Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

satisati

Użytkownik
  • Postów

    280
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

21 Super

Samochód

  • Auto
    Megane IV
  • Silnik
    1.3 140KM
  • Przebieg (tys.km)
    rośnie

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Ponoś w ASO mają już nowe półosie które nie stukają. Prawda to? Ktoś już słyszał?
  2. Błagam kolegę. Po co innych wprowadzać w błąd skoro kolega coś tam słyszał ale nie wie w którym "kościele dzwonią" (z całym szacunkiem należnym) Pisze kolega o PowerShift - e, owszem też występującym w Renówkach od 2015 roku, np. PowerShift Renault EDC 7 PS251. Jednak jest to skrzynia z dwoma mokrymi sprząglami i faktycznie jest bardzo droga w naprawie i różnie z nią bywa. Również w ASO ma opinię ryzykownej bo dużo ich wymienili na gwarancji ale to przeszłość. Co nie zmienia faktu, że jak poszukamy to znajdziemy rozwiązanie tańsze, bo skrzynia ma już swoje lata i została rozgryziona przez wiele zakładów. Np: https://akpp.pl/7DCT300-clutch-case-repair NATOMIAST ja cały czas piszę o obecnej teraz (TERAZ) w Megankach i Kadjarach skrzyni 6 i 7 biegowej z dwoma suchymi (bez oleju ) sprzęgłami, a to zupełnie co innego i ona ma bardzo dobre opinie również w ASO, Jest tańsza w naprawie i generalnie bezproblemowa. Mało tego, jeśli nawet załóżmy po 100 tyś dojdzie do rozszczelnienia i szybko zauważymy olej na połączeniu skrzyni z silnikiem, zanim zawali sprzęgło (jedno sprzęgło), doprowadzając do jego uślizgu i uszkodzenia, to skończy się na wymianie samych uszczelniaczy wałka w wałku, bez sprzęgieł.. Myślę, że już dokładnie wyjaśniłem... 6 czy 7 biegów nie ma tu znaczenia - ta sama konstrukcja: https://www.motonews.pl/renault/news-8282-skrzynia-biegow-z-podwojnym-sprzeglem-edc.html http://www.prnd.pl/dwusprzeglowa-skrzynia-biegow-edc-renault,4,5.html UFFFFFF I naprawdę proszę nie zniechęcaj ludzi do dobrych, udanych rzeczy jak mnie zniechęcali do Kadjara, a w porównaniu z Meganką to nie ma porównania ale nie będę się powtarzał... Artur
  3. Aż z ciekawości zadzwoniłem do znajomego speca od skrzyń. No więc tak skrzynia jest bardzo jednak podobna, manual z dwoma walkami i sterowaniem zewnętrznym. Dość prosta w naprawie bo tylko wymieniamy.. Już naprawiał, nie ma z tym problemu skrzynie bardzo rzadko się psują. Koszt wymiany uszczelniaczy i sprzęgieł nie przekroczy 5 tyś w najgorszym wypadku 6 ale nie sądzi że stanie się to przed 200 tyś A ja nam 10 tyś.. Więc nie ma tematu...? Naprawa większości skrzyń nowoczesnych - tradycyjnych hydro kończy się poprawkami z krótkim czasie ze względu na zbyt duży zakres prac regulacyjnych i precyzji ich wykonania.
  4. Drogi kolego dramat to jest z półosiami w manualu. W EDC wymienia się sprzęgła i 2 simeringi. Fakt tanie to nie jest bo 4,5 tysiąca, jednak 200 - 300 tys z reguły wytrzymuje, a czami zdarza się po 100 tyś. Winny jest przeciek oleju na sprzęgła. Zatem jest rozwiązanie, znane - można naprawić i nie ma problemu poza kasą. Co do półosi w manualu to bark rozwiązania skutecznego nawet za 10 tys.. Tu gość ładnie łopatologicznie tłumaczy, co prawda Megane III ale na jedno wychodzi w przypadku skrzyni,: zatem żadnego "dramatu" nie ma:
  5. Panowie - szkoda nerwów - jest rozwiązanie - polecam Przeczytać, wyciągnąć wnioski - wymienić...
  6. Miasto 7,5 - 8 - 100% miasto. Trasa 6 litrów jeśli wolno, szybko autostrada 7-8
  7. Wiele czytałem na temat Megane IV i porównań do Kadjara. Miałem Megane IV 1.3 140 KM od nowości 3 lata. Niedawno sprzedałem. Lubiłem ten samochód, dbałem o niego, choć nie był pozbawiony wad: Wymiana półosi, woda w aucie i naprawa drzwi, wymiana pompy wysokiego ciśnienia, wymiana czujnika FAP, wymiana łączników stabilizatora, odetkanie wywiewów bagażnika, zepsuta klamka wolnych rąk - wymiana, źle działające radio do momentu aktualizacji do wersji 7 - co się uprosiłem... Wymieniłem Megankę na Kadjara z końca produkcji 1.3 7 biegowy automat. Porównując: Kadjar ma 1,5 roku. Znacznie lepsza pozycja za kierownicą, wrażenie dużo większej przestrzeni dzięki wysokości, lepsza ergonomia, więcej miejsca na nogi z tyłu, brak skrzypienia plastików, zero awarii nawet drobiazgów. Super działająca skrzynia - brak jakiegokolwiek porównania z manuałem, a niby ponoć nie lubiłem automatów. Spalanie w mieście o litr większe, na trasie w tym autostrada o dziwo to samo, może dzięki skrzyni 7 biegowej. Lepsze trzymanie w zakrętach, większa pewność prowadzenia brak podsterowności Meganki. Wsiadanie bez bólu kręgosłupa. Szybsza reakcji ESP i to czego nie rozumiem najbardziej - ten sam silnik, a rozgrzewanie katalizatora trwa 1/4 czasu Meganki i nie jest powtarzane po zgaszeniu silnika i krótkim postoju - ULGA. Na minus trochę głośniejsza praca zawieszenia przy nierównościach poprzecznych. Więc porównując - nie ma porównania auto jest znacznie lepsze pod prawie każdym względem, oprócz miejskiego spalania. Zatem te wszystkie uwagi kolegów, które powstrzymywały mnie przez zmianą na Kadjara można między bajki włożyć..Oczywiście najczęściej wypowiadają się Ci którzy Kadjarem ne jeździli dłużej i tak naprawdę nic nie mogą o porównaniu powiedzieć. Więc podsumowując - polecam wymianę jest o niebo lepiej..... ...
  8. Z ciekawości dzisiaj zbadałem luz w Kadjarze 1.3 i jest 1,5 lameli bieżnika... to tak informacyjnie...
  9. Pasowała koledze? bo akurat u tego sprzedawcy same negatywne opie, a kupił bym sobie do Kadjara
  10. Rozwianie polskie - zawsze skuteczne: Chociaż u mnie stuki nie powróciły po zmianie półosi to właśnie sprzedałem Megankę i kupiłem Kadjara z automatem 7 biegów. Wyżej się siedzi, nikt nie oślepia, wygodniejsze siedzenia, łatwe wsiadanie bez bólu pleców, wrażenie dużo większej przestrzeni, lepsze zachowania na dziurach i w zakrętach, brak przecieków drzwi, brak 1500 obrotów przez długi czas po uruchomieniu, brak skrzypienia plastików, wszystko spasowane (klapa, błotniki do drzwi), automat bajka, spalanie w mieście podobne, a co NAJWAŻNIEJSZE - brak myśli w głowie, że będzie stukało i wku.... Model kupę lat na rynku więc poprawiony w w kilkuset miejscach. Polecam rozwiazanie...
  11. Witam. Czy mógłbyś pomoc w podłączeniu ambient light, podłączyłem tunel pod wyświetlacz ,aktywował multi sense i ambient 1,3, na wyświetlaczu załączam podświetlenie ale nic to nie daje..

