczywiście o M I phII. Krzychup- dzięki za fachowy poradnik jak zdemontować silniczek recyrkulacji bez demontażu klimy, sprawdziłem i faktycznie można to zrobić jak ty napisałeś, albo nawet wystarczy odpowiednio długie cięgno giętkie i niezbyt gruba ręka, żeby włożyć ją w tą dziurę i dostać się do silniczka w celu naprowadzenia końcówki klucza na łeb śruby 6- moja ręka z trudem ale weszła. Reasumując, jeśli uszkodzony jest tylko silniczek, lub kółko zębate na nim osadzone można to naprawić bez ruszania klimy, w pozostałych przypadkach uszkodzenia kółka zębatego klapki, lub ogranicznika plastykowego na obudowie dmuchawy, który blokuje kółko zębate silniczka w skrajnych położeniach- bez wyjmowania parownika klimy się nie obędzie. I jesze jedno, są dwa typy silniczków recyrkulacji- jeden ma 3 przewody zasilające i w oznaczeniu 13V, drugi 2 przewody i w oznaczeniu 11V. Tak ogólnie lubię swoją megi, ale czasami mnie zaskakuje.
-
Megane I phII Którędy wiązka do haka holowniczego ?
megana74 opublikował(a) temat w Oświetlenie - Megane I, Scenic I
Mam pytanie, którędy najlepiej wyprowadzić wiązkę od świateł do haka holowniczego, gdyż przymierzam się do montażu haka. Znalazłem ten film pokazujący montaż haka w tym modelu i w linku do drugiego z montażem wiązki widać, że kabel poprowadzony był przez wiercony otwór, a może jest gdzieś zaślepiony otwór już przygotowany do kabla? Dodano: 20 mar 2016 - 13:24 Już zamontowałem hak, a wiązkę bardzo łatwo jest poprowadzić przez dwa prostokątne zaślepione otwory w tylnej części bagażnika, jak widać na zdjęciu. -
Megane I phI Ściąganie w lewo po skręcie w lewo
megana74 odpowiedział(a) na tvfan temat w Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy - Megane I, Scenic I
Według mnie to łożysko McPhersona, a wnioskuję to z własnych doświadczeń, gdy w mojej megance też zużyło się, objawy były identyczne. Łatwo można to sprawdzić- jedna osoba kręci kierownicą, a druga w tym czasie trzyma ręką za sprężynę, jeśli wyczuwalne są na sprężynie charakterystyczne drgania to właśnie może świadczyć o zakleszczonym łożysku. -
Megane I phII Prawidłowa temperatura silnika
megana74 odpowiedział(a) na ska temat w Układ chłodzenia, ogrzewania i klimatyzacji - Megane I, Scenic I
Według mnie termostat do wymiany. U mnie w megane I ph II wskazówka przy nagrzanym silniku jest poziomo, co odpowiada 5 kresce na wskaźniku, zaś aby wentylator włączył się trzeba dość długo potrzymać uruchomiony silnik na postoju, w czasie normalnej jazdy nawet latem nie powinien się włączyć. Zakładam, że jest odpowiedni poziom płynu chłodniczego. -
Megane I phII Przewód klimy- jaki nr części?
megana74 odpowiedział(a) na megana74 temat w Układ chłodzenia, ogrzewania i klimatyzacji - Megane I, Scenic I
Zaglądałem już do auta i jest to część o nr 8200154981A. Identyczny, jeśli chodzi o wygląd jest ten: link. Dzięki Przemo za ciekawą stronę, przyda się. (Dodano 13.06.2015)- Przewód już założony, ten 7700431371A, jest tylko nieco dłuższa jego część gumowa, ale w niczym to nie przeszkadza. Klima działa jak należy. -
Megane I phII Przewód klimy- jaki nr części?
megana74 odpowiedział(a) na megana74 temat w Układ chłodzenia, ogrzewania i klimatyzacji - Megane I, Scenic I
Dzięki za szybką reakcję. Też myślę, że powinien pasować, bo jest "na oko" podobny, ale po dokładnych oględzinach widać, że wygięcia aluminiowych rurek są nieco inne. Po którymś z kolei telefonie do sprzedawców ustaliłem, że nr tego przewodu to 7700431371A. Szkoda, że nie mam Dialogysa, bo sam bym sprawdził. Muszę zajrzeć do swojego samochodu jak żona nim wróci i porównać przynajmniej wzrokowo. -
megana74 obserwuje zawartość Przewód klimy- jaki nr części?
-
Witam. Pękła mi aluminiowa część rurki klimatyzacji w przewodzie łączącym sprężarkę z zaworem rozprężnym w megane 1 ph2 lift, silnik 1.6 16v 107KM hathback. Jako, że nowa kosztuje 580 zł poczyniłem poszukiwania używanej i tu jest problem, gdyż jak podał mi mechanik nr części oryginału to 8200154981 i takowych nie znalazłem, lecz po przewertowaniu ofert znalazłem podobne, jednak po wydzwanianiu do sprzedawców nie byli w stanie podać mi nr części. Czy ktoś z szanownych forumowiczów może mi powiedzieć, czy będzie pasować ten przewód: link Dla porównania przewód z archiwum z nr części podanym wyżej:link