Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

megana74

Nowy użytkownik
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane I ph II
  • Silnik
    1.6 16V
  • Przebieg (tys.km)
    240
  1. Też myślę, że najporządniej byłoby wyciągnąć całą obudowę dmuchawy wraz z parownikiem i jego obudową, ale dopiero co miałem nabijaną klimę i chciałbym tego uniknąć. Póki co spróbuję rozebrać podszybie i przede wszystkim zobaczyć co jest uszkodzone. Dodano: 02 kwi 2016 - 18:40 Rozebrałem podszybie i zobaczyłem, że wtyczka od silniczka recyrkulacji jest odpięta już od dawna, bo widać pajęczyny w jej gnieździe. Miałem dopiero co wymieniany parownik klimy i domyślam się, że to przy tym klapka została odblokowana i zaczęła luźno obracać się- szkoda, że mechanik mi o tym nie powiedział, bo zamówiłbym całą obudowę dmuchawy wraz z silniczkiem i klapką, widziałem je na jednej z aukcji za 80 zł- i mamy wszystkie elementy które potencjalnie mogą się połamać. Póki co na razie wpiąłem wtyczkę, włączyłem zapłon i po kilku takich próbach w czasie których słychać było trzaski i silniczek pracował trochę długo, nie zatrzymując się, udało mi się zablokować klapkę w położeniu dopływu powietrza z zewnątrz, bo włożywszy rękę nad bezpiecznikami czuć było, że mocno przylega do otworu no i nie puka denerwująco przy zamykaniu drzwi, wypiąłem wtyczkę i na razie tak zostawię. Zajmę się tym jak znów kiedyś może klima się rozszczelni. A co do demontażu klapki bez wyjmowania parownika i rozszczelniania klimy, to jest według mnie wprowadzanie w błąd kogoś, kto tam nie zaglądał, bo tak się nie da- dlatego nikt z tych, którzy pisali, że tak robili bez ruszania klimy nie podali szczegółów- mówimy oczywiście o M I phII. Krzychup- dzięki za fachowy poradnik jak zdemontować silniczek recyrkulacji bez demontażu klimy, sprawdziłem i faktycznie można to zrobić jak ty napisałeś, albo nawet wystarczy odpowiednio długie cięgno giętkie i niezbyt gruba ręka, żeby włożyć ją w tą dziurę i dostać się do silniczka w celu naprowadzenia końcówki klucza na łeb śruby 6- moja ręka z trudem ale weszła. Reasumując, jeśli uszkodzony jest tylko silniczek, lub kółko zębate na nim osadzone można to naprawić bez ruszania klimy, w pozostałych przypadkach uszkodzenia kółka zębatego klapki, lub ogranicznika plastykowego na obudowie dmuchawy, który blokuje kółko zębate silniczka w skrajnych położeniach- bez wyjmowania parownika klimy się nie obędzie. I jesze jedno, są dwa typy silniczków recyrkulacji- jeden ma 3 przewody zasilające i w oznaczeniu 13V, drugi 2 przewody i w oznaczeniu 11V. Tak ogólnie lubię swoją megi, ale czasami mnie zaskakuje.
  2. Przeczytałem cały temat, gdyż w mojej megane I PhII z klimą klapka "lata" luźno i słychać puknięcie przy zamykaniu drzwi, więc chciałbym się do niej dobrać. Kilku użytkowników napisało,że naprawiali ją bez rozszczelniania klimy, ale nie powiedzieli w jaki sposób- może ktoś podać więcej szczegółów?
  3. Mam pytanie, którędy najlepiej wyprowadzić wiązkę od świateł do haka holowniczego, gdyż przymierzam się do montażu haka. Znalazłem ten film pokazujący montaż haka w tym modelu i w linku do drugiego z montażem wiązki widać, że kabel poprowadzony był przez wiercony otwór, a może jest gdzieś zaślepiony otwór już przygotowany do kabla? Dodano: 20 mar 2016 - 13:24 Już zamontowałem hak, a wiązkę bardzo łatwo jest poprowadzić przez dwa prostokątne zaślepione otwory w tylnej części bagażnika, jak widać na zdjęciu.
  4. Według mnie to łożysko McPhersona, a wnioskuję to z własnych doświadczeń, gdy w mojej megance też zużyło się, objawy były identyczne. Łatwo można to sprawdzić- jedna osoba kręci kierownicą, a druga w tym czasie trzyma ręką za sprężynę, jeśli wyczuwalne są na sprężynie charakterystyczne drgania to właśnie może świadczyć o zakleszczonym łożysku.
  5. Według mnie termostat do wymiany. U mnie w megane I ph II wskazówka przy nagrzanym silniku jest poziomo, co odpowiada 5 kresce na wskaźniku, zaś aby wentylator włączył się trzeba dość długo potrzymać uruchomiony silnik na postoju, w czasie normalnej jazdy nawet latem nie powinien się włączyć. Zakładam, że jest odpowiedni poziom płynu chłodniczego.
  6. Zaglądałem już do auta i jest to część o nr 8200154981A. Identyczny, jeśli chodzi o wygląd jest ten: link. Dzięki Przemo za ciekawą stronę, przyda się. (Dodano 13.06.2015)- Przewód już założony, ten 7700431371A, jest tylko nieco dłuższa jego część gumowa, ale w niczym to nie przeszkadza. Klima działa jak należy.
  7. Dzięki za szybką reakcję. Też myślę, że powinien pasować, bo jest "na oko" podobny, ale po dokładnych oględzinach widać, że wygięcia aluminiowych rurek są nieco inne. Po którymś z kolei telefonie do sprzedawców ustaliłem, że nr tego przewodu to 7700431371A. Szkoda, że nie mam Dialogysa, bo sam bym sprawdził. Muszę zajrzeć do swojego samochodu jak żona nim wróci i porównać przynajmniej wzrokowo.
  8. Witam. Pękła mi aluminiowa część rurki klimatyzacji w przewodzie łączącym sprężarkę z zaworem rozprężnym w megane 1 ph2 lift, silnik 1.6 16v 107KM hathback. Jako, że nowa kosztuje 580 zł poczyniłem poszukiwania używanej i tu jest problem, gdyż jak podał mi mechanik nr części oryginału to 8200154981 i takowych nie znalazłem, lecz po przewertowaniu ofert znalazłem podobne, jednak po wydzwanianiu do sprzedawców nie byli w stanie podać mi nr części. Czy ktoś z szanownych forumowiczów może mi powiedzieć, czy będzie pasować ten przewód: link Dla porównania przewód z archiwum z nr części podanym wyżej:link
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!