    Dzięki za pkmoc

  12. Czy ktoś rozbierał klapę tylną M4 grantour. Trzeba mi zajrzeć, bo po myciu jak podniosę klapę to po wewnętrznej stronie szyby leje się woda. Strużka płynie na środku z kierunku gdzie jest wycieraczka....
  13. No i dalej są - ja jestem BARDZO zadowolony - super auto.. Ciche, dynamiczne, wygodne, oszczędne itd... Półosie, cóż miałem kilkanaście aut i nie pamiętam żeby któreś nie miało jakiejś przypadłości. Najgorzej wspomina WieśVagena Passata (grata) - tam była jedna wielka bolączka. Półosie stukały, zgłosiłem, wymienili i narzazie spokój. Jeśli się powtórzy znowu naprawią i już.. Gwarancja 5 lat. Proponowali mi odkupienie auta za cenę niewiele mniejszą niż kupiłem nowy więc utrata wartości też ok. Nie sprzedałem bo lubię to auto i ochy i achy robię....
  14. Wymieniłem panel nad 8.7 z 7 cali wszystko po ustawieniu w dd4all śmiga niestety jest problem z AA, Co bym nie robił to po podłączeniu telefonu jest komunikat, że nie można podłączyć się do ekranu auta co oczywiście skutkuje brakiem przycisku AA na panelu. Zmieniłem przewody, porty i nic.. Jakieś pomysły? I jeszcze prośba czy ktoś z kolegów może mi podesłać ustawienia panelu 8.7 z dd4all może tam coś wpisałem nie tak choć z instrukcji.. Wersję softu ma 7
  15. Kolego, jeśli chcemy już być dokładni to Ty też głupoty piszesz - tam nie ma żadnego "światłowodu" (Światłowód – przezroczysta zamknięta struktura z włókna szklanego wykorzystywana do propagacji światła jako nośnika informacji). Jest natomiast moduł z diodami i tu słusznie prawisz i przezroczysty plastik przewodzący światło, również na boki i nie jest on światłowodem. Jest on natomiast blisko diod i po prostu diody w niego świecą, a on rozprasza równomiernie światło. Pomysł stary jak elektronika, takie rozwiązania były stosowne od wielu wielu lat np. w zabawkach, modelarstwie i sprzęcie RTV do podświetlania paneli przednich. Plastik w punkcie najbliższym diodzie potrafi się przytopić i sczernieć od zbyt wysokiej temperatury. Można to naprawić usuwając przypaloną warstwę, nie pomaga w 100% ale zawsze jest lepiej/. Co do powodu, to zalecam w upalne dni, jeśli mamy wiele kilometrów do przejechania, jechać na mijania. Wtedy moc diod jest miesza i mniej się grzeje, a temperatura żarówek mijani tam nie zaszkodzi bo daleko...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!