Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

krism84

Użytkownik
  • Postów

    68
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Megane Grandtour 1,5dCi 110KM
  • Silnik
    1.5
  • Przebieg (tys.km)
    140000

Ostatnie wizyty

718 wyświetleń profilu
  1. Panowie dziś autko (Megane III Grandtour 1.5dci 2011r) wyświetliło mi na pomarańczowo komunikat " akumulator rozładowany odpal auto" po odpaleniu cały czas wyświetlał się komunikat "ładowanie akumulatora". Teraz jest już wszystko ok tzn nie ma komunikatów ale chciałem zapytać czy oznacza to że lepiej go podładować czy auto samo rozwiązało problem ? ;) A jeśli tak czy mogę go śmiało wyjmować czy będę miał później jakieś problemy np. z odpalneniem? P.S. Jest jakaś szkoła demontażu/montażu akumulatora ? Tzn która klema pierwsza albo inne zasady?
  2. Aha czyli rozumiem że to taka "norma". Szkoda ja nie oczekuje że spalanie będzie się zgadzać co do 0,1l ale różnice rzędu 1/1,5l to już sporo
  3. Witam! Mam mały problem ze wskazaniami spalania przez komputer pokładowy. Odkąd posiadam Megane tzn prawie 3 lata (1,5dci 110KM) zawsze wydawało mi się że pali stosunkowo dużo (zdarzało się nawet ponad 8l/100km w mieście). W tym roku jadąc na wakacje wlałem do baku "magiczny" środek do czyszczenia wtryskiwaczy i od razu wskazania zmieniły się do średnich w okolicach 6,8/7,2. (Nie chce się w tym momencie rozwodzić nad tymi środkami bo nie tego dotyczy mój temat). Chodzi o to, że zawsze średnie spalanie brałem z komputera pokładowego i traktowałem go za prawdę objawioną ;) ale od kilku miesięcy prowadzę statystyki spalania w dedykowanym programie oraz sam je liczę i za każdym razem spalanie średnio jest niższe o ponad litr niż wskazania komputera! Zaznaczę tylko że tankuje zawsze na jednej stacji, jeden rodzaj paliwa z konkretnego dystrybutora - z czego może wynikać zawyżone spalanie przez komputer????
  4. Pewnie masz racje. No nic będę obserwował temat. Jak szybko i czy dalej będzie się burdził olejem. Natomiat turbo jest suche i żadnych objawów które miały by świadczyć o jego końcu nie widze.
  5. Porozmawiajcie z mechanikami że olej chyba z turbiny jest tam rzeczą normalną. Nie będę się na ten temat rozpisywał bo sam się na tym dobrze nie znam ;) - ale rozmiawiałem na ten temat ze swoim mechanikiem jak i z ASO Renault i wygląda na to że temat jest dość znany i częsty bo trafili od razu. Co do ilości tego oleju na alternatorze też się nie wypowiadam bo nie wiem jak długo z tym jeżdżę ale o tym zaraz Wczoraj zacząłem ogarniać i sprawa wygląda tak: Dostęp jest tam ciężki niby wszystko jest dość blisko ale zabudowane tak że ledwo można włożyć palec. Najlepiej byłu by zdjąć zderzak i chłodnice ale nie miałem tyle czasu. Jedynym rozsądnym wyjściem to demontaż reflektora wtedy dostęp robi się jako taki ale już coś można zdziałać. Przy łączeniu tej rury jest taka specyficzna "kwadratowa" obejma którą się na niej satrzaskuje w specjalnych rowkach i blokuje tą rurę żeby się nie zsunęła nic więcej! tzn absolutnie nie jest odpowiedzialna za jakieś mega uszczelnienie tego a jedynie żeby rura była na swoim miejscu. W związku z tym nie bardzo jest co z tym zrobić :/ W każdym razie wyczyściłem to wszystko elegancko wygląda jak fabryka ( swoją drogą środki T R P - czysata magia ;) ) teraz pojeżdżę będę obserwował jak szybko się to brudzi i potem się zastanawiał co dalej z tym robić Dodano: 13 lut 2016 - 09:57 P.S. zdjcia po oczyszczeniu
  6. Dziękuję. To chyba będzie to! Faktycznie ta rura na dole cała jest upaćkana olejem więc innej opcji nie widzę - tylko jak tam się dostać?
  7. Witam! Ostatnio przy wymianie oleju zauważyłem, że cały alternator mam usmarowany olejem :( Nie wiem co może być tego przyczyną, ponieważ wszystko w koło wydaję się suche i nie widać z skąd ten olej mógłby się brać. Żeby było ciekawiej nie zauważyłem jakiegoś znaczącego ubytku oleju między wymianami (cyfrowy wskaźnik pokazywał brak jednej kropki) na bagnecie też ok. Silnik suchy, turbo suche wszystko działa bez zarzutu. Może macie jakieś podejrzenia?
  8. Witam! Widzę, że temat się rozwinął, a ja mam proste pytanie: <><><><><><><><><><><><><><> Czy takimi dodatkami mogę zaszkodzić silnikowi? <><><><><><><><><><><><><><> Oczywiście jestem realistą i nie oczekuję, że taki dodatek naprawi silnik/wtryski w 20 letnim aucie w którym na dodatek nikt nie zmienia na czas oleju ani filtrów bo szkoda $ ;) <><><><><><><><><><><><><><> Mi bardziej chodzi o profilaktykę mam 1,5dci 110km KM 140tys przebiegu i na razie wszystko jest OK, tankuję Vervę i tak jak wyżej napisałem chciałem zastosować taki środek profilaktycznie, może dla spokoju sumienia :) <><><><><><><><><><><><><><> Czy mogli byście mi coś polecić albo wskazać czego absolutnie nie wlewać do baku? Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76
  9. krism84

    Jaki olej 1,5 dci?

    Kupiłem ostatnio do swojego 1,5dci 110KM Elf FE 5W30 ale z ostatniej wymiany został mi 1l Castrola 5W40 C3. Czy ewentualnie ten litr może posłużyć mi na dolewki, czy absolutnie nie można ich mieszać?
  10. Wiem że to wydaje się nie realna różnica ale tak pokazuje mi komputer. Gdy kupiłem auto tankowałem tylko Vervę później z racji przeprowadzki i bliskości stacji BP przeszedłem na ich paliwo ( spalanie wydawało mi się duże) Ostatnio postanowiłem wrócić na Vervę i już po kilkuset km widoczna jest różnica w spalaniu. Może to przypadek ale auta używam w 90% do dojazdu do pracy w tych samych godzinach itp itd
  11. Dzięki za odpowiedź. Ale trzeba przyznać że nazwa niefortunna. ;)
  12. Witam! Chciałem zapytać Was o różnice między paliwami na stacjach Orlen. Konkretnie chodzi mi o różnicę między Eko Dieslem a ON Verva? Wiem że suche dane mogę przeczytać na ich stronie ale chciałem zapytać czy Eko Diesel to po prostu zwykły diesel jak na każdej innej stacji? Bo nazwa "Eko" trochę odstrasza. I nie wiem czy nadaję się on do nowoczesnego diesla? :) Od razu powiem że z ON Verva jestem zadowolony bo pali mi ok 1/1,5l mniej na 100km w porównaniu z BP Ultimate ON. A jeżdżę ciągle na tej samej trasie
  13. Dziękuje Wam za odpowiedzi. Niestety większość opisanych rzeczy występuje również u mnie tzn. krótkie odcinki , silnik nie zdąży się zagrzać i korki. Do tego każdy ma inny styl jazdy i ciężko to porównywać 1 do 1. Ja wprawdzie nie jeżdżę agresywnie ale mam problemy z eco jazdą :) często zapominam o podstawach. Do tego dwóch kierowców każdy ze swoim stylem jazdy też może robić swoje. Więc obecnie spalanie u mnie wynosi nawet 8,5l w mieście. Ale będąc w trasie sprawdziłem spalanie aby dowiedzieć się czy to z autem coś jest nie tak i wyszło mi mniej więcej spalanie: ok 3l przy 90km/h ok 4/5l przy 100km/h ok 6,5l przy 120km/h wydaję mi się że to pokazuje że z autem jest wszystko ok a to "miasto" daje w kość :/ czy się mylę? P.S. czy istnieje możliwość aby komputer zawyżał spalanie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!